home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 762 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Over fjendens linjer
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Over fjendens linjer  (Læst 3261 gange)
UgandaDK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Over fjendens linjer
« : 12 Mar 2014, 21:33 »

Tirsdag den 18. juni bliver tidligere assistent og efterfølgende manager af Tottenham, Tim Sherwood, udskiftet med et frisk pust i manager verdenen ved navn Matias Wilkenschildt Kristensen. Den kun 40 år gamle manager er ny i gamet, og er derfor et overraskende valg til posten i en klub af denne kaliber. Bestyrelsesformande n i klubben, Daniel Levy udtaler på dagens pressekonference: ”Klubben har været inde i en svær periode inden for fodboldverdenen det seneste år med store formsvingninger i spillet. Vi har derfor følt os tvungen til at lave nogle ændringer på managerposten ved at hente en hidtil uprøvet træner som vi mener, har et kæmpe potentiale indenfor managerverdenen. Under jobsamtalen var han den mest ambitiøse og optimistiske, hvilket vi sætter pris på i Tottenham, da vi har brug for et se fremad. Hans ambitioner var på højde med dem vi havde for klubben, hvis ikke højere. Det er altid en fornøjelse at have en i trænersædet som man kan stole på, og som man ved, har tillid til at holdet kan præstere på højeste niveau. Der var derfor ingen tvivl efter hans jobsamtale. ”He was the savior”, sluttede Levy pressekonferencen af med.

Dagen efter bliver der igen kaldt til pressekonference. Nu med den nytiltrådte manager ved siden af Daniel Levy. Under pressekonferencen var den store debat, om det var rigtigt at ansætte en gunner som manager i Tottenham. Det første spørgsmål om emnet kom fra Daniel Hill, BBC London 94.9: ”Når man tænker på, at du er fan af Arsenal, virker det lidt mærkeligt, at du nu skal stå i spidsen for Tottenham. Kan din kærlighed til Tottenhams rivaler skabe konflikt i dit arbejde?” Kristensen svarede på kritikken ved at sige: ”Jeg som die-hard-gunner har svært ved at vælge at optræde som manager for fjenderne fra den anden side af Seven Sisters Road. Som fan havde jeg aldrig tænkt mig at nærmer mig den ende af Seven Sisters Road som en beundrer af fodbold og en nystartet manager ser jeg potentiale i en klub som denne, derfor har jeg valgt at gå over fjendens linjer og helt ind hvor legenden over hele Premier League kun har scoret en gang, men aldrig tabt, Thierry Henry. Mit mål er at gøre holdet så godt, at en af mine fremtidige spillere kan sige det samme om Arsenal. Før i tiden har Arsenal altid været "The Pride of London", men i nyere tid, hvor Chelsea har fået penge i form af Roman Abramovich og en fantastisk træner som José Mourinho, er Chelsea blevet en konkurrent til Arsenal om at blive "The Pride of London". Et hold som ikke nævnes er Tottenham. Det vil jeg ændre på. Under min ledelse skal Tottenham blive "The Pride of London". For at kunne opnå dette, må holdet være optimistisk, derfor går jeg efter CL deltagelse i første sæson og et cup trofæ (FA Cup, Capital One Cup) eller Euro League. Dette er alle mål som jeg ved kan være svære at opnå, men jeg vil ikke tage imod udfordringen hvis jeg ikke vidste jeg kunne leve op til den.”

I den kontrakt jeg har skrevet under på, er der nogle restriktioner:
Maksimalt 3 nye spillere må hentes til 1.holdet pr. sæson (for mange indkøb vil vende op og ned på hele klubbens setup)

Fokuser på talentudviklingen i klubben

Europæisk deltagelse skal opnås ved hjælp af ligaen HVER sæson

Fokus på køb af spillere fra Storbritannien eller fra de britiske ligaer

* Spurs Magazine.pdf (579,96 KB - hentet 6 gange.)
Logged

UgandaDK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Over fjendens linjer
« Svar #1: 12 Mar 2014, 21:43 »

Tottenham

* Tottenham.png (204,14 KB - hentet 196 gange.)
Logged

UgandaDK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Over fjendens linjer
« Svar #2: 13 Mar 2014, 15:26 »

Første Kamp og tre lovende transfers


Christian Benteke

Da jeg kom til klubben, så jeg efter hvad der manglede i truppen, da jeg var klar til at forstærke med det samme. Jeg blev enig med mig selv om, at der manglede en angriber, man ikke var nervøs for kunne levere på højeste niveau. Med Emmanuel Adebayors fortid ville han aldrig finde en plads i min trup. Han er en skændsel for fodboldverdenen. Soldado har vist noget fremragende fodbold i den spanske liga, men jeg har brug for en stærk angriber, der passer ind i BPL og ikke er for svingende, hvilket jeg straks begyndte at lede efter. Jeg fandt hurtigt to spillere, der faldt i øjnene på mig. Den ene var Daniel Sturridge fra Liverpool. En hurtig, teknisk og allervigtigst kynisk angriber. I lang tid troede jeg han var den rette. Indtil jeg kiggede nærmere på hvilken type spiller jeg vil bruge. Christian Benteke er en angriber med fantastisk fysik, ekstremt stærk i hovedspillet, og nok en af de mest koldblodige afsluttere i Premier League. Ham skulle jeg have. Den blot 22-årige angriber ankom fra ligarivalerne Aston Villa til en værdi af 195 millioner DKK. Sidste sæson i Aston Villa, spillede den unge angriber over al forventning og han kunne slutte sæsonen af med 19 scoringer i 34 kampe, hvilket gav ham en 4. plads på topscorerlisten.  Hans imponerende præstationer fra sidste sæson har gjort ham til en eftertragtet herre indenfor fodbold verdenen. Flere topklubber har vist interesse for angriberen, bl.a. Tottenhams rivaler fra Arsenal, hvilket helt sikkert glæder fansene. Derfor er jeg glad for at kunne præsentere ham her i klubben.


Ryan Gauld

Udover en angriber manglede klubben noget bredte til kanterne. Lamela er sikker mand på min højre kant. Hans fantastiske teknik og farlig løb vil gøre enhver back skør i hovedet. Som udskifter er der klubmanden, Aaron Lennon. Jeg elsker Lennons måde at flytte sig på, på banen, men Lamela er bare for stærk til, at blive slået af. På Venstre kant har jeg Chadli. En spiller jeg tror på lige nu, men ikke har meget håb for i fremtiden, derfor skulle fremtiden sikres. Flere spillere var inde at vende om denne position, bl.a. Andriy Yarmolenko (Dynamo Kyiv), André Ayew (Marseille) og Rubén Garcia (Levante). Alle nogle hurtige tekniske kanter. Jeg tænkte længe over det, indtil jeg kom i tanke om hvad Daniel Levy havde fortalt mig. Fokus på køb af Britiske spillere. Jeg sendte mine talentspejdere afsted efter de spillere jeg havde i kikkerten. En af dem var Ryan Gauld fra skotske Dundee United. Den kun 17-årige skotte, er blevet kaldt den skotske Lionel Messi, grundet hans ekstreme teknik og hurtige små boldberøringer. Beløbet for den lille skotte lød på sølle 70 millioner DKK. Han blev hentet ind som back-up til Chadli på venstrekanten, og jeg er sikker på, at han vil klare det godt.


Luke Shaw

Til sidst manglede der en venstreback. Der var kun to spillere, jeg kunne tænke på. Leighton Baines og Luke Shaw. Pga. klubbens økonomi blev det talentet fra Southampton. Efter lang tids forhandling fik jeg ham hentet for 225 millioner DKK. Han er et af de største talenter indenfor engelsk fodbold, og han har vist, at han kan levere på højeste plan. Allerede som 17-årig var han en del af Southamptons førsteholdtrup, hvilket viser hvor stort et talent han egentlig er. Da han er skadet da han ankommer til klubben, misser han den første kamp mod Swansea.


Matchday


Lørdag, d. 17. August-2013, står den nytilkomne Tottenham-manager til at få debut. Som ny manager, håber man altid på en god start på sæsonen, så der er noget at arbejde videre med.
Eftermiddagens opgør, står mellem Tottenham og Swansea.

Tottenhams mandskab ser således ud:

Tottenham
Målmand: Hugo Lloris (7.1)

FH: Kyle Walker (6.9)
F(HC): Jan Vertonghen (c) (7.1)
F(VC): Vlad Chririches (6.9)
FV: Danny Rose (8.4)

M(HC): Paulinho (6.2)
M(VC): Sandro (6.9)

OMV: Nacer Chadli (8.1)
OM(C): Christian Eriksen (6.7)
OMH: Erik Lamela (6.2)

AN(C): Christian Benteke (8.8)

Subs:
Friedel
Kaboul
Naughton
Dembélé (6.7)
Sigurõsson (6.6)
Gauld (6.6)
Soldado

1. Halvleg
Efter 4 minutters spil, scorer Bony til 1-0 efter flot opspil af Lamah. Tottenham begynder ligeså stille at tage kontrollen over kampen. Efter 27 minutters spil, giver det flotte spil pote. Det er Chadli, der scorer til 1-1 efter et flot indlæg af Benteke. Efter 34 minutter bytter de to spillere rolle, da Chadli slår en flot lang aflevering til Benteke, som skyder den køligt ind ved nærmeste stolpe.

2. Halvleg
Tottenham tager fuldstændig kontrol over tingene med nogle få, men farlige Swansea angreb som keeperen Lloris tager sig af. Og efter 79 minutter scorer Benteke på et flot hovedstød efter et indlæg fra Rose. Slutstillingen bliver 3-1 til Tottenham med Benteke som man-of-the-match.

Efter kampen udtaler manager, Matias W. Kristensen: Det er altid dejligt når ens angriber scorer mål, især to ligesom vi idag så fra Christian. Fremragende præstation.
Logged

UgandaDK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Over fjendens linjer
« Svar #3: 16 Mar 2014, 21:45 »

August måned overblik


Resultaterne
Hvis man kigger på resultaterne, synes jeg, at det har været en tilfredsstillende måned. På en pressekonference den 1. september udtaler den ambitiøse Tottenham-manager: Det er altid svært at komme til en ny klub, og lære dem at spille ens eget spil, men drengene har været helt fantastiske, og har hurtigt vendt sig til det spil jeg vil have dem til at spille. Efter Kristensens første måned i trænersædet har han fået meget ros for hans hurtige pasningsspil og fremstormende kanter, som har været aldeles målfarlige med Lamela med 3 mål i 4 kampe, Chadli 1 i 5 kampe og Lennon 1 i 1 kamp.



Swansea: 3-1 (H)
En god første kamp, hvor især kanterne, Lamela og Chadli træder i karakter. Kampens store stjerne er selvfølgelig Benteke med 2 mål og 1 asssist.

Målscorer(e):
Benteke: 2
Chadli: 1

Oplægger(e):
Benteke: 1
Chadli: 1
Rose: 1

Bedste præstationer:
Benteke: 8.8
Rose: 8.4
Chadli: 8.1

Pasching: 1-1 (U)
Et skuffende resultat, selvom det var reserverne, der spillede. Der var ikke meget positivt ved præstationen, da der var mange fejlafleveringer og dårligt forsvarsspil.

Målscorer(e):
Lamela: 1

Oplæger(e):
Soldado: 1

Bedste præstationer:
Lamela: 7.8
Naughton: 7.1
Lloris: 6.8

West Ham: 3-2 (U)
En intenst kamp, som let kunne have gået til begge sider. En svær kamp mod et stærktspillende West Ham-mandskab, som til sidst ender til vores fordel.

Målscorer(e):
Lamela: 2
Kabol: 1

Oplægger(e)
Eriksen: 2
Paulinho: 1

Bedste præstationer:
Lamela: 8.8
Eriksen: 8.2
Kaboul: 7.2

Pasching: 6-0 (H)
Drengene spillede fantastisk, og det var især den hurtige boldomgang, der var nøglen til succes i kampen. Holdet spillede den slags fodbold, jeg har som mål de skal.

Målscorer(e):
Soldado: 3
Lennon: 1
Chiriches: 1
Paulinho: 1

Oplægger(e):
Eriksen: 4
Lennon: 1
Lamela: 1

Bedste præstationer:
Soldado: 9.6
Eriksen: 9.4
Lennon: 9.3

Liverpool: 0-1 (H)
En kedelig kamp med kun et skud på mål, som så førte til det eneste mål i kampen. En skuffende offensiv førte til at vi ikke fik et skud på mål, og derfor heller ikke et mål.

Bedste præstationer:
Vertonghen: 7.1
Chiriches: 7.0
Paulinho: 6.8

Månedens 3 spillere

1. Christian Eriksen
Eriksen har leveret nogle fremragende præstationer, hvilket har ført ham til månedens spiller i klubben. Midtbanespilleren har leveret et højt antal præcise afleveringer, hvor han har ramt 75% af hans afleveringer. Det er netop denne del af spillet han blev hentet for. Han har med det samme vist sig at kunne leve op til det. Han har lavet 6 assists i 5 kampe. En statistik man kun kan være stolt af, og som man kun kan håbe fortsætter.

2. Vlad Chiriches
Chiriches' præstationer har været fryd for øjet. Han har haft nogle altafgørende defensive aktioner, og har ikke ramt forkert i eneste af hans tacklinger, hvor han har haft 10 tacklinger ud af 10. Forsvarsspilleren har ikke lavet eneste, der førte til et mål. Alt i alt meget solidt forsvarsspil fra en af de mange nye spillere i klubben.

3. Erik Lamela
Lamela har leveret stabile præstationer i hver kamp, uden at have en dårlig kamp. Han har spillet 5 kampe og scoret 3 mål og lavet 1 assist. Udover hans mål og assist har han leveret flere dødbringende indlæg til bl.a. Benteke oppe foran.
Logged

aien
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Over fjendens linjer
« Svar #4: 20 Mar 2014, 19:30 »

Følger med. Interessant med Spurs.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010