home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 208 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Artikel: "Tilbage til skriveriet"
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Artikel: "Tilbage til skriveriet"  (Læst 38183 gange)
freakstar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #30: 03 Dec 2007, 18:58 »

Jeg googlede det arsenalistic og kom frem til det her : http://www.snak.com/

Jeg har dog ingen ide om det er godt eller ej, har aldrig brugt mac Wink
Logged

Hej alle mine venner

søgaard
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #31: 03 Dec 2007, 19:00 »

Må sige, at da jeg læste den artikel, blev jeg nødt til og logge på #FmFreaks.. det var tider dengang man havde tid og overskud til og sidde derinde 24/7.. Det var de gode tider med folkeskolen, hvor FM og mIRC kørte konstant Smiley
Logged

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #32: 03 Dec 2007, 19:03 »

Jeg googlede det arsenalistic og kom frem til det her : http://www.snak.com/

Jeg har dog ingen ide om det er godt eller ej, har aldrig brugt mac Wink

Må prøve det når jeg kommer hjem, men alle andre klienter jeg har prøvet, har oversteget min sparsomme kunnen Smiley

Er der stadig quiz?  Djævel
Logged

Go you Gunners!

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #33: 03 Dec 2007, 19:08 »


Men som i andre pænt påpeger, er det de unge som ’styrer’ siden. Ikke ment i den forstand at der er crewet, men os brugere. Jeg kan huske for de 3 år siden, der var det Bademesteren og Hawk som styrede showet, om du vil. I dag, vil jeg kalde Rosso, Zone, Gosser og jeg. Jeg synes måske det er lidt ærgerligt. Da Hawk holdte sig mest til de fodboldrelaterede emner, det gør jeg også. Men en gang imellem falder der da et indlæg i en ligegyldig tråd. Det samme vil jeg sige om alle os (red. Rosso, Zone, Gosser og jeg).

Det er rart er der er mange brugere på siden, da det gør den mere spændende at være på. Men tror at siden var mere hyggelig for de mange år siden, jeg fx ikke var der. Dengang var det ældre mennesker, som var gode til at udtrykke sig og forklare sig. I dag kan nogle have lidt svært ved det. Mange af sidens brugere opretter kun ét enkelt indlæg, fx i ”Baren” fordi at de vil sælge noget, måske. Som Newcastle siger, kendte folk hinanden dengang, men aktiviteten var nok mindre. Så alt i alt, er det vel en fin revolution. Selvom den nok kunne have været bedre.

Det ser ud til at blive en fed debat, hvor jeg synes at jeg faktisk har noget at bidrage med.  Smiley
Mht. blogs og de såkaldte ''blog-spammere'' så synes jeg det er pissehamrende irreterende at folk opretter 3 blogs på en uge, og ser det virkelig som spam. Måske ikke ment som en måde at få sin counter op på, men det gavner virkelig ikke forummet at der kommer så mange blogs på 1,2,3 sider. Dog, skal man også passe på med at stemple folk som ''blog-spammer''. Hvis bare én af de højtsående bruger på FMF, kommer med sin mening så har mange af de nye -unge som gamle- det med lige at putte den mening ned i rygsækken. Og så kommer vi til det der næsten er lige så galt som at spamme, nemlig dem der kommenterer på det. Indlæg som; ''Åh, igen?'' ''Var det ikke den sidste?'' ''STOP NU!'' osv. kan man jo ikke bruge en skid til! Jeg indrømmer at jeg selv har gjort det, flere gange, men aldrig mere end det. Omvendt vil jeg også sige at flere at vores ''blog-spammere'' laver nogle rigtige flotte blogs, som er nyskabende og flot skrevet og nu, flere og flere med grafik. At de så bruger 10 blogs på at ramme den rigtige er jo så en anden sag Wink Til sidst vil jeg også sige at de blogs som jeg selv har oprettet aldrig er noget specielt langt. Skuffet

Og, så til det citerede indlæg:

Du siger at at: Dig, Zone, Rosso og Gosser er dem der styrer siden? Hvordan? Dig, Cesc. Hvordan vil du mene at du styrer siden? Du har lavet en par træninger, lidt taktikker og en FM 08 hjælpetråd. Det er hvad jeg ser som de ting der har hjulpet siden. Husker muligvis ikke alt, men dette er min mening. Det du har bedrevet mener jeg, ikke er nok til at styre siden. Så Zone. Han er flink, sjov osv. men ærligt talt. Han laver sgu' ikke så meget FM relateret hvis jeg skal være ærlig. Han er vel mere at finde i ''Baren'' og ''Børnehaven''. Han har lavet et par blogs og hjælper da også med at finde spillere i ny og næ Smiley Rosso: Her vil jeg sige at han styrer siden mere end førnævnte. Rosso er jo stortset aktiv i alle foraer, med flere gode indlæg. Dog, har han også dummet sig en smule...
Så er det Gossers tur Wink Gosser er jo også mest aktik i grafik trådene og Baren/Børnehaven. Ikke i alle de FM relaterede foraer, som jeg vil mene er vigtig for at kunne ''styre'' siden.

Muligvis mener du med at styre siden, at de er online, laver mange indlæg, er vellidte osv. Men sådan synes jeg ikke man kan stille det op på en FM side.

Så vil jeg også lige sige at jeg har INTET imod brugerne. Jeg mener bare ikke de er ''kandidater'' til at styre siden. Siden ville dog ikke være det samme uden dem Wink

Så til sidst. Nu oplevede jeg ikke selv den omtalte krig, men de små heftige debatter vi har haft mellem FMd, synes jeg nu bare er hyggelige. Er der noget bedre end et godt, rask skændereri mellem en masse mennesker som gemmer sig bag deres 40'' computerskærm? Nej, vel? Opstemt

PS. Så kan jeg rigtig sidde her, og spille hellig. Og så tænker jeg på at ud af mine mange indlæg er dette et af mine længste funny
Logged

kornrocks
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #34: 03 Dec 2007, 19:15 »

Ja tiden flyver sku afsted. Det er nu 11-12 år siden jeg loggede på IRC for første gang. Dengang var jeg en n00b som sad og sagde dumme ting på #Danmark som måske dengang var den største af alle kanaler. Men logger man derind idag er der måske 10-15 brugere, og dengang havde den nemt over 100 om dagen som bare sad der.

Jeg joinede så efter 1 års tid #fodbold og blev en af dem man kalder regulars derinde... Kan huske Freakstar som den lille belastende 13-14 årige BiF fan som bare skulle belaste alle med hans "dumme" kommentarer. Men han er idag en af de personer som kan få mig til at grine mest, netop fordi vi har kendt hinanden så længe, så vi ved lige hvilke knapper vi skal trykke på for at pisse hinanden af, men det skal så siges det er i en god tone, selvom bølgerne til tider går højt.
Kan huske vi skabte lidt røre på #fodbold og det endte med at NiFo blev vores største fjende, og hver eneste dag gik med at pisse den stakkels fynbo af, hvilket lykkedes i stor stil. Jeg må indrømme jeg savner de dage fordi der var en helt speciel stemning.. en stemning som til tider kan findes på #fmfreaks idag.

Jeg er selv en af dem som er på IRC 24/7 uden dog at sidde der hele tiden, er dog altid logget ind, nok fordi jeg er hooked på skidtet og vil føle en underlig tomhed hvis jeg ikke lige kan smække min røv ned foran computeren og snakke med diverse gamle røvere som jeg holder meget af. Der er mange derinde som tror jeg er en grum person hader alle fordi jeg godt kan snakke med en lidt hård tone. Når alt kommer til alt så elsker vi sku alle hinanden derinde, og der ligger problemet nok for de nye, tonen kan derfor godt virkelig hård hvis man kommer ind som 14-16 årig og ikke helt ved hvad fanden det er man er gået ind til. Men som sagt, hold humøret højt, lad være med at prøv at vær sjov for at bliv accepteret, vær den du ville være i det virkelige liv, på den måde vinder du meget nemmere vores allesammens accept.
Jeg har idag fået Moobas fra #fmfreaks som ven, som jeg ser som min allerbedste ven i det virkelig liv også, så ja man kan få en masse gode ting ud af #fmfreaks hvis man har lyst til at prøve at blive en del af kanalen, og jeg synes da helt sikkert at flere burde joine. I skal ikke blive overrasket hvis i joiner og ingen siger noget i 2-3 timer, folk er  logget ind 24/7, men nogen arbejder, andre har siddet og snakket om diverse ting hele natten og sover måske på daværende tidspunkt.
Pt går jeg under navnet Lecavalier derinde da jeg er "operator" på en hockey kanal. Men i skal være velkommen til at smide mig en besked derinde hvis i er lidt i tvivl om diverse ting.
iI skal bare ikke gøre som Mifez altid gør, han spørger inden han selv har forsøgt Peace tror han har glemt der er noget som hedder google hehe.

Anywayz... et lille shout out til dem som er der nu, i love you all. (g00n siger jeg er fruity)

« Seneste Redigering: 03 Dec 2007, 19:18 af kornrocks » Logged

freakstar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #35: 03 Dec 2007, 19:16 »

Må prøve det når jeg kommer hjem, men alle andre klienter jeg har prøvet, har oversteget min sparsomme kunnen Smiley

Er der stadig quiz?  Djævel

Nej der er ikke quiz desværre, men jeg vil gerne prøve at lave en ny quiz, men det bliver ikke på den gamle facon..
Logged

Hej alle mine venner

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #36: 03 Dec 2007, 19:19 »

Har selv spillet spillet fra de gode gamle CM dage, tror 2001 var min første årgang. Mange af jer ældre brugere nævner at scenen er blevet mere useriøs, yngre, og at der snakkes meget mere om andet end bare FM end der gjordes dengang. Men er det ikke meget naturligt, når man tænker på, hvor hurtigt computeren er blevet alle unges bedste ven inden for de sidste 5-10 år? Så er det vel naturligt for de unge fodboldelskere at prøve livet som manager for eget hold, og senere hen diskutere det på en side som FmFreaks. Det er vel heller ingen hemmelighed, at vi unge oftest er dem der starter topics om andet end fodbold.

Men er det så slemt, at der er kommet andet på bordet end 100% rendyrket FM diskussion? Selvfølgelig er vi en FM side, men jeg synes selv at balancen på FmF er behagelig, og der er altid plads til sjov og spads, så længe man holder sig inde for reglerne. Jeg tror vi med tiden vil opleve flere unge brugere, noget som jeg både ser på med godt og ondt, for jeg ved da selv, at da jeg oprettede bruger, skrev jeg dansk af helvede til med en useriøs tone, endda måske spammede. Det har FmFreaks da været med til at rette op på med mine snart 1600 indlæg. Cesc har jeg for eksempel også lagt mærke til har ændret sin skrivemåde markant. Han skriver fornemt og flot med chance for debat, på trods af at han kun er 13. Det synes jeg selv er fedt at se Smiley

Længe leve FmFreaks! Peace
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #37: 03 Dec 2007, 19:19 »

Du siger at at: Dig, Zone, Rosso og Gosser er dem der styrer siden? Hvordan? Dig, Cesc. Hvordan vil du mene at du styrer siden? Du har lavet en par træninger, lidt taktikker og en FM 08 hjælpetråd. Det er hvad jeg ser som de ting der har hjulpet siden. Husker muligvis ikke alt, men dette er min mening. Det du har bedrevet mener jeg, ikke er nok til at styre siden. Så Zone. Han er flink, sjov osv. men ærligt talt. Han laver sgu' ikke så meget FM relateret hvis jeg skal være ærlig. Han er vel mere at finde i ''Baren'' og ''Børnehaven''. Han har lavet et par blogs og hjælper da også med at finde spillere i ny og næ Smiley Rosso: Her vil jeg sige at han styrer siden mere end førnævnte. Rosso er jo stortset aktiv i alle foraer, med flere gode indlæg. Dog, har han også dummet sig en smule...
Så er det Gossers tur Wink Gosser er jo også mest aktik i grafik trådene og Baren/Børnehaven. Ikke i alle de FM relaterede foraer, som jeg vil mene er vigtig for at kunne ''styre'' siden.

Så vil jeg også lige sige at jeg har INTET imod brugerne. Jeg mener bare ikke de er ''kandidater'' til at styre siden. Siden ville dog ikke være det samme uden dem Wink

Det svarede du fint selv på. Smiley

Muligvis mener du med at styre siden, at de er online, laver mange indlæg, er vellidte osv. Men sådan synes jeg ikke man kan stille det op på en FM side.

Det vil jeg give dig 100 % ret i. Men der er jo ikke mange andre, som er ligeså aktive som os. Giver dig ret i at Rosso og jeg er mest FM, og Gosser plus Zone er mest Baren. Synes dog stadig at hvis Gosser og Zone ikke var her, så ville siden ikke være den samme.

Rosso, han er den eneste som har knækket koden til taktik i 08. Altså en taktik som dur til alle hold. Jeg har hjulpet en masse folk og lavet træning - som ser ud til at være en succesc.

Men måske er styre siden bare et forkert ord at bruge. Men hvis vi 4 ikke var her, så var det 4 andre der havde de pladser, som de mest i øjnefaldene, om du vil.

 
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #38: 03 Dec 2007, 19:21 »

Hvis du nu tager dig tid til at læse mit indlæg ordenligt igennem, ville denne diskussion ikke opstå.
Uvidenhed har intet med spam at gøre, og jeg kan ikke huske at jeg er kommet med ekstra korte indlæg, som er det jeg beskriver i mit frustrations indlæg.
Og bare fordi man ikke er enig i de ting du siger, så betegner du det åbenbart som om den anden person intet ved, og det er kun dig der ved hvad der foregår i verden.
Og så synes jeg at du skal til lære forskellen på spam og at være aktiv. Wink
Hehe Rosso, du er nu meget standhaftig, det må man give dig..
* LosCules synes, det er lidt lowlife at gå rundt at kalde folks indlæg for lavt niveau, når man selv har rippet grafik. Og når mange af de, han nævner med lavt niveau ikke har det.
   
Ja Rosso det er jo egentlig meget relevant at tage op, nu du selv snakker om hvor dårligt du synes niveauet er herinde. Da det jo i den grad vidner om lavt niveau, og er med til at trække resten af siden ned, At man ikke selv kan lave sine ting. Og så bagefter kommer med en eller anden halvkvalt løgn, for at forklare sig.., gjorde du ikk det, eller er det bare mig der husker forkert? Rullende Øjne

At du har slettede nogle af dine blogs, gør vel ikke det bliver til mindre spam? Det er vel nærmere lige omvendt, hvis det er noget. Det er vel klart folk  betegner en kort blog som spam, da man ligesom i dårlige og korte indlæg bliver betegnet som om, man ikke rigtigt har tænkt over det før man smider sit indlæg ud på nettet. Wink
En ting er at du vil fylde siden op med halv dårlige, og uvedkommend blogs.. That´s your call..

   Men det at komme med en masse korte meningtilkendegivel ser til andres blogs, der passer du vel også meget fint i kategorien som blogspammer, synes du ikk? Smiley

For resten er det sgu da flot du har så mange indlæg, da du efter eget udsagn har slette alle dine dårlige blogs.. Rullende Øjne Virkelig imponerende rosso Thumbs Up

  Altså at du vil sidde og jagte en masse indlæg rosso, jamen fint, fred være med det.. Men når du så sviner andre brugere for at være for usaglige i deres indspark til debatten, ja så er du næsten nød til lige at få en kommentar med på vejen.
  
  Der er helt sikkert nogen her på siden der virkelig formår at få debatten op et højt niveau, og gør at det rent faktisk bliver rigtig spændene at følge med i. Og de kan med god ret klandre  andre brugere for at være for lamme i deres indlæg.

  Men Rosso du er bare ikke en af de brugere der hæver niveauet, du er ikke engang tæt på ... Derfor temmelig paradoksalt, at det er dig der skal råbe højest i kampen mod de ligegyldige indlæg...

  Og til slut handler det overhovedet ikke om at man skal være enig når man har debatter, så bliver det da først kedeligt. Det handler om at man skal kunne argumentere for hvorfor man synes som man gør.., Og det sker da også vi har rigtig gode tråde herinde hvor det sker i stor stil. F.eks. er tråden om folketingsvalget værd at nævne.. Se da blev det  jo ligefrem interessant at have sin gang på siden,.. Wink

 For resten er tilykke med 3. pladsen på spammer listen Wink, åbenbart andre end mig der ikke ser forskellen på at du er aktiv, og at du udøver spam... Smiley

EDIT Rosso du behøver skam ikke sende pb til mig om at du ikke vil bidrage til min frygtelige off topic snak.. Topic er jo netop scenen, og siden, og hvordan niveauet er i det hele taget.. Så det skam ganske relevant at snakke om..
Så skriv da bare her, og fortæl om alt det frygtelig forkerte jeg siger..
« Seneste Redigering: 03 Dec 2007, 19:42 af Red love » Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #39: 03 Dec 2007, 19:28 »

Det svarede du fint selv på. Smiley
Nej. Jeg sagde at siden ikke ville være som den er idag, men de styrer sgu' da stadig ikke siden?

Nogen der lige kan forklare mig hvordan jeg finder #fmfreaks serveren? Thumbs Up
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #40: 03 Dec 2007, 19:29 »

Haha KoRnRocks, helt enig.. Jeg kan huske da jeg så dig på webcam første gang og tænkte "shit mand"... Men rent personligt er du jo en skide flink fyr, og det er altid hyggeligt at snakke med dig, og jeg har også haft en del sjovt på webcam. Jeg skal selvfølgelig også nævne Mifez som jeg har haft RIGTIG RIGTIG mange snakker om tøser med, og det har da været noget af det sjoveste ved IRC. Underligt da jeg mødte ham...

Og så vil jeg lige benytte lejligheden til at brokke mig over at min legendariske blog om Crewe -> FCK -> Newcastle ikke er nævnt i SirToby's artikel.. SKAMFULDT!

Men som altid kalder kæresten nu, så jeg forlader computeren i et stykke tid..  Peace
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

freakstar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #41: 03 Dec 2007, 19:32 »

Nej. Jeg sagde at siden ikke ville være som den er idag, men de styrer sgu' da stadig ikke siden?

Nogen der lige kan forklare mig hvordan jeg finder #fmfreaks serveren? Thumbs Up

Kig efter UnderNet Any servers.

Ellers så skriv /connect eu.undernet.org i status vinduet.
Logged

Hej alle mine venner

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #42: 03 Dec 2007, 19:33 »


Og så vil jeg lige benytte lejligheden til at brokke mig over at min legendariske blog om Crewe -> FCK -> Newcastle ikke er nævnt i SirToby's artikel.. SKAMFULDT!

Enig, Hawk, den burde være nævnt, ligesom jeg også synes min "Den gamle dame" burde være nævnt. Det er trods alt  besøgt over 35.000 gange og strækker sig over 75 sider og har været aktiv i over et år  Peace
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #43: 03 Dec 2007, 19:33 »

Haha KoRnRocks, helt enig.. Jeg kan huske da jeg så dig på webcam første gang

Eeeew... Tunge



PS: Bare kald det spam - I don't care Opstemt
Logged



Niko
Gæst
 
Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #44: 03 Dec 2007, 19:35 »

Cesc har jeg for eksempel også lagt mærke til har ændret sin skrivemåde markant. Han skriver fornemt og flot med chance for debat, på trods af at han kun er 13. Det synes jeg selv er fedt at se Smiley

Længe leve FmFreaks! Peace
Det vil jeg faktisk gerne bakke op om, selvom det måske lyder lidt selvfedt. Jeg vil dog også give en stor del af æren til FmFreaks.

Lad os lige kigge på en udvikling, der siger spar 5! Mit 11 indlæg på siden:

Crespo fik guld bolden og guld støvlen .. Han spille 36 kampe og scoret 42 mål...  Thumbs Up

Så han bli'r
Rimelig dårlig skrevet. Forkerte ord og en masse "..". Bliver staves det, og ikke bli'r.

Lad os så kigge på en af mine seneste indlæg på siden:

Det var virkelig et godt mål af Rafael van der Vaart igår, der er altså ikke mange der næsten med ryggen mod mål kan sparke bolden ind. Kanon mål!

Desværre blev kampen tabt, men alt i alt, en god fodboldkamp. Mohammed skulle bare have været kommet ind i pausen, da han vil gøre en større forskel, end den har gjorde.
Et indlæg lavet i Hamburger-Tråden. Det er jo meget bedre. Altså man bliver taget mere seriøs. Hvis man har 'styr' på det.

Men nu kommer min ros til FmFreaks.

FmFreaks er et sted for ældre og unge mennesker. Et par folk laver ofte noget dumt. Her vil jeg gerne sige at jeg selv har gjort det. Hvem husker ikke et par film? King-Henry behøver jeg sige mere? Jo, men blog skriveriet har gjort mig bedre, både på og uden for FmFreaks. Ikke ment i den forstand at jeg opføre mig pænt osv. Men at jeg skriver bedre, mere fangene og får mere indhold med. Mit sprog er udviklet totalt og mit ordforråd er blevet 1000 dobblet efter min blog entré. Jeg er faktisk virkelig glad for at få pladsen til at skrive en historie og fortælle til 20000 mennesker. Det er fantastisk, især når der falder en kommentar, hvor man får ros for sit hårde arbejde. FmFreaks har gjort at jeg er blevet meget bedre i skolen og det takker jeg bla. SirToby for.

Vidunderlig side, intet mindre!

FmFreaks  Kys Kys (Undskyld mit lille "off topic")
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010