home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:54:06 Bubbles Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
I går kl. 22:06:29 warmon Blogkonkur... [3] Journeyman - Truppen
I går kl. 20:05:55 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  0 Brugere, 793 Gæster Online.

Indlæg: 1132704 over 31367 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Smed klassiker
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Smed klassiker  (Læst 4906 gange)
smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Smed klassiker
« : 08 Okt 2011, 16:51 »

NY VERSION PR 29.11.2011

Også i det nye FM2012 kan den taktik bruges. Her kan i se stillingen hvor jeg spiller med Liverpool en halv sæson. Der er ikke købt spillere til klubben eller solgt nogen:

http://img51.imageshack.us/img51/5438/engelskepremierdivisiono.png

Her er taktikken til download som klassiker:

http://www.mediafire.com/?l2609smdxocs2fj

Og her er den lavet efter det nye sytem med roller mm. Denne version er ikke testet:

http://www.mediafire.com/?ts2m2bz4ozpx0sa

GODE TIPS:
* SPIL MED EN SÅ SMAL BANE SOM OVERHOVEDET MULIG.
* HVIS DU ER PRESSET, SÅ GÅ IND PÅ HOLDINSTRUKTIONER OG SÆT TACKLING TIL HÅRD OG SKÆRM AF HELT TIL HØJRE (HELE BANEN). ALTERNATIVT HVIS DE FØRSTE 20 MIN GÅR SKIDT, SÅ START MED AT SÆTTE TACKLING TIL HÅRD, OG SÅ VENT MED SKÆRM AF.
* TAKTIKKEN INDEHOLDER OGSÅ EN GOD HJØRNESPARKSTAKTIK.
* NÅR DU STARTER MED TAKTIKKEN, SÅ SÆT DIN KAMPFORBEREDELSE TIL DET HØJEST MULIGE INDTIL HOLDET KAN DEN FLYDENDE. SÆT DEN HEREFTER PÅ LAV. JEG HAR DEN ALTID TIL AT STÅ PÅ HOLDETS FORSTÅELSE FOR HINANDEN.
* GIV NU LIGE DINE SPILLERE 10 KAMPE MED DENNE TAKTIK FØR DU KASTER DEN UD TIL HØJRE
* DET KAN ANBEFALES AT DINE 2 YDERSTE MIDTBANER HAR SÆRDELES HØJE STATS I ARBEJDSSTYRKE (MIN. 16), DA DE SÅ BEDRE LUKKER AF FOR MODSTANDERNES WINGS.


For første gang vil jeg prøve at videregive min favorit taktik. Inden jeg fortæller alt for meget omkring denne, såvil jeg sige at den er af ældre dato fra nogle af de gamle FM. Taktikken er gemt som klassiker. Derfor virker delen med "roller" til spillerne ikke. Hvem kender ikke til problemerne med at finde den rigtige rolle:-) Denne taktik har fået lidt justeringer gennem tiden, men jeg syntes den spiller nu. En anden grund til denne formation fungere godt er at økonomi i FM har en stor betydning. Med denne formation er det ikke nødvendigt med gode backs og fløje. Hvem kender ikke problemet med at finde og købe disse enkelte verdensklassespille r e som er til disse positioner. Derfor kan denne formation spare dig for penge, for der findes jo oceaner af gode centrale spillere.

Ført vil jeg smide et ss af formationen:

http://img69.imageshack.us/img69/4627/realmadridcf17.png

Så vil nogen allerede her begynde at sige den ser meget smal ud, og den er meget følsom over for kantspil. Det er dog ikke den erfaring jeg har gjort. Jeg har selvfølgelig gjort min bane så smal som muligt, da formationen kører med spil gennem midten. Husk at spille med den smalleste mulige bane. Det lukker af for din modstandernes kantspil.
Her er der ikke mange små finurligheder i indstillingerne. Den er meget standard.

Jeg kører med en flad 3 back kæde, hvor den centrale af de 3 gerne må være en spillende forsvar, som kan bære bolden lidt frem i banen. De 2 yderste backs er mere den boldvindende type. Med disse indstillinger er de faktisk forbløffende gode til at skærme af for modstandernes spil over fløjene. Hurtighed er en god egenskab for disse 2.:



Det samme gør sig faktisk gældende når vi taler de 3 centrale midtbaner. Den centrale midtbane er den offensive del af pakken. Han får en del langskudsforsøg, så der kan med fordel vælges en med høje tal i langskud. Den centrale mdtbane løber også en del, så hans energiniveau kan være lavt i slutningen af kampen. Derfor kan det anbefales at have en fuldgod erstatning til denne plads på bænken, da der med fordel kan udskiftes omkring 60-70 min. De 2 yderste midtbaner er de deffensive på midtbanen. De skal nemlig ud at skærme modstandernes fløje og offensive backs af. Derfor anbefales deciderede DM/MC til disse positioner, men gode stats i tackling, markering OG ISÆR ARBEJDSSTYRKE.



NU kommer vi så til den centrale OMC. Her er tale om en spiller der er bindeled mellem forsvaret/midtbanen og de 3 angribere. Her kan også anbefales en spiller med gode langskudsegenskaber, men ellers er det vigtigste for denne spiller hans kreativitet. Han skal skabe mulighederne for de 3 angribere. Spillere som Kaka, Pastore og Schneider er som skabt til denne plads. En klassisk 10'er position. Jeg vil dog lige nævne, at denne spiller løber en del, så konditionen kan være et problem i slutningen af kampen. Hav derfor en fuldgod erstatning klar på bænken.


Så kommer vi til de 3 angribere. Den centrale af disse angriber er også den der scorer flest mål. Her kan bruges en super tekniker der løber i hullerne eller en stor targetman der kan heade boldene i kassen. Jeg har haft succes med begge dele. Fælles for alle 3 angriber er, at de gerne skal være gode i aflevering, da de spiller en del småbold for at åbne forsvaret. Jeg vil dog ikke anbefale en targetman til positionen som en af de 2 yderste angribere. Her vil jeg anbefale teknisk stærke spillere, da de gerne skal kunne køre lidt kispus med modstandernes backs, men også ligge de gode afleveringer ind i banen. En god ide kunne også være en angriber der har sit favoritben som højre at lade ham spille i venstre side. Det har jeg haft stor succes med Neymar.


Jeg har haft/har stor succes med denne opstilling i store klubber, men desværre har jeg ikke tålmodigheden at  til at prøve denne i mindre klubber.

Jeg håber andre vil prøve min taktik, og evt. udvikle på denne til noget bedre. Ris og ros imødeses gerne.
« Seneste Redigering: 05 Dec 2011, 13:53 af smed1977 » Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

sebman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #1: 21 Okt 2011, 21:29 »

Tror jeg vil give den et forsøg med City  Smiley
« Seneste Redigering: 21 Okt 2011, 21:36 af sebman » Logged

Danmark: Brøndby/ Viborg
Italien: Inter
Spanien: Atl. Madrid
Frankrig: PSG

Useless-ID
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #2: 23 Okt 2011, 09:49 »

Jeg er ikke selv en stjerne til taktikker, og ejer ikke overskuddet til at pukle med det med masser af liv i huset.
Så jeg har tit søgt den nemme løsning, men aldrig haft succes da næsten alle laver deres taktik ud fra storhold som Real, Barca, Man U osv. - og desværre aldrig rigtig ud fra mindre hold, som jeg elsker at spille med.
Men der er virkelig gods i denne taktik, og kræver kun små-justeringer. TAK!!!
Logged

fantastisknavn
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #3: 23 Okt 2011, 10:18 »

Jeg er ikke selv en stjerne til taktikker, og ejer ikke overskuddet til at pukle med det med masser af liv i huset.
Så jeg har tit søgt den nemme løsning, men aldrig haft succes da næsten alle laver deres taktik ud fra storhold som Real, Barca, Man U osv. - og desværre aldrig rigtig ud fra mindre hold, som jeg elsker at spille med.
Men der er virkelig gods i denne taktik, og kræver kun små-justeringer. TAK!!!
Spot on! virkelig en klasse taktit for os dovne managers den tangerer jo næsten Westers Peace
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #4: 23 Okt 2011, 10:23 »

Ville helt vild gerne prøve den, men opstillingen passer simpelthen bare ikke ind i en klub som Silkeborg desværre.
Logged


Jona8366
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Smed klassiker
« Svar #5: 23 Okt 2011, 10:28 »

Hvor skal den ligge henne? Smiley
Logged


Mp
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #6: 24 Okt 2011, 09:56 »

Vil starte mit første spil idag, og mit valg er faldet på Inter efter deres katastrofe start IRL. og ser din taktik som perfekt til deres hold Smiley vil vende tilbage med resultater når der er spillet lidt
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #7: 24 Okt 2011, 11:18 »

Tak for alle kommentarerne.

En lille rettelse til den kunne være at ændre de 2 yderste angribers indlæg til normal fremfor sjældent. Det giver lidt flere indlæg, og virkede godt i mit Real spil.

Nogen der kan fremvise lidt resultater her i den nye version? Jeg spiller selv med en 4-4-1-1 i mit Liverpool spil pt.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Mp
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #8: 24 Okt 2011, 22:33 »

Tak for alle kommentarerne.

En lille rettelse til den kunne være at ændre de 2 yderste angribers indlæg til normal fremfor sjældent. Det giver lidt flere indlæg, og virkede godt i mit Real spil.

Nogen der kan fremvise lidt resultater her i den nye version? Jeg spiller selv med en 4-4-1-1 i mit Liverpool spil pt.

så får du lige en opdate efter den første dags spilning.

Træningskampene gik rigtig skidt, men mest fordi jeg blandede spillererne godt rundt, siden tabte jeg den første supercup mod AC milan med 1-0.

meni ligaen har det gået godt, ligger på en delt førsteplads med napoli med 18 point, en målscore på 21 - 9, med 6 sejre og et nederlag (5-1 til juventus på udebane) i europa er der vundet 3 kampe.

synes dog at jeg kan se mine forsvarsspillere klart mangler at kunne spille bolden bedre, og synes også at jeg i sær på udebane bliver spillet tyndt over  midtbanen og fløjene hvor modstanderne kommer til deres mål.
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #9: 26 Okt 2011, 09:56 »

så får du lige en opdate efter den første dags spilning.

Træningskampene gik rigtig skidt, men mest fordi jeg blandede spillererne godt rundt, siden tabte jeg den første supercup mod AC milan med 1-0.

meni ligaen har det gået godt, ligger på en delt førsteplads med napoli med 18 point, en målscore på 21 - 9, med 6 sejre og et nederlag (5-1 til juventus på udebane) i europa er der vundet 3 kampe.

synes dog at jeg kan se mine forsvarsspillere klart mangler at kunne spille bolden bedre, og synes også at jeg i sær på udebane bliver spillet tyndt over  midtbanen og fløjene hvor modstanderne kommer til deres mål.

Lyder spændende med den forholdsvis gode sæsonstart. Men det er jo også nogle specielle spillere der skal bruges til de forskellige pladser, så det tager jo også lidt tid at få formationen helt på plads.

Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Mp
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #10: 26 Okt 2011, 16:00 »

Lyder spændende med den forholdsvis gode sæsonstart. Men det er jo også nogle specielle spillere der skal bruges til de forskellige pladser, så det tager jo også lidt tid at få formationen helt på plads.



har også taget konsekvensen og købe 3 spillere i januars transfervindue, 1 lidt mere spillende venstre fodet forsvarsspiller, en ny defensiv midtbane som også har lidt bedre afleverings stats, og tilsidst balotelli til angrebet (45 mill fra city), spiller nu med Zarate på venstre side og balotelli på højreside også skifter jeg mellem forlan og tevez til midten, selvom  ingen af dem rigtig score nok mål.  Tevez er den der har haft sværest ved at score, selvom han har spillet alle 3 pladser i løbet af sæsonen har han kun scoret 7 mål, og forlan er oppe på 12 hvilket er lidt bedre.
Men fører nu ligaeren med 4 point ned til napoli.

Edit:
Opstillingen i de fleste kampe:

Zarate - Tevez/Forlan - Balotelli

                Sneijder

Zanetti - Cambiasso - Maicon

   Bocchetti - Lucio- Ranocchia
               
               Julio Cesár

Har lidt forskellige muligheder på midten, men dette er den der bliver spillet mest, Balotelli har kun spillet 2 kampe og ikek scoret endnu, da han har dårlig selvtillid, men regner med han kommer igang.
Maicon er omskolet og gør det overraskende godt, har spillet til 7.54 indtil videre
« Seneste Redigering: 26 Okt 2011, 16:19 af Mp » Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #11: 24 Nov 2011, 09:19 »

Jeg er i gang med min 3. sæson med Liverpool, og jeg syntes det er gået lidt op og ned med resultaterne. Jeg har i de 2 første sæsoner forsøgt mig med en 4-2-3-1 med forskellige indstillinger. Efter de første 10 kampe i sæson 3 satsede jeg, og skiftede til denne taktik som jeg selv  har udviklet, og den har været god selvom spillerne ikke er helt klar på den endnu. Jeg er nu kommet til vinterens transfervindue, og vi ligger nr. 1 i ligaen og er videre fra vores CL gruppe. Det kan anbefales at sætte "skærm af" helt til højre "hele banen" og evt. tackling til hård.

Jeg vedlægger lige et ss af ligaen når sæsonen er spillet færdig.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #12: 29 Nov 2011, 20:35 »

Ny version lagt ud i dag. Se første indlæg.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

SUPERICEMAN
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #13: 04 Dec 2011, 10:00 »

gider du lave den med roller igen til 12 ? plz plz  Djævel
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Smed klassiker
« Svar #14: 04 Dec 2011, 18:27 »

Så er der lagt en op med roller, men den er ikke testet.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010