home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:07:31 warmon Blogkonkur... [1] xxxxxxxxx - Opsætn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 831 Gæster Online.

Indlæg: 1132693 over 31365 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Il Destino
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Il Destino  (Læst 7688 gange)
vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il Destino
« Svar #30: 29 Sep 2010, 20:25 »

Dejlig med en update. Velskrevet og et godt initiativ.
Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #31: 30 Sep 2010, 20:12 »


Serie A er skudt i gang, hvordan er Sampdoria kommet fra start?
28.10.09 – La Gazzetta dello Sporto
Efter en noget sløv start, er der kommet gang i spillerne fra Sampdoria. De indtager efter ti spillede runder fjerdepladsen, i en meget tæt Serie A. Holdet fra Genova har ikke haft problemer med at score, hvorimod problemerne har været i den anden ende, hvor man har lukket en del mål ind.

Sampdoria er braget frem i denne sæson, i hvert fald offensivt, hvor klubben har scoret 17 mål i ti kampe. Dette har skaffet 18 point til klubben, men når man samtidig ikke lukker af i den anden ende, ender det ikke altid med point. Dette har givet nogle spændende kampe, med mange mål til følge, og en placering efter ti kampe, som nummer 4. Dermed har Lombardo startet udmærket i sin nye klub, hvor han har fået skabt et stærkt kollektiv, uden de store stjerner, men med en masse dygtige spillere som kæmper røven ud af bukserne for holdet.

Datoen var den 23/8-09, da Sampdoria startede sæsonen. Hjemme på Luigi Ferrari mødte klubben hovedstadsklubben Lazio, der stillede op med en femmandsmidtbane og kun en enkelt angriber. Det passede Sampdoria særdeles godt, da backerne dermed kunne gå med frem og skabe overtal. Et overtal som nyindkøbet Badelj udnyttede, da han spillede Pazzini fri i det 17. minut. Italieneren svigtede ikke, og bragte sikkert hjemmeholdet i front. Dette gjorde dog ikke at holdet stillede sig tilbage, de fortsatte presset og i det 35. minut spillede Badelj igen en medspiller fri. Denne gang var det Semioli, som kunne udnytte det fine forarbejde. Det lignede derfor en 2-0 føring ved pausen. Guberti ville det imidlertid anderledes, og satte to mand inden han afsluttede sikkert, og sikrede holdet en 3-0 føring. Selvom Lazio fik nået at reducere i anden halvleg ved Zarate, ændrede det ikke meget i en sikker 3-1 sejr, og en god debut til Lombardo.

Efter den flotte åbningssejr, skulle holdet i de næste fem runder op i mod; Napoli, A.C. Milan, Siena, Catania og Bari. Fem runder med skulle det vise sig, meget svingende resultater. Først tabte man efter en flot fight ude imod Napoli med 3-2. Ugen efter fik man point i Milano, efter en meget kedelig 0-0´er. Inden man udraderede Siena med 2-0 sejr, som nemt kunne have været dobbelt så stor. Catania var den næste modstander som ventede Lombardo og co. I en kamp som udviklede sig til en spændende en af slagsen. Efter længe at have ført 0-1, måtte man tage slukøret hjem med et 2-1 nederlag. Efter to mål i overtiden. I den sjette kamp ventede upåagtede Bari, som blev sendt hjem fra Genova, med et 3-0 nederlag.

I den næste kamp gjorde Chievo god modstand, med to afslutninger på træværket. Men det var ikke nok til at kunne slå Sampdorias statistik, som med hele fire afslutninger på træværket var deciderede uheldige. Når bolden så endelig var indenfor målrammen, var Stafano Sorrentino klar. Med flere store redninger var han hovedmanden bag et overraskede point til Chievo, som glade kunne rejse hjem fra Genova. Mens Sampdoria-spillerne skuffet kunne gå i bad, til pibekoncert fra publikum. Holdet havde spillet sig frem til chancerne, men manglede lige det sidste for at score.

Den efterfølgende kamp skulle bruges til at få revanche, efter den skuffende 0-0 kamp. Modstanderen var Parma som også havde et dårligt resultat er revanchere. Derfor tydede det på en spændende og livlig kamp, og de tilskuere som var mødt op, fik også en yderst flot og målrig fodboldkamp. Efter blot 57 sek. havde Cassano scoret bag Mirante, som rystende på hovedet måtte hente bolden i eget net. Efter det hurtige mål fortsatte Sampdoria presset, og 22 min. inde i kampen kunne Cassano fordoble sin og holdets samlede score. 14 min. senere sikrede forsvarsspilleren Gastaldello en 3-0 føring ved pausen, da han luntede med op på et hjørnespark. En 3-0 føring som overraskende hurtigt blev sat overstyr i anden halvleg, da to Crespo scoringer, og en enkelt fra Galloppa gjorde kampen lige igen.  Men da det allermest lignede endnu en skuffelse og uafgjort, dukkede Tissone op i tillægstiden og sikrede sejren, med et fantastisk langskud.

Selvom Sampdoria var inde i en fantastisk spillemæssig periode, knep det med at sikre resultaterne, til trods for flot spil og mange mål. Det måtte de sande endnu engang da man på udebane imod Cagliari, længe førte på Giampaolo Pazzinis mål i første halvleg. Men langt inden i overtiden dukkede Alessandro Matri op, og sikrede på et hjørnespark det ene point til Cagliari, stik imod spil og chancer. Så skuffede måtte Sampdoria endnu engang drage hjemad, snydt for to point. 

Det 10. opgør i sæsonen skulle spilles hjemme imod Fiorentina, som ikke havde fået den bedste sæsonstart, og var opsatte på at få lidt point på kontoen. Samtidig var hjemmeholdets spillere tændte for at vise fansene at de kunne vinde. Efter 23 min. bragede Adrien hjemmeholdet foran. Efter længe at have spillet bolden rundt i området omkring Fiorentinas felt, valgte han at hamre til bolden. 11. min. senere var Pazzini igen på pletten, da han opsamlede en løs bold i feltet og scorede til 2-0 føring. Blot minuttet efter fik Angelo Palombo fodboldspillets største chance, men da han ikke kunne score fra ellevemeterpletten måtte hjemmeholdet nøjes med en 2-0 føring ved pausen. En afbrænder der nemt havde kunnet blive dyr, da Fiorentina efter pausen kom ud med en helt anden energi, og scorede ved Vargas efter blot 1. min, af anden halvleg. Men da der ikke blev scoret mere, kunne Sampdoria-spillerne række hænderne glade i vejret efter 90. minutters god fodbold.

Dermed ligger holdet på en fjerdeplads efter 10 kampe, men hvis de kan holde modstanderne fra at score kan de nemt rykke højere op i tabellen
.






Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il Destino
« Svar #32: 30 Sep 2010, 20:28 »

God update. 4. Pladsen er jo godt!! Smiley
Ellers, så kan jeg godt lide at du roterer mellem det du skrev i dine tidligere blogs, altså, alt det dramatiske, og om spillet Wink.
Logged

Kolo Abib Touré

Krile
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #33: 30 Sep 2010, 22:05 »

God update. 4. Pladsen er jo godt!! Smiley
Ellers, så kan jeg godt lide at du roterer mellem det du skrev i dine tidligere blogs, altså, alt det dramatiske, og om spillet Wink.
Mange tak Smiley
Selvfølgelig er det godt, men jeg håber at komme længere op Smiley
Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Il Destino
« Svar #34: 01 Okt 2010, 20:18 »

Il Destino


Vandet fra drikkedunken, som han holdt i hænderne, fossede i store mængder ud i hans mund. Langsomt slugte han det, mens han spejdede udover træningsbanen. Her var hans spillere delt op efter position og trænede effektivt og intensivt. Det lunkne vand smagte ikke guddommeligt, men røg ned alligevel. Han gik med bestemt skridt ned mod enden af banen, og hans bare tilstedeværelse øgede intensiteten et hak. Han smilede over at se deres tydeligt forberede træningsvaner, og gjorde tegn til Conti, om at han skulle overtage træningen.

Han forlod træningsbanen, og gik i stedet med hastige skridt imod hovedkontoret og sit kontor. Efteråret var så småt begyndt at gøre sit indtog, og pludselig kunne han mærke vinden bide forsigtigt i hans bare arme. En vind som også rev i bladende, der dryssede ned som sneen på toppen af bjergene om vinteren. Da han nåede frem til døren, åbnede han den og kastede et sidste usikkert blik tilbage på banen, og gik så ind.

Døren til hans kontor havde fået et stort bronzeskilt sat op, hvor der med fed skrift var blevet indgraveret nogle bogstaver der dannede ordet ”Lombardo”. Han smilede og mærkede glæden vokse, og nynnede stille da han åbnede døren, og satte sig ind bag skrivebordet. Fra skrivebordet havde han udsigt udover træningsbanen, og byen bag den. Det var faktisk en særdeles smuk by, som udstrakte sig for hans øjesyn. Langt ude i horisonten, var han sikker på, at han kunne se et godstog trille af sted på en jernbanestrækning. Han mærkede langsomt øjnene begynde at falde i, men blev afbrudt af sin blunder da det bankede på døren.

Langsomt åbnede døren sig og en mand, midt i fyrene, som han genkendte nede fra receptionen, gik ind. Med en galant gestus med hånden, gjorde han tegn til manden om at sætte sig, men manden rystede i stedet på hovedet, og begyndte med grødet stemme at snakke:

-   ”Du skal til møde!, de venter på dig…”
-   ”Hvem, jeg har ikke møde nu?”
-   ”Kom nu bare, det er bare dem, der vil høre om din fortid…”
-   ”Min fortid…?”

Yeah...
It's my life...
My own words I guess...

- Eminem
Logged

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il Destino
« Svar #35: 01 Okt 2010, 21:22 »

Hmm, hvad kan man sige?

Jeg er ikke så vild med dine updates, hvor du bare skriver om dine kampe, måske kunne du gøre det lidt mere spændende, hvis du skrev lidt flere detaljer om nogle af kampene, evt. nogle mål og så bare næsten udeladte andre kampe (skriver en eller to sætninger om det).

Tilgengæld er det for fedt, dine "drama"-updates. Du beskriver ekstrem godt, og du formår at plante billeder i hovedet på dine læsere Peace

Det ser jo godt ud i ligaen, en delt 2.-plads er jo udemærket, og forhåbentligt kan du kvalificere holdet til Champions League.

Dog vil jeg sige, at du bør læse dine updates grundigere igennem før du udgiver dem, da der er en del dumme fejl. Jeg har jo også selv skrevet blogs, og jeg orker personligt ikke at læse dem igennem, men der kan du fange en del fejl.

KIU Thumbs Up
Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010