home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  2 Brugere, 929 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 14682 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Odense Boldklub
« : 28 Okt 2011, 15:22 »

Tråden her skal bruges til at diskutere alt omkring OB i FM 12, hvor der umiddelbart er flere udfordringer end man lige går og regner med. Først og fremmest så er økonomien ikke alt for god, og for ikke at gøre ondt værre, så er flere af profilernes kontrakter ved at udløbe, hvor Peter Utaka som den eneste helt afviser at forlænge kontrakten, mens Anders Møller Christensen, Chris Sørensen, Eric Djemba-Djemba mfl. står til at forlade klubben, hvis ikke en ny kontrakt forhandles på plads.




Selv er jeg netop startet op med OB, og jeg står umiddelbart med to store problemer, som jeg endnu ikke har besluttet mig for hvordan jeg skal håndtere. Først og fremmest så står Peter Utaka til at forlade klubben, og enten skal man sælge og tjene på ham, eller også skal man beholde ham og håbe på at vinde ligaen, og kvalificere sig til Champions League og den vej inddirekte tjene penge på ham.

Hvis man vælger at sælge, så skal man dog også have i mente at Djiby Fall kun er på låns i en halv sæson, så efter vinter kan man risikere kun at stå med Skoubo og Falk i angrebet.

Næste udfordring er hvorvidt man skal forstærke sig på målmands posten, eller om man skal satse på Wessels, og i stedet sikre en bredere trup.

To problemstillinger, som jeg her ved spilstarten endnu ikke har taget en endelig beslutning omkring, og som jeg også har svært ved at beslutte mig for. Et eller andet sted så vil jeg gerne satse 100% på at vinde ligaen, men det tror jeg kræver at man beholder Utaka og erstatter Wessels. Men skulle ens mission mislykkedes, så kan man stå i endnu større økonomiske problemer..



« Seneste Redigering: 28 Okt 2011, 15:28 af Guldbrand » Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #1: 28 Okt 2011, 15:29 »

Hvis man vælger at sælge, så skal man dog også have i mente at Djiby Fall kun er på låns i en halv sæson, så efter vinter kan man risikere kun at stå med Skoubo og Fall i angrebet.
Det giver da ikke mening? Fall er på lån i en halv sæson, så efter den halve sæson har man kun ham og Skoubo? Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #2: 28 Okt 2011, 15:29 »

Det giver da ikke mening? Fall er på lån i en halv sæson, så efter den halve sæson har man kun ham og Skoubo? Smiley
Den er rettet til Falk.. En mindre tastefejl   Wink
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #3: 28 Okt 2011, 15:31 »

Den er rettet til Falk.. En mindre tastefejl   Wink
Hehe, fair nok. Smiley
Logged

nikl0707
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #4: 28 Okt 2011, 15:43 »

Hvor langt er du? For målmands posten kan man hente Kevin Stuhr hvis det er?
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #5: 28 Okt 2011, 15:47 »

Hvor langt er du? For målmands posten kan man hente Kevin Stuhr hvis det er?
Kevin Stuhr står ikke alt for godt - desværre. Han er god IRL.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #6: 28 Okt 2011, 15:48 »

Hvor langt er du? For målmands posten kan man hente Kevin Stuhr hvis det er?
Er lige startet, og Kevin  Stuhr er også inde omkring mine overvejelser. Men jeg er ikke sikker på at jeg er tilfreds med hans niveau, eller rettere sagt, det er jeg ikke. Så tror hellere jeg vil satse på en anden og mere kvalificeret målmand.
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #7: 28 Okt 2011, 15:51 »

Er lige startet, og Kevin  Stuhr er også inde omkring mine overvejelser. Men jeg er ikke sikker på at jeg er tilfreds med hans niveau, eller rettere sagt, det er jeg ikke. Så tror hellere jeg vil satse på en anden og mere kvalificeret målmand.
Jeg har ikke prøvet ham, men prøv at kig på Niki Mäenpää fra Finland. Så vidt jeg husker har han rimelige stats, og er på fri.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #8: 28 Okt 2011, 15:58 »

Jeg har ikke prøvet ham, men prøv at kig på Niki Mäenpää fra Finland. Så vidt jeg husker har han rimelige stats, og er på fri.

Han er slet heller ikke god nok.. Der vil jeg hellere foretrække Wessels.. Men tror jeg har fundet løsningen på mit målmands problem. Håber bare at jeg kan forhandle en fornuftig pris for ham  Smiley
Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #9: 28 Okt 2011, 16:00 »

Han er slet heller ikke god nok.. Der vil jeg hellere foretrække Wessels.. Men tror jeg har fundet løsningen på mit målmands problem. Håber bare at jeg kan forhandle en fornuftig pris for ham  Smiley
Han er klasse!
http://www.youtube.com/v/cFRljI4pUb8
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #10: 28 Okt 2011, 20:57 »

Nu er jeg efterhånden nået et fint stykke ind i sæsonen, men jeg må desværre erkende at det var en dårlig beslutning at bruge alle transfermidler på en ny målmand. Den nye målmand, Jukka Lehtovaara har ellers gjort det upåklageligt for mig, men min trup er simpelthen alt for smal til både Superliga og europæisk fodbold.

Oven i hatten røg Espen Ruud da hans klausul blev matchet, men de penge jeg fik for ham var ikke nok til at finde en erstatning for, da man kun får 10% af transfersummen til rådighed. Ligeledes har jeg heller ikke kunne finde nogle ordentlige spillere på fri transfer, ej heller kunne leje mig frem til en ordentlig bredde i truppen.

Så skal jeg spille med OB igen senere, så skal jeg helt sikkert gøre tingene anderledes..   Smiley
Logged

Red14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #11: 28 Okt 2011, 23:06 »

Logged

Gillerfm
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #12: 31 Okt 2011, 12:01 »

Er også startet med OB - og må sige at det er en kæmpe udfordring. Mest pga. af deres sindssyge ringe økonomi.

har derfor valgt at sælge ud af de spillere som ikke vil forlænge, eller som er ved at nå en for høj alder.

Mendy, Hans Henrik, Utaka, Djemba, Wessels solgt for samlet 49 mill.

indkøb: Spelmann, Lumb, Kevin Stuhr, Diarra (real madrid), Yakubu (fredericia) + plus en række talenter.

Får efter sæsonen Bjelland og Rilwan Hassan på fri transfer.

Opstilling:

                         Kevin Stuhr

Ruud     Høegh                 Reginiussen   Lumb

                          Diarra


                    Traore   Spelmann


Gislason                                   Kadrii


                        Falk
Logged

Red14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #13: 06 Nov 2011, 21:13 »

Er også startet med OB - og må sige at det er en kæmpe udfordring. Mest pga. af deres sindssyge ringe økonomi.

har derfor valgt at sælge ud af de spillere som ikke vil forlænge, eller som er ved at nå en for høj alder.

Mendy, Hans Henrik, Utaka, Djemba, Wessels solgt for samlet 49 mill.

indkøb: Spelmann, Lumb, Kevin Stuhr, Diarra (real madrid), Yakubu (fredericia) + plus en række talenter.

Får efter sæsonen Bjelland og Rilwan Hassan på fri transfer.

Opstilling:

                         Kevin Stuhr

Ruud     Høegh                 Reginiussen   Lumb

                          Diarra


                    Traore   Spelmann


Gislason                                   Kadrii


                        Falk

Bjelland og Kadrii bliver fremragende...
Logged

Gune
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #14: 15 Nov 2011, 23:06 »

Jeg vil da også lige dele mine erfaringer og oplevelser med OB i FM12 (Mit første hold i det nye spil)

Jeg er nået til midten af august 2012 (Starten af 2. sæson) og jeg må sige, at jeg er meget fanget af mit OB-save..

Som flere har nævnt er OBs økonomi ikke den bedste - Grundet økonomien er flere af de velkendte OB-spillere væk fra mit hold - Men til gengæld er jeg meget tilfreds med de erstatninger jeg har fundet. I starten af første sæson røg Traore for 10 mio., i vinterpausen røg Utaka for 19. mio (Han havde ellers spillet et fantastisk efterår, men vil jo ikke forlænge kontrakten) og Falls lejeperiode udløb.

I sommeren 2011 blev Rawez Lawan hentet ind, som back-up til angrebet, men grundet mangel på penge og en højrekant blev han benyttet der, indtil Gislason blev sin lange skade kvit (Det gjorde han faktisk fint)
Lars Jacobsen havde ikke fået forlænget sin kontrakt hos FCK og blev hentet ind på fri, som gardering på backpladserne i januar. Ligeledes sikrede jeg mig i januar - Mads Junker og Nathan Coe (I modsætning til andre var jeg ellers MEGET tilfreds med Wessels i første sæson) fra 1. juli.

Den første sæson endte jeg som to'er i Superligaen efter FCK selvom jeg både havde ligaens bedste angreb og forsvar. I cuppen måtte jeg også se mig besejret af FCK efter forlænget spilletid. CL kval.'en mislykkedes i 4. runde med nederlag til Arsenal (Dynamo Kiev blev slået i 3. runde). I Europa League vandt jeg puljen bl.a. foran Roma. Røg desværre ud til Dnipro i første knock-out fase.

Fra starten af 2. sæson fik jeg tildelt 15 mio. kr, men et forholdvis lille lønbudget. Så de 15 mio. fik hurtigt ben af gå på. Indkøb af Søren Rieks, mens resten af pengene blev brugt på løn, så der kunne hentes et par frie spillere. Det lykkedes ud over al forventing: Ind kom M. Vingaard, P. Løvenkrands, M. Troest OG.... Yaya Sanogo!

Jeg valgte ikke at forlænge med Chris Sørensen, mens HHA blev sendt til Braga for 3,5 mio.

Er kommet ok fra start i ligaen, mens jeg måtte se mig slået af Zenit i CL's 3. runde, men skal nu møde Ekranas i EL, så burde komme i gruppespil..

Alt i alt vil jeg sige, som andre også har nævnt, at man skal være indstillet, når man vælger OB, at økonomien kunne være bedre. I modsætning til flere andre synes jeg ikke at det har 1. prioritet at finde en ny målmand - Wessels er bedre i FM end IRL ;-)

Beklager mit lidt lange indlæg, men synes selv det er spændende at læse, forholdsvis detaljeret, om andres oplevelser/erfaringer med det hold jeg selv spiller med, så håber I har samme opfattelse!

Go' fornøjelse med OB i FM!



Logged

Odense Boldklub!

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010