home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:07:31 warmon Blogkonkur... [1] xxxxxxxxx - Opsætn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  0 Brugere, 834 Gæster Online.

Indlæg: 1132693 over 31365 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  7100 #10
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: 7100 #10  (Læst 7491 gange)
Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7100 #5
« Svar #15: 17 Nov 2010, 15:54 »

Imponerende resultater med en så ringe trup. Jeg er selv Vejle, så jeg ved, hvor svært økonomien har det. Jeg lejede dog i omegnen af 10 spillere i 1. divison - heriblandt Bashkim Kadrii (som skulle overtales gennem medierne), Daniel Høegh og Rasmus Falk fra OB, Mikkel Cramer fra Randers, Thomas Callesen fra SønderjyskE og Martin Rauschenberg fra Esbjerg - omkostningsfrit selvfølgelig. Jeg rykkede da også op rimelig klart, men det ville jeg nok ikke have gjort uden lejeaftalerne.
Glæd dig til vinterpausen, hvor Martin Pedersen og Brian Priske kommer tilbage til klubben og fucker dit lønbudget op igen. Jeg bedte Priske om at gå ned i løn pga. klubbens økonomi, hvilket han accepterede, så det var fint. Når du rykker op, bliver din økonomi nogenlunde stabil (specielt hvis du overvintrer på andenpladsen i Suppen, hvilket jeg gjorde). Jeg er i 3. sæson nu, hvor jeg blandt andet har skrevet med Anthony Vanden Borre og Cicero, hvilket er to klassespillere.

Held og lykke med Jyllands stolthed - jeg følger med! Wink
« Seneste Redigering: 17 Nov 2010, 15:57 af Vinokourov » Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 7100 #5
« Svar #16: 17 Nov 2010, 17:26 »

Imponerende resultater med en så ringe trup. Jeg er selv Vejle, så jeg ved, hvor svært økonomien har det. Jeg lejede dog i omegnen af 10 spillere i 1. divison - heriblandt Bashkim Kadrii (som skulle overtales gennem medierne), Daniel Høegh og Rasmus Falk fra OB, Mikkel Cramer fra Randers, Thomas Callesen fra SønderjyskE og Martin Rauschenberg fra Esbjerg - omkostningsfrit selvfølgelig. Jeg rykkede da også op rimelig klart, men det ville jeg nok ikke have gjort uden lejeaftalerne.
Glæd dig til vinterpausen, hvor Martin Pedersen og Brian Priske kommer tilbage til klubben og fucker dit lønbudget op igen. Jeg bedte Priske om at gå ned i løn pga. klubbens økonomi, hvilket han accepterede, så det var fint. Når du rykker op, bliver din økonomi nogenlunde stabil (specielt hvis du overvintrer på andenpladsen i Suppen, hvilket jeg gjorde). Jeg er i 3. sæson nu, hvor jeg blandt andet har skrevet med Anthony Vanden Borre og Cicero, hvilket er to klassespillere.

Held og lykke med Jyllands stolthed - jeg følger med! Wink

Jeg forsøgte mig også selv med at leje Bashim Kadrii, men han valgte at afvise mig, hvorfor jeg i stedet lejede Helenius. Men det er lidt en bevist strategi at jeg vælger at satse på egne talenter fremfor at leje en masse. Mest af alt fordi jeg ikke kan forudse hvordan min økonomi ser ud til næste sæson, og hvor mange penge jeg har til rådighed. Så derfor vil jeg hellere satse på at udvikle min egen trup, og gøre den klar til Superligaen hvis jeg skulle rykke op, end at stå med ti-tolv spillere som forlader mig efter deres lejekontrakt er udløbet.

Men tak for kommentaren, og lidt input fra dit Vejle spil. Er glad for at du følger med..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 7100 #5
« Svar #17: 18 Nov 2010, 21:33 »


Første nederlag til Vejle Boldklub
Smilets by, og den Århusianske entusiastiske stemning blev de første til at nedlægge topholdet Vejle i et sandt topdrama i 1. Divisionen. To dødbolde afgjorde duellen til AGFs fordel.

Blæsende, med en stille regn dalende ned over NRGI Park, er det en skuffet Jens Jessen der forlader den våde bane i Århus. Et bittert nederlag, et nederlag hvor man taktisk havde godt styr på AGF, men en kamp hvor to tilfældigheder skulle afgøre en af sæsonens vigtigste kampe.

Jens Jessen virkede ellers fortrøstningsfuld da han for halvanden time siden så sine spillere sparke kampen i gang, velvidende om at man allerede på forhånd havde regnet hjemmeholdets taktik ud. En kontrollerende midtbane, og dybe stikninger til de to spidsangribere Peter Graulund og Devdariani. Men med en lav defensiv linje afværgede man alle forsøg på ethvert angreb fra AGF, hvilket kort før pausen fik frustrationer til at koge over hos Stephan Petersen der klodset modtog sit andet gule kort.

Anden halvleg, taktikken er den samme. Ti mod elleve presser AGF på, mens Vejle kæmper for det ene point – Et point man på forhånd var fuld tilfreds med. Men også et point man aldrig kom nærmere end at AGF i sikker stil hev sejren hjem. To gange ved frispark – først ved forreste stolpe, for derefter ved fjerneste stolpe kom Peter Graulund og Casper Sloth først på bolden, og fra tæt distance kunne de føre bolden over stregen.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 7100 #6
« Svar #18: 20 Nov 2010, 13:47 »


Efterårsmestre
Et imponerende efterår er færdigspillet i 1. Divisionen, hvor Vejle mod forventningerne overvintre på førstepladsen i skarp konkurrence med fire andre hold om oprykning til landets bedste fodboldrække.

De på forhånd fem oprykningsfavoritte r ligger i et intens opgør om de to pladser der skal sikre oprykning til superligaen, og aldrig før har topholdende været så suveræne som man ser det i år.  Vejle, HB Køge, AGF og AB har været i særklasse og alle andre hold overlegne, mens Viborg hænger i med lillefingeren for at bevare kontakten til de fire tophold.

Vejle Boldklub er således bare syv point fra at have maksimum point for efteråret, men alligevel er afstanden til nr. Fire AB på bare seks point. Det er derfor ikke længere et spørgsmål om kvalitet der skal afgøre oprykningsduellen, for det har alle hold bevist at de besidder, der er derimod et spørgsmål om udholdenhed, og hvem der kan holde det høje niveau i længest tid.


*****


I vinterpausen har Vejle fået gensyn med en lang række af udlejede spillere. Marc Pedersen, Brian Priske, Jonas Halling, Brian Nielsen og Martin Pedersen er alle kommet tilbage fra lån, hvilket har smadret lønbudgettet totalt. Man har dog gjort sit for at nedbringe lønnen igen, da både Brian Nielsen og Martin Pedersen har forladt klubben med det sammen, samtidigt med at Jonas Halling og Brian Priske begge vil være fortid i klubben ved sæsonafslutningen.

Klubben lider dog stadigvæk under specielt Brian Priskes løn på tre millioner kr. årligt, hvilket betyder at Vejle er knap tre millioner kr. over sit lønbudget. Det overskredne lønbudget er ikke godt for klubben, der i øjeblikket har et
underskud i omegn af 17 millioner kr. på bundlinjen. Og det er tiltrods for en indsprøjtning på fire millioner kr. fra bestyrelsen.
Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7100 #7
« Svar #19: 21 Nov 2010, 01:26 »

Hvordan kan Brian Nielsen komme hjem fra et lån? Så vidt jeg ved skal han skifte til RedBull Salzburg efter han har været i Redbull New York
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7100 #7
« Svar #20: 21 Nov 2010, 02:21 »

Hvordan kan Brian Nielsen komme hjem fra et lån? Så vidt jeg ved skal han skifte til RedBull Salzburg efter han har været i Redbull New York
Han kommer hjem én dag, og så smutter han til Østrig.

Guldbrand: Tag en snak med Priske i interaction og bed ham om at gå ned i løn. Det vil han gerne. Smiley
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 7100 #7
« Svar #21: 22 Nov 2010, 21:11 »

Hvordan kan Brian Nielsen komme hjem fra et lån? Så vidt jeg ved skal han skifte til RedBull Salzburg efter han har været i Redbull New York
Som Vinokourov er inde på, så er Brian Nielsen tilbage i klubben i en dag, før han skifter.. Iøvrigt en skam at miste så stort et talent uden at få en krone for ham. Han kunne ellers være glimrende at have i truppen.

Han kommer hjem én dag, og så smutter han til Østrig.

Guldbrand: Tag en snak med Priske i interaction og bed ham om at gå ned i løn. Det vil han gerne. Smiley

Virker til at Priske slet ikke er interesseret i lønforhandlinger, men det gør mig heller ikke så meget. Han er simpelthen alt for dyr i lønomkostninger, også selvom jeg skulle kunne få den halveret. Så det passer mig meget godt at han smutter til sommer. Han har desuden svært ved at overhovedet komme på holdet, pga af hans manglende hurtighed.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 7100 #7
« Svar #22: 22 Nov 2010, 21:32 »


Vejle må undvære profil resten af sæsonen
Otte kampe restere af dette forår, hvor tingene for alvor er ved at spidse til. Fire hold kæmper stadig om oprykning, men for Vejle Boldklub bliver det uden holdets store stjerne Kim Olsen, der er skadet resten af sæsonen.

Foråret er i gang, og topstriden i 1. Divisionen er bestemt ikke aftaget, hvor fire hold stadig kæmper om oprykningspladserne . Niveauet blandt topholdende er dog faldet en smule i forhold til det fantastiske efterår, og kun AGF der før pausen var fire point efter Vejle har holdt samme høje niveau og kan med en sejr i deres udsatte kamp mod FC Vestsjælland nå over Vejle i tabellen.

For Vejle Boldklub er det også blevet til sæsonens første pointtab på hjemmebane, da FC Fyn formåede at holde nul-nul hele kampen igennem, mod et svagt spillende Vejle mandskab. Vejle fik igen tur i den med tre sejre i træk, inden uafgjort mod Brønshøj og et yderst skuffende nederlag til Fredericia igen skabte kontakt til forfølgerne.

Men Vejle Boldklub ser ud til at gå en hård tid i møde. Et af holdets absolutte største stjerner Kim Olsen pådrog sig en skade i kampen mod Viborg, og vil sidde ude i resten af foråret. Derfor bliver det den blot 20 årige Chidi Omeje der skal agere targetman i angrebet, og forhåbentlig score sin andel af de mål der er nødvendige for at sikre oprykning som er klubbens helt store mål.

« Seneste Redigering: 22 Nov 2010, 21:34 af Guldbrand » Logged

TimE
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 7100 #8
« Svar #23: 24 Nov 2010, 14:08 »

*Kigger på kalenderen*
*Tripper sine fingre*
NEEED MOAAAAARRRRRR!!!!!!

Peace
Logged

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 7100 #8
« Svar #24: 28 Nov 2010, 12:02 »


Spændingen intakt
Med bare en enkelt spillerunde tilbage, er spændingen i 1. Divisionen intakt. AGF er sikre på oprykning, mens AB har udspillet deres chancer. Dermed står Vejle og HB Køge i en duel om den sidste plads, inden sidste spillerunde.

Med henholdsvis 66 og 65 point til Vejle og HB Køge, vil man normalt allerede være sikret oprykning, og i mange tilfælde også stå som vindere af 1. Divisionen. Men ikke destro mindre står begge hold i en situation hvor man kan slutte som det hold med flest point i 1. Divisionen uden at rykke op.

Hvem af de to hold der skal rykke op vil blive afgjort på sidste spilledag, hvor Vejle drager til Gladsaxe for at spille mod AB, mens HB Køge skal til det østlige Jylland for at møde AGF. Begge modstandere har været stærke igennem hele sæsonen, men fælles har de begge at de intet har spille for. AGF er allerede sikre på førstepladsen, mens AB er sikret på fjerdepladsen men 60 point, hvilket ellers som regel burde være nok til oprykning.

Hjemmebane statistikken for AGF lyder på elleve sejre, og tre uafgjorte i 14 kampe, hvilket gør dem ubesjrede på hjemmebane. Der venter derfor HB Købe et meget svært opgør, når de gæster NRGI Park. For AB lyder statistikken ti sejre, et enkelt uafgjort og tre nederlag. Der venter derfor Vejle en svær, men lidt mere komfortabel modstander i den sidste spillerunde.

Vejle Boldklubs sidste fem kampe: uafgjort, sejr, nederlag, sejr, sejr.
HB Køges sidste fem kampe: Uafgjort, nederlag, sejr, sejr, sejr.

AGF sidste fem kampe: uafgjort, uafgjort, sejr, sejr, sejr.
ABs sidste fem kampe: Sejr, sejr, sejr, nederlag, uafgjort
Logged

TimE
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 7100 #9
« Svar #25: 28 Nov 2010, 12:41 »

Spændendene Smiley

Var ellers begyndt at tro du havde droppet bloggen
Logged

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 7100 #9
« Svar #26: 28 Nov 2010, 12:45 »

Spændendene Smiley

Var ellers begyndt at tro du havde droppet bloggen

Tiden har desværre været knap her på det sidste da vi er midt i gang med et skoleprojekt for Vestas, som vi snart skal op og fremlægge for dem.. Så frem til den 10 januar vil bloggen være præget af at meget af tiden går med skoleprojektet.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 7100 #9
« Svar #27: 05 Dec 2010, 12:57 »

Note:
- Denne update vil blive den sidste og afsluttende update for denne blog. Jeg har desværre i øjeblikket ikke tiden til at opretholde bloggen, da vi frem til d. 10 December står til at forberede og fremlægge et projekt, som tager tiden i hverdagene, mens julefrokoster tager tiden i weekenden. Jeg forventer dog at komme med en ny blog, når engang den næste patch udkommer, og når tiden gerne skulle være til det igen


Ny sæson i landets bedste række venter
Trods en dominerende AB mandskab i sidste spillerunde, forsvarede Vejle sig godt, og viste stor kynisme i angrebet, hvor de med to scoringer sikrede sig sejren og oprykningen til Superligaen.

AB var spilstyrende igennem hele kampen, da københavnerne tog imod favoritter fra Vejle Boldklub. Alligevel blev det Vejle der trak sig sejresrigt ud af opgøret med en nul-to sejr, efter scoringer af Omeje og Anders Clausen. I den anden kampe formåede HB Køge ikke at udnytte de 40 minutter hvor de var en mand i overtal. Kampen endte i stedet nul-nul i Aarhus, og dermed blev det AGF og Vejle Boldklub der endte som de to oprykkere med henholdsvis 71 og 69 point.

Danmark:
FC Midtjylland endte som suveræne vindere af Superligaen foran FCK, OB, Brøndby og AaB. Silkeborg og Lyngby rykkede ned. Pokalturneringen blev vundet af AaB med to-et over AGF efter forlænget spilletid.

Champions League
Lyon 2-4 Chelsea

Euro League
Perlermo 2-1 Alt. Madrid

Sverige:
Guld: Elfborg
Sølv: Helsingborg
Bronze: Örebro

Norge:
Guld: Rosenborg
Sølv: Stabæk
Bronze: Lillestrøm

England:
Guld: Manchester United
Sølv: Chelsea
Bronze: Tottenham
FA Cup: Stoke

Skotland:
Guld: Rangers
Sølv: Celtic
Bronze: Dundee United

Tyskland:
Guld: Leverkusen
Sølv: FC Bayern
Bronze: Schalke 04
Pokal: Frankfurt

Spanien:
Guld: Barcelona
Sølv: Real Madrid
Bronze: Valencia
Pokal: Barcelona

Italien:
Guld: AC Milan
Sølv: Juventus
Bronze: AS Roma
Pokal: Napoli

Andre mestre: Genk, Litex, FC Lahti, Lyon, Olympiakos, Ajax, BATE, Bohemians, Grindavik, M. Haifa, Dinamo, Lindfield, Lech, Benfica, Rapid Buc. Spartak Moskva, Young Boys, Red Star, Slovan Bratislava, Jablonec, Besiktas, Shaktar, Debrecen, Neath, FC RB Salzburg
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010