home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:18:34 Bubbles Blogkonkur... #1 - Danish Viking War...
I dag kl. 22:06:29 warmon Blogkonkur... [3] Journeyman - Truppen
I dag kl. 20:05:55 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  2 Brugere, 852 Gæster Online.

Indlæg: 1132703 over 31367 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvordan klarer Viborg sig i efterårssæsonen?
Stensikker 1. plads
De blander sig i toppen
Lidt i midten
De blander sig i bundstriden
Nedrykningen truer for alvor
Ved ikke

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4  (Læst 7446 gange)
Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 4
« : 01 Maj 2008, 00:11 »



Bolden er hvid, men hjertet grønt

Synet går ud over det smukke jyske landskab, eller smukt og smukt, for landskabet varierer meget. Alt lige fra kedelige marskområder til de flotte bakkede områder omkring Silkeborg, men her omkring den gamle hovedstad er der faktisk utrolig smukt.
Selvom landskabet er smukt, så må man desværre sige, at fodboldresultaterne er alt andet end det. Ja, bevares, byens “stolthed” inden for fodbold; Viborg FF, rykkede da op i den bedste danske fodboldrække i 1998 og har ligget der lige siden, men det bedste resultat klubben har leveret i denne række er en 4. plads. Dog er det sket hele 2 gange. Dengang man kan være mest stolt over 4. pladsen var nok i sæsonen 1999/2000, hvor man tilmed slog AaB i pokalfinalen med 1-0. Dette var vel og mærket blot 2 år efter man var rykket op.
Siden da gjorde klubben ikke gjort noget specielt for et vise sig. Stabile præstationer, hvor man især blev kendt for at kunne drille topholdene, men indtil sæsonen 2005/2006 kom der aldrig en bedre placering end 6. pladsen. Alt dette så dog ud til at vende i 2005/2006. Klubben spillede over evne og blandede sig længe i topstriden. Det var dog som om, man manglede nerver og kræfter da det virkelig gjaldt, for klubben svigtede i de sidste kampe og måtte til alle Viborg fans skuffelse, nøjes med en kedelig og ordinær 4. plads. Nu havde klubben dog vist, hvilket stof den var gjort af og der blev varslet nye og bedre tider i den jyske klub. Alt gik dog så galt i den følgende sæson, som det overhovedet var fysisk muligt. Dårligt spil, elendige indkøb samt fyring af Ove Christensen. Christensen var flere gange ude efter ledelsen i VFF og til sidst blev det for meget og man valgte at fyre Christensen. En handling der dårligt kan andet end at fortrydes. I løbet af flere omgange var han med til, at stabilisere klubben, men ledelsen, der i en lang række sager har været noget tvivlsomme, mente man skulle have en ny træner der kunne skabe luftforandring og større og bedre ting for de grønne midtjyder.
Siden Ove Christensen har man ikke haft andet en mislykkede trænere. Tommy Møller, Andreas Linderoth og Hans Eklund har alle fejlet, men nu skal det være slut med alt denne kedelige turlumhej, så jeg har personligt valgt, at tage kampen op mod Morten Jensen. Det vil uden tvivl blive en lang, sej og hård kamp, men den stivstikker af en sportsdirektør skal ikke få mig ned med nakken!


Tak til Zulue for banner
« Seneste Redigering: 02 Maj 2008, 01:31 af Fitzpatrick » Logged

Build Me Up Buttercup!

Tietze
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #1: 01 Maj 2008, 00:13 »

FLOT BANNER!!!
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #2: 01 Maj 2008, 00:14 »

god start, men er det kun mig der sys at teksten er for "sammenpresset" eller hva man kalder det...

kunne godt bruge lidt linieskift men måske er det bare mig, men det skriftlige er fint!  Thumbs Up
Logged


Tietze
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #3: 01 Maj 2008, 00:15 »

ENIG!
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #4: 01 Maj 2008, 00:18 »

FLOT BANNER!!!
ENIG!

Frabeder mig stærkt disse kommentarer..

god start, men er det kun mig der sys at teksten er for "sammenpresset" eller hva man kalder det...

kunne godt bruge lidt linieskift men måske er det bare mig, men det skriftlige er fint!  Thumbs Up

Jeg kan selv bedst læse det, hvis det står sådan, men jeg skal prøve at hitte ud af noget Smiley De næste updates kommer dog nok ikke til at minde om introen..
Logged

Build Me Up Buttercup!

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #5: 01 Maj 2008, 00:54 »

God start, fint sprog. Del teksten lidt så er den der! Wink
Logged

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #6: 01 Maj 2008, 12:25 »

Jeg må sige jeg glæder mig til at se hvad du kan få ud af Viborg FF  Smiley er fast læser
Logged

David Villa
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #7: 01 Maj 2008, 12:47 »

Spændende valg af klub, bliver sjovt at se hvad du kan skabe med Viborg (forhåbenligt noget bedre, end den nedrykning de selv er i gang med at "skabe").. Læser med Smiley
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #8: 01 Maj 2008, 13:21 »



Bolden er hvid, men hjertet grønt: Del 1

Jeg ankommer til Viborg stadion en tidlig sommermorgen den 1. juli 2007. Stadionet som ikke er mere end 5 år gammelt, er trods sin ringe størrelse på knap 10.000 tilskuere, et utrolig smukt og stemningsindbydende stadion, som absolut må være et af de allerflotteste i hele Danmark. Manden der præsenterer sig som min nye chef er ikke overraske Morten Jensen. Hvis bare den gamle gnier holder sig i skindet og overlader indkøb til mig, så skal det nok blive et samarbejde alle kan være tilfredse med.

Selvom det sjældent er det første jeg gør, så vælger jeg at tjekke økonomien. Jeg er lidt dårlig til at tyde de mange tal, men jeg prøver og finder ret hurtigt frem til at vi har et overskud på lidt over 2 millioner kr. og en balance på næsten 10 en halv million. Dette virker på mig som sund økonomi i en klub, som kæmper for ikke at skulle ned i det lidt mindre fine selskab i 1. division. Mine egne forventninger er at vi sikrer os en midterplacering, hvilket giver mig et transferbudget på 4,25 millioner kr. og 15 millioner til spillerlønninger. Af dem bruger vi i forvejen små 13 millioner, men jeg forventer en eller to løntunge spillere væk fra klubben i den nærmeste fremtid. Klubbens egne forventninger er dog, at vi bliver oppe de næste to år og derefter tager den derfra, men jeg mener vi kan gøre det bedre en det.

Da noget af det vigtigste i en klub jo er spillerne, så for I her en gennemgang af hvad jeg forventer at gøre med de forskellige kæder:

Målet:
Klubben har pt. 2 målmænd der kan gøre det på det her plan. John Alvbåge og lejesvenden Robert Veselovsky. Tidligere erfaringer har dog vist mig, at ingen af de to er værd at satse på. Alvbåge er meget krævende omkring løn, så han må forventes at skulle finde en ny klub i den nærmeste fremtid. Dermed skal jeg også ud og have fat i en anden målmand, men jeg har allerede et par gode bud i kikkerten. Blandt andet en gammel kending i dansk fodbold.

Forsvaret:
Da jeg laver en ordinær 4-4-2 opstilling, så er alle pladser i forsvaret ret vitale.
Højrebacken er jeg ikke tilfreds med. Mikkel Rask er en udmærket løsning indtil videre, men jeg er i tvivl om hans defensive evner, så jeg forventer at hente endnu en mand til den position.
Venstrebacken ser fornuftig ud. Elvis er umiddelbart førstevalg, men der er flere gode navne, som fx Popkhadze.
Det centrale forsvar skal styres af den aldrende Thomas Tengstedt er sikker mand, men jeg forventer at hente endnu en central forsvarer, da nødløsningen Thomas Frandsen bedre kan bruges på midtbanen. Desværre er Jesper Andersen langtidsskadet, så der skal helt klart hentes endnu en mand til den position.

Midtbanen: Højrefløjen besættes lige pt. af Alex Silva og der er par udmærkede backups i Lasse Kryger og Simon Nagel. Til sidst kan Robbie Russel også bruges på den plads.
Venstrefløjen er straks mere tvivlsom. Suni Olsen ses som det bedste bud, men jeg er lidt bekymret for om han kan klare det i længden. Derfor kommer der højest sandsynligvis også endnu en venstrefløj.
Den centrale midtbane ser nogenlunde fornuftig ud. Når der er hentet erstatning i midterforsvaret, hiver jeg Thomas Frandsen op på den centrale midtbane. Den anden plads skal så besættes af Robert Åhman-Persson eller Morten Bertolt. Dog skal jeg ikke afvise der kommer endnu en mand til den centrale midtbane.

Angreb: I angrebet er Søren Ulrik Vestergaard den eneste sikre. Kampen om den anden plads skal stå mellem Christian Olsen, Jacob Olesen og Christian Muomaife (også kendt som Chris). Selvom det er udmærkede folk, ved jeg fra tidligere spil, at de kan svigte en smule, så jeg skal ikke kunne afvise om der kommer flere folk.

Som I kan læse, vil der komme en del spillere. Da transferbudgettet ikke er overvældende skal jeg nok ud og se på lidt aldrende spillere, men hvem ved, måske der sniger sig en ung i blandt.
Blandt de yngre spillere er Nichlas Tüchsen, Rurik Gislasson og Kevin Mensah værd at nævne og specielt førstnævnte ved jeg fra tidligere spil, kan gøre sig gældende.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Grønthandleren
Gæst
 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #9: 01 Maj 2008, 13:31 »

Det ser godt ud, og som en kæmpe Viborg-fan så er det sgu et dejligt valg af hold.
Det bliver spændende at se hvilke indkøb du foretager dig, og hvilke præstationer du kan dynge op med. Du kan i hvert fald godt få dem op omkring en 6. plads med en eller to gode indkøb Smiley

Jeg glæder mig til næste update Wink
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #10: 01 Maj 2008, 13:42 »

Udemærket blog indtil videre.. Og den første blog som jeg har kommenteret i blogkonkurrencen..

Kan godt lide dit layout, og glæder mig til at se hvad du kan udføre med Viborg..  Håber også at du lægger fokus på dine kampe mod rivalerne fra FC Midtjylland.. Det vil ihvertfald glæde mig..   Thumbs Up
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #11: 01 Maj 2008, 13:43 »

Et spændende hold. Jeg glæder mig til at se hvilke forstærkninger du kan lokke til det midtjyske og om du overhovedet kan holde Viborg oppe i den bedste række.  Opstemt

P.S.: Hvis du vil have et hint, så kan jeg varm anbefale dig at lede efter spillere i østeuropæiske EU lande som Polen, Rumænien, Bulgarien, Tjekkiet m.v.  Wink
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #12: 01 Maj 2008, 13:48 »

Det ser godt ud, og som en kæmpe Viborg-fan så er det sgu et dejligt valg af hold.
Det bliver spændende at se hvilke indkøb du foretager dig, og hvilke præstationer du kan dynge op med. Du kan i hvert fald godt få dem op omkring en 6. plads med en eller to gode indkøb Smiley

Jeg glæder mig til næste update Wink

Takker for rosen, og jeg kan garantere dig for at det bliver lidt mere end et indkøb Tunge

Udemærket blog indtil videre.. Og den første blog som jeg har kommenteret i blogkonkurrencen..

Kan godt lide dit layout, og glæder mig til at se hvad du kan udføre med Viborg..  Håber også at du lægger fokus på dine kampe mod rivalerne fra FC Midtjylland.. Det vil ihvertfald glæde mig..   Thumbs Up

Tak for æren, hvis det er hvad man kan kalde det Smiley Kampene mod Møgjylland er naturligvis i højsædet..

Et spændende hold. Jeg glæder mig til at se hvilke forstærkninger du kan lokke til det midtjyske og om du overhovedet kan holde Viborg oppe i den bedste række.  Opstemt

P.S.: Hvis du vil have et hint, så kan jeg varm anbefale dig at lede efter spillere i østeuropæiske EU lande som Polen, Rumænien, Bulgarien, Tjekkiet m.v.  Wink

Tak for rosen og hintet.. Smiley
Logged

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #13: 01 Maj 2008, 16:20 »

Ny afstemning,, Kører ikke ret lang tid, så skynd jer Tunge
Logged

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bolden er hvid, men hjertet grønt
« Svar #14: 01 Maj 2008, 17:16 »

Så er afstemningen lukket.. Update om 2 minutter..
Logged

Build Me Up Buttercup!

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010