home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:34:21 Bubbles Blogkonkur... #4 - Danish Viking War...
I dag kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  2 Brugere, 705 Gæster Online.

Indlæg: 1132733 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik hjælp
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint
Forfatter Emne: Taktik hjælp  (Læst 27050 gange)
manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #135: 17 Jan 2014, 22:24 »

Hej min erfaring (desværre) igen siger mig at 4-2-3-1 er svær at spille med ligesom i FM13.

Derfor skifter jeg over til 4-5-1 1Cdm 2 cm 2 wings 1 angriber:

Nogen der har en god taktik?
Har hørt det bedre at spille kontra og mere direkte med denne formation hva jeres mening? Skal spille med southampton eller Newcastle
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #136: 17 Jan 2014, 22:55 »

4-5-1 & 4-4-2 er dem jeg har bedst erfaringer med, begge klubber har skarpe angribere i form af Cisse og Lambart og begge kan klare sig godt på toppen og bombe 15-20 ind på en sæson.
Logged


manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #137: 17 Jan 2014, 22:58 »

Okay har også hørt at de to taktikker nok også er de bedste i spillet:
Har du en god 4-5-1 taktik som du måske gider lave et SS hvis den ikke er privat self Smiley
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #138: 17 Jan 2014, 23:23 »

Har faktisk to, men de er begge lavet med Barca så bruger dem kun med tophold. Og de fungere ikke hvis du ikke har en "Messi"
Er hjemme søndag, så kan jeg lige skrive til dig Smiley
Logged


manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #139: 17 Jan 2014, 23:33 »

Nåh okay ja den duer nok ikk til southampton så Smiley men ja du skriver bare når det er tak for hjælpen Smiley
Og god kamp på søndag Smiley
Logged

Onlymyself
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #140: 17 Jan 2014, 23:34 »

Hej min erfaring (desværre) igen siger mig at 4-2-3-1 er svær at spille med ligesom i FM13.

Derfor skifter jeg over til 4-5-1 1Cdm 2 cm 2 wings 1 angriber:

Nogen der har en god taktik?
Har hørt det bedre at spille kontra og mere direkte med denne formation hva jeres mening? Skal spille med southampton eller Newcastle
Personligt har jeg selv lige haft en rigtig god sæson med denne taktik: http://www.fm-base.co.uk/forum/share-download-fm-14-tactics/152223-fm14-14-2-0-triad-4-2-3-1-promoted-first-season-doncaster-great-gd.html

Den sikrede mig en 12. plads i min første sæson med Scunthorpe i Premier League. Fordelen ved denne taktik er efter min mening, at man kan ændre på rollerne til den centrale midtbane og den offensive centrale midtbane uden det umiddelbart ødelægger taktikken. Jeg har selv haft ændret min CM til BTB, og min AM til Trequartista og haft fin succes med det.
Logged

Michael Joseph Jackson
29. august 1958 - 25. juni 2009
R.I.P.
The King of Pop!

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #141: 17 Jan 2014, 23:49 »

Personligt har jeg selv lige haft en rigtig god sæson med denne taktik: http://www.fm-base.co.uk/forum/share-download-fm-14-tactics/152223-fm14-14-2-0-triad-4-2-3-1-promoted-first-season-doncaster-great-gd.html

Den sikrede mig en 12. plads i min første sæson med Scunthorpe i Premier League. Fordelen ved denne taktik er efter min mening, at man kan ændre på rollerne til den centrale midtbane og den offensive centrale midtbane uden det umiddelbart ødelægger taktikken. Jeg har selv haft ændret min CM til BTB, og min AM til Trequartista og haft fin succes med det.
Okay jeg kan bruge den som back up taktik og giv den en chance, hvis den nu heller ikk virker så boykotter jeg fuldstændig 4-2-3-1 Smiley
Logged

Onlymyself
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #142: 18 Jan 2014, 00:04 »

Okay jeg kan bruge den som back up taktik og giv den en chance, hvis den nu heller ikk virker så boykotter jeg fuldstændig 4-2-3-1 Smiley
Synes i hvert fald du bør give den en chance. Jeg skiftede til den midt i sæsonen, og den gjorde underværker for mig. Nu må vi så se i 2. sæson om det kan fortsætte. Skal jo heller ikke love guld og grønne skove, men den har været lovende indtil videre Smiley
Logged

Michael Joseph Jackson
29. august 1958 - 25. juni 2009
R.I.P.
The King of Pop!

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #143: 18 Jan 2014, 01:06 »

Synes i hvert fald du bør give den en chance. Jeg skiftede til den midt i sæsonen, og den gjorde underværker for mig. Nu må vi så se i 2. sæson om det kan fortsætte. Skal jo heller ikke love guld og grønne skove, men den har været lovende indtil videre Smiley
Nåh ja self der ingen garantier, men giver den en chance Smiley
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #144: 18 Jan 2014, 14:06 »

Hej Folkens Smiley
- Jeg er snart ved at gå ud af mit gode skind.
Jeg spiller pt med Lyon og det går godt i et par kampe hvor det bare spiller det hele, så rammer jeg ind i en "let" modstander så taber jeg og så taber jeg flere kampe i streg. har endnu ikke fået helt styr på det taktiske i 14'eren. så hvis der var en venlig sjæl der kunne komme med et par tips og tricks ville det være super Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

FC.Lenin
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #145: 19 Jan 2014, 15:26 »

Jeg har meget svært at få min spidsangriber igang.
Jeg spiller en 4-2-3-1 med Arsenal. På toppen har jeg som regel Benzema(complete forward). I kæden lige bag ham ligger Draxler (IF - att), Ôzil (att midfielder att), Cazorla (advanced playmaker att). På midten er Arteta/Ramsey som centralmidfielder defend/support og Wilshere som box to box. Der er med andre ord masser af kreativitet i holdet, og det går da også ok, men mit store problem er de ekstremt få mål fra angriberen. I sidste sæson scorede vela og giroud til sammen 12 mål over en sæson på toppen. Benzema har scoret en gang i de første 12 kampe af sæsonnen. Der kommer fint med mål fra midtbanen, men det er svært at lukke kampe når angriberen næsten ikke byder ind med noget.

Har i nogle gode råd til at få spidsangriberen i gang?
 
Logged

If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face - forever!

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #146: 19 Jan 2014, 15:41 »

Jeg har meget svært at få min spidsangriber igang.
Jeg spiller en 4-2-3-1 med Arsenal. På toppen har jeg som regel Benzema(complete forward). I kæden lige bag ham ligger Draxler (IF - att), Ôzil (att midfielder att), Cazorla (advanced playmaker att). På midten er Arteta/Ramsey som centralmidfielder defend/support og Wilshere som box to box. Der er med andre ord masser af kreativitet i holdet, og det går da også ok, men mit store problem er de ekstremt få mål fra angriberen. I sidste sæson scorede vela og giroud til sammen 12 mål over en sæson på toppen. Benzema har scoret en gang i de første 12 kampe af sæsonnen. Der kommer fint med mål fra midtbanen, men det er svært at lukke kampe når angriberen næsten ikke byder ind med noget.

Har i nogle gode råd til at få spidsangriberen i gang?
 
Når du bruger Benze som komplet angriber, kommer han jo derved til at skulle være over hele banen ( i hvert fald hele modstanderens halvdel) og så mangler han til tider inde i boksen til enten at sætte en fod på. Når du har 3 midtbanere spille lige bagved angriber og du får angriberen til at gå med ned i banen så mangler du nogen gange angriberen oppe foran.
Logged


FC.Lenin
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #147: 19 Jan 2014, 15:53 »

Når du bruger Benze som komplet angriber, kommer han jo derved til at skulle være over hele banen ( i hvert fald hele modstanderens halvdel) og så mangler han til tider inde i boksen til enten at sætte en fod på. Når du har 3 midtbanere spille lige bagved angriber og du får angriberen til at gå med ned i banen så mangler du nogen gange angriberen oppe foran.

Lyder plausibelt! Prøver ham af som advanced forward i stedet. Mange tak, håber det virker  Cool
Logged

If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face - forever!

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #148: 19 Jan 2014, 15:55 »

Lyder plausibelt! Prøver ham af som advanced forward i stedet. Mange tak, håber det virker  Cool
Du skal passe på med den rolle også, fremskudt angriber er nemlig heller ikke altid med i feltet! han jagter løse bolde og stikninger. Derfor kan han tit ende ude i siden.. Du skulle måske prøve ham som skarpretter.. Smiley
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #149: 19 Jan 2014, 21:50 »

Jeg er lidt træt af det her FM14 her...

Jeg har ikke været så aktiv på forummet siden FM14 udkom, og jeg har kun haft mulighed for at spille det lidt over en uge pga. diverse computerproblemer, samt lidt andet. Jeg er så endeligt i gang, og efter fyringer hos Milan og Monaco, er jeg nu startet med Napoli, hvor jeg blev nummer to i første sæson, og røg ud af hhv. kvart- og ottendedelsfinale af Coppa Italia og Champions League. Jeg kan godt lide idéen bag den nye måde taktikken er sat op på, da det udadtil jo ser ud til, at det bliver nemmere at vælge lige præcis den måde man gerne vil sætte sine spillere og sit hold op på, hvor man skulle rode lidt mere med tingene før for at opnå det.

Det har jeg så gjort. Jeg er ikke den største nørd til FM, men jeg har altid formået at få noget godt ud af mit hold de fleste steder gennem de seneste udgaver. Og det gik da også okay med d. 2 plads, selvom der var flere vanvittige nederlag undervejs, men jeg tweakede også en del i løbet af sæsonen. Jeg havde dog et problem, og det var Higuain. Jeg kunne simpelthen ikke få ham i gang. Han endte med 11 mål i 27 kampe i ligaen, og det er bare ikke nok, mens jeg synes han brændte en del. Det har overrasket mig en del, da manden har været ulidelig ved mig i så mange år i træk i FM, så havde jeg glædet mig til endelig at kunne bruge ham, også er han uduelig. Jeg er godt nok kun to kampe inde i den nye sæson, men der har han spillet til 6,40 og brændt en direktør, og det har han altså bare stats der er bedre til. Jeg spiller sådan her.

4-2-3-1
Sirigu (MM - F)
Montoya (Back - S) - Albiol - Alvarez Balanta - Dodo (Back - A)
Behrami (Boldvind - F) - Verratti (Dybde - S)
Candreva (Fløj - A) - Hamsik (Frem - S) - Insigne (IA - S)
Higuain (Skarp)

Holdinstrukser
Hold boldbesiddelse
Kortere afleveringer
Aflever i dybden
Arbejd bolden ind i feltet
Spil op fra forsvar
Hårde indlæg
Løb mod forsvar
Søg overlap
Spil bredere
Skub højere op
Hold positioner
Chikaner modstander
Marker tættere
Lavere tempo

Grundtanken er posessionfodbold, hvor alle handlinger bliver udført fornuftigt og ikke med overilet indianerbold, da jeg ikke synes mit hold er så stærke i beslutningerne, og nemt kan tage den forkerte beslutning. Det fungerer fint, og mine mål er generelt godt gennemspillede, selvom jeg da taber nogle mål på min aggressive forsvarstaktik. Jeg kan bare ikke få Higuain i spil.

Hvad siger folket?
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010