home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:09:32 warmon Blogkonkur... #0 - Danish Viking War...
I dag kl. 20:05:55 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 19:49:20 BelthazorDK Blogkonkur... [2] Journeyman - Begyn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  3 Brugere, 831 Gæster Online.

Indlæg: 1132700 over 31367 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  15# Landsholdsdebut - The Hammers (tidl. OB)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: 15# Landsholdsdebut - The Hammers (tidl. OB)  (Læst 18517 gange)
Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
15# Landsholdsdebut - The Hammers (tidl. OB)
« : 29 Nov 2008, 18:27 »



Intro





Odense Boldklub blev stiftet den 12. juli 1887 som Odense Cricketklub. To år senere var det ikke kun en cricketklub, men tennis og fodbold, blev også muligt at dyrke. Samtidigt skiftede klubben navn til Odense Boldklub som stadig er navnet den dag i dag - mere end 100 år senere.
Efter tyskernes besættelse sluttede i 1945, så besluttede DBU at ændre i strukturen for Danmarksturneringen . OB havnede i 3. division, men det tog ikke ret mange år at komme op blandt de bedste.
I 1951 vandt OB deres første sæt medaljer, da de sluttede som nummer to i Sas Ligaen og dermed vandt sølv. Derefter begyndte det at gå ned at bakke, og det gik helt galt da klubben
i 1955 rykkede ned i 2. Division.
I 1973 blev der sat tilskuerrekord på Odense Stadion da OB mødte lokalrivalerne B1909 i en kamp i 2. division. Hele 28.000 tilskuere blev der presset ind på det dengang Odense Stadion. I dag ville det være umuligt på grund af nye regler omkring sikkerheden på stadion. Året efter lykkedes det endelig OB at komme i landspokalfinalen, som klubben dog tabte 5-2 til Vanløse. Først i 1975 formåede OB endelig at bide sig fast i 1. division igen, dengang landets bedste række, efter mere end 20 års fravær.
To år senere, altså i 1977 kunne OB fejre klubbens 90-års fødselsdag med klubbens første mesterskab. Træneren hed Richard Møller Nielsen og topscoreren hed Allan Hansen, som også blev kåret til Årets Fodboldspiller i Danmark.
I 1978 skulle OB for første gang i klubbens historie ud og spille i Europa Cuppen for mesterhold. Klubben blev dog allerede sendt ud i første runde, da bulgarske Lokomotiv Sofia slog dem ud. Dette var så starten på nogle gode år. I 1980 kunne klubben juble over at få bronze i 1. division, og allerede i 1982 kom klubbens andet mesterskab i hus. Det var fortsat med Richard Møller Nielsen på trænersædet
Året efter vandt OB så endelig landspokalturnering en, og dermed kunne klubben fejre deres første og indtil nu eneste "The Double".
1989 var et godt år, da det lykkedes OB igen at vinde det danske mesterskab. Denne gang foran Brøndby IF. Det var tredje gang at OB var landets bedste. Denne gang hed træneren dog ikke Richard Møller Nielsen, men Roald Poulsen som havde overtaget holdet.
To år senere valgte Dansk Boldspil Union så at ændre i strukturen og dermed danne Superligaen som man kender den i dag. Det var dog ikke det bedste der kunne ske, for allerede i første sæson måtte OB en tur ned i Kvalifikationsligae n, som var 2. divison dengang. Samme år vandt OB landspokalturnering en og kunne dermed se tilbage på en noget speciel sæson. Allerede året efter var OB dog tilbage blandt de bedste i landet og det var starten på nogle meget gode år på Fyn.
I 1993 kunne klubben fejre sølvmedaljer mens klubben samtidig vandt landspokalturnering en for tredje gang i dens historie.
I 1994 skete så det hidtil største i klubbens historie da OB slog selveste Real Madrid ud af UEFA Cuppen. Det skete efter et 2-3 nederlag hjemme og en 0-2 sejr på legendariske Bernabeu i Madrid. En kamp som de fleste OB Fans husker.
To år senere vandt klubben så endnu en gang bronze. Men det var de sidste i lang tid.
For i 1998 startede nedturen da klubben måtte en tur ned i Faxe Kondi Divisionen, som i dag kendes som 1. division.
Det blev dog et kort visit for allerede året efter skulle det lykkedes for klubben at vende tilbage i Superligaen da klubben suverænt vandt Faxe Kondi Divisionen.
Derefter fulgte et par år i den nederste halvdel af Superligaen.
2002 var året hvor OB kunne fejre sin fjerde pokalsejr. Denne gang kom den i hus via en overraskende 2-1 sejr over selveste FC København.
4 år efter, nemlig i 2006, så vandt klubben bronze for første gang i 10 år. De fik den overrakt efter en 2-0 sejr i Århus over AGF. Flere tusinde fynske fans havde valgt at tage turen derover og størstedelen af dem valgte at løbe ind på banen efter kampen, for at tiljuble spillerne.
Dermed skulle OB i UEFA Cuppen, hvor OB overraskede alt og alle ved at komme hele vejen til gruppespillet efter sejre over Hibernians, Llanelli FC og Hertha Berlin. I gruppespillet endte OB på en fjerdeplads med fire point, efter blandt andet en flot 2-0 sejr på udebane mod SC Heerenveen. Blot et enkelt mål mere ville have bragt klubben videre i turneringen. Allerede året efter blev det til klubbens sjette pokaltitel da de endnu en gang slog FC København med 2-1 i en propfyldt PARKEN, med over 10.000 fynske fans på lægterne.
Det efterår skulle OB konkurrere i UEFA Cuppen endnu en gang, dog nåede de akkurat ikke med i gruppespillet da klubben røg ud i 1. runde til Sparta Prag efter straffesparkskonkur rence. Inden da havde man sejret over St. Patrick's og Dinamo Minsk.
« Seneste Redigering: 04 Dec 2008, 18:57 af arongreve » Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1# Intro - Striwerne
« Svar #1: 29 Nov 2008, 18:35 »

West Ham United



Truppen:
Robert Green, mm
Adam Street, mm
Hérita Illunga, f vc/wb v
massimo gobbi, f v/m vc
James Collins, fc
Calum Davenport, fc
Daniel Gabbidon, fc
Matthew Upson, fc
Lucas Neill, f/wb h
Valon Behrami, f/wb/om h
Julien Faubert, f/wb/om h
Hayden Mullins, dm/mc
Mark Noble, dm/mc
Scott Parker, dm/mc
Nigel Quashie, mc
Lee Bowyer, om hc
Kieron Dyer, om hc
Junior Stanislas, om hc
Luis Boa Morte, om v
Matthew Etherington, om v
Craig Bellamy, ac
Carlton Cole, bo
Fred Sears, bo
Diego Tristan, bo

« Seneste Redigering: 04 Dec 2008, 18:57 af arongreve » Logged

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1# Intro - Striwerne
« Svar #2: 29 Nov 2008, 19:25 »

Hvornår får vi ansættelsen?
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1# Intro - Striwerne
« Svar #3: 29 Nov 2008, 19:28 »

Den er jeg igang med at skrive Smiley
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
2# Islandsk blod til OB - Striwerne
« Svar #4: 29 Nov 2008, 19:35 »



Islandsk blod til OB





Der var mege
n tvivl imellem OB fans denne dag, fordi Lars Olsen har sagt op. Allerede kun efter to år i trænersædet, så har han valgt at sige op. Han synes ikke at han kunne yde sit bedste for klubben, da der er rygter om at han har problemer i privatlivet, den eneste der ved det er ham selv, derfor fik vi også et par ord fra ham:

Journalist: Hvorfor sagde du op?
Lars Olsen: Jeg har ikke syntes at jeg kunne yde mit bedste for klubben, der er med tumult i mit liv i øjeblikket, og min familie prioriterer jeg højere end fodbolden, derfor har jeg valgt at sige op hos OB, efter to år som manager. De havde en meget god trup, derfor er jeg meget ked af at jeg må forlade dem, sådan her. Men set på den lyse side, så stopper jeg ikke i OB, på grund af en fyreseddel. Nu håber jeg for OB's bestyrelse at de snarest finder en god manager, som kan overtage i den fynske klub.

Efter at Lars Olsen, nu havde sagt at han havde sagt op, så kom det svære som er alle fodboldholds mareridt, nemlig at finde en ny manager. Det var meget svært for dem at finde en, da der var mange kvalificerede ansøgere, og nogen knap så kvalificerede, men OB's bestyrelse havde bestemt, at de ville tage en ukendt ind til møde og en kendt. Den kendte var ingen andre end John 'Faxe' Jensen, og den ukendte var en islænding, som de færreste kender til, jeg tror kun det var hans gamle hold, som kender til ham.
Efter det 3 timer lange møde, hvor der blev snakket om alle mulige ting, så kom de to trænere ud, og pressen gik direkte over til 'Faxe' og spurgte ham hvordan det gik, han svarede med selvtilliden i top: "Trænerjobbet er så meget som mit, islændingen har ikke en chance." 
Den næste dag var overskriften på de fleste sportsaviser, en ukendt islænding er blevet ansat i OB, er de skøre? Det blev altså den ukendte Aron Vidarsson, som overtog. Pressen spurgte ham om nogen spørgsmål omkring ansættelsen:

P: Hvordan føles det at være blevet ansat i en af Danmarks bedste klubber?
A: Det føltest helt fantastisk at være blevet ansat i sådan en godt klub. Det er virkeligt fantastisk at blive ansat hos Odense Boldklub. Jeg glæder mig helt vild.
P: Jeg kan se at du har det lidt svært med det danske sprog?
A: Hvem har ikke det, når de lige er kommet til et nyt land.
P: Det ved jeg ikke. Men hvordan kommer du til at stille op i år?
A: Det vil jeg helst ikke udtale jeg om, for så kan nogle af modstanderne få information om os. Og det vil jeg helst ikke have, men det bliver offensiv fodbold.
P: Tak for det.
A: Var så lidt
« Seneste Redigering: 30 Nov 2008, 08:36 af arongreve » Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: 2# Islandsk blod til OB - Striwerne
« Svar #5: 29 Nov 2008, 19:43 »

Er det bare mig, eller har du ikke nakket introen fra wikipedia?
http://da.wikipedia.org/wiki/OB
Smiley
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2# Islandsk blod til OB - Striwerne
« Svar #6: 29 Nov 2008, 19:43 »

Det er bare dig Wink
Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: 2# Islandsk blod til OB - Striwerne
« Svar #7: 29 Nov 2008, 19:45 »

Det er bare dig Wink
Syntes nu bare wikipedias tekst og din passer meget sammen Wink
Så tror du har kopieret det
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
2# Islandsk blod til OB - Striwerne
« Svar #8: 29 Nov 2008, 19:46 »

Jeg har slet ikke brugt wikipedia Wink
Logged

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2# Islandsk blod til OB - Striwerne
« Svar #9: 29 Nov 2008, 20:10 »

Prøvede med et topbanner:
Logged

AMRDK
Gæst
 
Sv: 2# Islandsk blod til OB - Striwerne
« Svar #10: 29 Nov 2008, 20:14 »

Udemærket blog...
Men det går simpelthen ikke at du skriver : Søger topbanner ! Wink
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2# Islandsk blod til OB - Striwerne
« Svar #11: 29 Nov 2008, 20:25 »

Det er der jo en grund til Wink For jeg søger et Wink Tak for det Krellz, det vil blive brugt.
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
3# Transfers - Striwerne
« Svar #12: 29 Nov 2008, 20:30 »



Transfers





Allerede på Aron's første dag som manager for OB,
så var han ude med pungen og betale Palermo, for deres fantastiske midtbanespiller Roberto Guana. OB måtte betale 13 millioner for den tidligere Brescia spiller. Guana var en rimelig succesfuld spiller i Palermo, hvor han har spillet fast de sidste to sæsoner, men nu ville han altså prøve sig frem i en af Danmarks bedste klubber, som jo også skulle være med i Europa.
OB, skulle også en tur til norge for at hente Jacob Sørensen, som er en dansker, som blev hentet i Odd Grenland, hvor han har været en fast figur på midtbanen, han kommer til at blive reserve på midtbanekanterne, hvor der virkelig er mangel for klassespillere. OB, skulle kun af med 1,7 mio, men det er ikke så dyrt, da de havde ca. 30 mio til at handle ind for i starten af sæsonen.
Det sidste indkøb, som OB hentede blev en tidligere svensk legende, som de fleste fodboldentusiaster bør kende. Han havde spillet i Arsenal fra 1998 til 2007, hvor han så gik til West Ham, og et halvt år efter, blev hans næste land så USA, hvor han spillede i Seattle, og nu er han så skiftet til OB, på en meget billighandel. Pengesummen, som OB måtte betale var kun på 120.000 DKK. Som er meget billigt hvis man tænker på den klassespiller som er blevet hentet. Der bliver selvfølgelig snakket om ingen andre end selve Freddie Ljungberg, som er blevet hentet til OB.
OB fik ikke kun hentet rutinerede spillere i dette transfervindue, de fik sørme også hentet den 17 årige Rodney Sneijder fra Ajax, for en sum på 100 gange mere end den sum, som de hentede Freddie Ljungberg med, det var nemlig 12 mio, som de måtte betale Ajax for Wesley Sneijders lillebror. Han menes til at have potentialet til at blive en stor stjerne i Sas Ligaen, og OB, vil prøve at holde på ham, så de kan få en stor sum penge for ham, når han er færdigudviklet. Nu er han så hentet som den fjerde og sidste transfer i dette transfervindue.


« Seneste Redigering: 30 Nov 2008, 08:41 af arongreve » Logged

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3# Transfers - Striwerne
« Svar #13: 29 Nov 2008, 20:35 »

Gode indkøb og god update. Evt. ss af spillerne i bunden af updaten eller over spillerens navn ville være dejligt Smiley.
Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3# Transfers - Striwerne
« Svar #14: 29 Nov 2008, 22:33 »

Nåå ja, det havde jeg lige glemt, det kommer lige med det samme Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010