home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 676 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  |8| Hércules - En fremtidig magtfaktor i Spanien?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: |8| Hércules - En fremtidig magtfaktor i Spanien?  (Læst 4870 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
|8| Hércules - En fremtidig magtfaktor i Spanien?
« : 07 Jan 2011, 01:15 »

intro
Hey med jer. Her kommer mit seneste, og nok også det eneste bidrag til blogscenen i forbindelse med FM 2011. Jeg har besluttet at give det endnu et forsøg, i håb om, at jeg kan holde en blog kørende, samtidig med, at jeg fører et hold til succes.

Holdet jeg har valgt til min blog er den spanske oprykker-klub, Hércules. Allerede i sommerens transfervindue bestemte jeg mig for en dag at spille med dem. Især deres scoop med at skaffe spillere som David Trezeguet og Nelson Valdéz var med til at overbevise mig om, at klubben har ambitioner om mere end en tilværelse i bunden af La Liga. Disse ambitioner vil jeg opfylde. Jeg vil sågar gå skridtet videre, og forsøge at føre klubben til tops i både Spanien og Europa.

Der er derfor lagt op til en meget spændende udfordring, som jeg ser frem til at dele med jer. Vi ses!
« Seneste Redigering: 18 Jan 2011, 23:38 af T1de » Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En magtfaktor i Spanien
« Svar #1: 07 Jan 2011, 01:26 »

Ser godt ud Smiley
Nu har der jo næsten lige været en blog op omkring Hercules, men spændene af se hvad du ka føre dem frem til Smiley.
Logged

FCK

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: En magtfaktor i Spanien
« Svar #2: 07 Jan 2011, 01:51 »

Godt at se dig tilbage T1de Smiley

Glæder mig til, at se, hvad du kan føre Hércules til Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En magtfaktor i Spanien
« Svar #3: 07 Jan 2011, 02:40 »



1 - begyndelsen

Når man starter i en klub, som forventes at kæmpe for overlevelse, er det vigtigt, at man forbereder sig godt og grundigt til opgaven. En af de vigtigste ting er naturligvis at sammensætte en slagkraftig trup, som kan klare skærende og sikre klubben overlevelse. Derfor har jeg taget et kik på spillertruppen, og selvom der er potentiale, så er der bestemt også plads til forbedring. Flere af spillerne har ikke evnerne til at spille i den bedste spanske liga, og når de forhåbentlig forlad klubben, så skal der selvfølgelig hentes forstærkninger ind. Jeg er sådan set på kig efter spillere til samtlige positioner, men specielt kanterne trænger til forbedring. Den nuværenden trup ser således ud:


målmænd: Unai Alba, Piet Velthuizen, Juan José Calatayud

forsvar: Abraham Paz, Noé Pamarot, Mohamed Sarr, Rodríguez, Juanra, David Cortés, Paco Peña, Cristian Pulhac (leje)

midtbane: Kiko, Royston Drenthe (leje), Matías Fritzler (leje), Francisco Javier Farinós, Abel Aguilar, Sendoa, Rufete, Cristian, Oliver Thomert, Tiago Gomes, Tote.

angreb: Nelson Valdez, Favid Trezeguet, Javier Portillo



En anden ting der er vigtigt, er at finde frem til den rette taktik. Jeg har valgt en af de mest brugte taktikker i FM, som jeg dog endnu ikke selv har benyttet mig af i den nyeste version af spillet, nemlig en 4-4-2 med diamant på midtbanen. Dette er måske en lidt vovet taktik for et oprykkerhold, men jeg har kun dårlige erfaringer med at stille mig tilbage og forsvare. Holdet vil dog stadigvæk spille på hurtige kontraer, og derfor må jeg igen understrege vigtigheden af, at jeg får hentet et par hurtige kantspillere til klubben.

Forventningerne til den kommende sæson er meget simple. Mit fokus vil hovedsageligt ligge på ligaen, hvor overlevelse er målet. Derefter vil Copa del Rey kommer i anden række. Da jeg som manager for et bundhold ikke skal koncentrere mig om diverse internationale turneringer, er jeg af den opfatning, at holdet burde være i stand til at klare sig godt i både ligaen og pokalturneringen, og derfor regner jeg også med, at nå langt i Copa del Rey, selvom der her muligvis vil blive spilletid til nogle af reserverne.
« Seneste Redigering: 08 Jan 2011, 00:58 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En magtfaktor i Spanien
« Svar #4: 07 Jan 2011, 10:42 »

Ser godt ud Smiley
Nu har der jo næsten lige været en blog op omkring Hercules, men spændene af se hvad du ka føre dem frem til Smiley.

Nu har jeg ikke fuldt så meget med på blogforummet, så det var jeg faktisk ikke klar over. Forhåbentlig har folk ikke mistet al lysten til at læse om dem. Smiley

Godt at se dig tilbage T1de Smiley

Glæder mig til, at se, hvad du kan føre Hércules til Smiley

Tak du. Smiley Jeg skal gøre mit bedste for ikke at skuffe. Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En magtfaktor i Spanien
« Svar #5: 07 Jan 2011, 16:33 »

Spillernavnene er lidt for små efter min mening.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En magtfaktor i Spanien
« Svar #6: 08 Jan 2011, 00:58 »



2 - opstarten 1.9.2010

Opstartsfasen har for mig foregået præcis som den plejer. De to måneder, som er gået siden min start i klubben, har jeg brugt på aktivt at gennemsøge markedet for transferemner, samt gennem en håndfuld træningskampe forsøgt at spille holdet mere sammen. Sidst på måneden tog vi derudover hul på turneringskampene, med min La Liga-debut mod Athletic Bilbao.

Jeg vil starte med at gennemgå truppen med de nye ændringer. På målmandsposten var jeg egentlig okay dækket ind, så her er der foreløbig ikke blevet brugt nogle penge på forstærkninger. Hollandske Piet Velthuizen er klubbens førstevalg. Hans to noget ældre klubkammerater Unai Alba og Juan José Casatayud, må se sig henvist til bænken som reserver for den 23-årige hollænder.



målmænd:
Unai Alba - 32 - Målmand - Spanien
Piet Velthuizen - 23 - Målmand - Holland
Juan José Calatayud- 30 - Målmand - Spanien



I forsvaret har jeg skilt mig af med højrebacken Juanra til Stoke for 10 mio kroner. Som gadering har jeg lejet den unge beliger Richie De Laet, som dækker samtlige pladser i forsvaret. Derudover har jeg købt Cristian Pulhac, som i forvejen var i klubben på en lejeafale, fra hans rumænske klub Dinamo Bucharest. Pulhac er udset til at dække venstrebacken, så længe han kan holde den ældre Paco Peña fra holdet. På højrebacken er David Cortés førstevalg foran Richie De Laet, og i midterforsvaret skal holdets anfører Abraham Paz spille ved siden af enten Noé Pamarot, Rodriguez og Mohamed Sarr. Her har sidstnævnte i løbet af træningskampene sikret sig et forspring i kampen om spilletid.


forsvar:
Abraham Paz - 31 - Forsvar c - Spanien
Noé Pamarot - 31 - Forsvar hc - Frankrig
Ritchie De Laet (leje) - 21 - Forsvar hvc - Belgien
Mohamed Sarr - 26 - Forsvar c - Senegal
Rodriguez - 26 - Forsvar c - Spanien
David Cortés - 31 - Forsvar h - Spanien
Paco Peña - 32 - Forsvar v - Spanien
Cristian Pulhac - 26 - Forsvar v - Rumænien



Jeg har forsøgt at sænke holdets gennemsnitsalder, ved at sælge tre af holdets ældre herrer. Den tidligere Valencia-spiller Rufete er blevet solgt til Recreativo, mens også Francosco Javier Farinós og Sendoa forlader klubben. Også Matías Fritzler forlader klubben, idet hans lejeaftale er blevet opsagt. For at give midtbanen noget mere fylde har jeg hentet tre nye spillere ind. Den yngste, Marco Verratti, starter i kraft af sin alder på klubbens ungdomshold, men han vil formentlig få sin chance i Copa del Rey. For at dække den defensive midtbane, hvor jeg kun råder over Aguilar, har jeg købt talentet Ignacio Camacho fra Atletico Madrid, mens Manu del Moral blevet hentet i Getafe for hele 25 mio. kroner for at dække os ind på højrekanten. Moral skal kæmpe med unge Kiko om pladsen i højre side, mens Drenthe og Thomert skal slås om venstrekanten. Centralt har jeg Abel Aguilar, Ignacio Camacho, Tote, Cristian og Tiago Gomes til rådighed.


midtbane:
Kiko - 19 - Forsvar/midtbane h - Spanien
Royston Drenthe (leje) - 23 - Forsvar/midtbane v - Holland
Ignacio Camacho - 20 - Midtbane dc - Spanien
Abel Aguilar - 25 - Midtbane dco - Colombia
Cristian - 26 - Midtbane hvc - Spanien
Olivier Thomert - 30 - Midtbane v - Frankrig
Tiago Gomes - 25 - Midtbane co - Portugal
Tote - 31 - Midtbane hvc, angriber - Spanien
Manu del Moral - 26 - Midtbane h, angriber - Spanien



Holdets force - angrebet - er ikke sluppet gennem transfervinduet uden ændringer. På trods af at navnene lyder Trezeguet, Valdez og Portillo, så er tre angribere ikke meget, hvis man vil begå sig i spansk topfodbold. Derfor har jeg harft pengepungen fremme og spendere hele 37 mio. kroner på Juan Ángel Albín. Han var oprindeligt købt som kantspiller, men imponerende spil på toppen i træningskampene overbeviste mig om, at han skulle danne en farlig frontduo med David Trezeguet. Dermed er det dog ikke sagt, at Valdez og Portillo endegyldigt får mærkatet 'reserve' på sig. De skal dog bare regne med at starte bagerst i køen. Derudover har jeg købt danske Kenneth Zohore i FCK, men han skal foreløbig spille på ungdomsholdet.


angreb:
Nelson Valdez - 26 - Midtbane v, angriber - Paraguay
Juan Ángel Albín - 24 - Midtbane vc, angriber, Uruguay
David Trezeguet - 32 - Angriber - Frankrig
Javier Portillo - 28 - Angriber - Spanien



Vi har fået en rigtig god optakt til sæsonen med lutter sejre i træningskampene. På trods af mindre imponerende modstandere er jeg alligevel tilfreds med den måde holdet har spillet på. Især to sejre på 5-0 og én enkelt 8-1 sejr har imponeret mig. Derudover formåede vi også at vinde 2-1 over et Juventus-hold, som bestemt ikke sparede på stjernerne. Seks træningskampe og en målscorer på 24-2 har virkelig givet mig tro på tingende, omendt der kommer mere modstand når vi møder nogle af La Ligas sværvægtere.

Jeg har også - lige inden transfervinduet smækkede i - nået at få min officielle trænerdebut. Dette skete i hjemmekampen mod Athletic Bilbao. Kampen blev reelt afgjort efter bare 4 minutter, da Juan Albin modtog bolden lige uden for eget felt efter et Athletic-hjørnespark. Han driblede to mand på sin vej mod baglinjen, hvorefter han tog et træk tilbage i banen og hamrede bolden i kassen. Det var en af de mest imponerende soloridt jeg overhovede har set i FM. Efter 10 minutter scorede Abraham Paz kampens 2-0 og sidste mål, som sikrede mig en sejr i min første kamp som Hércules-træner.


Hércules 2-0 Athletic
1-0 Juan Albín 4'
2-0 Abraham Paz(str) 10'


Så er updaten ved at nå sin ende, men jeg vil da lige give en lille teaser på fremtiden. Holdet gå nemlig ind i en meget svær periode, hvor det vil være naivt at tro på alt for mange point. Allerede i næste kamp skal jeg til Camp Nou og møde Barcelona. I de efterfølgende syv kampe skal jeg ligeledes møde nogle af Spaniens sværvægtere. Både Valencia, Sevilla, Villarreal og Real Madrid venter inden slutningen af oktober, og det bliver uden tvivl noget af en udfordring at holde gejsten oppe i den kommende periode. Glæd jer!
« Seneste Redigering: 19 Jan 2011, 14:41 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En magtfaktor i Spanien
« Svar #7: 08 Jan 2011, 15:00 »



3 - Kampen for overlevelse 6.11.2010

Jeg gik ind i en svær periode som manager, med kampe mod Barcelona, Valencia, Sevilla, Villarreal og Real Madrid inden for kort tid. Derfor dækker overskriften godt over de forventninger jeg havde til september og oktober. Jeg må dog sande, at jeg tog fejl. Mine spillere gjorde det i flere af kampene langt over forventning, hvilket har været med til at sikre os en plads i den bedste halvdel af La Liga.

September blev dog skudt igang med et nederlag til de forsvarende mestre. Barcelona kom foran efter en halv time, og selvom vi havde flere store chancer, var det David Villa, som afgjorde kampen med 10 minutter igen. Herefter gjaldt hjemmekampen mod Valencia. Efter bare syv minutter kom Juan Albín på måltavlen med sin scoring til 1-0. Vi spillede bedst gennem store dele af kampen, men det endte alligevel med, at Roberto Soldado kunne udligne i overtiden. Overordnet set er 1-1 mod Valencia et fint resultat, men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke, at vi skulle have vundet kampen.

Hércules 1-1 Valencia
1-0 Juan Albín 7'
1-1 Roberto Soldado 90'
Mohamed Sarr udvist 52'


Efter Valencia-kampen gik vi ind i en periode med tre sejre på stribe. Først var det Zaragoza, som vi på udebane slog 1-0 på mål af lejesvenden Royston Drenthe. Herefter leverede holdet den hidtil bedste præstation, da vi mødte Sevilla på hjemmebane. Sevilla fik ikke et ben til jorden i de 90 minutter, og Kanoutés 1-4 reducering i overtiden var den eneste positive oplevelse, set med Sevilla-briller. Drenthe startede showet med et mål efter bare 7 minutter. Herefter tog det far, og ved pausen førte vi 3-0. Kort efter pausen scorede Valdez sit andet mål i kampen og cementerede sejren. Tredje sejr på stribe kom ude mod Getafe. Her var Drenthe igen på pletten, da han bragte os foran efter 26 minutters spil. Efter 68 minutter blev kampen lukket, da Getafes Mario sparkede bolden i eget net. Dermed kunne vil tage hjem fra Madrid med en 2-0 sejr.

Hércules 4-1 Sevilla
1-0 Royston Drenthe 7'
2-0 Nelson Valdez 25'
3-0 Abraham Paz (str) 45'
4-0 Nelson Valdez 50'
4-1 Frédéric Kanouté 92'
Julien Escude udvist 67'


Herefter løb vi ind i et nederlag mod Villarreal. Rossi bragte 'Den Gule Ubåd' foran inden der var spillet bare ét minut af kampen. Vi kom os dog fint over chokstarten, men det var alligevel Jozy Altidore, der med seks minutter igen afgjorde kampen til 2-0. Herefter vandt vi først 3-1 over Almería, inden det var tid til sæsonens første Copa del Rey-kamp. Her mødte vi Recreativo ude, som vi slog med 2-1.

Ricardo Carvalho var på pletten efter bare 19 minutter, da vi tog imod Real Madrid d. 30. oktober. Portugiseren headede bolden i mål efter et hjørnespark, hvor opdækningen var ikke-eksisterende. Vi havde et par gode chancen i kampen, men der var alligevel ikke den store tvivl om, at Real Madrid ville løbe afsted med alle tre point. Tilfredsstillende er det dog, at vi formår at holde dem fra et score mere end ét mål. Vores ligakamp nummer ti var på udebane mod Osasuna. Et par skader i angrebet gav Javier Portillo chancen for start, og den greb han i den grad. Efter 51 minutter bragten den tidligere Real Madrid-angriber os foran. 73 minutter inde i kampen brændte Osasuna et straffespark, og det blev de straffet for. Manu del Moral og Portillo, som i dagens anledning var angrebspartnere, kviterede med en scoring hver i kampens sidste ti minutter.


La Liga - 10 kampe
4. Malaga 20
5. Athletic 20
6. Hércules 19
7. Real Sociedad 19
8. Villarreal 18

Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En magtfaktor i Spanien
« Svar #8: 08 Jan 2011, 20:06 »



4 - På vej mod stjernerne 1.1.2011

Hvis folk uden nogen speciel indsigt i spansk fodbold så ligastillingen som den ser ud nu, ville ingen gætte på Hércules som en af oprykkerne. Holdet har nemlig gjort det så godt på det seneste, at vi ved nytår frister en tilværelse som nr. 2, kun overgået af Real Madrid. Real Madrid er ligeledes det hold, som sidst fik skovlen under os. Vi har nemlig ikke tabt siden kampen mod Los Blancos tilbage d. 30. oktober.

Siden da er vi gået ubesejret igennem ni kampe i streg, og selvom modstanderne har været mindre skræmmende end tidligere, så er jeg alligevel overrasket over vores spil. I Copa del Rey er vi fortsat aktuelle. 1-1 i det andet opgør mod Recreativo var nok til at sikre os videre deltagelse i pokalturneringen. I 5. runde er modstanderen så Almería, og her har vi ligeledes skaffet os et godt udgangspunkt inden returopgøret. I årets sidste kamp slog vi nemlig Michael Jakobsens klub med hele 4-0.


Hércules 4-0 Almería
1-0 Tiago Gomes 37'
2-0 David Trezeguet 65'
3-0 Olivier Thomert 89'
4-0 Juan Albín 92'


I ligaen har vi somsagt også spillet glimrende. Udover to uafgjorte udebanekampe mod henholdsvis Espanyol og Deportivo har vi fået lutter sejre frem mod årsskriftet. Forrest i vores ridt har Trezeguet og Portillo gået. De to angribere har i de seks seneste ligakampe nettet henholdsvis 3 og 4 gange, og de har været stærkt medvirkende til vores flotte pointhøst. Ingen af de to angribere kom dog på måltavlen, da vi midt i december vandt 2-0 over Racing. Rodríguez og Cristian scorede vores to mål, i en ellers meget dramatisk kamp. Jeg blev nemlig tvunget til at bruge samtlige udskiftningsmuligeh eder inden pausen, da både Tote, målscorer Rodríguez og anfører Abraham Paz udgik med skader i første halvleg.

Racing 0-2 Hércules
0-1 Rodríguez 21'
0-2 Cristian 51'
Tote skadet 14'
Rodríguez skadet 21
Abraham Paz skadet 45+3'


Nu er det jo blevet d. 1. januar, og udover det faktum at transfervinduet åbner, så betyder det også, at mange spillere tager hul på det sidste halve år af deres kontrakt. Blandt dem er det flere interessante spillere, som jeg godt kunne overveje at tilknytte truppen. Bemærkelsesværdige navne som Christián Benítez, Helder Postiga, Aldo Duscher og Mario Santana, er svære at se forbi, når muligheden byder sig. Derfor skal jeg ud og bruge den næste tid på at scoute disse og en masse andre spillere, og forhåbentlig finder jeg et par brugbare spillere.

La Liga - 16 kampe
1. Real Madrid 36
2. Hércules 33
3. Málaga 33
4. Athletic 31
5. Barcelona 29

Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En magtfaktor i Spanien
« Svar #9: 10 Jan 2011, 00:39 »



5 - Mørke skyer over Alicante 6.3.2011

Det nye år har bestemt ikke været nogen dans på roser. Hvor vi tidligere sejrede i de tætte opgør, og generelt havde heldet på vores side, begyndte vi nu at miste momentum, og få detm eget sværere. At det så ramte på et tidspunkt, hvor vi skulle i kamp mod alle topholdene, gjorde ikke tingene meget bedre.

Vi startede året med et spinkelt 1-2 nederlag til Mallorca, hvilket blev starten på vores La Liga nedtur. Dette var nemlig det første af fire nederlag i træk. Udover holdet fra ferieøen formåede også Sporting, Athletic Bilbao og Barcelona at slå os, inden vi fik vendt skuden med en 1-0 sejr over Valencia.


Hércules 1-3 Barcelona
0-1 Andrés Iniesta 11'
0-2 Piet Velthuizen (og.) 18'
0-3 David Villa 51'
1-3 Tiago Gomes 71'


Barcelona-kampen faldt bestemt heller ikke på et passende tidspunkt, hvis et sådant altså findes. Opgøret lå nemlig mellem de to semifinaleopgør i Copa del Rey. Vi slog tidligere på måneden først Almería og sidenhen også Villarreal overbevisende ud af turneringen, og derfor skulle vi i semifinalen møde selveste Real Madrid. Her blev det da også til et samlet nederlag. Første kamp blev tabt med 0-3 på Bernabeu, mens vi i returopgøret vandt en spinkel 1-0 sejr. Dette var ikke nok til videre avancement, men det gav alligevel holdet et løft, hvilket viste sig i kampene herefter.

Real Madrid 0-1 Hércules
Musut Özil brændte straffe 45+2'
0-1 Juan Albín 45+3'
Derik (RM) udvist 56'


Efter Madrid-kampenkom vi ind i en periode på hele fire kampe uden nederlag. Første hold der stod for skud var Valencia. Efter en skidt sæson lå Valencia placeret langt nede i tabellen, og et mål af Javier Portillo var nok til at sikre sejren. Herefter vandt vi 4-1 over Zaragoza, inden Sevilla ventede. Sevilla lå ligesom Valencia placeret langt nede i tabellen, men det lykkedes os alligevel ikke at vinde. Kampen endte uden scoringer på trods af at vores førstemålmand, Piet Velthuizen,  blev skadet i løbet af første halvleg. Herefter fik vi de tre point i en sindsyg 4-3 kamp mod Getafe, inden vi løb ind i nederlag mod både Villarreal og Almería.

Ligastilling - 26 kampe
4. Villarreal 49
5. At. Madrid 44
6. Hércules 43
7. Sporting 40
8. Mallorca 40


Vi er i de seneste par måneder kommet ned på jorden. Og vi har naturligvis ikke bevaret vores nærmest urealistiske position som nummer to i La Liga. Jeg er alligevel meget tilfreds med, at vi, som oprykkerklub kan ligge så godt til, så langt henne på sæsonen. Derudover er det værd at bemærke, at også Sporting Gijon ligger så godt til som de gør, mens Athletic Bilbao har overtaget vores plads som Real Madrids førsteudfordrer.
Logged

whale
Gæst
 
Sv: En magtfaktor i Spanien
« Svar #10: 10 Jan 2011, 01:40 »

Første kamp blev tabt med 0-3 på Bernabeu, mens vi i returopgøret vandt en spinkel 1-0 sejr.

Du har skrevet Madrid først i den efterfølgende kamp også? Rullende Øjne

Men du klarer det meget flot. Thumbs Up
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
|6| Hércules - En fremtidig magtfaktor i Spanien?
« Svar #11: 10 Jan 2011, 22:39 »



6 - Flot sæsonafslutning 1.6.2011

Siden sidst har jeg spillet sæsonens resterende tolv ligakampe. Dette har resulteret i fire sejre, fem uafgjorte og tre nederlag. Vi lagde ud med to nederlag til de to største Madrid-klubber, Atletico Madrid og Real Madrid. Mod Atletico fik vi udvist Abraham Paz efter bare 12 minutter, hvilket lagde grobund for 1-3 nederlaget. Mod Real Madrid tabte vi også med to mål, her dog uden selv at score.

Efter Real Madrid-kampen, hvor holdets reservemålmand Juan Calatayud i øvrigt scorede selvmål, var Piet Velthuizen tilbage fra sin skade, og det kunne med det samme ses på banen. Vi gik nemlig ubesejret igennem de næste ni kampe i træk, inden vi så tabte 2-0 til Sporting i sidste spillerunde. Det var især takket være stærkt forsvarsspil, at vi i otte af kampene kun lukkede fire mål ind. Den eneste kamp, hvor der for alvor kunne klages over defensiven, var i udekampen mod Málaga d. 1. maj 2011. Kampen blev en vild afære, som først blev afgjort 7 minutter inde i dommerens overtid, da David Trezeguet scorede sit fjerde mål i kampen, til det vilde slutresultat 4-5.


Málaga 4-5 Hércules
1-0 Eliseu 15'
1-1 David Trezeguet 17'
2-1 Quincy 22'
2-2 Kiko 39'
2-3 David Trezeguet (str) 45+2'
3-3 Lacina Traoré 61
3-4 David Trezeguet 73'
4-4 Quincy 86'
4-5 David Trezeguet 90+7'
Royston Drenthe (Hér) skadet 15'
Kiko (Hér) skadet 72'
Eliseu (Mál) skadet 88'
Olivier Thomert (Hér) skadet 90+2'


Med de sidste kampe spillet og de sidste point på kontoen endte vi på en samlet 7. plads i den spanske Liga BBVA. En imponerende præstation, som bliver svær at overgå i den kommende sæson, også selvom truppen bliver forstærket, hvilket selvfølgelig er planen. Real Madrid trak det længste strå og endte som spanske mestre, med 7 point ned til Barcelona på andenpladsen. Baskerholdet, Athletic Bilbao, tog sig af bronzemedaljerne. I den anden ende af tabellen rykker Racing, Zaragoza og Levante ud af Liga BBVA. Lige over stregen ligger årets to helt store overraskelser, Valencia og Sevilla, som sluttede som henholdsvis nummer 14 og 15. Måske er det her man skal forsøge at snuppe et par utilfredse spillere i transfervinduet? Værd at bemærke er det i øvrigt, at en 7. plads giver adgang til Euro League-kvalifikationen, og derfor skal Hércules i næste sæson spille europæisk fodbold!

Liga BBVA, Slutstilling
5. Atletico Madrid 70
6. Sporting 63
7. Hércules 60
8. Mallorca 57
9. Deportivo 55

Liga BBVA, Priser
Årets spiller: Cristiano Ronaldo
Årets målmand: Iker Casillas
Topscorer: David Villa 32 mål
Årets manager: Manuel Preciado, Sporting
Årets forbedring: Hércules, nr. 7(prog. 19)


For lige at runde sæsonen af, så er jeg selvfølgelig rigtig tilfreds. Som oprykkerhold er en 7. plads og europæisk fodbold normalt kun ønsketænkning(det gjaldt også mig selv ved spillets begyndelse), hvilket kun gør præstationen mere bemærkelsesværdig. Derudover er jeg også glad for, at vi nåede helt til semifinalerne i Copa del Rey. Denne præstation bliver nok ikke gentaget næste sæson, hvor jeg vil nedprioritere pokalturneringen, for i stedet at fokuse på Liga BBVA og Euro League, såfremt vi klarer kvalifikationen selvfølgelig.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En magtfaktor i Spanien
« Svar #12: 10 Jan 2011, 22:41 »

Du har skrevet Madrid først i den efterfølgende kamp også? Rullende Øjne

Men du klarer det meget flot. Thumbs Up

Godt set. Det er egentlig fordi, jeg bare skrev resultaterne som de står inde i FM, altså altid med min scorer først. Wink

Men tak for kommentaren, og fedt nok at nogen følger med. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
|7| Hércules - En fremtidig magtfaktor i Spanien?
« Svar #13: 12 Jan 2011, 11:42 »



7 - Forstærkninger til Hércules 2.8.2011

Op til den nye sæson er der sket en hel del ændringer i truppen. Jeg mener personligt, at vi er kommet en del stærkere ud af transfervinduet, og holdet burde nu være i stand til at gøre, hvad der forventes for at  kæmpe med om de europæiske pladser i La Liga.

For at starte fra en ende er holdets 3. målmand Unai Alba skiftet til QPR. Til at erstatte ham, har jeg lejet Andrea Seculin i Fiorentina. Jeg regner ikke med at give holdets 3. valg meget spilletid, så derfor gider jeg heller ikke bruge en masse penge på en målmand. I forsvaret har jeg solgt højrebacken David Cotés til Tenerife, mens Richie de Laet er vent tilbage til Manchester United efter sin lejeperiode i klubben. Til at dække højreback har jeg fået Lyons talent Lamine Gassama, som kommer til på fri transfer. Derudover har jeg smidt godt og vel 10 mio. kroner for José Manuel Catalá, som kan dække både venstreback og spille centralt i forsvaret.


På midtbanen har jeg skilt mig af med både Cristían, Tote og Olivier Thomert, som tilsammen har inbragt klubben 20,5 mio kroner. Derudover og Royston Drenthe taget tilbage til Real Madrid. Som erstatninger har jeg til venstrekanten hentet to spillere. Først og fremmest har jeg smidt 41 mio. kroner for Sevillas venstrekant, Diego Capel. Derudover har Real Madrids talentfulde offensivspiller, Pablo Sarabia, også skrevet under med os. Som alrounder på midtbanen har jeg i øvrigt lejet Arsenal-talentet, Nacer Barazite, for hele sæsonen. Derudover har jeg hentet de offensive midtbanespillere Marco Verratti og Eldin Hadzic op fra ungdomsholdet, mens Mahamadou Diarra er blevet hentet på fri transfer i Real Madrid.

Oppe foran i angrebet har jeg også lavet en enkelt udskiftning. Nelson Valdez er blevet solgt til Lazio for 15 mio. kroner. Til gengæld har jeg skaffet Christíán Benítez på en fri transfer i Santos Laguna, hvor han i sidste sæson scorede 28 mål i 33 kampe. Samlet set er det blevet til otte spillerindkøb, mens også otte spillere har forladt klubben. Jeg har brugt 77,5 mio. kroner på nye spillere og solgt for 43 mio. kroner.

> Spillere ind >
Mahamadou Diarrá
Christián Benitez
Lamine Gassama
Diago Capel
Pablo Sarabia
José Manuel Catalá
Andreas Seculin (lån)
Nacer Barazite (lån)

< Spillere ud <
Royston Drenthe (lån slut)
Unai Alba
David Cortés
Nelson Valdez
Cristian
Olivier Thomert
Tote
Richie De Laet (lån slut)
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |7| Hércules - En fremtidig magtfaktor i Spanien?
« Svar #14: 12 Jan 2011, 12:40 »

Gode indkøb du har gjort dig Smiley
Håber du kan få mere succes med den nye trup Opstemt
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010