home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:51:59 warmon Blogkonkur... [27] Journeyman - Asia...
I går kl. 23:07:16 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:17:54 Bubbles Blogkonkur... #9 - Danish Viking War...
I går kl. 18:04:54 szukizek Blogkonkur... 7# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23309
  1 Bruger, 228 Gæster Online.

Indlæg: 1132783 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: saracruz8952@gma
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Konfirmation - Tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Skal du konfirmeres her i 2008
Ja
- 10 (15,2%)
Nej
- 52 (78,8%)
Er lige blevet
- 4 (6,1%)
Antal Stemmer: 66

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Konfirmation - Tråden  (Læst 13028 gange)
AMRDK
Gæst
 
Konfirmation - Tråden
« : 12 Mar 2008, 16:46 »

Vi bevæger os nu ind i den tid på året hvor det er tid til konfirmationer.
Et særligt højdepunkt for os hvor vi selv bekræfter vores tro på GUD, og efter denne
bekræftelse holder vi store fester med gaver, etc.


Året 2008 er det år jeg har set frem til i nogle år.
Gang på gang har jeg været til konfirmationer hos familie og nær og har sagt :
"Bliver det ikke snart min tur !"
- Og det er det så endelig i år i Frederiksberg Kirke Smiley

Hvad med jer andre ?
Nogle der også konfirmeres iår ? Hvilken dag og i hvilken kirke ?
Syntes det kunne være fedt at høre andre om de skal konfirmeres i den kommende
tid eller hvad tidligere konfirmander kan huske fra deres fest/dag.
Evt blå mandag ?

Tillykke til alle kommende konfirmander Smiley
« Seneste Redigering: 13 Apr 2008, 22:45 af AMRDK » Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #1: 12 Mar 2008, 16:48 »

Bekræfte vores tro på Gud? Haha. Næh nej, bekræfte vores trang til gaver, penge og fest. Sådan havde jeg det  hvert fald. Smiley Wink

Til alle jer, der skal nonfirmeres: Føj!
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #2: 12 Mar 2008, 16:51 »

Jeg vælger ikke at holde noget, da jeg er glødende ateist og ikke vil gøre det for gaverne.
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #3: 12 Mar 2008, 16:56 »

Jeg vælger ikke at holde noget, da jeg er glødende ateist og ikke vil gøre det for gaverne.
Det var meget modent og kedeligt.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

absalonsen
Gæst
 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #4: 12 Mar 2008, 16:59 »

Det var meget modent og kedeligt.

Ja, det må du nok sige. Synd når han om ½ år fortryder hans valg.  Rullende Øjne
Logged

cbollerup
Gæst
 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #5: 12 Mar 2008, 16:59 »

Jeg vælger ikke at holde noget, da jeg er glødende ateist og ikke vil gøre det for gaverne.

Hatten af for dig Sommer. Det er nu 4 år siden jeg blev konfirmeret, har aldrig troet på gud, og kommer heller aldrig til det. Jeg valgte alligevel at blive konfirmeret, mest p.g.a. af nogle døende "rettroende" oldeforældre, hvilket jo er helt hen i vejret. Min mor tilbød mig festen, og blive "nonfirmand", men jeg sagde selvfølgelig nej nej. Så hatten af for dig champ, gid alle andre unge havde så store løg-ringe når de nåede til denne "vigtige" dag.
Men ville dog nok tage gaver og festen med som nonfirmand;)
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #6: 12 Mar 2008, 17:03 »

Det var meget modent og kedeligt.
Ja, det må du nok sige. Synd når han om ½ år fortryder hans valg.  Rullende Øjne

Mine venner skal konfirmeres om 2 måned, og jeg tror bestemt jeg får lige så store gaver som dem, når jeg har fødselsdag om en måned.

Hatten af for dig Sommer. Det er nu 4 år siden jeg blev konfirmeret, har aldrig troet på gud, og kommer heller aldrig til det. Jeg valgte alligevel at blive konfirmeret, mest p.g.a. af nogle døende "rettroende" oldeforældre, hvilket jo er helt hen i vejret. Min mor tilbød mig festen, og blive "nonfirmand", men jeg sagde selvfølgelig nej nej. Så hatten af for dig champ, gid alle andre unge havde så store løg-ringe når de nåede til denne "vigtige" dag.
Men ville dog nok tage gaver og festen med som nonfirmand;)

Min morfar har været præst, så for mig var traditionerne også det sværeste at gøre op med. Men jeg nåede frem til denne beslutning, da jeg mener det bare ville være spild af min og præstens tid.
Logged

Kwn2k
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #7: 12 Mar 2008, 17:04 »

Jeg vælger ikke at holde noget, da jeg er glødende ateist og ikke vil gøre det for gaverne.

Jeg valgte det samme, da jeg ikke tror på en døjt af det, og det er for godt 14 år siden..
men det er da kanon der er andre der har det på samme måde..
Logged


cbollerup
Gæst
 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #8: 12 Mar 2008, 17:05 »

Mine venner skal konfirmeres om 2 måned, og jeg tror bestemt jeg får lige så store gaver som dem, når jeg har fødselsdag om en måned.

Min morfar har været præst, så for mig var traditionerne også det sværeste at gøre op med. Men jeg nåede frem til denne beslutning, da jeg mener det bare ville være spild af min og præstens tid.

Synes virkelig det er modent, og super flot af en knægt på 15, at du bare sådan kan bryde ud af en internaliseret primær gruppe Thumbs Up
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #9: 12 Mar 2008, 17:06 »

Det med spild af tid hos præsten, kan jeg skrive under på! Vi fik dog te. Smiley
Det mest latterlige er man skal i kirke et antal gange inden. Jeg skulle ti gange. Det talte for en når jeg kom, og for to når mama og/eller papa var med. Kom dog vist kun fire gange, eller noget i den dur. Wink
Logged

cbollerup
Gæst
 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #10: 12 Mar 2008, 17:08 »

Det med spild af tid hos præsten, kan jeg skrive under på! Vi fik dog te. Smiley
Det mest latterlige er man skal i kirke et antal gange inden. Jeg skulle ti gange. Det talte for en når jeg kom, og for to når mama og/eller papa var med. Kom dog vist kun fire gange, eller noget i den dur. Wink

Vores præst sagde noget fis i retningen af dette:" Det er ikke guds vilje, at tvinge sine børn til bla bla bla..", så vi måtte selv bestemme hvor tit vi kom funny Huh
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #11: 12 Mar 2008, 17:10 »

Vores præst sagde noget fis i retningen af dette:" Det er ikke guds vilje, at tvinge sine børn til bla bla bla..", så vi måtte selv bestemme hvor tit vi kom funny Huh

Alt det her konfirmations pis, er noget præsterne har fundet på for, at få de unge i kirke. Så faktisk unødvendigt.

(Ville dog godt have haft din præst. Smiley)
Logged

AMRDK
Gæst
 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #12: 12 Mar 2008, 17:45 »

Jeg syntes nu nonfirmation er det noget af det latterligste.
- Hvad fejrer man egentlig ? Intet.

På mit hold har vi bl.a haft besøg af Rolf Sørensen og en fra Robinson mens vi også har set
massere af film og spist Pizza ! Opstemt

Mega nice
Logged

AMRDK
Gæst
 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #13: 12 Mar 2008, 17:47 »

Bekræfte vores tro på Gud? Haha. Næh nej, bekræfte vores trang til gaver, penge og fest. Sådan havde jeg det  hvert fald. Smiley Wink

Til alle jer, der skal nonfirmeres: Føj!
Selvfølgelig vil glæder man da sig til gaverne...
Men det er også bare det at holde en fest til ære for dig.

Men jeg meget enig med dig i det med nonfirmeres.
Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Konfirmation - Tråden
« Svar #14: 12 Mar 2008, 18:42 »

Synes det er helt fint at blive nonfirmeret!

Men synes ikke det er okay at de holder et fest, og får de samme gave! Mener heller ikke de har noget at fejre.

Og ja, jeg blev konfirmeret sidste år Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010