home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 681 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  De små ler sidst
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: De små ler sidst  (Læst 22743 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De små ler sidst
« Svar #30: 17 Maj 2007, 14:03 »

Godt skrevet, og godt sat op, men det forvirre mig dog en del den måde du deler kampene på. Den streg får mig til at tro det hænger sammen på en anden måde. Jeg troede at det under her hørte sammen pga. stregerne Wink

En udvisning til gæsterness forsvarsspiller Lauritsen gjorde ikke starten på anden halvleg nemmere. De var nede med et enkelt mål, men denne føring blev lynhurtigt udbygget med 2 mål mere, inden Mads Thomsen, i en sløj kamp, fik pyntet på det miserable resultat.
Målscorere: M. Thomsen(78)
MoM: M. Andersen, Glostrup

 

Birkerød 0- 1 Holbæk 
Opstilling:
T. Nielsen – M. Lauritsen, L. Mochau, C. Sørensen – P. Hansen, U. Nielsen(c), R. Hansen, P. Obiefule, T. Uymaz– P. Payberg, M. Thomsen

Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

United-styrer
Gæst
 
Sv: De små ler sidst
« Svar #31: 17 Maj 2007, 14:07 »

Godt skrevet, og godt sat op, men det forvirre mig dog en del den måde du deler kampene på. Den streg får mig til at tro det hænger sammen på en anden måde. Jeg troede at det under her hørte sammen pga. stregerne Wink


Jeg havde det faktisk på nøjagtigt samme måde, indtil jeg fik beskuet det lidt bedre.


Flot blog Hafiz - specielt når du viser dit fremragende sprog.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: De små ler sidst
« Svar #32: 17 Maj 2007, 14:14 »


Birkerød 0-4 KB
Opstilling:
T. Nielsen – M. Lauritsen, R. Pedersen, L. Mochau, C. Sørensen – P. Halkjær, T. Uymaz, U. Nielsen, R. Hansen – N. Bertelsen(c), Patrick Hansen

Endnu et reservehold gjorde livet surt for Birkerød. De unge løver drev gæk med nordsjællænderne, der var fuldstændigt overmatchet i de første 45 minutter, der blev tabt med 4-0. Derefter skruede gæsterne ned for tempoet, hvorfor de gul-sorte slap af sted med en målløs anden halvleg.
Målscorere:
MoM: M. Bertolt, KB




FC Roskilde 2-0 Birkerød
Opstilling:
T. Nielsen – M. Lauritsen, B. Drost, J. Bloch, C. Sørensen – T. Uymaz, P. Hansen, U. Nielsen, R. Hansen – N. Bertelsen(c), Mads Thomsen

Endnu engang var der unge kræfter på spil, da Birkerød tabte. FC Roskilde var på nogen måder et hold bestående af helt unge spillere fra de største klubber i Danmark, med blandt andet Mads Laudrup på holdet, og så et par gamle gutter, og særligt én afgjorde kampen til hjemmeholdets fordel. Martin Sommer scorede begge mål i en trist affære, hvor Birkerød knapt nok nærmede sig modstanderens felt.
Målscorere:
MoM: M. Sommer, FC Roskilde



Sådan har jeg rettet det indtil videre, dvs. flyttet stregen som I vil have det, men synes at opstillingen flød for meget over i den rene tekst, og har derfor gjort den gul. Hvad siger I til denne form?

Mange tak for feedbacken, den er taget til efterretning, som I kan se, og tak for de rosende ord, hjælper altid. Smiley
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De små ler sidst
« Svar #33: 17 Maj 2007, 14:16 »

det synes jeg hjalp en del Wink

God blog Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: De små ler sidst
« Svar #34: 17 Maj 2007, 14:22 »

det synes jeg hjalp en del Wink

God blog Opstemt
Tak, så vil jeg rette jeg det i de andre indlæg også, når der er tid til det Smiley

Og tak!
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: De små ler sidst
« Svar #35: 17 Maj 2007, 19:25 »


Målet nået
7/6 2008
To runder før tid skete det, de havde kæmpet for hele sæsonen. Redningen blev en realitet efter en fabelagtig kamp i Slagelse, der blev banket med 5-1. Det blev et bevis på forårets ustabilitet, og særligt det omskiftelige spil skal der rettes op på, og stabiliteten skal findes i den kommende sæson, men træner Nikolaj Albrectsen frygtede bestemt ikke næste sæson, da vi snakkede med ham umiddelbart efter kampen: ”Det er jo dejligt, det er det, vi har kæmpet for, og på trods af jeres skepsis, har vi holdt hovederne kølige og gjort, hvad der skulle til. Jeg er meget tilfreds, og til næste år tror jeg ikke, vi skal frygte at rykke ned. Der kommer jo 2 op, som vi bør være bedre end.” Efter denne korte udtalelse drog han ud sammen med spillerne for at fejre resultatet på behørig vis. Kampens midtpunkt, Mads Thomsen, afviste dog for nyligt at spille permanent i Birkerød, også selvom holdet skulle klare sig, og dermed ser det meget svært ud for Birkerød at finde sig en ny goalgetter i front. Hvem det skal være, er der ingen bud på, men et eller andet, skal holdets træner finde på henover sommeren, og ifølge ham selv, har han også flere kort på hånden. ”Det er da klart, at det er et tab, når vi må sige farvel til Mads, men jeg ville være en dårlig manager, hvis jeg ikke havde andre planer. Hvad de går ud på, kan jeg naturligvis ikke sige noget om, men vent og se, der vil ikke blive gået stille med dørene,” udtalte en hemmeligheds fuld træner, der kan se tilbage på følgende resultater som afslutning på sæsonen:




Brønshøj 0-2 Birkerød
Opstilling:
T. Nielsen – M. Lauritsen, L. Mochau, C. Sørensen – P. Hansen, U. Nielsen, R. Hansen P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), M. Thomsen

I bundbraget fik én spiller hovedrollen. Det var Birkerøds Ronni Hansen, der tog sagen i egen hånd efter 45 minutter, hvor han direkte på frispark bragte gæsterne i front. Efter en offensiv satsning til sidst i kampen af Brønshøj, gjorde Ronni Hansen igen det onde ved hjemmeholdet, og skaffede 3 vitale point til gæsterne.
Målscorere: R. Hansen(45,90)
MoM: C. Sørensen, Birkerød





Birkerød 1-1 Skovlunde
Opstilling:
T. Nielsen – M. Lauritsen, L. Mochau, C. Sørensen – P. Hansen, U. Nielsen, R. Hansen P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), M. Thomsen

Det absolutte bundhold fra Skovlunde gæstede Birkerød, og gjorde det med manér i kampen. De bragte sig fortjent foran efter 9 minutter og fortsatte presset på et meget svagt hjemmehold. Det billede blev kopieret efter pausen, men en indskiftet Ojiego fik skaffet hjemmeholdet et meget ufortjent point.
Målscorere: O. Chimezie(79)
MoM: P. Jensen, Skovlunde



 

Kalundborg 2-0 Birkerød
Opstilling:
T. Nielsen – M. Lauritsen, L. Mochau, C. Sørensen – P. Hansen, U. Nielsen, R. Hansen P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), M. Thomsen

Det lignede meget den foregående kamp fra Birkerøds side. Det var uden glød, og kun sporadiske forsøg på at kreere noget fra holdets nigerianer, var, hvad Birkerød kunne finde på i løbet af 90 minutter. Trods en mand i overtal i 20 minutter lykkedes det dem ikke at ændre på det fortjente nederlag.
Målscorere:
MoM: B. Gude, Kalundborg





Slagelse 1-5 Birkerød
Opstilling:
T. Nielsen – M. Lauritsen, L. Mochau, C. Sørensen – P. Hansen, U. Nielsen, R. Hansen P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), M. Thomsen

Den fantastiske kamp betød, at Birkerød kunne se sig fri fra nedrykning. For på selv samme tid tabte de 2 nærmeste nedrykningskandidat er, og Birkerød kunne juble, som havde de vundet ligaen. Efter en halv time førte man med 4 mål, med blandt andet et hattrick af den lejede Mads Thomsen, der pga. en muskelskade kun fik en time på banen. Derefter overlod han showet til anfører Nicky Bertelsen, der scorede sine to første mål for klubben, og to meget vigtige endda.
Målscorere: M. Thomsen(5, 15, 26), N. Bertelsen(29,90)
MoM: M. Thomsen, Birkerød



 

Birkerød 0- 1 Søllerød-Vedbæk
Opstilling:
T. Nielsen – M. Lauritsen, L. Mochau, C. Sørensen – P. Hansen, U. Nielsen, R. Hansen P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), M. Thomsen

Det var tydeligt at se, at kun et hold havde noget at spille for i et opgør, der under normale omstændigheder ville være højspændt. Sidste rundens redning for hjemmeholdet betød, at man ikke magtede at sætte sig op til kampen, der bød på en udebanesejr, og efterfølgende redning til selv samme hold.
Målscorere:
MoM: J. Mehl, Søllerød-Vedbæk



« Seneste Redigering: 18 Maj 2007, 10:33 af Hafiz » Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: De små ler sidst
« Svar #36: 18 Maj 2007, 11:21 »


Truppen klar, men for lille?
20/7 2008
I går var dagen, hvor det sidste indkøb blev præsenteret forud for Birkerøds kommende sæson i 2. division Øst. Alligevel er der kritikere, der spår en svær sæson for Birkerød. Ikke pga. holdets manglende kvalitet i spillerindkøb, men fordi bredden har forladt klubben. Forladt er måske så meget sagt, for et nærmest tyrannisk styre fra Nikolaj Albrectsens side, har gjort det umuligt for breddespillerne at få forlænget deres kontrakter. Det drejer sig om hele 8 spillere, og vi har altså kun set 4 komme ind af den modsatte vej i svingdøren. En af de spillere, der ikke fik forlænget kontrakten, ville dog ikke kritisere træneren, da vi talte med ham, men talte om forståelse: ”For mit vedkommende lå det i kortene, og jeg ønsker ikke at tale på andres vegne. Træneren har haft et utroligt godt år, og det er klart, at man ikke kan tilfredsstille alle. Jeg er nu 35 år, og ønsker at spille fast stadig, og ikke bruge de få, sidste år på bænken, så derfor er det måske ikke helt dumt, at jeg nu skal finde nye græsgange,” udtalte en afbalanceret Thomas Jensen. Han skal altså sammen med 7 andre ud på markedet og finde sig en ny klub. Foruden disse 8 spillere, der blev frigivet, blev samarbejdet med Lyngby BK også stoppet, hvorfor de sidste 3 spillere, der løb rundt i Birkerød, blev sendt tilbage til Vikingerne, deriblandt holdets absolutte stjerne Mads Thomsen, der nåede op på en 3. plads på den samlede topscorerliste i ligaen. Det transfer-regnestykke gav altså et minus på hele 11 spillere, deraf 2 stamspillere, hvorfor man regnede med, at Nikolaj Albrectsen ville hente mange spillere, men kun 4, blev det til.

Defensiven styrket

I vinter blev der hentet store, offensive kræfter, men denne sommer blev der ikke kigget meget på den front af banen. Det var derimod defensiven der stod foran en renovering, og den udeblev ikke. Først blev holdet begavet med en ny keeper, der angiveligt blev indkøb for måske at tage handskerne fra Tonny Nielsen, men i hvert fald kæmpe om dem. Det var 32-årig rutine, der blev præsenteret, da navnet Mikkel Drexel kom frem. Mikkel startede den professionelle karriere i Herfølge i 1997, men blot efter en sæson hos herfulgene, drog han til ærkerivalerne fra Køge, hvor målet blev vogtet i 3 år. En tur over bælterne til Esbjerg, der blev hans arbejdsgiver i 3 sæsoner til 2004, inden han igen tog tilbage til Sjælland, for at stå en sæson i Avarta, inden Lyngby og senest AB fik glæde af ham i 2 sæsoner. Så havnede han i Birkerød, og udtalte ved fremvisningen, at han glædede sig til sin 7. klub: ”Det er en god, traditionsrig klub, så jeg glæder mig til sæsonstart, og efter holdets redning sidste år, så tror jeg, at alle har mod på mere, det har jeg i hvert fald, og tror på nogle gode år her i klubben.”
2 andre defensive forstærkninger blev det også til for klubben, der sagde goddag til særligt ét kendt navn: Rasmus Bogh ankom fra en karriere i FC København, særligt klubbens andethold, men han søgte nye udfordringer, og Birkerød blev valgt blandt mange klubber. Der ventes meget af den 20-årige forsvarer, særligt træner Nikolaj Albrectsen har store forventninger til den unge forsvarer: ”Han har et enormt potentiale, blandt landets største. Derfor var den en stor glæde for mig, da vi fik aftalen i hus, og jeg ser meget frem til at arbejde sammen med Rasmus, og jeg tror, at der er en kommende storspiller gemt i ham.” En anden forsvarsspiller, der ligeledes er hentet på fri transfer, er den noget ældre, og mere rutinerede Stefan Kinze, der med sine 6 klubber og 30 år, har nok at spæde til med for den kommende sæson. En spiller, der givetvis kan gå direkte ind i startopstillingen, men som selv ikke var meget for at spå om den kommende sæson: ”Nej, jeg ved ikke, om jeg kommer til at spille fra start, men det håber jeg selvfølgelig på. Holdet er vigtigst, og der er mange gode i truppen,” sagde en veltilfreds Kinze. Slutteligt blev en erstatning for Mads Thomsen hentet, nemlig den tidligere Silkeborg-angriber, Martin Svenssen. Ikke en fuldgod erstatning ifølge mange, men stadig en angriber, som folk ved offentliggørelsen af aftalen, regnede med, ville få en fast plads blandt de 11 startende.




Indkøb:
>>Mikkel Drexel, Fri transfer
>>Rasmus Bogh, KB, 0 kr.
>>Stefan Kinze, Fri transfer
>>Martin Svenssen, Fri transfer

Salg:
<<Jesper Gustavsen, Fri transfer
<<Casper S. Andersen, Fri transfer
>>Peter Altenburg, Fri transfer
<<Lasse Christiansen, Fri transfer
<<Gert Christiansen, Fri transfer
<<Magnus Hjortdal, Fri transfer
<<Brian Drost, Fri transfer
<<Thomas Jensen, Fri transfer
<<Ronni Hansen, Lyngby, Leje slut
<<Mads Thomsen, Lyngby, Leje slut
<<Ken S. Jørgensen, Lyngby, Leje slut


Målmænd:
1. Jesper Christensen
25. Tonny Nielsen
31. Mikkel Drexel

Forsvar:
2. Martin Lauritsen
4. Rasmus Bogh
5. Lars Mochau
13. Jesper Bloch
16. Stefan Kinze
18. Rasmus Pedersen

Midtbane:
6. Ulrik Nielsen
7. Peter Halkjær
8. Peter Hansen
10. Paul Obiefule
11. Tuncay Uymaz
12. Mauricio Ortiz
15. Thomas Nørmark
17. Taiyo Jønsson

Angreb:
9. Patrick Hansen
14. Ojiego Chimezie
26. Nicky Bertelsen
28. Martin Svenssen
29. Patrick Payberg
Logged

queencastle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De små ler sidst
« Svar #37: 18 Maj 2007, 14:39 »

go blog - synes det er et spændende klubvalg - er fanget som fast læser   Thumbs Up
Logged



Læs min blog Randers FC

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: De små ler sidst
« Svar #38: 18 Maj 2007, 14:52 »


Kan de holde formen?
1/10 2008
2. sæson i den tredje bedste række er kommet fint i gang. Bedre end de fleste har forventet, set ud fra Birkerøds trup, som mange ikke har spået de store chancer. I ligaen har man lagt flot ud med 4 sejre de 2 første måneder, og tilfør de point et par uafgjorte, også finder du de stribede på en fornem 4. plads. Den er blandt andet kommet i hus vha. et utrolig skarpt angreb, som Nikolaj Albrectsen har været god til at få vekslet. Målene er kommet, skønt mange ikke troede på det, efter man i sommer sagde farvel til klubbens ubetinget største profil og bedste målscorer, Mads Thomsen. Også defensivt er der kommet bedre styr på det, og særligt den nye målmand, Mikkel Drexel, har tilført holdet ro, hvilket har betydet clean sheet i 4 kampe indtil videre. Dog peger mange eksperter på, at det stadig er en overgangssæson for klubben, særligt på grund af truppens manglende bredde; De tror simpelthen ikke på, at Birkerød kan holde den flotte placering sæsonen igennem, der måske kan bringe dem i gennem nåleøjet til Viasat Sport Divisionen.

Igen i år blev det til et lille pokaleventyr for Birkerød, der sidste sæson pressede OB ud i forlænget spilletid. I år gik turen først til Svendborg, hvor det blev til en typisk pokalkamp. 8 mål blev de 300 tilskuere begavet med, men alligevel kunne gæsterne tage hjem med fortrøstning og videre deltagelse, der bød på en 2. runde-kamp imod Fremad Amager, der ligeledes fik sparket ud af turneringen. I 3. runde ventede stærke Esbjerg så, men heller ikke de kunne slå Birkerød, så der skulle en straffesparkskonkur rence til, og en utrolig stærk Lars Winde til, før end at Birkerød røg ud af turneringen. En helt igennem flot indsats, der dog kostede i ligaen, hvor man i de omkringliggende kampe ikke havde kræfterne til at sejre, og kritikerne fik på denne led ret i analysen af den manglende bredde. Nedenfor følger en oversigt over de første måneder af 2008’s kampe:








Slagelse 1-2 Birkerød
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen, S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), M. Svenssen

Spillerne havde tydeligvis sidste sæsons identiske kamp i hovedet, og igen tog anfører Bertelsen teten med kampens første scoring, og da Svenssen senere satte sit debutmål ind, var der ikke tvivl om, hvor de 3 point skulle gå til.
Målscorere: N. Bertelsen(27), M. Svenssen(68)
MoM: P. Obiefule, Birkerød




Svendborg 3-3 Birkerød
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen(c), S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– O. Chimezie M. Svenssen

En helt igennem obskur kamp, hvor holdets normale anfører, Bertelsen, var bænket. Det betød chance til Ojiego, der kvitterede med det første Birkerød-mål, der bragte holdet tilbage til 1-1, efter en chokstart. Dette mål startede et festfyrværkeri af hurtige scoringer, da Svenssen scorede 2 gange, før Obiefule og Ortiz lukkede kampen, inden hjemmeholdet fortjent fik prikket et par mål ind, der ikke ændrede på det videre avancement for Birkerøds vedkommende.
Målscorere: O. Chimezie(8) M. Svenssen(29,39), M. Ortiz(54), P. Obiefule(62)
MoM: M. Ortiz, Birkerød




Søllerød-Vedbæk 1-1 Birkerød
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen, S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), M. Svenssen

Lokalopgøret endte helt uden vinder, og med god grund. Gæsterne magtede bestemt ikke noget som helst efter den hårde pokalkamp, og var heldig med det ene point, der kom i hus efter et selvmål.
Målscorere: Selvmål(70)
MoM: T. Jensen, Søllerød-Vedbæk




Birkerød1-0 Fremad Amager
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen, S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), P. Payberg

Nedrykkerne fra Amager kom til kampen med et skidt udgangspunkt, efter blot ét uafgjort resultat i 2 kampe. Det blev ikke meget bedre af, at et sent mål fra modstanderens indskiftede Hansen, gav dem endnu et nederlag.
Målscorere: P. Hansen(88)
MoM: R. Bogh, Birkerød




Birkerød1- 0 Fremad Amager
Opstilling:
M. Drexel – C. Sørensen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen(c), S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– O. Chimezie M. Svenssen

Det var andet møde inden for blot få dage, men igen blev det med helt samme resultat. Selv om man måtte syntes, at Fremad var opsatte på revanche, havde ikke meget at komme med, og særligt ikke efter Birkerøds føringsmål, eksekveret på straffe efter en halv time, var der ikke noget tilbage i amagerikanerne, der nu kan koncentrere sig om ligaen.
Målscorere: S. Kinze(32str.)
MoM: S. Kinze, Birkerød



Birkerød 0- 2 KB
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen, S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), P. Hansen

Efter 2. runde-sejren i pokalturneringen skulle Birkerød forsøge at følge op på den fremragende sæsonstart imod ligaens etter, der dog blev en alt for uoverkommelig opgave. De vævre talenter styrede kampen fra start til slut, dog imod et godt kæmpende Birkerød-hold, der stadig ligger fint til i ligaen. Thomas Christiansen var manden, eller knægten, om man vil, bag to flotte scoringer, der afgjorde kampen.
Målscorere: P. Hansen(88)
MoM: T. Christiansen, KB




LFA 0- 1 Birkerød
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen, S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), O. Chimezie

Yderst ufortjent. Med de 2 ord kan man beskrive kampens forløb, for selv om gæsterne rejste glade hjem med 3 point, burde det ikke være dem, der var glade. Det havde der hvert fald ikke fortjent, for med blot et enkelt skud på mål, bør man ikke vinde mange kampe, men sådan er fodbold nu engang ikke, og dermed stjal man alle 3 point.
Målscorere: O. Chimezie(38)
MoM: M. Drexel, Birkerød




Birkerød1- 2 Kalundborg
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen, S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), M. Svenssen

Birkerød blev i denne hjemmekamp offer for deres egen medicin i forhold til sidste kamp. De styrede kampen fuldstændigt, og bragte sig også fortjent i front, men 3 dyre point blev tabt i slutminutterne, hvor gæsterne scorede 2 gange.
Målscorere: M. Svenssen(19)
MoM: M. Svenssen, Birkerød




Birkerød1- 3 Avarta
Opstilling:
M. Drexel – S. Kinze, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, P. Halkjær, T. Jønsson, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), M. Svenssen

Der blev givet pause til et par spillere forud mod midtugens pokalkamp, og det kunne mærkes på spillet. Det gjorde, at man ikke formåede at få point med fra kampen, og fokus lå nok på den kommende kamp imod den jyske SAS-liga klub, Esbjerg.
Målscorere: P. Halkjær(58str)
MoM: J. Larsen, Avarta




Birkerød0- 0 Esbjerg
Opstilling:
M. Drexel – C. Sørensen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen(c), S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– O. Chimezie M. Svenssen

Birkerød spillede op til dans. Op til dans igen i år imod en modstander, der burde være en overlegen. Men igen i år viste de lokale stort gå-på-mod og var toneangivende den første time, indtil kræfterne så småt begyndte at slippe op. Det var som om, at da kampen gik i forlængelse, at man fik fornyet kræfter, og fortjente i den grad sejren. Sådan skulle det ikke gå, og de rutinerede Esbjerg-spillere kunne sejre efter en straffesparkskonkur rence, der bød på sejrscifrene 3-1
Målscorere:
MoM: L. Winde, Esbjerg




Birkerød2- 2 Brøndby II
Opstilling:
M. Drexel – S. Kinze, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, P. Halkjær, U. Nielsen, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), M. Svenssen

3. kamp i træk på hjemmebanen i ligaen, hvor man ikke fik alle 3 point. Denne gang var det dog ikke noget dårligt resultat, eftersom man kæmpede bravt, og kom tilbage i kampen 2 gange imod et hold, der havde mange spillere fra Superligaen med.
Målscorere: M. Svenssen(41), L. Mochau(79)
MoM: G. Rector, Brøndby II




FC Roskilde 2- 3 Birkerød
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen(c), S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– M. Svenssen, O. Chimezie

Bedst som man troede, at Birkerød var ved at gå død, viste de endnu engang fantastisk spil. Det gjorde, at de i septembers sidste kamp fik alle pointene, hvorfor de igen ligger godt til i tabellen. Det var særligt på grund af en stærk midtbane, Ulrik og Peter udgjorde en stærk duo, og når man i front havde effektive angribere, var sejren fortjent, skønt den kom i hus meget sent.
Målscorere: O. Chimezie(10, 88), M. Svenssen(55)
MoM: U. Nielsen, Birkerød



Logged

queencastle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De små ler sidst
« Svar #39: 18 Maj 2007, 14:58 »

Flot sæson start - hvorfor droppede du samarbejdet med Lyngby??
Logged



Læs min blog Randers FC

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: De små ler sidst
« Svar #40: 18 Maj 2007, 15:00 »

Mange tak for de pæne kommentarer queennewcastle - altid rart med en fast læser.

Jeg gjorde det af flere årsager. Jeg følte ikke, at de spillere, de tilbød mig, havde nok kvalitet, når nu jeg ikke kunne leje Mads T. mere.

Derfor håbede jeg på en anden moderklub, men den var ikke at finde, indtil videre Wink
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: De små ler sidst
« Svar #41: 18 Maj 2007, 20:02 »


På ferie med god smag i munden
16/1 2009
Birkerød afsluttede første del af sæsonen af med en stribe på 4 kampe uden sejr, men denne negative stime kunne ikke ændre på den samlede fornemmelse, som træner Nikolaj Albrectsen gik på ferie med. Han var selvsagt meget tilfreds med efterårssæsonen, der smed Birkerød op på en 5. plads ved afslutningen, og overvintrer derfor på en yderst favorabel placering. Det gik altså ganske udmærket, skønt man ikke regnede med, at klubben kunne holde formen med den tynde trup, men det afviste Nikolaj Albrectsen: ”Det er klart, at vi har en god smag i munden lige nu, men vi er kun halvvejs, og det er klart, at vi får det svært i den sidste halvdel, men jeg tror bestemt, at vi nok skal klare os godt,” udtalte Nikolaj. Han byggede sin udtalelse på 3 lejeaftaler, der kom i hus umiddelbart efter, at klubben sagde farvel til 3 reserver; Uymaz, Nørmark og R. Pedersen.

Unge stjerner
Nikola Saric til højre

3 unge talenter tog i begyndelsen af januar turen fra København, lidt nord på til Birkerød. Der var store forhåbninger at spore ved fremvisningen af disse talenter, der på hver deres individuelle lejeaftale ankom til Birkerød. Eneste defensive spiller, der blev præsenteret var Bongumusa Mthethwa, der med sine afrikanske aner selv så meget frem til at spille sammen med Obiefule: ”Han er en stor spiller, og en flink person. Jeg ser frem til at lære noget af ham, og lære ham lidt, også få en masse erfaring,” udtalte han sig. Yderligere to udlændinge fandt vej til klubben, begge angribere. Fosu Boateng der netop havde overstået et udlån i Glostrup var glad for at være kommet til Birkerød med 2 af sine venner, og så frem til at spille sammen med dem igen, efter at have været alene i klubben i Glostrup. Den sidste er ikke afrikaner, men derimod fra Bosnien, og Nikola Saric har da allerede også været vidt omkring. For foruden den ene sæson for KB har den talentfulde angriber spillet 3 sæsoner i Herfølge, men i modsætning til Fosu, der har tegnet en 1-årig lejekontrakt, er Nikola ligesom Bongumusa kun på aftale i Birkerød i 6 måneder. Hvad det kan blive til i forårssæsonen, vil vi snart få at se, men følgende afsluttende kampe på efteråret havde de dog ingen indflydelse på :
 








Glostrup 1-1 Birkerød
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen, S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), M. Svenssen

Hvis kampen skulle have haft en vinder, havde det ikke været gæsterne. Deres ene chance blev udnyttet, mens hjemmeholdets angribere var i det gavmilde hjørne mht. brændte chancer. Det betød 1 point til hver i en noget rusten kamp, der dog bød på dramatik i form af 3 skader og et rødt kort til hjemmeholdet.
Målscorere: N. Bertelsen(66),
MoM: S. Haiba, Glostrup




Birkerød 3- 1 Frederikshavn
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen, S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), P. Hansen

Det var en lang vej at rejse for gæsterne, der uheldigvis blev sorteper i spillet om pladsen i Øst-ligaen. Det kunne også ses på spillet, for holdet kom slet ikke ud af starthullerne, og to hurtige mål gjorde det svært at komme tilbage. De fik dog reduceret, men et perlemål af indskiftede Halkjær lukkede kampen.
Målscorere: R. Bogh(7), N. Bertelsen(10), P. Halkjær(83)
MoM: U. Nielsen, Birkerød




Greve 1-1 Birkerød
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Halkjær, U. Nielsen, S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), M. Svenssen

Det blev en yderst lige, og velspillet kamp, da Birkerød gæstede Greve, hvis man ser bort fra de første 20 minutter, hvor spillerne tydeligvis skulle finde sig til rette på den knoldede bane. Derefter blev der åbnet op, og gæsterne bragte sig i front på et tørt hug fra Kinze, men fortjent blev pointene delt, efter en straffesparksscorin g i anden halvleg.
Målscorere: S. Kinze(22),
MoM: S. Kinze, Birkerød




Birkerød 1- 2 HIK
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen, S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), O. Chimezie

Det var et toptændt Hellerup mandskab, der dukkede op til kampen i det nordsjællandske. Det gav en hurtig føring, som holdt pausen ud. Den blev udbygget på noget, der mest af alt lignede et offside-mål, kort inde i anden halvleg, og en reducering af midtbaneslideren Ulrik Nielsen hjalp ikke noget.
Målscorere: U. Nielsen(67)
MoM: R. Jonski, HIK




Birkerød 0- 0 HIK
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Hansen, U. Nielsen, S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), O. Chimezie

Lokalderbyet blev ikke det brag, folk i Rudersdal kommune havde håbet på. Der var hård og intens fight, men målene udeblev, det skyldtes to årsager: Peter Ravn i gæsternes mål og de generelle utroligt skidte afslutninger, som angriberne præsterede. Ud fra den opskrift var det ikke underligt, at kampen endte uden mål.
Målscorere:
MoM: P. Ravn, HIK




Fremad Amager 3-1 Birkerød
Opstilling:
M. Drexel – M. Lauritsen, L. Mochau, R. Bogh – P. Halkjær, U. Nielsen, S. Kinze, P. Obiefule, M. Ortiz– N. Bertelsen(c), M. Svenssen

Efter de to seneste nederlag til netop Birkerød i sæsonen, var der lagt i ovnen til revanche, hvilket også kom. Det blev til en 3-0 føring ved pausen, der dog ikke blev fulgt op af en yderligere ydmygelse af gæsterne, der endda fik lov til at pynte lidt på resultatet.
Målscorere: P. Hansen(75),
MoM: M. Junker, Fremad Amager



Logged

Batistuta
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: De små ler sidst
« Svar #42: 19 Maj 2007, 10:34 »

Det her ser sgu godt ud...
Logged

Nyysted
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De små ler sidst
« Svar #43: 19 Maj 2007, 11:15 »

Gode updates!
Logged

I ain't playin', nigga

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: De små ler sidst
« Svar #44: 19 Maj 2007, 11:52 »

Mange tak drenge - jeg vil selvfølgelig begave jer med flere updates i dag.

Dog ikke i samme tempo, som man kunne håbe, da jeg skriver 2.g's opgave, SSO, kald det hvad i vil. Så analyse og fortolkning af Jul På Vesterbro tager lidt tid Smiley
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010