home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 511 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Manchester United. - '99 successen skal tilbage!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Manchester United. - '99 successen skal tilbage!  (Læst 827 gange)
Fabrizio
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Manchester United. - '99 successen skal tilbage!
« : 19 Dec 2006, 20:01 »

Manchester United


THE SUN


Efter et kort, men rystende pressemøde her til morges, havde United’s bestyrelse bekræftet, at Sir Alex Ferguson træder tilbage med øjeblikkelig virkning. Grunden til fratrædelsen af den nu forhenværende United-manager blev dog ikke offentliggjort, men det blev op til flere gange antydet af Malcolm Glazer, at det var pga. uro og små episoder blandt den skotske favorit og United’s højeste ledelse, at fratrædelsen blev til en realitet. Den velrespekterede manager efterlader et ledigt, lukrativt trænerjob, og David Gill var hurtigt ude med kommentarer om, at United hurtigst muligt vil indlede jagten på en ny manager.

Da jeg i formiddags i frokostpausen læste dette i The Sun fik jeg mig en stor overraskelse. Jeg arbejdede på det tidspunkt som træner og direktør for amatørholdet MK Dons, og havde for nyligt uddannet mig som A træner, som blot nummer 21 i Danmark. Jeg havde året inden arbejdet for United’s ungdomsakademi, og havde derfor gode kontakter i klubben, som jeg havde fulgt siden jeg var knægt. Jeg var nu blevet 34 år, og hvis jeg ville arbejde som professionel igen, var det en oplagt mulighed.
Den næste uge blev jeg dog ikke kontaktet, og der var slet ikke gået rygter om mig, på trods af at David Gill året inden, da jeg arbejdede for ungdomsakademiet, havde spået mig som kommende United-manager. Der gik mange rygter i aviserne, og mest sandsynligt, var det den tidligere Real Madrid træner, Vicente Del Bosque der skulle overtage. Men pludselig en aften efter en hård arbejdsdag, blev jeg kontaktet af David Gill, og der gik ikke længe før jeg kunne kalde mig United-manager. Det eneste rids i lakken på starten af dette eventyr, var Malcolm Glazers’ mindre tro på mig som manager.


JULI 2006 – Starten på eventyret


Efter ansættelsen, den 8. Juli, er jeg efterhånden blevet sat godt ind i arbejdet her i det nordengelske. Jeg har fået sendt en del talentspejdere ud i Europa, England primært, og allerede indledt jagten på den nye Scholes, som efterhånden har nået den alder, hvor han ikke kan følge med på europæisk topniveau i 90 minutter, en hel sæson. Derfor er der sat en del rygter i gang:

THE SUN


Diego fra Werder Bremen. – Sandsynlighed : stor
Tim Cahill fra Everton. - Sandsynlighed :  lille
Rafael van der Vaart fra HVS. – Sandsynlighed : meget stor
Riccardo Montolivo fra Fiorentina. – Sandsynlighed : meget lille

THE SUN


Det rapporteres fra United’s bestyrelse, at den mest sandsynlige handel skulle være Diego eller van der Vaart. To offensive spillere, der begge kom til henholdsvis Werder Bremen og HSV i sommeren, 2005.
Efter sigende skulle United allerede have afgivet et bud på van der Vaart. Budet ligger på omkring de 200 mil. Kroner. Men det er ikke bare Diego fra Bremen, der meldes til United. Den nyankommende United-manager, Anders Noe Høvik har i løbet af ugen haft en seriøs sportslig flirt med Bremens angriber, Miroslav Klose. Igen ligger prisen på ca. 200 mil. Kroner.

THE SUN


Venskabskampe aflyst


United’s ledelse har valgt at aflyse 6 venskabskampe, blandt andet kampen mod Bayer Leverkussen. I stedet har arrangeret 3 kampe: AZ Alkmaar, Anderlecht og Manchester United (reserver).

Efter jeg havde fået forhandlet mit spiller indkøbsbudget med ledelsen op til næsten 300 mil. Kroner, fik jeg langt om længe stablet et par venskabskampe på benene. De gik følgende:

16/7 2006 Manchester United – AZ Alkmaar 2-0
Louis Saha (25, 45)

24/7 2006 Manchester United – Anderlecht 7-0
Louis Saha (20, 29, 33, 54)
Rafael van der Vaart (24,57)
Ole Gunnar Solskjaer (90)
Cor Gillis (87)

31/7 2006 Manchester United – Manchester United reserver 4-0
Wayne Rooney (3)
Louis Saha (21, 29)
Sam Hewson (44)
John O’Shea (86)

Lige inden kampen mod Anderlecht fik jeg hentet min første spiller til United. Det var den hollandske midtbanespiller, Rafael van der Vaart, der blev hentet i HVS for 205 mil. Kroner. Han fik en super debut mod Anderlecht, og lavede 2 kasser og lagde op til 4 mål.
En god start på tilværelsen i United, når man tager venskabskampene i betragtning.


August 2006 – Premier League starter


THE SUN


Interview med Anders Noe Høvik

Hvad er dine ambitioner med Manchester United i denne sæson. Hvad er dine mål? – Mit hovedmål er at vinde Premier League. Et mål, som er realistisk, men det kræver at spillerne giver sig 100% i hver kamp.

Hvilke kommentarer har du til indkøbet af van der Vaart?. Jamen Rafael er en god, kreativ spiller, der kan ligge de smukke afleveringer op mod angrebsduoen. Samtidig har en et fantastisk spark udefra, og er god til at tage sig for en hver form for dødbolde. Det er meningen, at han skal ligge lige bag angriberne, men lidt foran Carrick.

Der går rygter om at det brasilianske stortalent, Marcelo skal til klubben. Kan du bekræfte det? - Ja, nu er handlen med Marcelo skredet så langt frem, at jeg kan bekræfte, at vi faktisk kun mangler arbejdstilladelse til ham. Så der har i ramt rigtigt.

Hvem ser du som den største konkurrent til Premier League titlen? - De fleste ville nok mene, at Chelsea er potentielt det stærkeste hold i England, men af en eller anden grund, frygter jeg mere en anden London-klub. Arsenal. Jeg er især skræmt af deres offensiv.

Til slut, hvor står du om 5 år? - Her, i Manchester med PL guldet i hånden.

7/8 2006 Manchester United – AEK Athens 3-0
Rafael van der Vaart (11, 29)
Ryan Giggs (35)

Efter 4 venskabskampe med sprudlende spil, har jeg nu besluttet mig for, at den taktik, jeg har brugt, skal jeg også bruge resten af sæsonen:

<a href="http://gallery.artodata.dk/data/user/gallery/images/732/73280d68-6102-409c-9ca4-80bbfb7117f5.jpg?opdateret=19-12-2006+21%3a34%3a00" target="_blank">http://gallery.artodata.dk/data/user/gallery/images/732/73280d68-6102-409c-9ca4-80bbfb7117f5.jpg?opdateret=19-12-2006+21%3a34%3a00</a>

Truppen

Efter venskabskampene har jeg fået et godt indblik i, hvem der fortsat kan kalde sig for 1. holdspiller. Jeg har nu annonceret truppen:

Målmænd: Edwin van der Sar, Tomasz Kuszczak.
Forsvar: Rio Ferdinand, Nemanja Vidic, Wes Brown, Gabriel Heinze, Mikael Silvestre, Patrice Evra, Gary Neville, John O’Shea.
Midtbane: Darren Fletcher, Michael Carrick, Cristiano Ronaldo, Paul Scholes, Kieran Richardson, Rafael van der Vaart, David Jones, Ritchie Jones, Park Ji-Sung og Ryan Giggs
Angreb: Wayne Rooney, Louis Saha, Alan Smith, Ole Gunnar Solskjaer.

United præsenterer brasilianer


THE SUN


United har her til eftermiddag, den 13. August, 2006 præsenteret den unge, venstre back, Marcelo. Marcelo tiltræder klubben med øjblikkelig virkning. Købet af det brasilianske talent kommer formentlig til at koste United ca. 70 mil. kroner. På det festlige pressemøde i eftermiddags, optrådte Marcelo i United trøjen, med nummer 19 bagpå. Marcelo, der for nyligt har lært det engelske sprog udtalte:
"Det er en stor ære, at jeg nu kan kalde mig for Manchester United spiller. Jeg glæder mig meget til at løbe ind på Old Trafford iført United-trøjen, og jeg håber, jeg kan gøre en forskel for holdet, og forhåbentligt genvinde det engelske trofæ"

Efter en af de største transfer-sagaer i i engelsk historie, kunne jeg endelig præsentere mit 2. køb. Et godt køb, efter min mening. En spiller der kan bidrage meget til holdet, især i fremtiden. Marcelo kom til at koste os 60 mil. kroner. En beskeden sum, når man tager hans potentiale i betragtning. Heldigvis var vi i forvejen i samarbejde med hans tidligere klub, Fluminense, og det kunne meget vel have været derfor, at han nu kan trække en United trøje over hovedet, fremfor en Fluminense-trøje.

Premier League, 1. runde.

Fulham - Manchester United 0-1 (0-0)
Rafael van der Vaart (60)

Dejligt med en sejr i første runde. En godt spillet kamp, der godt kunne have endt mere, end 1-0. En udesejr mod et midterhold, er noget, der kan mærkes, når sæsonen er ved at tage sin afslutning. Endnu et plus ved denne sejr, er at van der Vaart scorer i sin offisielle debut. En godt hug fra kanten af feltet.

Premier League, 2. runde

Wigan - Manchester United 0-0 (0-0)
På trods af en del chancer, fik vi ikke puttet bolden i kassen denne gang. Efter en meget sløv første halvej, vågner vi op, og tilspiller os en del chancer, som nok burde have givet mål. Men 1 point er bedre end 0, og nu må vi bare konsentrere os 100% om kampen mod Liverpool på onsdag.

Premier League, 3. runde

Manchester United - Liverpool 2-0 (2-0)
Rafael van der Vaart (2)
Ryan Giggs (20)

Fantastisk med en sejr over ærkerivalerne fra Liverpool. Ikke nok med en sejr. Vi spillede dem ud af banen. Hvis det ikke var for deres målmand, Jose Reina, havde vi vundet mere markant. Jeg var heller ikke klænge om, at give ham rosende ord, på et pressemøde kort efter kampen. Endnu en gang scorer van der Vaart, og det ligner efterhånden en meget, meget god investering.

Nyansættelser i Manchester


THE SUN


United har sidst her i August måned valgt, at fyre et par trænere, der efter deres mening ikke kunne tilføre holdet, og ikke mindst den individuelle spiller, noget specielt. I stedet har de valgt at ansætte en del andre trænere, og fysioteapeuter. Det drejer sig om:

John Murtough fra Fulham (fysio.)
Ulf Kirsten fra Leverkussen (træner)
Clive Allen fra Tottenham (træner)
Gonzalo Abando fra Espanyol (træner)
Gian Nicola Bisciotti fra Inter (fysio.)

Denne måned er gået som planlagt. En måned med godt spil i to af kampene, købet af Marcelo og en del trænerfyringer, og ansættelser. Især er jeg glad for sejren over Liverpool. Jeg håber at resultaterne og spillet har den samme kvalitet, når vi slår hul på September måned, som dog ser lidt skræmmende ud med både Roma og topholdet, Arsenal som modstandere.

September 2006


Jeg vågnede fredag morgen, den 1. September med beskeden om, at vi i sidste øjeblik nåede at hente de to stor talenter, Nicolas Millan og Arce, til klubben. Vi havde hele eftermiddagen forhandlet med Colo Colo, og da jeg traskede hjemad ved 23 tiden, torsdag havde jeg ikke i min vildeste fantasi regnet med, at det alligevel lykkedes os at hente dem. Jeg sendte en stor tak til Brian Glazer, der havde hjulpet mig og Malcolm meget i denne transfer.
Samtidigt fik vi udlejet Arce til Sporting CP, hvilket var arrangeret længe før. Altså, hvis vi fik fat i ham.
Desværre fik vi ikke bevilliget arbejdstilladelse til dem, og derfor må Nicolas Millan vente en del tid med at få silletid for u18 holdet.


Champions League, 1. kamp

Manchester United - Roma 2-0 (2-0)
Louis Saha (23) (67)

Udemærket kamp fra alles side. Saha får endelig rigtig hul på målscoren. Lad os håbe, det bliver ved.

Premier League, 4. runde

Portsmouth - Manchester United 0-1 (0-1)
Rafael van der Vaart (18)

Ikke prangende spil, men en udesejr mod Portsmouth, som før kampen lå på 1. pladsen. van der Vaart scorer igen. Han er fantastisk. Desværre fik vi Rooney og Giggs på skades-listen. Nu er vi oppe på 4 skader. Alle stam spillere. Ronaldo og Vidic er de to andre.

Premier League, 5. runde

Manchester United - Arsenal 0-0 (0-0)

En dårligt spillet kamp. Dog er jeg godt tilfreds med resultatet. Vi har jo hele 4 mand fra startopstillingen skadet, så 1 point mod Arsenal er ikke værst.

Premier League, 6. runde

Manchester United - Blackburn 3-0 (3-0)
Michael Carrick (6)
Rafael van der Vaart (45)
Alan Smith (45)

Endelig scorer vi mere end to mål. Dejligt at se, Smith scorer, selvom han ikke er 100% kampklar. Hvis han kan holde det niveau, er Rooney skaden ikke så stor en svækkelse, som først ventet. Igen igen igen igen scorer van der Vaart.
I dag spiller vi flydende godt spil i 1. halvej, men spiller en ret anonym 2. halvej.
« Seneste Redigering: 20 Dec 2006, 02:12 af Fabrizio » Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Manchester United. - '99 successen skal tilbage!
« Svar #1: 19 Dec 2006, 21:38 »

Endnu en United blog Smiley

Held og lykke med at føre dem til tops !
Logged

Fabrizio
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Manchester United. - '99 successen skal tilbage!
« Svar #2: 19 Dec 2006, 21:39 »

Tak. Vil gøre mit bedste, men det er min første United blog, og har problemer med at ligge billeder ind. Det bliver ikke helt ordentligt med billederne. :s
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Manchester United. - '99 successen skal tilbage!
« Svar #3: 19 Dec 2006, 22:23 »

Kig JosepGuardiola's guide her på siden Wink om billedindsættelse !
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010