home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:54:06 Bubbles Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
I går kl. 22:06:29 warmon Blogkonkur... [3] Journeyman - Truppen
I går kl. 20:05:55 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  0 Brugere, 778 Gæster Online.

Indlæg: 1132704 over 31367 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  7# Áfram Dalvík!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: 7# Áfram Dalvík!  (Læst 6764 gange)
Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2# Áfram Dalvík!
« Svar #15: 04 Maj 2011, 17:26 »


Så var det på plads!


"Jeg steg ud af bilen og hentede min computertaske i bagagerummet. Derefter rettede jeg hovedet mod indgangen til klubhuset. Der stod bestyrelsesformand Stefán Níelsson og assisterende træner Sævar Hermannsson. Jeg gav dem begge et håndtryk, hvorefter vi smuttede ind på det som så blev mit kontor. Et dejligt lille rum med alt det der behøves. En kontorstol, et stort bord, samt hylder med forskellige billeder fra de sidste sæsoner. Det billed der gav mest smil på mine læber, var klart billedet hvor holdet jubler efter sidste års oprykning. Godt nok var jeg ikke med til den triumf, men det viste hvor meget det betød for klubben. 

Efter en lille sludder med Stefán Níelsson og Sævar Hermannsson om klubbens korte, men stolte historie, fik jeg en rundvisning af klubhuset, samt et kig på banerne. De så godt nok ikke så velplejet ud, men mon ikke det går. Det første jeg skulle gøre som manager for Dalvík/Reynir, var at udfylde et papir med lidt konkrete oplysninger om mig selv. Altså til det indslag som gerne skulle komme frem på klubbens hjemmeside i løbet af eftermiddagen.


Navn: Pétur Jónsson
Fødselsdato: 27.08.79
Fødested: Akureyri
Nuværende by: Akureyri


Godt nok ikke den sværeste opgave at få, men jeg kunne da leve med det. Jeg var godt klar over at der ventede noget MEGET sværere arbejde senere hen. F.eks det at skulle finde spillere til klubben. Det skulle nok blive en udfordring. Jeg havde allerede skrevet nogle navne ned på min computer. Det bliver spændende at se om nogen af dem overhovedet har lyst til at tage til Dalvík..."
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2# Áfram Dalvík!
« Svar #16: 04 Maj 2011, 17:57 »

Glimrende update igen, Petur. Du skriver rigtig godt, og jeg glæder mig allerede til at se, om du får hentet et par spillere til klubben. Smiley
Logged

Arsenal <3

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2# Áfram Dalvík!
« Svar #17: 04 Maj 2011, 18:02 »

Jeg er helt enig med Seller, for jeg synes virkelig også at updaten var en fryd at læse. Hvis du bliver ved med at holde den gode stil, og hvis updatesene ikke bliver længere, så vil jeg helt sikkert følge! Jeg glæder mig til at se hvordan du har tænkt dig at skrive om kampene. Smiley
Logged

If you can't join them, beat them.


Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2# Áfram Dalvík!
« Svar #18: 04 Maj 2011, 18:09 »

Glimrende update igen, Petur. Du skriver rigtig godt, og jeg glæder mig allerede til at se, om du får hentet et par spillere til klubben. Smiley
Jeg er helt enig med Seller, for jeg synes virkelig også at updaten var en fryd at læse. Hvis du bliver ved med at holde den gode stil, og hvis updatesene ikke bliver længere, så vil jeg helt sikkert følge! Jeg glæder mig til at se hvordan du har tænkt dig at skrive om kampene. Smiley

Rigtig mange gange tak til jer begge to!

Frederik: Det er stadigvæk noget jeg går og overvejer. Jeg er selv ret usikker. Hvad foretrækker du? For det kunne være dejligt med lidt inspiration. Og jeg snakker om måden at skrive om kampene på! ;-)
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2# Áfram Dalvík!
« Svar #19: 04 Maj 2011, 18:17 »

Rigtig mange gange tak til jer begge to!

Frederik: Det er stadigvæk noget jeg går og overvejer. Jeg er selv ret usikker. Hvad foretrækker du? For det kunne være dejligt med lidt inspiration. Og jeg snakker om måden at skrive om kampene på! ;-)

Jeg har ingen jordisk anelse. Det kunne selvfølgelig være, at du kunne suge inspiration fra andre blogge, men ellers er jeg blank med henhold til forslag - beklagelig selvfølgelig. Smiley Men jeg ser frem til det! Peace
Logged

If you can't join them, beat them.


Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2# Áfram Dalvík!
« Svar #20: 04 Maj 2011, 18:26 »

Jeg har ingen jordisk anelse. Det kunne selvfølgelig være, at du kunne suge inspiration fra andre blogge, men ellers er jeg blank med henhold til forslag - beklagelig selvfølgelig. Smiley Men jeg ser frem til det! Peace

Det er iorden. Jeg har allerede taget et kig på nogle af de populære blogs her på siden. Så mon ikke jeg finder ud af det! :-)
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2# Áfram Dalvík!
« Svar #21: 04 Maj 2011, 18:41 »

Det er en rigtig god start! Peace
Logged

If you can't join them, beat them.


Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 2# Áfram Dalvík!
« Svar #22: 04 Maj 2011, 22:17 »


Venskabskampe og transfers



"Så smukt, så smukt. At sidde heroppe i fjeldet udenfor sommerhuset, med en kold øl i hånden. Det er livet. Samtidig med tanken om at vores venskabskampe har været relativt succesfulde. Det er bare perfekt. Allerede er jeg blevet en populær mand hos fanklubben. Dog uden en personlig "chant", men mon ikke det kommer når Dalvík bliver islandske mestre anno 2016/2017, med mig i spidsen. Man har vel lov at drømme. Det at vi har fået 8 sejre i 15 venskabskampe, er altså bare et gevaldigt skridt mod overlevelse i den tredje bedste række. Vi kan måske ikke bruge det til noget når sæsonen starter. Men det er altid godt med lidt selvtillid og godt humør ind i truppen

Udover de 8 sejre blev det til 2 uafgjorte, samt 5 nederlag. 3 af de 5 nederlag kom til hold fra den øverste række. Det er altid godt for gutterne at stå overfor et hold, som de reelt set ikke har en chance imod. Dog klarede vi det overraskende godt i de 3 kampe. Især kampen mod Keflavík, hvor vi taber 0-1. Efter min, og Keflavik træner Willum Þór Þórssons mening så var vi et bedre hold. Meget ærgerligt, men stadigvæk kunne vi tage en del med fra den kamp.

Mine bekymringer omhandlende manglende kvalitet i spillertruppen er væk. Dog ikke så meget væk at jeg stadigvæk frygter at vi bliver kørt over når sæsonen starter. Men væk som i at jeg ikke gider tænke på det. Jeg havde fået hentet 17 spillere. Nogen meget bedre end andre. Jeg må endda indrømme at nogle få stykker viser sig slet ikke at være gode nok til førsteholdet. Men når man henter 17 spillere, så er der automatisk nogen der vil fejle.

Nu var min spillertrup altså klar, og ligeledes var jeg. Áfram Dalvík!"


Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 3# Áfram Dalvík!
« Svar #23: 07 Maj 2011, 13:58 »


Things can only get better


Ligaen
vs. Afturelding 1-2
vs. Sindri 2-2
vs. Höttur 0-2
vs. ÍH 1-3
vs. Fjardabyggd 1-3
vs. Berserkir 1-5
vs. Árborg 1-2
vs. Völsungur 3-0
vs. Reynir 1-2
vs. KV 2-1
vs. Vidir 2-5
vs. KF 3-1
vs. Hamar 2-1
vs. T/H 1-2
vs. Afturelding 0-0
vs. Sindri 0-1
vs. Njardvík 1-2
vs. Höttur 1-0
vs. ÍH 1-0


Pokalen 2. runde
vs. Grindavík 0-4

"Things can only get better. Et hit fra den engelske popgruppe D:Ream fra 1994. En sang jeg husker tydeligt. Og hver gang jeg kigger på tabellen, så er det denne sang som jeg får i tankerne. Mildt sagt, så var starten af sæsonen et helved. De første 7 kampe bød på 6 nederlag og 1 uafgjort. Virkelig utroligt så ringe vi spillede. Jeg fik da også afprøvet nogle taktikker, da den rigtige bare skulle findes. Og jeg har da også fundet den. 4-4-1-1. Det er da i hvert fald denne, som har virket bedst.

Allerede nu synes mine drømme om et islandsk mesterskab i sæsonen 2016/17, relativt umulige. Der kan ske meget på 6 år. Men alt var bare håbløst lige nu. Godt nok var tabellen utrolig tæt, og alt kan stadigvæk ske endnu. Men jeg havde bare en dårlig fornemmelse på nedrykning. Godt nok var stemningen i truppen helt i top. Det var lige nu en af de få positive ting jeg kan nævne. Efter hver træning, køre jeg fra Dalvík med en dårlig følelse i maven. Jeg elsker mit job, men jeg vil bare ikke være manden der sender Dalvík ned i den fjerde bedste række. Det vil jeg ikke! Jeg giver fandeme ikke så let op. Nu hedder det op på hesten. Lige nu er vi i en stime på 2 sejre. Bliver de næste kampe vendepunket?

I hvert fald kørte jeg direkte til Dalvík kirke efter dagens træning. Jeg blev allerede genkendt af en Dalvík fan. Jeg fik lige en kort sludder med den lidt ældre mand, der har fulgt holdet i 30 år. Jeg må indrømme at jeg blev lidt rørt over at snakke med ham. Fast inventar til alle Dalvíks kampe i 30 år. Tanken om nedrykning skal væk. Jeg satte mig på knæ foran alteret. Jeg må sgu indrømme at jeg aldrig rigtig har været så religiøs. Men da jeg forlod kirken havde jeg straks en bedre mavefornemmelse..."
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4# Áfram Dalvík!
« Svar #24: 07 Maj 2011, 14:02 »

God update igen. Godt med 2 sejre i træk efter sådan en katastrofal begyndelse, mon ikke du klarer frisag fra nedrykning? Det tror jeg. Smiley
Logged

Arsenal <3

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4# Áfram Dalvík!
« Svar #25: 07 Maj 2011, 15:11 »

God update igen. Godt med 2 sejre i træk efter sådan en katastrofal begyndelse, mon ikke du klarer frisag fra nedrykning? Det tror jeg. Smiley

Tak skal du have :-)

Håber jeg godt nok også! Holdet er i hvert begyndt at spille bedre! Smiley
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4# Áfram Dalvík!
« Svar #26: 07 Maj 2011, 15:14 »

Jeg er selvfølgelig ked af at høre, at resultaterne ikke flasker sig, som de skal. Derimod synes jeg, at det er rigtig fedt, at det handler om så meget mere end fodbold. Det synes jeg klart er et +, hvilket får mig til at holde læselysten. Smiley Lækker blog.
Logged

If you can't join them, beat them.


Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4# Áfram Dalvík!
« Svar #27: 07 Maj 2011, 16:24 »

Jeg er selvfølgelig ked af at høre, at resultaterne ikke flasker sig, som de skal. Derimod synes jeg, at det er rigtig fedt, at det handler om så meget mere end fodbold. Det synes jeg klart er et +, hvilket får mig til at holde læselysten. Smiley Lækker blog.

Tusind tak til dig også. Tror egentlig at jeg ændrer mine planer. Sådan som det ser ud nu, så bliver det jeg-fortælleren som bliver brugt Smiley
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4# Áfram Dalvík!
« Svar #28: 08 Maj 2011, 15:05 »


Spænding til det sidste!


Ligaen
vs. Fjardabyggd 3-3
vs. Berserkir 8-1
vs. Árborg 1-2
vs. T/H 0-0
vs. Reynir 0-2
vs. Völsungur 2-2
vs. KV 1-0
vs. Vidir 1-1
vs. KF 1-1
vs. Hamar 1-1

"Okay. I de sidste 10 kampe har mit humør ændret sig fra lykkelig til rasende utrolig mange gange. Desværre fører sidstnævnte følelse. At gå fra at være i skyerne efter en 8-1 sejr over topholdet Berserkir, til at ville skyde sig selv efter 0-0 hjemme mod T/H, hvor man har alt spillet. Måske en overdrivelse, men sådan noget er bare så ufattelig irriterende at tænke tilbage på. Havde vi fået 3 point i den kamp, så kunne jeg slappe lidt mere af. Men nej. Nu skal vi ud i en skæbnekamp mod Njardvik, som spillede i den anden bedste række sidste år. Der skal fandeme kæmpes igennem imorgen. Jeg vil sgu ikke rykke ned i min første sæson som træner.
En sidste bøn

Hvis det nu skulle ske at nedrykning bliver en realitet, så tvivler jeg på at min fremtid ligger i Dalvík. Jeg vil da selv gerne blive, men mon ikke at jeg får sparket. Det ville i hvert fald ikke undre mig, hvis det skulle ske. Ej det vil jeg ikke. Fandeme nej! Hvis det sker, så kan jeg i hvert fald godt regne med lang tid som arbejdsløs. Det er helt sikkert. Ingen gider at have en træner der blev fyret i den 3. bedste islandske række. Der skal 3 point på kontoen imorgen. Længere er den sgu ikke. Vi kan da være glade for at vi har hjemmebanefordelen samt en masse glade mennesker der bakker os op. Det bliver sgu brugbart imorgen.

Jeg har allerede sat holdet. Men det tog sgu sin tid. Der er så mange ting der skal overvejs inden sådan en kamp. Godt nok har jeg stillet med nogenlunde det samme hold hver gang. Eller, det er i hvert fald de samme som sidder over for det meste. Det eneste der mangler nu, er en tur i kirken. Man kan i hvert fald se på resultaterne, at det hjalp sidste gang. Så hvorfor skulle det ikke virke nu? Åh please hjælp mig gud..."

Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 5# Áfram Dalvík!
« Svar #29: 11 Maj 2011, 22:25 »


En ubeskrivelig glæde!


Ligaen
vs. Njardvik 2-0
"Man ved ikke hvad man skal gøre. Det eneste man har frygtet hele året. Det skete ikke. Vi rykkede ikke ned. Vi vandt simpelthen over Njardvik, og så endda med 2-0. Slet ikke noget jeg havde regnet med. Dog fik jeg hurtigt smil på læberne, da lejesvenden fra KA Orri Gústafsson, sikrede føringen efter blot 6. minutter. Jeg var i ekstase, ligesom de 166 mennesker der var mødt op på stadion.

Det blev dog ikke en nem kamp, da Njardvik virkelig pressede på. Det var på trods af at de intet havde at spille for. De havde flere gode afslutninger, men Logi Ásbjörnsson stod en vanvittig kamp. Da uret rundede de 70. minutter blev jeg skide nervøs. Vi førte kun 1-0 og vi skulle altså bare vinde. Det hele forsvandt dog efter 79. minutter. Stéfan Sveinbjörnsson afsluttede et fantastisk kontraangreb, og nu gik det hele amok. Jeg mistede fuldstændig kontrol. Jeg spurtede ned mod hjørneflaget for at omfavne alle gutterne. Overlevelsen var sikret.

Nogle få timer efter kampen var blevet fløjtet af, ville bestyrelsesformand Stéfan Níelsson gerne se mig på sit kontor. Han tilbudte mig en ny kontrakt. En dag der allerede havde været fantastisk, blev lige lidt mere fantastisk. Jeg skulle ikke en gang tænke mig om. Jeg skrev straks under, og nu stod jeg i spidsen for Dalvík/Reynir frem til slutningen af næste sæson. Jeg har det sgu egentlig fint med den relative korte kontrakt. Mon ikke den bliver forlænget når oprykningen bliver sikret i næste sæson. Man har vel lov at håbe...."
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010