home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:38:14 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 610 Gæster Online.

Indlæg: 1132687 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Chelsea FC - The Big Lan Game
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea FC - The Big Lan Game  (Læst 6396 gange)
mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Chelsea FC - The Big Lan Game
« : 12 Feb 2012, 20:48 »

THE BIG LAN-GAME

SÆSON 1,
MIT FØRSTE FORSØG PÅ EN BLOG
Jeg har med stor interesse læst andre folks blogs på denne side - jeg synes niveauet er højt, både hvad tekst og grafik angår, så jeg har eksperimenteret lidt primært under klubsøgning -og erfaring inden jeg har taget springet til at ville prøve kræfter med en blog.

Baggrunden for denne blog er at jeg spiller et LAN spil sammen med 2 andre kammerater. Med hvert nyt Football Manager spil starter jeg og to kammerater et LAN spil op i den engelske premier league med holdene Arsenal, Man Utd og Chelsea. Vanen tro har vi igen med FM2012 startet et spil op. Inden vi går i gang med spillet sammenligner vi de tre hold for at se hvor stærke de er i forhold til hinanden. Specifikt kigger vi på de tyve bedste spillere i hver klub - vi har lavet en formel til at beregne de enkelte spilleres værdi hvor vi tager højde for deres Current Ability, Potential ability, alder og scout - rating fra Genie scout. Inden opstarten af spillet havde vi således beregnet Man Utd til at være det bedste hold med 58.903.348,43 point, mod Chelsea 57.069.509,27 og Arsenal 56.947.969,67 som henholdsvis det 2. og 3. bedste hold. Derefter forsøger vi at udligne forskellen via Pre-Game editoren - specifikt gjorde vi det denne gang ved at sætte nogle af -9 spillerne til fast 170 værdi i stedet for. Således har Chelsea fået sat 4 spillere sat til fast 170. De er: Courtois (ung GK), Chalabah (ung DC), Josh McEachran og Tomas Kalas... Udover at forsøge at udjævne forskelle mellem holdene for at sikre det samme udgangspunkt, så justerer vi også en række andre ting for at sikre den samme mulige indtjening igennem spillet. Specifikt sætter vi alle vores stadions til 60.000 tilskuere, vi sætter prisen for sæsonkort og billetter ens, antallet af sæsonkortholdere ens, vi sætter samme sponsor indtægter, fjerner gæld og andet. Vi starter med 35 mio £ i transferbudget og 40 mio £ på balancen. Derudover for Chelsea justerer vi Abramovic influence og tolerance, så han ikke fyrer trænere lige så hurtigt som er tilfældet i dag  Wink

Inden jeg fortæller om hvordan det er gået til at starte med, så kan jeg også fortælle at vi også har opsat en lang række regler for at gøre spillet mere udfordrende. Blandt reglerne kan jeg nævne at der maksimalt må signes 5 spillere pr. sæson, alle spillerkøb skal ske kontant (så der er ikke noget med at købe over 12, 24 eller 48 måneder), karantæne på at signe specfikke spillere hvis man har forsøgt det sammen med en anden af os to managere, men man så ikke kunne gennemføre handlen fordi man ikke har penge nok... Man må (og kan) ikke bruge Genie Scout i spillet. Endelig er der en regel om at hvis man bliver fyret, så skal man have "Sacked" i sit nye navn.

Min idé med denne blog er at dele med jer hvordan det går - jeg håber I vil være med  Smiley

« Seneste Redigering: 23 Feb 2012, 16:22 af mama99ai » Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC - The Big Lan Game
« Svar #1: 12 Feb 2012, 20:49 »

THE BIG LAN-GAME

SÆSON 1,
"I THINK THE BEST PLACE TO WORK IN FOOTBALL IS ENGLAND." - José Mourinho

Inden jeg skriver min første reelle blog post, så vil jeg lige gøre status over hvad jeg har gjort og hvordan det er gået som Chelsea manager - vi er allerede nået et godt stykke ind i første sæson - der er spillet 30 kampe i Premier League og vi har spillet første leg i kvartfinalen i Champions League. Lad mig dele med jer hvordan det er gået for Chelsea:
Transfers ind:
Edinson Cavani, £30 mio.
Marek Hamsik, £27½ mio.
Christian Eriksen, £7½ mio.
Mbaye Niang, £7½ mio.
Thiago (Loan) ½ mio.

Total: £73 mio.
Transfers ud:
Nicolas Anelka, £5 mio. (Real Madrid)
Frank Lampard, £15 mio. (Man City)
Didier Drogba, £10 mio. (Inter)
Florent Malouda, £8 mio. (Man City)


Total: £38 mio.
Chelsea Topscorer:
Edinson Cavani, 23 mål, 24 kampe, Av. Rating 7,78
Fernando Torres, 22 mål, 30 kampe, Av. Rating 7,50
Juan Mata, 14 mål, 31 kampe, Av. Rating 7,57
Mbaye Niang, 12 mål i 23 kampe, Av. Rating 7,52
Daniel Sturridge, 11 mål i 20 kampe, Av. Rating 7,65











Premier League efter 30 kampe
1. Chelsea...........74 point
2. Man City..........72 point
3. Man Utd...........65 point
4. Arsenal............65 point
5. Tottenham........57 point
Øvrige turneringer
Champions League: Qtr final v. Porto
FA Cup...............Exit i 5. runde (v. West Ham)
League Cup..........Exit i 3. runde (v. Sunderland)
Indbyrdes LAN opgør
v. Man Utd - 1 kamp, 1 sejr
v. Arsenal - 2 kampe, 1 sejr, 1 tabt

« Seneste Redigering: 23 Feb 2012, 16:23 af mama99ai » Logged

Toby aka Lynge
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC - The Big Lan Game
« Svar #2: 12 Feb 2012, 20:54 »

Lyder godt, men i første opdatering læs lige overskriften under sæson 1 og første linje i teksten! Wink

Ikke noget kritik, og ved godt det bare er tastefejl, men når man læser det første og der allerede er sådan nogle stavefejl, vil man syntes at det virker dårligt Wink
Logged

Brøndby til jeg dør! <3
You'll never walk alone! <3

Toby aka Lynge
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC - The Big Lan Game
« Svar #3: 12 Feb 2012, 20:58 »

Ser godt ud nu, ellers super god blog, som er lidt anderledes Smiley

Syntes jeres regler lyder gode Wink
Logged

Brøndby til jeg dør! <3
You'll never walk alone! <3

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC - The Big Lan Game
« Svar #4: 12 Feb 2012, 20:58 »

Det er helt fair - det var en smutter - har lavet lidt hurtige rettelser nu  Smiley
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC - The Big Lan Game
« Svar #5: 12 Feb 2012, 21:14 »

THE BIG LAN-GAME

SÆSON 1,
31. MARTS, 2012 - v. MAN. UTD (U) - INDBYRDES OPGØR I PREMIER LEAGUE

"WE ARE ON TOP AT THE MOMENT BUT NOT BECAUSE OF THE CLUB'S FINANCIAL POWER. WE ARE IN CONTENTION FOR A LOT OF TROPHIES BECAUSE OF MY HARD WORK." - José Mourinho

60.000 tilskuere (vi har sat alle 3 holds stadions størrelse til 60.000) var på plads på Old Trafford til den vigtige hjemmekamp mod rivalen Chelsea. Det var blevet tid til at tage revance for nederlaget først i sæsonen. Manchester United havde dog også en vigtig champions league kamp mod Arsenal at tænke på. Manchester klubben havde tabt første leg med 3-1 på Emirates station og det krævede et mindre mirakel for at vende det til videre avancement - på den anden side var Manchester United hele 9 point efter rivalerne fra London, så den engelske titel var også urealistisk. Det blev tørsten efter europæisk success der vejede tungest og Manchester United stillede derfor til start uden flere af deres allerstørste stjerner. Således måtte både Wayne Rooney, Nani eller Javier Hernández tage plads på bænken fra kampens start. Fra Chelseas side var der omvendt stadig et mesterskab der skulle vindes og med Manchester City kun 2 point efter Chelsea skulle der kæmpes om alle point. Med Cavani ude med skade stillede Chelsea op med Torres og Sturridge på toppen og med Juan Mata på venstre fløj og Marek Hamsik på højre fløj.

Der var støvregn og 8 grader da kampen blev fløjtet igang. Det blev hurtigt klart hjemmebane fansene at Chelsea havde tænkt sig at tage alle 3 point med. Chelsea satte sig hårdt på kampen og midtbanen med Mikel og Meireles holdt United fra at komme i gang med deres kontraspil. Efter 30 minutter gav Chelseas overtag gevinst, da Sturridge efter et hjørnespark forlænger til Hamsik der tæt under mål kan heade Chelsea foran 0-1. I samme moment bliver Fabio skadet og Vidic kommer ind i stedet. Der sker ikke mere før pausen og Manchester må gå til pause hjulpet på vej af en pibe koncert.

I pausen skifter Manchester United Darren Fletcher ind for at vinde lidt af midtbanen tilbage. Chelsea holder fast i opstillingen fra de første 45 minutter. Chelseas bold overtag fortsætter i anden halvleg - Chelsea har 58% af spillet og har især styr på midtbanen. Efter 78 minutter spiller Mikel en kort aflevering til sin makker på midtbanen Raul Meireles, der resolut sender et langt, flat, hårdt spark ind i bunden af det korte målhjørne til føringen 0-2. Manchester United reagerer prompte med at skifte Berbatov ud og sætte Javier Hernandez på banen. Kort tid efter skifter Chelsea Meireles og Sturridge ud til fordel for Ramires og den unge franskmand Niang. Chelsea fortsætter presset, men formår ikke at score flere mål - Manchester United må indse at deres satsning på Champions League har kostet dem endnu 3 point i deres hjemlige liga - de er nu 12 point efter Chelsea med kun 7 kampe tilbage af sæsonen og hvad der var et lille håb før er nu fuldstændig urealistisk - Chelsea derimod får fyldt godt op på overskudskontoen. Man of the Match: Marek Hamsik med 1 mål og en rating på 8.0. Fernando Torres går i bad med en snit på 6,9 og kun 1 skud på mål.

Oh when The Blues,
Go steaming in,
Oh when The Blues go steaming in,
I wanna be in that number,
Oh when the blues go steamin' in..

« Seneste Redigering: 23 Feb 2012, 16:24 af mama99ai » Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC - The Big Lan Game
« Svar #6: 12 Feb 2012, 21:25 »

THE BIG LAN-GAME

SÆSON 1,
APRIL, 2012

"LOOK, I'M A COACH, I'M NOT HARRY POTTER. HE IS MAGICAL, BUT IN REALITY, THERE IS NO MAGIC. MAGIC IS FICTION AND FOOTBALL IS REAL." - José Mourinho

Efter det uafgjorte resultat ude mod Stoke den 9. april var Manchester City nu à point med Chelsea og med deres noget lette resterende program så det svært ud - jeg var begyndt at føle presset og det titel-race jeg havde set som en form-sag efter min vigtige ude sejr mod Manchester United var nu fuldstændig åbent igen... ville Chelsea kunne hente alle 21 point i de sidste 7 kampe, eller ville Manchester City løbe med titlen i denne første sæson. En ting var sikkert - hver af de resterende 7 kampe i Premier League ville alle være at betragte for finaler for Chelsea...

Premier League
  7. april, 6-0 v Swansea (H)
  9. april, 0-0 v Stoke (U)
13. april, 3-2 v BlackBurn (U)
21. april, 3-1 v Wolwes (H)
28. april, 2-1 v Liverpool (U)

Champions League
             Qtr Final
  4. april, 2-1 v Porto (U)
            (7-2 Agg.)

            Semi Final
18. april, 4-1 v Man City (H)
25. april, 2-1 v Man City (U)
            (6-2 Agg.)

Den første finale lå bare 5 dage senere - ude mod BlackBurn - en tur nordpå, hvilket betød endnu en lang rejse for Chelsea mandskabet. Denne gang skulle der ikke tages chancer - der blev stillet stærkeste hold, vejrudsigten blev tjekket og min assistents rapport om Blackburns svagheder blev læst ekstra godt igennem. Da jeg gik ind til kampen sat hjertet højt i halsen - det skulle bare ikke gå galt... 3 hurtige mål senere så det hele pludselig bedre ud - Chelsea førte stort og kampen syntes så godt som afgjort.. men! - BlackBurn ville det anderledes og om det var Chelsea spillernes overmod eller mine manglende taktiske ændringer vides ikke, men pludselig fik BlackBurn reduceret og reduceret yderligere igen kort tid efter  Skuffet - De sidste 10 minutter af kampen tog længere tid end de første 80 minutter - jeg fik sat defensive line ned til deep og sat tempoet ned - spillerne fik besked på at holde mere på bolden. Det lykkedes at holde føringen kampen ud og en mulig nedtur blev vendt til en sejr.

Næste kamp var den 18. april hjemme på broen mod netop Manchester City (Champions League Semi final) - i den anden semifinale tørnede Manchester United ud mod Barcelona på Camp Nou. City fik ikke et ben til jorden og blev sendt hjem med en 4-1 øretæve - den 2. CL finale i Chelseas historie var inden for rækkevidde.

Manchester Citys tur i Chelsea maskinen betød samtidig at de begynde at smide point i Premier League. Da Chelsea samtidig vandt deres hjemmekamp mod Wolwes og den vigtige udekamp mod Liverpool, betød det at Chelsea ved udgangen af April var hele 6 point for Manchester City i Premier League med bare 2 kampe igen og samtidig var klar til finalen i Champions League... normaliteten var tilbage i Premier League - Chelsea toget var på fuld fart mod mesterskabet og en mulighed for at få revanche mod Manchester United, der havde slået Barcelona ud af Champions League.


Premier League efter 36 kampe
1. Chelsea............90 point
2. Man City...........84 point
3. Man Utd...........78 point
4. Arsenal............74 point
5. Tottenham........68 point
Øvrige turneringer
Champions League: Finale (v. Man Utd)
FA Cup...............Exit i 5. runde (v. West Ham)
League Cup..........Exit i 3. runde (v. Sunderland)
Indbyrdes LAN opgør
v. Man Utd - 2 kampe, 2 sejre
v. Arsenal - 2 kampe, 1 sejr, 1 tabt












Oh when The Blues,
Go steaming in,
Oh when The Blues go steaming in,
I wanna be in that number,
Oh when the blues go steamin' in..

« Seneste Redigering: 23 Feb 2012, 16:28 af mama99ai » Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC - The Big Lan Game
« Svar #7: 13 Feb 2012, 09:01 »

Lyder alt for fedt, tror også jeg vil prøve det samme med nogle af mine venner, alt for fed ide, også det med reglerne og det hele, alt for fedt!:-)

Det giver helt sikkert spillet en anden dimension  Smiley - du kappes om de samme spillere, du spiller mod en rigtig person frem for bare computeren, du har ikke mulighed for at quite og spille kampe om hvis du for eksempel taber en finale, eller kommer ind i en dårlig stime i Premier League (selvfølgelig 100% tænkt eksempel  Wink)

Derudover har vi også fysiske pokaler som vi så får med hjem - hvilket selvfølgelig også er meget fedt  Thumbs Up

Kan 100% anbefales.

For at spillet ikke skal tage al for lang tid, så "ser" vi kun de kampe hvor vi spiller mod hinanden. Dvs. hvis vi ikke spiller mod hinanden kører vi kampene på "only commentary", hvor når vi spiller mod hinanden så kører vi kampene på "key" highlights.

Igen - det er super fedt at spille LAN og det kan klart anbefales  Thumbs Up
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
1. mesterskab i hus
« Svar #8: 14 Feb 2012, 10:27 »

THE BIG LAN-GAME

SÆSON 1,
MAJ 2012

" I'M VERY, VERY PROUD OF MY PLAYERS, VERY PROUD OF THEM. I THINK IN DIFFICULT CIRCUMSTANCES THEY PLAYED VERY WELL, WITH A LOT OF HEART." - José Mourinho

De sidste to kampe af sæsonen var mere en form sag. Foran med 6 point og en positiv målscore på +30 mål i forhold til Manchester City kunne jeg bruge de sidste par kampe til at give nogle af de unge spillere lidt ekstra spilletid. Dermed kunne nogle af de bærende kræfter hvile sig lidt inden den store Champions League finale mod Man Utd den 19. maj.
 
Premier League
  5. maj, 3-2 v Wigan (H)
13. maj, 4-4 v Tottenham (U)


Titlen kom reelt i hus, da Man City den 2. maj måtte nøjes med 1-1 ude mod Arsenal og dermed ikke længere matematisk kunne nå det. Men Chelseas fans skulle naturligvis ikke snydes for en sejr og det var de unge der satte tingene på plads på broen mod Wigan. 8 dage senere fik de unge igen chancen, denne gang på White Hart Lane, hvor vi dog på trods af en flermåls-føring måtte nøjes med 4-4. Skuffelsen over det uafgjorte resultat mod Spurs blev dog hurtigt glemt og erstattet af en fantastisk sejrs fest hvor det blev fejret at titlen var tilbage på Chelseas hænder.

Årets hold:
Der var to Chelsea spillere blandt de bedste 11 på årets hold. Petr Cech, der samtidig vandt hæderen Golden Glove med hele 20 clean sheets. Derudover kom Alex på årets hold og blandt udskifterne kunne man finde Fernando Torres og Christian Eriksen, der samtidig vandt hæderen Players’ Young Player of the Year.

Årets hold bestod derudover af: José Enrique (DL), Vidic (DC), Sagna (DR), Douglas Costa (ML), Y. Touré (MC), Van der Vaart (MC), T Walcott (MR), J Hernández (ST) og W Rooney (ST).
Manager of the Year gik til undertegnede.


             Chelsea Topscorer:
    Fernando Torres
    Edinson Cavani
    Juan Mata
    Mbaye Niang
    Daniel Sturridge
    Christian Eriksen

    30 mål
    25 mål
    16 mål
    13 mål
    13 mål
    10 mål
             Chelsea Assists:
    Christian Eriksen
    Mbaye Niang
    Daniel Sturridge
    Juan Mata
    Edinson Cavani
    Fernando Torres
                                    Av. Rating
    23 Assists                     7,53
    13 Assists                     7,28
    12 Assists                     7,44
    11 Assists                     7,57
    11 Assists                     7,71
    11 Assists                     7,58










             PL efter 38 kampe:
    1. Chelsea
    2. Man City
    3. Man Utd
    4. Arsenal
    5. Tottenham

    94 pts
    86 pts
    84 pts
    80 pts
    71 pts
             Øvrige turneringer:
             Champions League:  Finale (v. Man Utd)
             FA Cup:                    Exit i 5. runde (v. West Ham)
             League Cup:             Exit i 3. runde (v. Sunderland)








             Indbyrdes LAN opgør:
    v. Man Utd - 2 kampe, 2 sejre
    v. Arsenal - 2 kampe, 1 sejr, 1 tabt



« Seneste Redigering: 23 Feb 2012, 16:27 af mama99ai » Logged

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC - The Big Lan Game
« Svar #9: 14 Feb 2012, 11:15 »

Taget i betragtning af at det er din første blog, så er jeg meget imponeret. Jeg var aldrig nogensinde i nærheden af så flot layout, dengang jeg startede min første blog. Thumps up herfra! Smiley 
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC - The Big Lan Game
« Svar #10: 14 Feb 2012, 11:31 »

Jeg kan godt lide at læse om det, og kan sådan set også godt lide opsætningen. Der er til gengæld for mange skrigende farver rundt omkring i indlæggende for min smag, og især den blå farve bliver træls at kigge på i længden. Det er selvfølgelig kun personlig smag, og det afholder mig da heller ikke fra at læse med - men jeg kan anbefale at finde html-koder til nogle pænere farver i stedet for blot standardfarverne i forumkoden herinde, eller måske endda bare holde overskrifterne i en neutral farve (sort el. lign.) Smiley

« Seneste Redigering: 14 Feb 2012, 11:39 af g00n » Logged



mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC - The Big Lan Game
« Svar #11: 14 Feb 2012, 12:11 »

Fedt at få noget feedback  Smiley

Til Chamberlain15 så er din blog om The Trotters helt sikkert verdensklasse. Super flot layout og fed stil - og så er det også spændende at læse om et hold, hvor man ikke lige forventer de vinder mesterskabet i første sæson.

Til g00n, så kan jeg godt se at den blå farve kan skære lidt i øjnene - jeg kigger på at bruge en anden blå - måske Navy på kort bane. Mange tak for dit råd omkring HTML koder til farverne - jeg vidste slet ikke at det var muligt at bruge andre end de redskaber og farver der var i forummet, men det åbner jo helt nye muligheder Wink

Point taken med at der generelt er lidt for mange farver - når jeg vælger om jeg vil bruge en anden farve end hvid til dele af teksten, så har mit udgangspunkt ind til nu været at jeg ville "highlighte" det som jeg tror eventuelle læsere synes er spændende - dvs. præstationer fra specifikke Chelsea spillere og hvordan det er gået for de to andre LAN modstandere der spiller med Arsenal og Man Utd - men det kan helt sikkert godt gøres med færre farver og så lidt mere brug af sort - det vil jeg tænke over når jeg laver næste blog indlæg.

Endnu engang fedt at I tog jer tid at komme med noget feedback - det var meget brugbart.
« Seneste Redigering: 14 Feb 2012, 12:13 af mama99ai » Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC - The Big Lan Game
« Svar #12: 14 Feb 2012, 12:14 »

Jeg bruger tit og ofte bare sort (evt. kombineret med understregning), og hvis jeg vil have en specifik farve (fra et klublogo fx) plejer jeg bare at åbne det i Paint, klikke på den ønskede farve, tjekke RGB-værdien, og så konvertere det til en HTML-kode vha. en eller anden side på nettet Smiley
Logged



mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC - The Big Lan Game
« Svar #13: 16 Feb 2012, 21:18 »

THE BIG LAN-GAME

SÆSON 1,
MAJ 2012

"PLEASE DON’T CALL ME ARROGANT, BUT I’M EUROPEAN CHAMPION AND I THINK I’M A SPECIAL ONE." - José Mourinho

Champions League Finale
  19. maj, 3-0 v Man Utd (Allianz Arena)
Med sejren i hus i den hjemlige liga var det nu tid til at rette øjet mod Europæisk triumf og en chance for revanche for den finale hvor Chelsea var kommet så tæt på tilbage i 2008. Det var den 19. maj og det var blevet tid til Champions League finalen mod selveste Man Utd. På papiret havde Chelsea haft en lettere vej til finalen, med modstandere som Olympique Marseille, Porto og Man City, mens Man Utd havde mødt Shakhtar, Arsenal og senest Barcelona i semi-finalen. Men nu var alt det historie – det var finale tid og Allianz Arena lagde græs til. 9 grader varmt og tørvejr. Fuldt hus, med 66.000 tilskuere dannede en fantastisk ramme om kampen. Chelsea var inden kampen svage favoritter (Chelsea 2,5  - Man Utd 2,63), men gik ind til deres blot 2. Champions League finale i deres historie vel vidende at det ikke ville blive en walk-over. Holdets topscorer, Fernando Torres, og kaptajnen, Terry, måtte desværre kigge på fra tilskuerpladserne med en brækket ankel, og da vice-kaptajn Ashley Cole også var ude med en skade, blev det Alex der fik æren af anførerbindet.

De første 30 minutter af kampen var meget lige og det var tydeligt at de to hold kendte hinanden godt, men efter 39 minutter opsnappede Chelsea bolden på deres egen banehalvdel og sendte Mata af sted med en dyb stikning ned af venstre kanten. Da David De Gea kom ud af sit mål for at stoppe Mata, lagde spanieren en smuk tværaflevering til Cavani der hamrede bolden i nettet til Chelsea 1-0 føring.  Den stilling holdt til det 57. minut hvor Christian Eriksen på et hjørnespark placerede bolden perfekt for Alex der let kunne heade bolden i kassen til 2-0 føring. Marek Hamsik scorede til kampens resultat 3-0 med et placeret skud tæt under mål efter 80 minutter. Alex blev man of the match med en rating op 8,7.

Der var nærmest fanatiske jubelscener blandt Chelseas fans. Chelsea legenden Zola var fuld af ros til Chelseas manager og udtalte at han var dybt imponeret over at det havde været muligt at vinde Champions League titlen med de spillere han havde til rådighed og at Chelseas bestyrelse skulle være taknemmelige over at de havde en så talentfuld manager ansat. Chelsea manageren havde også svært ved at skjule sin begejstring for pressen efter kampen og var henrykt over at det var lykkedes at vinde titlen. Chelseas første sæson var slut – og hvilken en – en double og af den fineste karat.


          PL efter 38 kampe:
    1. Chelsea
    2. Man City
    3. Man Utd
    4. Arsenal
    5. Tottenham

    94 pts
    86 pts
    84 pts
    80 pts
    71 pts
             Øvrige turneringer:
             Champions League:    Vinder (v. Man Utd)
             FA Cup:                    Exit i 5. runde (v. West Ham)
             League Cup:             Exit i 3. runde (v. Sunderland)








          Indbyrdes LAN opgør:
    v. Man Utd - 3 kampe, 3 sejre
    v. Arsenal - 2 kampe, 1 sejr, 1 tabt


« Seneste Redigering: 16 Feb 2012, 21:26 af mama99ai » Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC - The Big Lan Game
« Svar #14: 17 Feb 2012, 21:47 »

THE BIG LAN-GAME

SÆSON 2,
JULI 2012

" THE STYLE OF HOW WE PLAY IS VERY IMPORTANT. BUT IT IS OMELETTES AND EGGS. NO EGGS - NO OMELETTES! IT DEPENDS ON THE QUALITY OF THE EGGS. IN THE SUPERMARKET YOU HAVE CLASS ONE, TWO OR CLASS THREE EGGS AND SOME ARE MORE EXPENSIVE THAN OTHERS AND SOME GIVE YOU BETTER OMELETTES. SO WHEN THE CLASS ONE EGGS ARE IN WAITROSE AND YOU CANNOT GO THERE, YOU HAVE A PROBLEM." - José Mourinho


Der var ingen grund til at hvile på laurbærrene efter en fantastisk første sæson og blot se til mens konkurrenterne opruster, så Chelsea manageren måtte selvfølgelig selv til lommerne.

Udskiftninger til centerforsvaret:
Allerede i slutningen af 1. sæson var de første handler på plads, idet Alex efter 5. fantastiske sæsoner valgte at fortsætte karrieren i italienske A.C. Milan (£15 mio.). Som erstatning blev Nicolás Otamendi (£13 mio.) og engelske Ryan Shawcross (£11 mio.) hentet ind fra henholdsvis Porto og Stoke. Særligt Shawcross er der store forventninger til, idet han med hans højde og gode hovedstødsteknik forventeligt vil gøre ham til en særdeles farlig herre på dødbolde.

Luís Carlos Almeida da Cunha:
Kort før transferbudgettet for 2. sæson blev offentliggjort rygtedes det at Man Utd var ved at sælge ud af nogle af deres store profiler – både Ashley Young og portugisiske Nani var på vej ud af klubben – særligt Nani var meget interessant til Chelseas højrekant og efter hårde forhandlinger blev de to klubber enige om en overgangssum på £25 mio. Chelsea bestyrelse er lidt skeptiske ved at købe en integreret spiller fra en rivaliserende klub, men Chelseas manager er opsat på at vise at den unge portugiser passer perfekt til Chelsea spillestil - særligt hans høje flair gør ham til en særdeles farlig spiller.

Ashley Cole takker af:
Halvvejs i det engelske transfervindue lukkede kom den fjerde og sidste transfer på plads. Chelseas ledelse havde igennem længere tid været klar over at kvaliteten på særligt venstrebacken var kommet under pres. Ashley Cole var blevet 31 og unge Ryan Bertrand var ikke klar til at tage over som klubbens førstevalg på pladsen. Derfor havde man igennem længere tid søgt med lys og lygte efter en erstatning. Tottenhams Gareth Bale og Real Madrids Marcelo var ikke interesserede, så valget stod mellem Fábio Coentrão, José Ángel, og Domenico Criscito. Efter forhandlinger med flere af spillerne blev det til sidst Domenico Criscito der fik nikket foran de andre og kunne præsenteres som ny Chelsea back den 31. juli 2012. (£17½ mio.) Ashley Cole forlod Chelsea 5 dage senere til fordel for Liverpool. (£ 18 mio.). Chelsea havde dermed sikret sig en 6 år yngre back til £50.000 mindre i løn om ugen. Chelsea kunne dog havde sparet yderligere på lønnen hvis ikke Arsenal også havde budt på den unge venstre back.

Øvrige Chelsea frasalg og andre interessante transfers:
José Bosingwa blev solgt til Man City for £8 mio., mens Raul Meireles blev solgt til Inter for £20 mio.
Arsenal købte Sergio Agüero for £39 mio. , mens Man Utd blandt andet købte Mario Götze for £65 mio, Willian og Stevan Jovetic.


            Transfers ind:
    N. Otamendi
    R. Shawcross
    Nani
    D. Criscito

    Total:

    £13 mio.
    £11 mio.
    £25 mio.
    £17½ mio.

    £66½ mio.
            Transfers ud:
    J. Bosingwa
    Alex
    R. Meireles
    A. Cole

    Total:

    £8 mio.
    £15 mio.
    £20 mio.
    £18 mio.

    £61 mio.
« Seneste Redigering: 17 Feb 2012, 21:50 af mama99ai » Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010