home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 483 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Forretning & Merchandise klubber
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Forretning & Merchandise klubber  (Læst 10567 gange)
xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Forretning & Merchandise klubber
« : 13 Apr 2014, 18:48 »

Hola!

Jeg sidder med et fremragende save med mit elskede rossoneri, men stødte lige på et spørgsmål, jeg håber på at finde en FM haj, der kan svare mig på.

Milan starter ud med samarbejdsklubben Guangzou,(nu må i endelig rette mig, hvis jeg ikke kan kinesisk) hvor jeg efterfølgende har etableret et samarbejde, med Okayama FC samt Sporting Kansas FC. Disse 2 vurderede jeg ud fra forholdet, mellem deres omdømme, samt det årlige honorar disse skulle have, for at tjene min klub en, forhåbentlig, masse millioner.

Sidste sæson lå min indtjening, merchendise mæssigt, på 310 lange millioner, hvilket jeg egentlig er i tvivl om er en del? Denne burde iøvrigt stige i denne sæson, da den i primo oktober ligger på 133M.
I forlængelse af det, kunne jeg godt tænke mig nogen fif til, hvis nogen af jer har nogen, hvordan man kunne tjene nogen flere, da dette er nemme penge. Altså udover at købe spillere fra disses hjemlande, købe store stjerner, komme langt i turneringer mv.

Anyway! Tanken faldt mig ind, om logikken hedder, at jo flere samarbejdsklubber du har fra disse lande, jo flere kroner kommer der i kassen?
Altså ifølge min logik, sidder du jo allerede på disse markeder, hvis du har en samarbejdsklub her. Men har jeg ramt ved siden af?

Håber der sidder en eller anden med brugbar erfaring, da dette jo blot er en helt bunke penge, kastet lige i nakken. Andre forretningsmæssige fif, modtages med kyshånd.

Pft, og knus og kram
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #1: 13 Apr 2014, 18:56 »

Ved intet om samarbejdsklubber, men ved en del om marchendies salg.

Spiller med FC Red Bull Salzburg i Østrig og er i 2035. Har vundet CL 6 gange i træk, hvilket også har gjort at jeg sælger mange trøjer, MEN!

Da jeg startede solgte jeg ca 10.000 trøjer om året, og nu i 2035 sælger jeg 130.000 trøjer om året. Det gør jeg fordi jeg arrangerer turer med venskabskampe til lande som Kina, Japan, Brasilien, USA og Argentina. Altså store lande, hvor jeg kan forbedre mit omdømme.
Logged


xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #2: 13 Apr 2014, 19:05 »

Ved intet om samarbejdsklubber, men ved en del om marchendies salg.

Spiller med FC Red Bull Salzburg i Østrig og er i 2035. Har vundet CL 6 gange i træk, hvilket også har gjort at jeg sælger mange trøjer, MEN!

Da jeg startede solgte jeg ca 10.000 trøjer om året, og nu i 2035 sælger jeg 130.000 trøjer om året. Det gør jeg fordi jeg arrangerer turer med venskabskampe til lande som Kina, Japan, Brasilien, USA og Argentina. Altså store lande, hvor jeg kan forbedre mit omdømme.

Den med turene havde jeg faktisk luret, hvor jeg i virkeligheden dropper alle andre venskabskampe(muligvis et sats, i know), og så tager til japan, kina og USA - da mine samarbejdsklubber ligger her.

Hvad er ideen i at tage til Brasilien, for mit vedkommende? Milans omdømme kan vel næppe blive bedre, da jeg i anden sæson er verdenskendt.
Logged

xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #3: 13 Apr 2014, 19:07 »

Da jeg startede solgte jeg ca 10.000 trøjer om året, og nu i 2035 sælger jeg 130.000 trøjer om året.

Og iøvrigt, hvad ligger dit årlige merchandise salg på?
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #4: 13 Apr 2014, 19:08 »

700 millioner kroner.
Logged


xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #5: 13 Apr 2014, 19:15 »

700 millioner kroner.

Jesus!!  Opstemt
Har det noget og gøre med dine venskabsture, eller hvad vil du begrunde det med? Og hvor mange samarbejdsklubber har du?
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #6: 13 Apr 2014, 19:21 »

Har samarbejde med de andre Red Bull klubber.
Altså Red Bull New York og Brazil. Men det har intet at sige tror jeg.

Tror udelukkende mine indtjeninger hvad angår trøjer handler om vores venskabsture til andre lande.

Her er status for 3 sæsoner siden. Har ikke lige et billede fra den seneste sæson...
Men her kan man se at turene til Japan, USA og Kina har gjort os godt.

Logged


xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #7: 13 Apr 2014, 19:26 »

Har samarbejde med de andre Red Bull klubber.
Altså Red Bull New York og Brazil. Men det har intet at sige tror jeg.

Tror udelukkende mine indtjeninger hvad angår trøjer handler om vores venskabsture til andre lande.

Her er status for 3 sæsoner siden. Har ikke lige et billede fra den seneste sæson...
Men her kan man se at turene til Japan, USA og Kina har gjort os godt.



Du anbefaler ikke samarbejdsklubber som sådan, eller anmoder bestyrelsen om dem, am i right?
Var lige inde og tjekke Brasilien, og kan sagtens se der er muligheder. Problemet er bare, at det ikke er muligt, at opstille et samarbejde med nogen af dem, så valgte en fra Mexico.
Hvor mange ture tager du iøvrigt på, i presæsonen?
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #8: 13 Apr 2014, 19:29 »

Du anbefaler ikke samarbejdsklubber som sådan, eller anmoder bestyrelsen om dem, am i right?
Var lige inde og tjekke Brasilien, og kan sagtens se der er muligheder. Problemet er bare, at det ikke er muligt, at opstille et samarbejde med nogen af dem, så valgte en fra Mexico.
Hvor mange ture tager du iøvrigt på, i presæsonen?

Korrekt. Har på intet tidspunkt haft noget med samarbejdsklubber at gøre. Det gider jeg ikke. De klubber jeg samarbejder med nu, har jeg haft siden spillets start.

Normalt har jeg en tour på 4 kampe til et land i pre season.
Derudover er der vinterpause hvor jeg også tager en tour til et andet land på 4 kampe.

Har nogle år dog også nået 2 forskellige tours på 4 kampe i vinterpausen.
Logged


xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #9: 13 Apr 2014, 19:35 »

Normalt har jeg en tour på 4 kampe til et land i pre season.
Derudover er der vinterpause hvor jeg også tager en tour til et andet land på 4 kampe.

Har nogle år dog også nået 2 forskellige tours på 4 kampe i vinterpausen.

Okay det er til at arbejde med. Man kan dog sige, at Salzburg også er rimelig dækket ind, da Asien og Sydamerika er dækket ind.
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #10: 13 Apr 2014, 19:40 »

Okay det er til at arbejde med. Man kan dog sige, at Salzburg også er rimelig dækket ind, da Asien og Sydamerika er dækket ind.

De er dækket fint ind ja. Men igen så har vi haft de samme samarbejdsklubber siden start og der havde vi intet salg af trøjer overhovedet nærmest.

Nu har vi et kæmpe salg, men også kæmpe succes med 6 CL titler i træk. Det har jo også gjort en forskel.
Logged


xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #11: 28 Maj 2014, 16:03 »

Jeg kan simpelthen stadig ikke tjene mere end max 500, og det var i en sæson uden champions league - man burde da tro Milan havde langt større grobund end salzburg? I sommers var jeg afsted til Brasilien, USA, Kina og måske japan, husker ikke præcist.

Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #12: 28 Maj 2014, 16:07 »

Jeg skal ikke kunne fortælle dig hvorfor.
Nu har jeg ikke spillet på mit Salzburg spil siden vi skrev sammen sidst, men den steg år efter år stille og roligt.
Logged


xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #13: 28 Maj 2014, 16:11 »

Var du afsted i vinterperioden også? Det har jeg jo ikke rigtig mulighed for.
Købte endda breddespillere med status som verdenskendt bevidst, bare for at se om den steg. Det var sku ikke meget.
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forretning & Merchandise klubber
« Svar #14: 28 Maj 2014, 16:17 »

Var du afsted i vinterperioden også? Det har jeg jo ikke rigtig mulighed for.
Købte endda breddespillere med status som verdenskendt bevidst, bare for at se om den steg. Det var sku ikke meget.

Ja.
Var både afsted om vinteren og om sommeren.
Logged


Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010