home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 782 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  #7 [Interview] The Villans' New Era
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: #7 [Interview] The Villans' New Era  (Læst 8233 gange)
Kaas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #4 [Sommer 08/09] The Villans' New Era
« Svar #15: 01 Maj 2008, 23:28 »

Jeg bukker og takker Smiley Jeg vidste mit lille twist nok ville blive lidt svært at gennemskue, men ville heller ikke gøre det for tydeligt.

Men tak for din kommentar, det giver rigtig god motivation til at fortsætte Smiley

Så lidt - det er fuldt ud fortjent. Smiley
Glæder mig til at høre mere.
Logged

Jaixo
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
#5 [Charity Shield] The Villans' New Era
« Svar #16: 02 Maj 2008, 11:51 »



3. august 2008 – Wembley, London
Jeg var skide nervøs. Grunden kunne fortælles med ét enkelt ord. Wembley. Sæsonens første kamp mod nuværende ligamestre Arsenal.
Selvom jeg allerede havde været manager i et år, så var min præstationsangst stadig stærkt tilstede ved de store kampe. Charity Shield var godt nok ingen stor turnering, men kampen ville give publikum – og i særdeleshed klubbens fans – en ide om hvor stærke vi er. Derfor var jeg nervøs. Jeg ville vinde kampen. Vise dem alle, at vi var blevet bedre. Meget bedre.

Jeg sad i omklædningsrummet. Få meter fra holdet, men stadig fuldstændig isoleret over for den larm de lavede. Jeg hørte ingenting. Bemærkede ikke engang da min assisterende træner og efterhånden rigtig gode ven John Robertson, satte sig ved siden af mig. Jeg hørte knap nok hvad han sagde, før han ruskende tog fat i mig.
”Hey Terry! Are you okay?” han så lettere bekymret på mig. Jeg kiggede desorienteret på ham. ”Yeah, I’m fine. Just thinking. ”
Jeg rejste mig og gennemgik taktikken endnu engang. Overbeviste dem om at kampen kunne vindes. Vi var stærke. De så tilfredse ud. Selvsikre. Jeg håbede inderligt at jeg havde bragt dem på det stadie, hvor de vidste at de kunne alt. De måtte ikke tvivle på deres kvaliteter en eneste gang. Så skulle det nok gå.
Jeg gav Arséne Wenger hånden for 4 gang i min karriere og satte mig til rette ved siden af John. Spillerne løb til banen akkompagneret af deres respektive supportersange.
Vi startede godt ud med et forsøg fra Barry, der efter en 1-2 kombination med Bouma satte fart på og afsluttede mod fjerneste hjørne, men bolden endte dog sikkert i Almunias hænder.

Jeg sad allerede nervøst trippende ved Arsenals første angreb. Vi vidste alle hvor farlige de var og det beviste Eduardo, da han placerede foden på et indlæg fra Adrian Mutu og sendte bolden i fjerneste hjørne. Jeg græmmede mig, placerede to fingre på hver tinding og lukkede øjnene. Forsøgte at slappe af. Der var stadig 80 minutter tilbage.
Vi var nu vidne til at bombardement af dimensioner. Arsenals hurtige fløje, Rosicky og Mutu, lejede tryllende med bolden og vores ellers sammenspillede forsvar, var fuldstændig chanceløse. Adebayor og Eduardo kørte nærmest deres eget spil, da de gang på gang snød vores forsvar. Men Arsenal kunne ikke få bolden i nettet.

Hugo Lloris var navnet, der svævede på skyer i mit hoved. Den kun 21-årige knægt var intet mindre end genial og jeg havde aldrig set noget lignende målmandsspil. Klasseredning efter klasseredning sikrede os det moderat fine resultat 0-1 ved halvlegen. Jeg måbede da dommeren fløjtede af og jeg fik kampstatistikken udleveret. Arsenal havde haft 22 skud inden for målrammen, mod vores 5.

Jeg vidste at jeg måtte forholde mig korrekt til denne situation. Det nyttede ikke at skælde spillerne huden fuld. Da jeg kom ned i omklædningsrummet, kiggede jeg hver spiller opmuntrende i øjnene.
”Okay lads,” startede jeg. ”The only reason we still stand with a decent chance to win this match, is because of the great goalkeeping by Hugo. But let’s not dwell on the fact, that we’ve played one hell of a bad half. Arsenal is only 1 goal ahead and I am sure that if we pull ourselves together and start playing the ball around, we can turn this result around. They’re tired and we can exploit that.”
Da jeg var færdig med mit forsøg på at opmuntre holdet, tog jeg Hugo til side for at rose ham. Trods hans dårlige engelsk, var jeg sikker på, at budskabet var gået igennem. Jeg var satans spændt på næste halvleg. Jeg vidste vi kunne vinde.

Arsenal startede kampen med nogle hurtige ryk mod vores felt, men Curtis Davies og Zat Knight forsvarede flot. Anden halvlegs første store chance faldt til os, da sidste sæsons topscorer Martin Harewood lavede et frækt træk uden om Kolo Touré. Vi sprang alle op fra sædet og stod ængstelige ved sidelinjen. Trods der knap gik 5 sekunder, følte jeg at det varede en evighed inden han trykkede af. Jeg nåede at mærke sveden pible frem på panden og jeg mærkede mine svedige håndflader, da jeg tog mig til panden med begge hænder. Han brændte sit kanonskud, der ramte stolpen og hoppede til målspark.

Fandens, tænkte jeg, men chancen gav mig håb. Vi kunne sagtens vinde. Chancerne faldt nu hovedsageligt i vores favør, men Arsenals indskiftede målmand Lukasz Fabianski stod sikkert på målet og det blev aldrig rigtigt farligt. Kampen sluttede således 0-1 til Arsenal, som derfor kunne løfte pokalen.

Jeg var ikke rigtig skuffet. Vi havde jo egentlig spillet fremragende i anden halvleg, vi kunne blot ikke få bolden i mål. Hjemturen foregik fint og der var en god stemning, trods resultatet. Premier League startede om kun 6 dage og jeg håbede på at få sikret mig nogle flere navne inden vi kom i gang for alvor.

Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #5 [Charity Shield] The Villans' New Era
« Svar #17: 02 Maj 2008, 12:11 »

Han hadede, at tage fejl, men endnu mere hadede han, at indrømme det. Han kunne dog ikke snakke uden om denne gang, det havde sku været en god idé fra skribentens side, men hvordan skulle han indrømme det? Indrømme, at ham, kongen af denne verden, havde taget fejl? Han fiskede en smøg frem fra inderlommen og tændte den, alt i mens han huskede de vise ord. "Det er tanken der tæller". Han sugede et stille hvæs på smøgen, tænkte sig om og besluttede sig for noget drastisk. Han bevægede sine ildelugtende fingre hen til tastaturet og skrev:

Flot blog, godt sprog, fin íde, at udskyde det hele en sæson.
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

Jaixo
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
#6 [Holdgennemgang] The Villans' New Era
« Svar #18: 02 Maj 2008, 13:13 »

Faxen bippede højlydt. Jeg sukkede dybt. Hvorfor fanden skulle jeg altid forstyrres i min frokost. Jeg kvalte de sidste sørgelige rester af min øl og rejste mig for at hente den holdrapport, som jeg regnede med lå i faxen. Det viste sig at jeg fik ret. John Robertson var endelig blevet færdig med rapporten.

Holdgennemgang 2008/2009


Målmænd:
Hugo Lloris - 22 år
Vincent Enyeama - 26 år
Stuart Taylor - 28 år

Målmandsposten er godt besat. Førstevalget kan gå både til den kun 23-årige franskmand Hugo Lloris og til nigerianske Vincent Enyeama. Lloris har potentialet til at blive en verdensklassemålman d og Vincent Enyeama er en erfaren målmand, som samtidig har evnerne på det rigtige niveau. Hvis uheldet er ude, står 28-årige Stuart Taylor klar fra reserveholdet.

Forsvaret:
Rafinha - Højre back - 23 år

Zat Knight - Centerforsvar - 28 år
Curtis Davies - Centerforsvar - 23 år
Martin Laursen - Centerforsvar - 31 år

Wilfred Bouma - Venstre back - 30 år
Johannes Lykke - Venstre back - 15 år
Stephen O'halloran - Venstre back - 20 år

Forsvaret er nok den kæde, som hovedsageligt savner nogle forbedringer. Trods nogle gode spillere på hver position, så er der et stort behov for at hente nogle backups der kan spille højre back og centerforsvar.
Rafinha dominerer flot højre side af forsvaret. Der er ingen spillere der kan løfte byrden fra Rafinha, hvis en skade eller karantæne rammer ham.
På venstre back er det ligeledes Wilfred Bouma der styrer showet. Den unge O'halloran står klar til at tage over, og den unge dansker Johannes Lukke vil sandsyneligvis kunne tilspille sig en stor rolle på førsteholdet.

Midtbanen:
Gareth Barry - Central midt - 27 år
Nigel Reo-cocker - Central midt - 24 år
Craig Gardner - Central midt - 22 år

Ashley Young - Offensiv midt(Højre, venstre) - 23 år
Mikel Arteta - Offensiv midt(Højre, venstre, center) - 26 år
Shaun Maloney - Offensiv midt(Højre, venstre, center) - 26 år
Stiliyan Petrov - Offensiv midt(center) - 20 år

Midtbanen er, når den er skadesfri, en af de stærkeste i ligaen. Mikel Arteta og Ashley Young er de helt store stjerner og deres offensive kvaliteter ses i alle kampe. Hverken Shaun Maloney eller Stiliyan Petrov er dog tilstrækkelige til at gøre arbejdet fuldt ud. Derfor er det nødvendigt med nogle backups til den offensive midtbane.
Den centrale midtbane er især præget af Aston Villa's ubestridte bedste spiller Gareth Barry. Hans makkar Nigel Reo-cocker gør det ligeledes fremragende og Craig Gardner er efterhånden klar til at spille med på højeste niveau.

Angrebet:
Mario Goméz - 23 år
Marlon Harewood -  29 år
Gabriel Agbonlahor - 22 år
John Carew -  29 år

Med købet af Mario Goméz er angrebet blev meget bedre. Både Marlon Harewood og Agbonlahor er gode angribere og der kan frit roteres mellem dem. Backuppen John Carew har ikke vist sig fra sin gode side og han har ikke etableret sig på holdet. Han står dog klar som reserve og er altid god for et mål eller to.
« Seneste Redigering: 02 Maj 2008, 13:15 af Jaixo » Logged

Kaas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #6 [Holdgennemgang] The Villans' New Era
« Svar #19: 02 Maj 2008, 17:54 »

Flotte updates.
Fedt Hold. Smiley
For søren hvor det ser godt ud . Opstemt
Logged

Kaas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #6 [Holdgennemgang] The Villans' New Era
« Svar #20: 03 Maj 2008, 14:55 »

Hvornår er der ny update ? Opstemt
Logged

Jaixo
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: #5 [Charity Shield] The Villans' New Era
« Svar #21: 03 Maj 2008, 19:30 »

Han hadede, at tage fejl, men endnu mere hadede han, at indrømme det. Han kunne dog ikke snakke uden om denne gang, det havde sku været en god idé fra skribentens side, men hvordan skulle han indrømme det? Indrømme, at ham, kongen af denne verden, havde taget fejl? Han fiskede en smøg frem fra inderlommen og tændte den, alt i mens han huskede de vise ord. "Det er tanken der tæller". Han sugede et stille hvæs på smøgen, tænkte sig om og besluttede sig for noget drastisk. Han bevægede sine ildelugtende fingre hen til tastaturet og skrev:

Flot blog, godt sprog, fin íde, at udskyde det hele en sæson.

Tak for kommentaren Smiley Jeg er super glad for at du skiftede mening mht. mit twist. Og godt skrevet Wink

Flotte updates.
Fedt Hold. Smiley
For søren hvor det ser godt ud . Opstemt
Hvornår er der ny update ? Opstemt
Mange tak! Er glad for at høre du sætter pris på min blog.

@alle:
Jeg kommer med en ny update i aften - jeg beklager det lave aktivitetsniveau idag, men jeg har haft travlt med diverse andre småting Smiley
Logged

Jaixo
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
#7 [Interview] The Villans' New Era
« Svar #22: 03 Maj 2008, 20:44 »



Resultater:
(PL) Aston Villa 1-0 Wigan – udebane
’80 Harewood

(PL) Aston Villa 1-2 Man. City - udebane
’23 Harewood
                                         ’40 Bojinov
                                         ’46 Caicedo

(PL) Aston Villa 2-0 Bolton - hjemmebane
’14 John Carew
’73 Harewood


(PL) Aston Villa 3-1 Tottenham – hjemmebane
’15 (str) Gareth Barry
’21 Agbonhalor
                                         ’51 Bresciano
’82 Harewood


(PL) Aston Villa 1-2 Arsenal - udebane
                                         ’23 Rosicky
                                         ’33 Mutu
’55 Agbonhalor


(PL) Aston Villa 3-1 Liverpool – hjemmebane
’1 Gómez
’16 Gómez
                                         ’38 Babel
’53 A. Young





1. september 08 – Min lejlighed i Birmingham
Mine fingrede tastede løs på tastaturet. Jeg var midt i en e-mail til John Robertson, hvor jeg takkede for den holdgennemgang, han havde sendt mig. Da jeg havde sendt den noget kortfattede mail, tog jeg en slurk af den halvlunkne kaffe og kastede et blik på de talentrapporter, som mine spejdere havde givet mig. Selvom transfervinduet var lukket, mente jeg stadig det var nødvendigt at få øje på de store talenter tidligt.

Denne filosofi, havde jeg allerede brugt i praksis, da den kun 15-årige danske venstre back, Johannes Lykke, skiftede fra FC København til Aston Villa for 3 mio. I dette tilfælde var det også en af klubbens talentspejdere i Danmark, der havde udpeget denne ukendte dansker, til at have dobbelt så højt potentiale som den nuværende bedste venstre back i klubben Wilfred Bouma.

Dette køb bragte det totale indkøb op på 6 i denne sæson og selvom jeg havde tiltænkt mig at få flere spillere til klubben, så var jeg meget tilfreds med de to rekordindkøb Mario Gómez og Hugo Lloris.

Telefonen ringede og jeg rejste mig irriteret, for at tage den.
”Yeah?”, sagde jeg træt og håbede inderligt på en kort samtale.
”Hello, am I talking to Terry Scott?” lød stemmen i den anden ende af røret. ”Oliver Holt, journalist from The Daily Mirror.”
En journalist igen. De havde været over mig hele måneden, på grund af vores resultater i ligaen. Jeg rullede med øjnene og aftalte et interview i næste uge.
I min tid som manager var jeg blevet særdeles opmærksom på den store indflydelse medierne havde. Jeg så det ikke længere som ligegyldigt, hvad og hvordan jeg kommenterede, men var begyndt at indse, hvordan man kunne udnytte situationen til ens egen fordel.
Jeg frembragte et høfligt farvel, lagde på og gik i seng.

2. september 08 – Aston Villa’s træningsanlæg
Jeg sad på bænken og overværede dagens formiddagstræning. Jeg sad og snakkede med anføreren Gareth Barry, der ikke trænede med, på grund af en muskelskade. Vi snakkede om den næste række kampe op til vinterpausen og hvordan vi skulle gribe dem an. Sæsonstarten havde medbragt 4 sejre og 2 nederlag, så vi havde et godt udgangspunkt til de fortsatte kampe.

Da klokken nærmede sig 13:30 tog jeg over til det aftalte mødested for at blive interviewet af Oliver Holt.
”Good day Mr. Scott,” hilste han og startede interviewet.

Oliver Holt: ”The first 6 matches have gone well so far and your team is placed #3 in the Premier League. How are you planning to keep winning?”
Terry Scott: “Our team spirit is brilliant and every player is in good shape, so I certainly think we’re eligible to stay in the top 3.”

Oliver Holt: “Your two biggest signings of this season must be Hugo Lloris and Mario Gómez. Do you think they’re doing good so far?”
Terry Scott: “Absolutely! Mario Gómez scored twice in his debut match and Hugo has proven to be a very competent keeper. They’re both doing a really good job.”

Oliver Holt: “I agree. Are you planning to spend more money on big signings this season?”
Terry Scott: “No I think we have a great team and I am sure we can go a long way. I’m looking at some backups for the defense, but we’ll see what is going to happen.”

Oliver Holt: “Thank you for your time. It was a pleasure to talk to you.”
“Likewise,” sagde jeg og begyndte turen hjem til lejligheden.
« Seneste Redigering: 03 Maj 2008, 20:46 af Jaixo » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7 [Interview] The Villans' New Era
« Svar #23: 03 Maj 2008, 21:46 »

Fint layout, fine resultater og godt skrevet, hvad mere kan man forlange?

Intet og derfor vil jeg sige dig, at det er en god blog. Thumbs Up
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: #7 [Interview] The Villans' New Era
« Svar #24: 04 Maj 2008, 14:10 »

Forrygende blog! Det her er meget lovende og absolut blandt de tre bedste blogs i konkurrencen.

Jeg har dog lidt (forhåbentlig) konstruktiv kritik:

Jeg er vild med de her fortællende blogs, men jeg synes ikke, du behøver at komme med undskyldninger for at bringe overblik (John, der sender en holdrapport via fax, og en lidt utroværdig artikel fra The Sun). Udelad dem hellere og giv os en fragmenteret blog, hvor vi ikke får alt forærende. Det samme gælder din seneste update, hvor du bringer resultater. Jeg vil hellere have brudstykker.

Så har vi farverne. Din blog er meget stilren, og jeg synes, det er fedt, at du holder billederne i sort/hvid. Men så skal du altså ikke have den der goofy-skrift i dit topbanner. Hold de mørke nuancer - også i interviews som i din seneste update. Hellere grå og hvid end orange og blå. Og hellere en elegant skrift end en fed og kluntet.

Fortsæt det fremragende skriftlige arbejde. Det er en fryd at læse.
Logged

Jaixo
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: #7 [Interview] The Villans' New Era
« Svar #25: 04 Maj 2008, 14:58 »

Fint layout, fine resultater og godt skrevet, hvad mere kan man forlange?

Intet og derfor vil jeg sige dig, at det er en god blog. Thumbs Up
Tak for kommentaren, det varmer virkelig Smiley

Forrygende blog! Det her er meget lovende og absolut blandt de tre bedste blogs i konkurrencen.

Jeg har dog lidt (forhåbentlig) konstruktiv kritik:

Jeg er vild med de her fortællende blogs, men jeg synes ikke, du behøver at komme med undskyldninger for at bringe overblik (John, der sender en holdrapport via fax, og en lidt utroværdig artikel fra The Sun). Udelad dem hellere og giv os en fragmenteret blog, hvor vi ikke får alt forærende. Det samme gælder din seneste update, hvor du bringer resultater. Jeg vil hellere have brudstykker.

Så har vi farverne. Din blog er meget stilren, og jeg synes, det er fedt, at du holder billederne i sort/hvid. Men så skal du altså ikke have den der goofy-skrift i dit topbanner. Hold de mørke nuancer - også i interviews som i din seneste update. Hellere grå og hvid end orange og blå. Og hellere en elegant skrift end en fed og kluntet.

Fortsæt det fremragende skriftlige arbejde. Det er en fryd at læse.
Først og fremmest, tusind tak for din ros! Det er jo skønt at få at vide at du vurderer den så højt Smiley

Derudover, så er jeg helt ekstremt glad for din kritik. Det er lige hvad jeg har brug for, nu hvor dette er min første blog - og jeg kan jo kun erklære mig enig, når jeg nu tænker nærmere over det.

Jeg lover at tænke over hvad du har skrevet, og så håber jeg at mine næste updates er en forbedring Smiley

@alle: Næste update kommer forhåbentlig i løbet af eftermiddagen.
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: #7 [Interview] The Villans' New Era
« Svar #26: 07 Maj 2008, 20:33 »

"@alle: Næste update kommer forhåbentlig i løbet af eftermiddagen."

Er dit ur gået i stå? Wink

Kommer vi videre, eller har du lagt pennen fra dig? Smiley
Logged

Kaas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #7 [Interview] The Villans' New Era
« Svar #27: 07 Maj 2008, 20:44 »

Jeg følger stadig med. Det ser godt ud. Kan godt give United-styrer ret i det han siger med ikke at få alt forærret. Så glæder mig til at se næste update!
Men, hvornår kommer den??
Logged

Jaixo
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: #7 [Interview] The Villans' New Era
« Svar #28: 07 Maj 2008, 21:27 »

Hej ærede blog læsere...

Nej, bloggen er absolut ikke stoppet, den er kun sat lidt til side i mit, desværre, hårde program. Jeg vil gerne undskylde at jeg ikke holdt min deadline og det kan jeg kun give mig selv skylden for. Jeg lover jer, med streg under lover, at i får en update senest imorgen!

Jeg er godt klar over at der ikke er tid til pauser på 3-4 dage uden en update, nu hvor det er en konkurrence - så jeg må jo tage mig sammen og få styr på mine prioriteringer Wink

Logged

Kaas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #7 [Interview] The Villans' New Era
« Svar #29: 08 Maj 2008, 20:49 »

Hej ærede blog læsere...

 Nej, bloggen er absolut ikke stoppet, den er kun sat lidt til side i mit, desværre, hårde program. Jeg vil gerne undskylde at jeg ikke holdt min deadline og det kan jeg kun give mig selv skylden for. Jeg lover jer, med streg under lover, at i får en update senest imorgen!

Jeg er godt klar over at der ikke er tid til pauser på 3-4 dage uden en update, nu hvor det er en konkurrence - så jeg må jo tage mig sammen og få styr på mine prioriteringer Wink

Okay. Godt den forsætter! Nej, der er ikke tid til pauser .  Smiley Så kan du så komme igang så vi kan få noget lækkert læsestof !  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010