home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 852 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Skadestuen FM2010
| | | | |-+  Hjælp til editor
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hjælp til editor  (Læst 2815 gange)
Ganso
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Hjælp til editor
« : 03 Jul 2010, 12:48 »

Hej er gået igang med et lille projekt, har valgt at starte mit eget hold. men er stødt på et lille problem som jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælp mig med  Thumbs Up ville bare lige høre hvordan jeg kan bygge mit helt eget stadion.. for ved mig ser det kun ud til at jeg kan vælge andres stadion, men ikke bygge mit eget  crazy

btw. vidste ikke hvor dette skulle postes henne Peace
Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til editor
« Svar #1: 14 Jul 2010, 15:36 »

Låner lige denne tråd..

Jeg går lidt med ideen om at svække OB økonomisk igennem editoren, for at give mig yderligere modstand rent økonomisk i spillet, da det på mange punkter er for nemt at få en god økonomi på kort tid.. Men da jeg ikke er så stærk til editoren, håber jeg på en person med lidt baggrundsviden kan hjælpe mig..

Det jeg godt kunne tænke mig, er først og fremmest at sænke sponsorpengene med et x antal procenter.. Men hvis jeg nu feks. sænker dem med 50%, vil de så jævnt og roligt blive større, eller vil spillet hurtigt sætte den op året efter igen, for at matche OB vurderet ud fra dens størrelse, eller hvordan hænger det sammen?

Jeg vil nemlig gerne undgå at "det hele retter sig tilbage igen" men at det istedet over en længervarende periode skal blive bedre..

Ligeledes har jeg tænkt lidt på at ændre i billetpriserne.. Kunne nemlig se at en klub som FCM får 75kr. pr. billet, mens OB får 135(tror jeg det var).. Begge matcher jo ikke virkeligheden, men spørgsmålet er om priserne stilles efter sidste års slutplacering? for hvis det er tilfældet, så vil jeg ikke ændre i dem..


Og som rosinen i pølseenden.. Hvis i har nogle mulige forslag til hvordan jeg kan svække OB økonomisk, som om de var blevet ramt af finanskrisen, så kom endelig med forslag.. De skal blot være realistiske, så ikke noget med tvangsnedrykning eller lign.

Mvh Guldbrand
Logged

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til editor
« Svar #2: 14 Jul 2010, 15:44 »

Logged


Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til editor
« Svar #3: 14 Jul 2010, 16:11 »

Kan prøve at give dem lidt gæld tage lidt af sponsoratet og sådan lidt så bliver det sikkert sværere. Er det okay Guldbrand?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til editor
« Svar #4: 14 Jul 2010, 16:23 »

Kan prøve at give dem lidt gæld tage lidt af sponsoratet og sådan lidt så bliver det sikkert sværere. Er det okay Guldbrand?

Det er ikke selve udførrelsen jeg har brug for.. Det er mere de konsekvenser der kan komme på sigt.. For jeg har f.eks. ikke lyst til at ændre sponsorratet til det havle, hvis det efter ét år går tilbage til det gamle igen.. Det jeg egentlig er ude efter, er at vide hvordan sponsorrater virker?  ud fra hvilke kriterier bliver en klub tildelt en sponsor, og hvad afgør hvor stor beløbet skal være?

Det samme med billetpriserne, for dem kan jeg heller ikke se logikken i.. FCK tager f.eks. 150kr. Brøndby 114, AGF 125, FCM 75, Randers 129, og HB Køge tager åbenbart ingenting for deres billetter.. Det jeg vil vide er: hvis jeg ændre priserne til 110 kr. ved alle sammen, vil de så forblive 110kr, eller vil de gå tilbage til det gamle efter 1-2 sæsoner...?


Så det er lidt noget baggrundsviden jeg har brug for her..  Smiley
Logged

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til editor
« Svar #5: 14 Jul 2010, 16:33 »

Det er ikke selve udførrelsen jeg har brug for.. Det er mere de konsekvenser der kan komme på sigt.. For jeg har f.eks. ikke lyst til at ændre sponsorratet til det havle, hvis det efter ét år går tilbage til det gamle igen.. Det jeg egentlig er ude efter, er at vide hvordan sponsorrater virker?  ud fra hvilke kriterier bliver en klub tildelt en sponsor, og hvad afgør hvor stor beløbet skal være?

Det samme med billetpriserne, for dem kan jeg heller ikke se logikken i.. FCK tager f.eks. 150kr. Brøndby 114, AGF 125, FCM 75, Randers 129, og HB Køge tager åbenbart ingenting for deres billetter.. Det jeg vil vide er: hvis jeg ændre priserne til 110 kr. ved alle sammen, vil de så forblive 110kr, eller vil de gå tilbage til det gamle efter 1-2 sæsoner...?


Så det er lidt noget baggrundsviden jeg har brug for her..  Smiley

Billetpriserne ved jeg ikke, men vil mene de bliver tildelt efter hvor dit hold det ligger hvor mange mennesker der bor i byen.

Sponsorene tilgengæld, bliver ikke bare lige så gode igen eller hvad man siger, der sker det samme som der gør når din sponsor aftale slutter med andre hold, du får en ny af samme værdi eller du får en svagt forbedret sponsor aftale. Kritierne er hvor god din klub er, hvor meget klubben den bliver set. En klub som HB Køge vil ALDRIG få en sponsoraftale med Bwin fordi de ikke bliver set i udlandet, hvis de begynder at spille med i CL så er muligheden større for så bliver de set i hele Europa. Så det har meget med din reputation at gøre.

Håber det hjalp.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til editor
« Svar #6: 14 Jul 2010, 16:38 »

Billetpriserne ved jeg ikke, men vil mene de bliver tildelt efter hvor dit hold det ligger hvor mange mennesker der bor i byen.

Sponsorene tilgengæld, bliver ikke bare lige så gode igen eller hvad man siger, der sker det samme som der gør når din sponsor aftale slutter med andre hold, du får en ny af samme værdi eller du får en svagt forbedret sponsor aftale. Kritierne er hvor god din klub er, hvor meget klubben den bliver set. En klub som HB Køge vil ALDRIG få en sponsoraftale med Bwin fordi de ikke bliver set i udlandet, hvis de begynder at spille med i CL så er muligheden større for så bliver de set i hele Europa. Så det har meget med din reputation at gøre.

Håber det hjalp.

Så lad os sige at jeg ændre mit sponsorrat, så jeg får det samme som en dansk 1. div. klub.. Hvad så når jeg skal "forhandle" ny kontrakt, vil jeg så få et svagt forbedret, eller vil jeg få en som tilpasser sig OBs reputaion og omdømme? (altså tilbage til det gamle)

Angående billetpriserne, så troede jeg også det havde noget at gøre med omdømme og sidste års placering.. Men med de f.eks. priser som der er, kan jeg overhovedet ikke gennemskue noget fornuftigt i det..   Huh
Logged

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til editor
« Svar #7: 14 Jul 2010, 16:49 »

Det med billetspriser er jeg også fuldstændig lost.

Men sponsoratet vel kun stige svagt. Du vil ikke få en kontrakt der er forbedret med 10 milioner. Med Atalanta da jeg fik ny kontrakt havde jeg nået at være med til kvartfinalen i CL og vundet Serie A og min kontrakt blev kun forbedret med 1 mio.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til editor
« Svar #8: 14 Jul 2010, 16:51 »

Det med billetspriser er jeg også fuldstændig lost.

Men sponsoratet vel kun stige svagt. Du vil ikke få en kontrakt der er forbedret med 10 milioner. Med Atalanta da jeg fik ny kontrakt havde jeg nået at være med til kvartfinalen i CL og vundet Serie A og min kontrakt blev kun forbedret med 1 mio.

Okay, tak for hjælpen.. Prøver at sænke den, og så må tiden vise hvorvidt den vil stige svagt som jeg håber, eller om den vil få en boom efter første sæson  Smiley
Logged

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til editor
« Svar #9: 14 Jul 2010, 16:59 »

Du kan jo også bare forlænge sponsor aftalen da du jo først får ny sponsor aftale når den gamle udløber.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010