home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 153 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  En blomstrende karriere
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: En blomstrende karriere  (Læst 12219 gange)
Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
En blomstrende karriere
« : 17 Nov 2013, 11:58 »

EN BLOMSTRENDE KARRIERE!

I sidste sæson blev de mestre, sæsonen forinden overraskede de alt og alle ved at spille sig i Europa League gruppespillet. I denne sæson har han gjort det igen, han har ført en på europæisk plan ukendt klub i et gruppespil, denne gang er der blot tale om det forjættede land, Champions League. I går var han så yderligere hovedperson på UEFAs hjemmeside, de bragte nemlig et længere interview med den danske træner i artiklen: "A Blossoming Career".

Her bringer vi et oversat udpluk af dette interview:

"Mads, du kom fra ingenting og har på to sæsoner og et par måneder til bragt mere succes til din klub end nogen har formået de sidste 30 år. Hvordan føles det?"

Først og fremmest er det ikke mit arbejde udelukkende der er skyld i den succes vi har haft i de seneste to sæsoner. De forgangne trænere i klubben gjorde også et kolosalt stort stykke arbejde. For bare 5 sæsoner siden kunne hele byen ikke turde håbe på at vi i dag står i klubbens første Champions League gruppespil nogensinde. Men det gør vi, og det kunne jeg ikke have gjort uden det forarbejde der var gjort i klubben da jeg ankom hertil.

"Du har udover succesen på banen også formået at få det maksimale ud af dine profiler når de skulle sendes videre. Hvordan har du undgået store udsving i præstationer, når du eks. sælger to profiler pr. vindue?"

Mine talentspejdere og sportsdirektøren har været rigtig gode til at guide mig igennem lige netop disse forløb i min tid i klubben. For det første har jeg fået gode råd om hvornår jeg bør slå til, og hvornår vi ligesom har kunnet vente og få mere ud af spillerne. Vi har stadig talenter og profiler som fortsat spiller i klubben, men som jeg allerede ved ankomsten kunne have sendt afsted for hvad der i dag svarer til håndører af deres værdi. Derudover har min stab igen været rigtig gode til at finde nye stærke talenter og profiler, som jeg har kunnet hente til klubben og stadig opnået en stor fortjeneste i de salg vi har gjort. De spillere har så været der og slået til fra dag 1, og det kan jeg kun være overnud lykkelig og tilfreds med.

"Nu gælder det så Champions League gruppespillet. Her står i overfor en dynamitgruppe med Shakhtar, Inter Milano og selveste FC Barcelona. Hvordan lyder jeres forventninger til dette første Champions League gruppespil i klubbens historie?"

Vi er kommet i en rigtig svær gruppe, det kan vi vidst ikke være uenige om. Dertil sagt har vi før i min tid i klubben slået hold, som måske ikke er ligeså stærke som Shakhtar og Inter, men vi har slået hold der minder meget om dem i spillestil. Derfor har vi ikke opgivet at komme videre fra denne gruppe, og fortsat spille europæisk fodbold når det hedder februar 2015. Men vi ved det bliver en meget svær opgave, og vi tager hver kamp som en oplevelse både for os spillere og trænere men også for byen.

Dette var blot et lille udpluk af et langt interview med træner Mads Nielsen, som har taget Europa med storm. Du kan læse det fulde interview på UEFA.com og ellers blot se frem til at Mads Nielsens mandskab brager sammen med FC Barcelona på Camp Nou i første runde af Champions League gruppespillet.
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #1: 17 Nov 2013, 11:59 »

Velkommen til min blog anno FM2014. Jeg har valgt at starte min blog lidt anderledes op end jeg nogensinde har gjort det. I de næste updates vil det være muligt for jer at læse om mine første sæsoner i klubben, samt vil selve klubben selvfølgelig også blive offentliggjort!

Jeg håber I gider at læse med.




NUVÆRENDE KLUB: Esbjerg fB

NUVÆRENDE TRUP:
Målmænd:
Frederik Rønnow, Mm
Jeppe Højbjerg, Mm

Forsvarer:
Johan Andersson, F (HV)
Alexander Juhl Andersen F (HC), M (C)
Jim Larsen F (C)
Rasmus Thelander F (C)
Patrick Banggaard F (C)
Sébastien Faure F (C)
Jonas Knudsen, F/WB (V)
Dennis Olsson F/WB (V)
Emil Krafth F/M (H)

Midtbanespillere:
Stijn Schaars DM, M (C)
Sebastian Remme Berge, DM, M/OM (C)
Charis Mavrias, M (H), OM (HV)
Jonas Hebo Rasmussen, M (VC), OM (HVC)
Dean Furman, M (C)
Frederik Oldrup Jensen M (C)
Kasper Lorentzen, M/OM (HVC)
Lucas Jensen, M/OM (H)
Ahmed Yasin, M/OM (HV)
Mohammed Fellah M/OM (HVC)
Camillo Ciano OM (VC), Bo (C)

Angribere:
Gustav Engvall, M/OM (C). Bo (C)
Godsway Donyoh, OM (V), Bo (C)
Mushaga Bakenga, OM (V), Bo (C)
Lee Novak, Bo (C)

(OPDATERET 1/2-16)
« Seneste Redigering: 17 Nov 2013, 20:42 af Møller » Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #2: 17 Nov 2013, 12:41 »


EN BLOMSTRENDE KARRIERE
2013/2014

Min karriere i FM14 må siges at have gået helt fantastisk indtil videre. Jeg valgte at starte med Esbjerg fB da spillet udkom. I første transfervindue havde jeg store kontroverser med mine spillere, mange diskussioner om hvorvidt Esbjerg var en god nok klub for dem, om hvorfor jeg ikke lod dem forhandle med de interesserede klubber. Det skabte en del splid i truppen, men da transfervinduet lukkede anno 2013 havde jeg kun solgt to af mine profiler, Kian Hansen (19 mio. til Anderlecht) og Jakob Ankersen (17 mio. til Celtic). Istedet for dem hentede jeg først
Evander Sno, der på papiret lignede en spiller der kunne tage nogle af de opgaver de to salg havde efterladt. Derudover hentede jeg for 1,65 mio. kroner (håndører i forhold til salget af Kian Hansen) Rasmus Thelander hos AaB. Dette var en mand jeg vidste ville kunne spille sig direkte ind foran på tidspunktet Davidson Drobo Ampen og Askou i midterforsvaret.

Spillet haltede lidt i den hjemlige liga. Europa tog, som det ses i virkeligheden pt., lidt overhånd. Vi slog i play off runden flot Genk ud efter 4-0 i Belgien og 3-4 i Esbjerg. Det betød vi var i gruppespillet, hvor modstanderne hed Lazio, Frankfurt og Basel. En på papiret tæt gruppe, som da også blev afgjort på sidste dagen af gruppespillet. Det der blev afgørende for vores færden i gruppespillet var først og fremmest vi ikke hentede én eneste sejr på hjemmebane. Derudover kan man ikke tabe de sidste 3 kampe og forvente at gå videre. Vi slog i første runde Lazio ude med hele 3-1, virkelig en overraskelse. Så hentede vi to uafgjorte hjemme mod Basel og Frankfurt, hvilket betød det stadig lå i vores hænder. Men så tabte vi så også resten af kampene. Vi endte som 4er i gruppen og Lazio og Frankfurt trak de længste strå.

I den hjemlige liga overvintrede vi i den nedre halvdel af tabellen. Men exit i Europa betød vi kunne begynde at koncentrere os mere om ligaen og pokalturneringen.

I vinterpausen var vi atter aktive på transfervinduet. Evander Sno havde ikke slået igennem og blev derfor lejet ud til Roda i Holland. Jeppe Højbjerg ville jeg ikke lade blive i Esbjerg og se med fra bænken, så jeg forsøgte at give ham spilletid gennem et lejeophold i Viborg. Sidst men ikke mindst blev Bergvold solgt til Al-Sadd for 1,8 mio. Ind hentede jeg 4 gratis spillere til bredden i truppen. Timmi Johansen blev hentet til at give Knudsen lidt modstand, dernæst kom Jimmi Nielsen til for backup på målmandsposten, Frederik Oldrup Jensen blev hentet fri efter han ikke forlængede med Odd, et stort talent jeg jagtede inden han blev fri også. Til sidst blev også et andet ungt talent i Oliver Silverholt hentet efter han heller ikke forlængede sin kontrakt med Halmstad i Sverige.

Anden halvdel af sæsonen startede rigtig godt ud. Vi vandt kamp efter kamp og pludselig lå vi 4er og var i semifinalen i Pokalturneringen. Her slog vi også Brøndby ud med 4-3 samlet. Men derefter gik det også ned ad bakke i den hjemlige liga. Mit hold var træt efter mange kamp i sæsonen og skader kom også i spil. Vi endte sæsonen som 6er i ligaen og pokalvindere for 2. år i træk efter finalesejr over Viborg FF på 3-0.

Alt i alt en forventet sæson med succes i Europa og Pokalturneringen, mens slutplaceringen i den hjemlige liga skulle forbedres til min anden sæson.

PROFILER:
Mick van Buren, topscorer med 22 mål i 41 kampe.
Rasmus Thelander, højeste gennemsnit på 7,19.

Superligaen 2014
« Seneste Redigering: 17 Nov 2013, 14:18 af Møller » Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #3: 17 Nov 2013, 13:08 »

Jeg startede selv mit første spil med Esbjerg, hvor jeg blev 2'er i første sæson og vandt pokalen, i anden sæson vandt jeg allerede mesterskabet og sagde derfor op, hvilket jeg aldrig skulle havde gjort ;-) men pointen er, at jeg følger med her! Spændende spændende :-)
Logged

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #4: 17 Nov 2013, 13:11 »

Spændende at se andre også spiller med Esbjerg - jeg følger ;-)
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #5: 17 Nov 2013, 14:17 »


EN BLOMSTRENDE KARRIERE
2014/2015

Topbanneret afspejler selvfølgelig en af de store historier i denne opdatering. Mange havde nok forventet at Peter Ankersen allerede blev skudt afsted til udlandet i første sæson. Det lykkedes mig dog at holde på guldfuglen én sæson. Det gjorde at Ryan Laursen var tættere på at være klar til at overtage højre backpladsen i klubben. Peter blev skudt afsted i starten af sommeren 2014 til Spanien og Real Betis, som valgte at betale hele 37 mio., som er
en fordobling af det tidligere største beløb Esbjerg fB havde modtaget for én spiller, hans tvillingebror Jakob Ankersen i sommeren 2013. Derudover blev også min topscorer fra første sæson, Mick van Buren solgt, her var det Feyenoord fra hjemlandet Holland der valgte at smide i alt 22 mio. for min topscorer, et beløb jeg ikke kunne sige nej til. Derudover lå der et stort arbejde foran mig for at få brikkerne til at passe, i og med det ikke lykkedes mig at forlænge med Davidson Drobo-Ampen og Emil Lyng forlod de klubben til fordel for Genclerbirligi i Tyrkiet og Palermo i Italien. Nu manglede jeg altså profiler til at tage over for først og fremmest Peter Ankersen, Mick van Buren og Emil Lyng. Derudover var jeg ikke tilfreds med truppens bredde i min første sæson, så den skulle også styrkes.

Derfor måtte jeg også ud og investere i dette vindue. Jeg valgte at gå ud og hente Jonas Hebo Rasmussen i Viborg FF, et stort talent jeg forventer mig fortsat meget af. Dernæst hentede jeg Dennis Olsson i Halmstad, et svensk venstre back talent. Kasper Lorentzen blev hentet som erstatning til Emil Lyng hos nedrykkerne fra Nordsjælland. Alexander Juhl Andersen sikrede jeg hos AGF som erstatning for Peter Ankersen. Senere på vinduet hentede jeg også de to midterforsvarstalen ter Daniel Høegh hos OB og Patrick Banggaard hos rivalerne fra FCM. Nu kan man
sige jeg var dækket ind alle steder på nær i angrebet. Her rådede jeg over Bakenga som jeg forlængede lejeaftalen med som eneste aktiv. Derfor måtte jeg også sikre mig forstærkninger her. Jeg gik ud og hentede en stor stjerne for Esbjerg fB ind fra engelsk fodbold i Birmingham. 25 årige Lee Novak blev sikret for hele 8 mio. kr. Derudover sikrede jeg også det svenske stortalent Christoffer Nyman i Norrköping. Sidst men ikke mindst gik jeg til allersidst i vinduet ud og signede Ahmed Yasin fra Gefle, en spiller der sæsonen forinden havde vist stabilt spil.

Nu følte jeg at jeg havde truppen til at spille om ikke andet så to turneringer til fulde. Jeg valgte at planen var, at fokusere på ligaen og Europa League. Det gik dog hurtigt i vasken i Europa League. Playoff kampen bød i år på to kampe mod italienske Lazio, et hold vi slog i Europa League gruppespillet året inden, men her måtte trække os ud af med samlet 1-4. Derfor kunne jeg nu fokusere på pokalturneringen og ikke mindst Superligaen. Sidstnævnte havde selvfølgelig mit fulde fokus, da en 6. plads ikke er godt nok til at gøre mig tilfreds!

Vi lagde Superligaen godt ud med 3 sejre i 5 de første 5 kampe. En af disse var ude mod FC København, så det må siges at være tilfredsstillende. Vi spillede generelt et fornuftigt efterår, men for mange uafgjorte kampe gjorde vi overvintrede på 4. pladsen hele 7 point efter FCK på førstepladsen. I pokalturneringen rød vi i starten af december måned ud til OB efter straffesparkskonkur rence. Dette betød at jeg kunne gå til vinterpause med blot ét fokus, Superligaen! Vi havde muligheden for at vinde sølv denne sæson, FCK var stukket afsted og ustoppelige, men AaB og FCM burde vi kunne sætte af i kampen om 2. pladsen.

Vinterpausen var langt fra så aktiv som sommerpausen. Alligevel sagde vi farvel til et stort aktiv. Magnus Lekven havde kontraktudløb december 2015, derfor så jeg det som nødvendigt at sende ham afsted allerede i denne vinterpause. Nordmanden ville ikke forlænge, og derfor røg han til schweizisk fodbold og Grasshoppers for en sum af 14 mio. kr. Jimmy Nielsen forlod os også på fri transfer og Askou smuttede til Hobro på lejeaftale. Jeg havde allerede i sommerpausen sikret mig endnu et stort aktiv på angrebspladsen, Álvaro Saborio skrev allerede under med os i august måned på en fri transfer, da hans kontrakt udløb i december måned. 1/1-15 kunne vi så byde den costarianske angriber velkommen. Derudover lejede jeg også en ny reservekeeper i polske Lech, navnet var Jasmin Buric og han, kan jeg allerede afsløre nu, fik ikke én eneste kamp for os.

Anden halvdel af sæsonen blev en rigtig sjov halvsæson for os. Vi tabte blot én gang i de sidste 16 kampe, det var ude mod FC Midtjylland. Ellers slog vi AaB 1-0 på hjemmebane, spillede uafgjort i Parken, hvilket fuldførte en ubesejret sæson mod FCK. Alt i alt vandt vi 12 ud af de sidste 16 kampe, spillede 3 uafgjorte og tabte som sagt blot én enkelt gang. Det gjorde at vi i slutningen af sæsonen udnyttede FC Københavns sløseri, selvom de var foran med 10 point med 6-7 kampe igen hentede vi dem og endte til sidst med at slå OB hjemme 3-1 i sidste runde, hvilket var afgørende og gjorde vi sikrede os det første danske mesterskab siden 1979.

Alt i alt en sæson hvor det danske mesterskab overskygger en skuffende præstation i pokalturneringen og en kort deltagelse i Europa League.

Profiler:
Kasper Lorentzen, Rasmus Thelander og Patrick Banggaard for at være med på Årets hold i Superligaen.
Defensiven for at være den bedste defensiv i sæsonen.
Ahmed Yasin for flest assist på holdet.
Kasper Lorentzen for at være topscorer med 9 mål i 28 kampe.

Superligaen 2015
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #6: 17 Nov 2013, 14:22 »

Jeg startede selv mit første spil med Esbjerg, hvor jeg blev 2'er i første sæson og vandt pokalen, i anden sæson vandt jeg allerede mesterskabet og sagde derfor op, hvilket jeg aldrig skulle havde gjort ;-) men pointen er, at jeg følger med her! Spændende spændende :-)

Jeg tror jeg kom til at fokusere for meget på Europa i første sæson. Heldigvis fik jeg reddet endnu en tur i Europa gennem Pokalturneringen. Mange tak Smiley

Spændende at se andre også spiller med Esbjerg - jeg følger ;-)

Jeg så godt du også havde en blog igang med Esbjerg, men der kan vel ikke være for mange af dem hehe. Super, mange tak! Smiley

---

Dette var i øvrigt sidste fulde sæson opdatering, fra nu af vil jeg opdatere pr. halve sæson! Smiley
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #7: 17 Nov 2013, 16:19 »

TRANSFERVINDUET 2015
EN BLOMSTRENDE KARRIERE

Mit tredje sommertransfervindu e er færdigt. Denne gang skulle jeg handle velvidende at vi i den kommende sæson skulle ud og spille Champions League. Jeg havde fået til rådighed i alt 22 mio. kr. og knap 1 mio. til løn (220k overskud i forhold til nuværende lønforbrug).

Der gik ikke længe før jeg endelig købte Frederik Rønnow fri af sin klub AC Horsens. Det skete for et beløb på 4
mio. kr. I sidste sommervindue kunne jeg købe ham for i alt 7 mio. kr., men denne gang gik De Gule med til at sælge deres talentfulde målmand for 4 mio. kr. Frederik har stået fuldtid hos os i de sidste to sæsoner, han har gjort det fantastisk og har fået sin debut på landsholdet. Derfor kunne jeg ikke se en anden løsning end en permanent aftale med Frederik Rønnow.

Den anden aktivitet på transfervinduet for os var et salg. Unge Jesper Rasmussen har været jagtet igennem 1-1œ år. Hans kontrakt udløb med os i december 2015, derfor fik jeg pludseligt travlt hvis jeg skulle have noget ud af det unge talent. Straks tilbød jeg en handel til flere forskellige klubber, som før havde været interesseret. 2 mio. kr. plus 30% i videresalg, så var talentet deres. Flere klubber bød på krogen, og Jesper kunne selv vælge mellem 5 forskellige klubber. Lidt overraskende valgte han en kontrakt med Krylja Sovetov fra Rusland.

I juni måned skrev jeg også kontrakt med endnu et stort dansk talent. Af frygt for pludseligt at miste Kasper Lorentzen til et stort bud fra udlandet hentede jeg Lucas Jensen hos Viborg FF. Kantspilleren har jeg fulgt siden jeg tiltrådte i Esbjerg, og denne gang var det altså afgørende. Jeg hentede ham til Esbjerg for 2 mio. kr. som backup og konkurrence til Lorentzen på højre kanten. Dernæst sikrede jeg mig også Mushaga Bakenga permanent. Nok har nordmanden ikke være prangende, men alligevel er jeg sikker på at den 23-årige angriber er de 3 mio. værd jeg kunne hente ham for hos Club Brügge. Det er en fantastisk rokeringsspiller at have og en mand man kan bruge både på venstre kanten og helt fremme.

I juli måned sikrede jeg mig gratis Jim Larsen, som kommer til fra Club Brügge efter kontraktudløb. Jim er en forsvarsspiller der kan blive et stort aktiv for os, og så er det en mand der virkelig kan hjælpe mit unge forsvar med noget rutine og gode råd. Jim Larsen er primært købt ind som backup til Banggaard og Thelander, men i høj grad også for at give dem noget modstand, så de er nødt til at præstere hver kamp. Det sidste jeg nåede at hente før vinduet klappede i var Sebastian Remme Berge, en ung midtbanespiller jeg havde jagtet længe, og endelig blev enige med Molde om en handel på 4 mio. kr.

Jeg solgte også i juli måned først Daniel Høegh til FC Midtjylland, den unge forsvarer var ikke tilfreds med manglen på spilletid og derfor solgte jeg ham med et lille tab på knap en million. Christoffer Nyman blev solgt til Palermo for 14 mio. (10 mio. mere end jeg købte ham for en sæson tilbage). Den svenske angriber er korrekt talentfuld og farlig, men han scorede "kun" 8 mål for os i 21 kampe i sidste sæson. Det er for godt et tilbud på en spiller jeg ikke er 100% sikker på kan slå igennem for os. Derudover kunne jeg heller ikke holde på Jeppe Andersen mere, han har gjort det godt for os, men et bud på 9,5 mio. kr. fra Cagliari er for godt til at sige nej til.

I forsøget på at hente erstatningen for Jeppe Andersen planlagde vi at hente Stijn Schaars ind. Det lykkedes da også, men desværre én dag for sent i forhold til registrering til Superliga truppen. Han spiller i det kommende halve år kun i pokalturneringen, og efter vinter kan vi atter registrere og så kan den hollanske stjerne også komme i aktion i ligaen.

Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #8: 17 Nov 2013, 18:01 »

JAGTEN PÅ STORE RESULTATER!
EN BLOMSTRENDE KARRIERE

Endelig tænkte jeg da denne sæson startede. Endelig får jeg muligheden for at spille i Champions League med mit talentfulde Esbjerg mandskab. Men hvordan skulle jeg lige gribe det hele an? Det er bevist gennem mine første to sæsoner, at min trup ikke kan klare alle tre turneringer på én gang. Skal vi nedprioritere pokalturneringen eller skal vi bare forsøge endnu en gang at jerne derudaf med fuld skrue?

Jeg valgte det sidste, jeg vil ikke nedprioritere en turnering som pokalturneringen, som i mine øjne er den klart letteste vej ud i Europa. Jeg vil heller ikke nedprioritere det jeg har kæmpet for i begge mine to første sæsoner i
klubben, nemlig at få chancen i det forjættede land. Derfor har jeg forsøgt mit med en slags rotationssystem. Flere unge spillere er blevet benyttet i pokalturneringen, hvor vi også har haft muligheden for at vise en vaskeægte stjerne i Stijn Schaars frem. Det har indtil nu bragt os til endnu en semifinale, her skal vi op i mod FC Vestsjælland og kan i en eventuel finale komme op i mod OB eller FC København. Vi har igennem vores rejse i denne turnering slået Nordvest, FC Midtjylland og FC Nordsjælland ud.

Jeg har forsøgt også at holde fuldt fokus på den hjemlige turnering, selvom det har været svært med alle de interessante Champions League kampe på programmet. Vi lagde sæsonen ud med to kampe mod lettiske FC Ventspils, en modstander vi skulle kunne slå ud i 2. kvalifikationsrunde . Det gjorde vi også med 3-2 og 4-1, samlet 7-3 over FC Ventspils. I 3. kvalifikationsrunde stod vi overfor en noget sværere opgave i østrigske Rapid Wien. Et nederlag på hjemmebane imod Wien mandskabet fik mig til at tvivle på om vores rejse i Champions League skulle slutte her, men nej Lee Novak var med 2 mål om nogen manden bag den første mindeværdige sejr i Champions League for Esbjerg fB, 5-1 sejrede vi i Wien og var klar til playoff runden mod færøiske FH. FH var klart en modstander jeg forventede at køre direkte henover ind i gruppespillet. Det gjorde vi også med 3-1 hjemme og 2-0 på Færøerne. Jeg brugte en del reserver i disse kampe, da vi havde kampe mod FCM, BIF og FCK i ligaen omkring de to kampe. Alt andet end lige var vi klar til gruppespillet, hvor vi i gruppe A skulle op i mod Shakhtar, FC Internazionale og mægtige FC Barcelona. På papiret en nærmest umulig opgave, og tre opgaver som vi vidste ville tiltrække ikke blot hele Vestjylland, men også hele landet til Blue Water Arena i Esbjerg.

Gruppespillets første kamp var dog et lidt andet sted end Esbjerg. Vi lagde hårdt ud med en tur til Barcelona og Camp Nou. På trods af vi kom hurtigt bagud 2-0 fik vi det vendt takket være et hattrick af Lee Novak, men i sidste ende var det ikke nok, da Xavi langt inde i overtiden afgjorde det til 4-3 for hjemmeholdet. I anden runde stod vi overfor Shakhtar på hjemmebane. Det var her jeg kunne se en spinkel mulighed for os, for at avancere til Europa League Knockout fasen. Takket være et mål af Jonas Knudsen og Patrick Banggaard endte vi med at gå sejrerigt ud af hjemmekampen mod Shakhtar, 2-1 vandt vi og pludselig kunne jeg se lys for tunnelen eftersom Shakhtar slog Inter i første runde. Selvsamme Inter fik vi det dog svært mod, 0-1 tabte vi hjemme og fik en på lampen med hele 6-2 i Inter. Derfor skulle vi, eftersom Shakhtar hentede to point mod Barcelona, ud og sejre mod enten Barcelona eller Shakhtar for at have en chance for at komme videre via enten 2. eller 3. pladsen i gruppen. Hjemme mod Barcelona var på forhånd en opgave jeg ikke regnede med vi kom ud af med point. Alt andet end lige kom vi foran 2-0 på mål af Thelander og Hebo Rasmussen. Selvom Barcelona før pausen udlignede til 2-2 holdt det også hjem og vi havde hentet et mindeværdigt flot point mod selveste Barcelona. Det gav os måske selvtillid til sidste kamp mod Shakhtar. En sejr ville sende os i Europa League Knockout fasen, mens Shakhtar med en sejr kunne spille sig videre i Champions League. Hurtigt kom vi foran med 1-0 på mål af Mohammed Fellah, og da Kasper Lorentzen kort efter gjorde det til 2-0 lignede det starten på Barcelona kampen. Denne gang formåede vi dog at holde resultatet helt frem til sidste minut, og på trods af en reducering fra Fernando kunne Shakhtar ikke gør noget mod at det var os, og ikke dem, der tog sig af billetten til Knockout fasen i Europa League efter jul.



I den hjemlige liga er vi igen med i toppen af rækken. FC København ser ud til at være stukket, og denne gang for alvor, med 16 point ned til 2. pladsen AaB og yderligere 3 point ned til os på 3. pladsen viser FCK virkelig deres styrke i denne sæson. Det kan have noget at gøre med de ikke kom videre til Europa League gruppespillet efter 3-4 nederlag mod norske Strømgodset. Alligevel vil jeg ikke sige jeg har nedprioriteret den hjemlige liga, tværtimod. Men først over 60 millioner for at komme i Champions League Gruppespillet og nu yderligere millioner i kassen for Knockout fasen i Europa League, der er bare flere penge i Europa turneringerne end den hjemlige liga. I år må vi sige at være sat af i kampen om guldet, men derfor skal vi ikke nedprioritere ligaen, men derimod gå efter sølvet foran AaB.

Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #9: 17 Nov 2013, 18:34 »

Super flotte updates, Møller! Jeg kigger lidt med fremover Smiley
Logged

fodboldkiller1983
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #10: 17 Nov 2013, 19:08 »

hvad taktik er køre du med i første sæson
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #11: 17 Nov 2013, 20:33 »

PROFILERNE ANKOMMER
EN BLOMSTRENDE KARRIERE - 1/2-16

Et nyt år er over os, 2016 lyder kalenderåret nu. Dette betyder også vi har været igennem endnu et transfervindue, og hvilket et af slagsen. I sommerpausen havde jeg endnu et stort overskud fra 2015, de penge må siges at være blevet brugt i dette vindue. Vi er nu helt nede på en forskel på blot én enkelt million i overskud for transfers i denne sæson. Men jeg har til gengæld også været ude og sikre mig nogle rigtig interessante navne.

Den videre færden i Europa tvang mig ud og være aktiv i dette vindue. Min trup var simpelthen ikke bred nok til at dyste i hele tre turneringer. Derfor har jeg i alt hentet otte spillere ind og blot sagt farvel til tre. Lad os starte med salgene. Ryan Laursen er smuttet fra klubben, han ville ikke forlænge og havde blot ét år tilbage af kontrakten. Derfor valgte jeg at sende ham afsted til skotsk fodbold og Glasgow Rangers. Álvaro Saborio var en dyr herre i klubben, han har gjort det rigtig godt. Men alderen og lønnen gjorde at jeg så mig nødsaget til at sælge ham. 107k har Lekhwiya fra Qatar betalt for angriberen. Sidste mand der har forladt os er Timmi Johansen, venstre backen var helt ude i kulden og er smuttet på en fri transfer.




Så går vi videre til det mere interessante, nemlig nyindkøbene. I alt otte nye navne er at finde i min Esbjerg trup i 2016. Første mand der blev skrevet under med, blev allerede hentet tilbage i november måned 2015. Unge Gustav Engvall fra IFK Göteborg er blevet sikret for en sum af 5 mio. kr. Gustav er en ung 19 årig svensk angriber jeg forventer mig meget af, han kan udover at spille helt på toppen også dække kanterne. Derefter fik jeg muligheden for at sikre mig den sydafrikanske central midtbanespiller Dean Furman fra Stoke City i England. Det er en mand med en laaaang karriere og har en kæmpe rutine og erfaring han kan give videre til vores unge spillere. 1,6 mio. kr. betalte jeg for vores nye midtbanegeneral. Jeg har også været ude og leje nogle meget interessante spillere fra de engelske Premier League klubber. Charis Mavrias er lejet for sæsonen i Sunderland, den 21 årige græske offensivspiller dækker begge kanter. Godsway Donyoh er lejet hos giganterne Manchester City, den ghanesiske angriber kan udover at spille helt på toppen og så spille på venstre kanten. Udover at have spillet på Manchester Citys ungdomshold har han også været et smut forbi Djurgården, dog uden den store succes. Sidste lejesvend er franske Sébastien Faure der er lejet hos Glasgow Rangers for sæsonen. Sébastien har fortid hos Lyon, men kom til Rangers i 2012 og har siden da spillet hver gang i deres bestræbelser på at tilbagevende til den bedste række i Skotland. Efter tilbagevendingen har han dog ikke været fast mand, og derfor har jeg lejet ham for sæsonen.

De sidste tre indkøb jeg har lavet er unge højre back Emil Krafth, som er hentet for 6,5 mio. kr. hos Helsingborg. Alexander Juhl var tæt på at blive solgt i dette vindue, og Emil er hentet ind som direkte overtager når Alexander en gang ikke er at finde i klubben længere. Camilo Ciano er hentet ind hos skotske Inverness CT for 2,5 mio. kr. Den offensive spiller er rigtig interessant og har spillet mange kampe både for Inverness, Padova, Crotone men har sin opvækst i Napoli. Sidste indkøb er hentet da Jonas Knudsen pludselig også var ved at forlade os, Johan Andersson er en billig ung back fra Sverige, som tidligere har spillet i Norrköping.

Det kan nævnes jeg også har skrevet forhåndsaftaler med Bailey Wright fra Birmingham og Jérémie Bela fra franske Lens. Begge kommer gratis til klubben til sommer!
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #12: 17 Nov 2013, 20:35 »

Det her ser da glimrende ud! Tror nok jeg skal følge med Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #13: 17 Nov 2013, 20:44 »

Super flotte updates, Møller! Jeg kigger lidt med fremover Smiley

Mange tak Smiley Det er jeg glad for.

hvad taktik er køre du med i første sæson

Jeg har i alle sæsonerne spillet 4-3-2-1 med to offensive wings og 3 centralt med 1 CDM Smiley

Det her ser da glimrende ud! Tror nok jeg skal følge med Smiley

Mange tak Risom. Wink Lyder godt!
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: En blomstrende karriere
« Svar #14: 17 Nov 2013, 21:20 »


OPTAKT: ESBJERG FB - OLYMPIAKOS

Imorgen tager Esbjerg fB hjemme i mod de græske kæmpere fra Olympiakos. Esbjerg har forstærket deres hold med nogle spændende spillere i det netop overståede transfervindue, om Mads tør satse med mange nye, eller om det bliver et hold fyldt med gamle kendinge. En ting er sikkert, Esbjerg er overraskende med i knockout fasen af Europa League og har trukket Olympiakos i første runde.

Olympiakos råder over svenske Niklas Hult, spanske Gabi med blandt andet en fortid i Atletico Madrid, stortalentet Ola John, samt klart farligste mand i Grækenland for tiden, Rafik Djebbour med 12 mål i 8 kampe. I forsvaret har man Miguel Torres, Gabriel van der Wiel og på mål Heinz Lidner der er kaldt Østrigs største målmandstalent. Det er et spændende græsk mandskab, som man aldrig må dømme ude af kampene. De er fyldt med kraft og går til stålet i alle nærkampe.

Esbjerg forventes at starte med Rønnow på mål, Alexander Juhl Andersen, Thelander, Banggaard og Knudsen i bagkæden. På midtbanen er der større tvivl, men debut til Schaars og Furman for EfB i europæisk fodbold ligner sikre kort, derudover forventes Remme Berge eller Oldrup Jensen at få sidste plads på den centrale midtbane. Kanterne ligner Lorentzen i den ene side og enten Ciano eller Bakenga i den anden. Helt fremme vælges formentlig nyindkøbet Godsway D.

Op til kampen har træner Mads Nielsen udtalt følgende om modstanderen: "Det bliver en svær opgave, vi kunne bestemt have trukket værre modstandere. Men Grækenland og Olympiakos er aldrig lette at spille i mod. Man ved ikke hvad de præcist kommer med, de har nogle velkendte navne, men også enkelte som står hult i min hukommelse. Jeg glæder mig bare til en som altid fantastisk kulisse i Esbjerg, og så må vi se om de kan leve op til den i Grækenland også." Sagde han med et smil på læben.

Glæd dig til at se: Esbjergs mange nye spændende profiler. Der er nogle iblandt som virkelig kan vise sig at være store og gode aktiver for et Esbjerg mandskab der i lang tid har manglet kvalitet fra øverste hylde.

Pas på: Esbjergs mange nye kan være skyld i et Esbjerg mandskab der falder igennem. Derfor skal de være påpasselige overfor specielt grækernes hurtige omstillinger over kanterne, og så selvfølgelig topscorer Djebbour på toppen.

Oddset på aftenens kamp er i Esbjergs favør og vi tipper også en hjemmesejr til Mads og Esbjerg på 2-0.

Esbjerg 2.25 - 3.20 - Olympiakos 2.75
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010