home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  1 Bruger, 937 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Fænomenet Ronaldo
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Fænomenet Ronaldo  (Læst 23025 gange)
Welling
Gæst
 
Fænomenet Ronaldo
« : 23 Jun 2006, 18:11 »

Jeg synes, at den bedste angriber i de sidste 10 år, fortjener en tråd for sig selv. I denne tråd kan man diskutere Ronaldo, og hvor stor en person og spiller han egentligt er. Han beviste endnu engang sit værd, da han i går torsdag scorede to mål for Brasilien.

Jeg skriver lige nogle facts om ham, så de uvidende også kan forstå hvor stor han egentligt har været:

- Han blev kåret til Verdens bedste i 1996, 1997 samt 2003.

- Han har været med til 4 VM. I 1994 kom han dog ikke på banen. I 1998 scorede han 4 mål. I 2002 lavede han 8 mål, og blev kåret til turneringens bedste spiller, og blev samtidig topscorer.

- Som 16-årig scorede han 56 mål i 59 kampe for en af Brasiliens største klubber Cruzeiro.

- Som 17-årig kom han til PSV Eindhoven, hvor han spillede i to år og scorede 66 mål i 71 kampe.

- Som 19-årig blev han solgt til Barcelona, hvor han scorede 48 mål i 51 kampe. Der i blandt 34 mål i 37 kampe i La Liga.

- I sæsonen 1997/1998 blev han solgt til Inter, hvor han scorede 49 mål i 68 kampe - Inter vandt bl.a. Uefa Cuppen.
Efter at have scoret hattrick mod Piacenza døbte den italienske presse ham Fænomentet, da han synes umulig at stoppe.

- Han fortsatte med, at score mål for Inter, indtil han i 1999 fik en alvorlig knæskade. Han var ude i et år, og da  han endelig kom tilbage, blev han skadet i hans første kamp, og var ude i yderligere et år. På det tidspunkt troede man, at han aldrig ville komme til, at spille fodbold igen, og flere rigmænd overvejede muligheden for, at give ham en stor sum penge for at rejse jorden rundt, og spille showbold.

- Han kom dog tilbage fra skaden i år 2001, hvor han nåede, at få 10 kampe for Inter, og scorede 7 mål.

- I VM 2002 blev han turnerings spiller med 8 mål. Herefter købte Real Madrid ham for 27 mio pund.

- I første sæson for Real Madrid scorede han 23 mål i 31 kampe, og blev topscorer i La Liga.

- I 03/04 scorede han 24 mål i 32 kampe.

- I efteråret 2005 fik han en skade, som holdte ham ude i ca. 2½ måned. Da han kom tilbage i 2006 nåede han aldrig rigtigt, at finde formen, før han blev småskadet igen. Men i April fandt han dog endelig formen, da han scorede i 4 kampe i streg (bl.a. mod Barca), men blev endnu engang skadet i næsten to måneder optil VM.

- I hans professionelle karriere har han indtil videre scoret 429 mål i 583 kampe.

Nu håber jeg, at der er noget at debattere, da det har taget forholdsvis lang tid at skrive ind. Så kom endelig i gang.

Hvad synes du om Ronaldo? Bliver han VM-topscorer?

Jer som skriver noget ala: "Han er fed, grim og dårlig", kan godt skride ud og lege på jernbaneskinnerne. I aner alligevel ikke noget om fodbold. Det er selvfølgelig i orden, at svine ham, så længe det er konstruktivt.
Logged

Welling
Gæst
 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #1: 23 Jun 2006, 18:15 »

Det skal lige siges, at jeg ikke er 100% på, hvordan hans skadesforløb har udfoldet sig i 2005/2006. Jeg skriver bare som jeg husker det har været, men jeg håber det er rigtigt.
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #2: 23 Jun 2006, 18:21 »

Man kan sige meget om ham, man han gør det jo altid godt til VM, og mon ikk han slår rekorden.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #3: 23 Jun 2006, 18:32 »

Jeg håber han slår rekorden, så munden bliver lukket på alle de kritikere som raver ned på ham, bare der er den mindste ting !
Men sådan er det jo at være en verdensstjerne, eller skulle man sige, en tidligere verdensstjerne?
Logged

chelidze90
Gæst
 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #4: 23 Jun 2006, 18:42 »

Han slår nok rekorden her til VM, han har/haft et fantastisk antrit og kan sætte modstanderne hvis han er i hopla. Dog mener jeg stadig han virker lidt kvabset og lidt doven i kampene, men han formår jo stadig at score Smiley
Logged

BIF-Boy
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #5: 23 Jun 2006, 18:50 »

Hvis der er noget jeg bare ikke kan tage er det de forskellige kommentatere på TV2 og DR1. "Ronaldo er for tyk han laver ingen ting"
Hvordan er det lige at Fleming toft kan sidde og sige Ronaldo er for overvægtig og at han ikke laver noget. Ronaldo har aldrig været den angriber der går ned og forsvare på midtbanen  i går mod Japan. Inden kampen startede vejede han 500 Gram over han ideal vægten som pt er på 90 og jeg tror nok han har tabt de 500 gram på den kamp og jeg håber fra nu og til VM slutter han bare bomber vidre
Logged

Brøndby ´96
Arsenal ´96

Simoni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #6: 23 Jun 2006, 19:03 »

Enig med Jharn og Bif--Boy...   
Uanset hvor meget overvægtig HAN HAR VÆRET, vil han, efter min mening, altid være et fænomen..   
Og det ser nu ud til at det begynder at gå bedre og bedre, så jeg håber virkelig meget vi får se ham i topform igen.
Logged

Welling
Gæst
 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #7: 23 Jun 2006, 19:10 »

Hvis der er noget jeg bare ikke kan tage er det de forskellige kommentatere på TV2 og DR1. "Ronaldo er for tyk han laver ingen ting"
Hvordan er det lige at Fleming toft kan sidde og sige Ronaldo er for overvægtig og at han ikke laver noget. Ronaldo har aldrig været den angriber der går ned og forsvare på midtbanen  i går mod Japan. Inden kampen startede vejede han 500 Gram over han ideal vægten som pt er på 90 og jeg tror nok han har tabt de 500 gram på den kamp og jeg håber fra nu og til VM slutter han bare bomber vidre

Jeg synes især Troels Bech er forfærdelig, at høre på. Ved begge mål siger han: "Fordi han stort set ikke bevæger sig, står han lige det rigtige sted." I går bevægede han sig næsten konstant - i hvert fald når Brasilien havde bolden - i modsætning til de andre to kampe, hvor han var næsten stillestående.

Hvis han scorer i næste kamp, er jeg næsten sikker på, at han bliver topscorer - selvfølgelig under forudsætning af, at Brasilien bliver verdensmestre, eller i hvert fald når finalen!
Logged

Welling
Gæst
 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #8: 23 Jun 2006, 22:13 »

Logged

Chriz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #9: 23 Jun 2006, 22:27 »

Det er sku nogle gode mål han har lavet igennem tiden  Shockeret Peace
Logged

Juller
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #10: 23 Jun 2006, 22:39 »

Jeg skal ærgeligt indrømme at Ronaldo er en af verdens bedste angribere gennem tiden, efter min mening. Selvom han er overvægtig eller hvad han er, har han altid scoret de kasser som han skal på hans klubhold. Og nu har han også slået Vm rekorden. Så egentligt burde man skamme sig over det. Fantastisk spiller Thumbs Up
Logged

Ramos 4
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #11: 24 Jun 2006, 13:57 »

Der kan ikke være nogen tvivl om at han er en af de absolut bedste angribere gennem tiden! hans næse for mål er ikke set bedre i verden når han er i form, og hans målgennemsnit i de klubber han har spillet i er jo fantastiske. Nu er han så øverst på all-time vm topscorerlisten, endnu en understregning af hvor god han er.
Desværre bliver hans mange flotte bedrifter og titler lidt overskygget af den overvægt han har fået de sidste år Smiley det er synd.
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #12: 24 Jun 2006, 16:45 »

Har aldig brudt mig synderligt meget om Ronaldo, Peace
men hans præstastion mod Japan var jo ikke ligefrem prangende, for det første var hans mål jo langt fra de bedste vi har set, og til dem der siger at det er han rolle på holdet tvivler jeg stærkt på det eftersom Brasilien spil jo ikke bygger på at der bare skal stå en inde foran og lige sætte panden på bolden så den triller ind i et tomt mål, og for det andet er Japan jo ikke ligefrem en vildt skræmmende modstander.
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #13: 24 Jun 2006, 16:55 »


Jer som skriver noget ala: "Han er fed, grim og dårlig", kan godt skride ud og lege på jernbaneskinnerne. I aner alligevel ikke noget om fodbold. Det er selvfølgelig i orden, at svine ham, så længe det er konstruktivt.


Og det har du måske, Huh
man kan jo godt have forstand på fodbold fodi man synes Ronaldo er fed, dårlig og grim,
for det første er Ronaldo fed af en fodboldspiller at være, de fleste fodboldspillere ligger vidst for det meste 1-5 kg. under ideal vægten, men Ronaldo vejer et halvt kg. for meget, hivlket tyder på at han spiser mere end klubben beder ham om, vad jo ikke ligefrem hjælper ham til at få mere anderkendelse, for det andet er han efter min mening ikke vildt "flot"
og for det tredje er han jo langt fra den bedste spiller
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #14: 24 Jun 2006, 18:15 »

Tyk eller ej, han blev Real Madrids topscorer igen i år. Men ok, Real har jo også haft en skidt sæson.
Og det er satme nogle imponerende mål statistikker han har fået lavet igennem tiderne.  Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010