home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Maj 2024, 16:24 Sunbao Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23295
  0 Brugere, 370 Gæster Online.

Indlæg: 1132683 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: fmgod123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Aalesunds - Den store test - 1 af 2
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Aalesunds - Den store test - 1 af 2  (Læst 8224 gange)
Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Aalesunds - Den store test - 1 af 2
« : 01 Maj 2008, 11:48 »

INDLEDNING
 
En ny blog konkurrence, og (endnu) en ny blog fra mig. I sidste blog konkurrence skuffede jeg mig selv med en tam omgang blog. Hvis én update kan kaldes det!? Leeds var åbenbart ikke lige mit hold… Mit hold. Det tror jeg, at jeg har fundet nu. Eller det er faktisk ved at være et stykke tid siden. Nærmere et koldt efterår tilbage i FM 2006. Her skulle et nyt hold findes og på forunderlig vis havnede jeg i den norske 2. division, eller som de tossede nordmænd ville kalde den: Adeccoligaen. Her blev holdet Aalesunds F.K valgt. (de havde flest penge! Cool )

Med Ålene, som jeg kalder dem, fik jeg et fantastisk spil! Jeg endte i UEFA Cuppen, hvor jeg vandt med 1-0 over Liverpool. Siden da har Aalesund været mit norske favorithold.
De gæve nordmænd skulle selvfølgelig prøves af igen da FM 2007 udkom. Endnu en gang blev det er kanont spil, hvor jeg bl.a. hentede en hvis Gabriel Torje!

Derfor kunne jeg ikke se andre hold end Aalesunds Fotballklubb, da valget skulle træffes. Hermed starter min anden blog om Ålene!



Lidt historie skal I ikke snydes for! Her kommer en kort gennemgang af Aalesunds historie:

Klubben blev stiftet engang tilbage i 1914. Rent faktisk var det en flok tyskere på besøg i Norge, der startede fodboldklubberne Rollon og AaFK. Men selv uden tyskerne ville klubberne nok være opstået inden for rimelig tid, da fodbold i Norge havde stor popularitet.

Dengang tilbage I 1914, var der dog ingen decideret liga. Så derfor blev der kun spillet en række uofficielle kampe mod norske og internationale hold. Ålene spillede dog så godt, at de i 1927, blev valgt til at være det fjerde bedste hold i Norge. I årene 1925 – 1929 var nogle af AaFK’s bedste år,  anført at målmanden Ingvald Frøysa, som er den eneste spiller i AaFK’s historie der har spillet en A-landskamp for Norge. Men også de to backs Per Mogstad og Andreas B. Ringdal var en afgørende faktor.

Siden da er det dog gået ned af bakke for Aalesund. Klubben tilbragte tiden i Adeccoligaen indtil de for første gang, rykkede op i Tippeligaen, i 2002. Året efter var de dog igen at finde i Adecco. Èn sæson skulle de bruge og så var oprykningen sikret igen. De led dog samme skæbne igen og rykkede ned. Aalesund viste sig igen på bedste elevator holds vis, at rykke op i 2006. Denne gang var det dog ikke en øjeblikkelig retur billet. De sikrede sig nemlig via en 11. plads endnu en sæson i det fine selskab.

Fakta boks:
Navn: Aalesunds Fotballklubb.
Hjemmebane: Color Line Stadion, Ålesund.
Kapacitet: 11.000
Bestyrelses formand: Daniel Storvik.
Anslået værdi: 50 mio.
Træner: Sören Åkeby
Klub farver: Orange og blå.
Logo: Klik.
Medieprognose: 12.
Kendte spillere: John Arne Riise (Liverpool), Bjørn Helge Riise (Lillestrøm) og Joakim Austness (Viking)



TRUP 2007/2007:

Målmænd
AdinBrown – U.S.A
AndreasLie – Norge.

Forsvarspillere:
EnarJääger – Estland.
BenjaminKibebe – Sverige.
ThomasGjørtz – Norge.
AmundSkiri – Norge.
Haraldur FreyrGuomundsson – Island.
JoakimAlexanderson – Sverige.
MattiasNylund – Sverige.

Midtbanespillere:
JohanArneng – Norge.
TrondFredriksen – Norge.
ErlendHolm – Norge.
Karl OskarFjørtoft – Norge.
ØyvindGram – Norge.
DenisSelimovic – Slovenien.
AlexanderMathisen – Norge.
PatNoonan – U.S.A.
JonathanParr – Norge.

Angribere
Tor HogneAarøy – Norge.
DiegoSilva – Brasilien.
KristofferGrønmyr – Norge.

« Seneste Redigering: 07 Maj 2008, 23:15 af Don Abramovich » Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aalesunds - Hvem er det?
« Svar #1: 01 Maj 2008, 11:50 »

En meget lovende blog - glæder mig til at se hvad du kan opnå oppe nordpå  Thumbs Up
Logged

Nyysted
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Aalesunds - Hvem er det?
« Svar #2: 01 Maj 2008, 11:51 »

Rigtig flot update Thumbs Up Held & Lykke.
Logged

I ain't playin', nigga

Niko
Gæst
 
Sv: Aalesunds - Hvem er det?
« Svar #3: 01 Maj 2008, 11:53 »

Utrolig flot.

Men, PatNoonan – USA. eller AdinBrown  – U.S.A, staves USA ikke kun på en måde? Wink
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Aalesunds - Hvem er det?
« Svar #4: 01 Maj 2008, 12:01 »

Utrolig flot.

Men, PatNoonan – USA. eller AdinBrown  – U.S.A, staves USA ikke kun på en måde? Wink
Tak til alle Smiley

Jo, my bad.
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Aalesunds - Hvem er det?
« Svar #5: 01 Maj 2008, 18:03 »



Åkeby ud, ukendt ind

07/02/07.

Den vellidte svenske træner, Sören Åkeby, nåede kun at være i Aalesund i ganske få måneder, før han fik en fyreseddel.

Kilder i klubben siger at det skyldes Åkebys manglende kommunikation med holdet og flere af spillerne var utilfredse med hans tilgang til spillet. Derfor valgte formand, Daniel Storvik, den nemme løsning; fyrede træneren.

Allerede dagen efter at historien var blevet offentliggjort, indkaldte klubben til et pressemøde.
De fleste af Norges sportsjournalister var mødt op til mødet, hvor det var forventet at en ny mand i det varme sæde, skulle præsenteres. Det store spørgsmål var dog: Hvem?

Efter en kort meddelelse fra Storvik, omkring klubbens fyring af Åkeby, kom de nu til dagens hovedpunkt. Den nye træner.
Det er nu med glæde at jeg kan præsentere vores nye træner. I kender måske ikke navnet, men for os var han den helt rigtige til jobbet. Må jeg præsentere Mikkel Eklund!

Med ét blev der stille i salen. Mikkel Eklund? Hvem i alverden var det? Svaret kom øjeblikket efter da han trådte ind og satte sig ved Storviks side. En dansker. Fra Nordjylland. Ingen i hele Norge eller for den sags skyld store dele af Danmark, kendte navnet. Hvad for en så ambitiøs klub som AaFK til at ansætte en så uerfaren træner? Spørgsmålet blev stillet til Daniel Storvik:

''Vi har ansat Mikkel, fordi vi tror han er den rigtige. Vi havde flere tilbud, men selvom han måske ikke har trænet nogen professionelle klubber, udstråler han en sådan professionalisme. Vi havde nærmest intet valg'' sagde en storsmilende Storvik. Herefter blev det Eklunds tur til et par spørgsmål:

''Mikkel Eklund. Du er dansker, hvordan vil du takle spillermarkedet i Norge. Altså, har du en plan for dine indkøb?''

''Jeg har en stor tiltro til at klubben i samarbejde med mig, og vores kontakter sagtens vil kunne takle markedet. Jeg har allerede et par spillere i søgelyset''

''Kan du sige nogen navne?''
''Nej. Så langt er forhandlingerne endnu ikke fremme.''

''Et sidste spørgsmål: Hvad er dine forventninger til sæsonen, med hensyn til ligaplacering?''
''Målet er selvfølgelig at undgå nedrykning. Den langsigtede plan er engang at komme op og kæmpe om medaljer.''

Det var slut på pressemødet på Color Line Stadion.







Logged

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Aalesunds - Farvel Søren!
« Svar #6: 01 Maj 2008, 19:39 »

Din opsætning er fænomenal! Jeg får lyst til at høre mere! Thumbs Up
Logged


Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Aalesunds - Farvel Søren!
« Svar #7: 01 Maj 2008, 20:48 »

Din opsætning er fænomenal! Jeg får lyst til at høre mere! Thumbs Up
Mange, mange tak!


Det må vi se på Cool
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aalesunds - Farvel Søren!
« Svar #8: 01 Maj 2008, 22:36 »

Don A.. Der er vel ikke andet at sige end; LÆKKERT!!!
Logged

- Veni, vidi, vici -

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Aalesunds - Farvel Søren!
« Svar #9: 03 Maj 2008, 17:32 »

Rigtig flot sat op, og godt skrevet. KIU!
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Aalesunds - Farvel Søren!
« Svar #10: 03 Maj 2008, 20:27 »

Don A.. Der er vel ikke andet at sige end; LÆKKERT!!!
Rigtig flot sat op, og godt skrevet. KIU!
Tak I to. Hvis alt går vel, regner jeg med, en update senere i aften Smiley
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aalesunds - Farvel Søren!
« Svar #11: 03 Maj 2008, 21:47 »

Fedt klubvalg. Aalesund havde jeg et af mine allerførste FM spil, da jeg reddede dem fra direkte nedrykning, men så tabte jeg playoff Skuffet. Men fuck det, for dette er en rigtig rigtig fed blog, med god grafik og det er fint skrevet. Thumbs Up
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Aalesunds - Farvel Søren!
« Svar #12: 03 Maj 2008, 23:44 »



Februar måned i Ålesund

08/02/07 – 20/2/07.

Så er det tid til virkelig at sparke bloggen i gang! Vi starter med den første måned, som er februar, på grund af de norske ligaregler (April – november).


Klubben:
Som I kunne se i forrige update, valgte jeg sæson forventningerne til, at undgå nedrykning, hvilket jeg mener klubben sagtens kan. Det gav mig et transferbudget på lige godt 10 mio. danske kroner.
Jeg kunne snildt have brugt det dobbelte men når klubbens økonomi er som den er, er det simpelthen ikke muligt.

Men 10 mio. skal jeg nok få til at løbe rundt. Målet er at købe, for så derefter at sælge for en højere pris. Det er den gode gamle FM way, i mindre klubber Thumbs Up

I selve truppen er Pat Noonan udråbt, af min assistent manager, til at være den bedste spiller. Men efter min mening er det angriberen, DiegoSilva, der tager den plads! Han er i sin bedste alder, massere af brazzer teknik og et godt frispark. Uden at have set ham i kamp, kunne han ligne en AaFK topscorer.



 

Truppen er sådan set ok. Der er mindst én god spiller i hver kæde, men der mangler i den grad backup- og talentspillere. Klubbens ’’store’’ talenter har faktisk problemer med at få stats over 10. Det skal der rettes op på!
I klubbens baglokale er der heller ikke det vilde at få øje på. En scout, to ungdomstrænere, en 1. holds træner, en målmandstræner, en fysioterapeut, en assistent manager og så mig selv. Professionalisme er en by i Rusland…


 


Derved kan jeg afsløre min indkøbs liste:
¤ En talentfuld målmand
¤ En talentfuld midtbanespiller
¤ En måske to rutinerede forsvarsspillere
¤ En offensiv midtbane spiller
¤ En eller flere scouts, med speciale i Skandinavien
¤ En eller flere trænere.




Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Aalesunds - Farvel Søren!
« Svar #13: 03 Maj 2008, 23:45 »

Fedt klubvalg. Aalesund havde jeg et af mine allerførste FM spil, da jeg reddede dem fra direkte nedrykning, men så tabte jeg playoff Skuffet. Men fuck det, for dette er en rigtig rigtig fed blog, med god grafik og det er fint skrevet. Thumbs Up
Mange tak igen. Du skriver fint, hvordan kan det gøres bedre? Smiley
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Aalesunds - Farvel Søren!
« Svar #14: 03 Maj 2008, 23:48 »

En god update og jeg glæder mig til at høre mere.. KIU.. Jeg synes dog den seneste update er en anelse for kort - men mon ikke jeg overlever det..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010