home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 01:07:31 warmon Blogkonkur... [1] xxxxxxxxx - Opsætn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 725 Gæster Online.

Indlæg: 1132693 over 31365 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Snyder??
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Snyder??  (Læst 13121 gange)
Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #15: 11 Jun 2017, 00:09 »

Så at man genstarter fordi man ikke kan lide resultatet af det der er sket, og forsøge at ændre det til noget mere favorabelt, er ikke snyd for dig..? Hvad nu hvis det var FIFA, du spillede med en kammerat, og du har scoret til 2-1 i sidste minut, og han så slukker for PS'en..? Er det også i orden? Fordi det kan du jo i spillet og det er ikke snydekoder?

Det er en spændende diskussion synes jeg for det er jo et spørgsmål om hvordan vores hjerner fungerer hver især. Smiley

Jeg spiller ikke FIFA, så det kan ikke sammenlignes for mig.
Men nej, jeg synes ikke det er snyd hvis man gemmer inden en kamp og spiller den om. Så burde man ikke kunne gemme inden en kamp, hvis det var snyd.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #16: 11 Jun 2017, 00:33 »

Jeg spiller ikke FIFA, så det kan ikke sammenlignes for mig.
Men nej, jeg synes ikke det er snyd hvis man gemmer inden en kamp og spiller den om. Så burde man ikke kunne gemme inden en kamp, hvis det var snyd.

Jeg spiller heller ikke FIFA, det var et forsøg på at give et sammenligneligt billede, lad os sige CS så, eller andet du spiller med multiplayer.

Man skal vel have lov til at gemme alle steder, jeg personligt spiller altid hen til en kamp inden jeg lukker ned, da det er et naturligt punkt for mig at stoppe - så ved jeg hvad der skal ske næste gang jeg tænder skærmen op igen.

Jeg forbeholder mig fortsat uforstående overfor, at du ikke føler det er snyd at starte forfra hvis det går skidt - jeg er klar over det er folks eget spil (forudsætter det ikke er en challenge med andre involveret), men at sige at det ikke sidestilles med en form for snyd kan jeg ikke se hvordan du rationerer dig frem til - bare fordi det er muligt at gøre. Det er jo også muligt at skrive snydekoder ind - ellers kunne du jo heller ikke gøre det?
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Snyder??
« Svar #17: 12 Jun 2017, 19:38 »

Kom vi aldrig længere, med denne diskussion ? Skuffet
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #18: 12 Jun 2017, 21:53 »

Åbenbart ikke, men alt der ikke er naturligt er jo  snyd
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #19: 13 Jun 2017, 17:42 »

Jeg kan godt se logikken i at "snyde", fordi den eneste man snyder er jo reelt set sig selv. Og da jeg var yngre (og "snød") følte jeg ikke at min sejr var mindre værd, eller at min præstation blev dårligere af, at der blev hjulpet lidt til. Det gør jeg så i dag, og det er også derfor jeg for længst er gået væk fra at gemme før vigtige kampe.. Nu gemmer jeg kun inden de træningskampe som jeg går på ferie henover i tilfælde af et tilbud bliver accepteret på en spiller jeg har budt på, og bestyrelsen så afbryder kontraktforhandling erne - Hvilket jeg egentlig synes er dybt åndssvagt.

At sammenligne det med at snyde i et online-spil synes jeg dog er forkert. For i et multiplayerspil vil man typisk med snyd vinde på bekostning af andre der dermed falder misvisende rang/point/what ever. I FM snyder du dig selv og AI'en, hvilket er helt fredeligt. Hvis man så fortæller stolt om sine bedrifter i klubtrådene, så siger det vel egentlig bare mere om personen end så meget andet. Men ligeså snart man bringer "snyd" med ind i Challenges - hvad end det er at gemme eller bruger Editors - så kan man igen sammenligne det på lige fod med multiplayerspil.
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Snyder??
« Svar #20: 15 Jun 2017, 09:57 »

Jeg kan godt se logikken i at "snyde", fordi den eneste man snyder er jo reelt set sig selv. Og da jeg var yngre (og "snød") følte jeg ikke at min sejr var mindre værd, eller at min præstation blev dårligere af, at der blev hjulpet lidt til. Det gør jeg så i dag, og det er også derfor jeg for længst er gået væk fra at gemme før vigtige kampe.. Nu gemmer jeg kun inden de træningskampe som jeg går på ferie henover i tilfælde af et tilbud bliver accepteret på en spiller jeg har budt på, og bestyrelsen så afbryder kontraktforhandling erne - Hvilket jeg egentlig synes er dybt åndssvagt.

At sammenligne det med at snyde i et online-spil synes jeg dog er forkert. For i et multiplayerspil vil man typisk med snyd vinde på bekostning af andre der dermed falder misvisende rang/point/what ever. I FM snyder du dig selv og AI'en, hvilket er helt fredeligt. Hvis man så fortæller stolt om sine bedrifter i klubtrådene, så siger det vel egentlig bare mere om personen end så meget andet. Men ligeså snart man bringer "snyd" med ind i Challenges - hvad end det er at gemme eller bruger Editors - så kan man igen sammenligne det på lige fod med multiplayerspil.

Spot on - sejre og titler har en helt anden "ligegyldig" værdi, når det er med snyd involveret - jeg "snød" også i de yngre år - men det gider jeg sgu ikke mere.
Der er jo ingen glæde ved at opnå tingene, hvis tingene er gemt inden.

Jeg tror virkelig mange snyder herinde - de resultater som folk formår at trække hjem - det er helt vildt.
Og det kan jo oftest være en enkelt kamp, som definerer hele sæsonen. Men den der vigtige kamp, som ikke tabes alligevel og hvor moralen forbliver oppe - det er vildt afgørende.

Jeg rammer ihvertfald stimer, hvor det slet ikke kører, uanset hvem jeg er.
Og det er yderst svært at forvandle et midterhold til tophold på få sæsoner.
Logged

Tårn29
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Snyder??
« Svar #21: 15 Jun 2017, 11:43 »

Det eneste "snyd" jeg bruger nu til dags er, at når jeg er langt nok henne i spillet, så gemmer jeg nogle gange spillet lige før nyt youth intake. Så jeg kan genstarte spillet i håb om den næste superstjerne Peace
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Snyder??
« Svar #22: 15 Jun 2017, 12:31 »


Jeg tror virkelig mange snyder herinde - de resultater som folk formår at trække hjem - det er helt vildt.
Og det kan jo oftest være en enkelt kamp, som definerer hele sæsonen. Men den der vigtige kamp, som ikke tabes alligevel og hvor moralen forbliver oppe - det er vildt afgørende.

Der er jeg simpelhen nød til at bede om henvisninger, jeg har aldrig mistænkt nogen for at snyde med resultater netop på denne side?
Jovist, jeg har ikke læst ALT, men føler jeg får det meste med? Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Snyder??
« Svar #23: 15 Jun 2017, 13:17 »

Jeg tænker fx. i Liverppol-tråden, at det er lidt vildt, at bruger1 vinder mesterskabet de to første sæsoner.
Imens at bruger2 skriver han ender som 2'er og 7'er, med stort set samme stamme.

Der er selvfølgelig forskel på dem der styrer holdet, men det er alligevel vildt at en laver pointrekord, og en anden bliver 7'er?

Og det er ikke for at være "efter" folk - alle spiller forskelligt, men tænker at det virkelig er nogle generelt imponerende resultater.
Folk rammes ikke af særlig "vigtige" skader, og moralen holdes høj over en hel sæson.

For mit eget vedkommende, så rammes jeg altid af svære perioder i sæsonen - som koster moral og point - og de varer et stykke tid. Uanset hvor godt et hold jeg har - og dem der laver 100 point i ligaerne - de kan umuligt rammes af stimerne - og det forstår jeg ikke - da jeg er rimelig kvik til FM :-)
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Snyder??
« Svar #24: 15 Jun 2017, 21:51 »

Jeg tænker fx. i Liverppol-tråden, at det er lidt vildt, at bruger1 vinder mesterskabet de to første sæsoner.
Imens at bruger2 skriver han ender som 2'er og 7'er, med stort set samme stamme.

Der er selvfølgelig forskel på dem der styrer holdet, men det er alligevel vildt at en laver pointrekord, og en anden bliver 7'er?

Og det er ikke for at være "efter" folk - alle spiller forskelligt, men tænker at det virkelig er nogle generelt imponerende resultater.
Folk rammes ikke af særlig "vigtige" skader, og moralen holdes høj over en hel sæson.

For mit eget vedkommende, så rammes jeg altid af svære perioder i sæsonen - som koster moral og point - og de varer et stykke tid. Uanset hvor godt et hold jeg har - og dem der laver 100 point i ligaerne - de kan umuligt rammes af stimerne - og det forstår jeg ikke - da jeg er rimelig kvik til FM :-)

Men kan ikke se at det skulle indikere snyd ? Smiley
Jeg har da før spillet en 1. første sæson med eksempelvis TeBe Berlin som eksempel hvor jeg sluttede på 8. pladsen og alt var lort... for senere at starte en ny sæson med blot 3 nederlag til følge og en klar 1. plads og oprykning med samme hold og taktik? Smiley

Det smukke ved FM er jo, at det er en stor sandsynlighedsmaski ne og jeg har næsten aldrig (intet jeg kan huske) haft seriøse skader af en stamspiller Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #25: 15 Jun 2017, 22:23 »

Jeg tænker fx. i Liverppol-tråden, at det er lidt vildt, at bruger1 vinder mesterskabet de to første sæsoner.
Imens at bruger2 skriver han ender som 2'er og 7'er, med stort set samme stamme.

Der er selvfølgelig forskel på dem der styrer holdet, men det er alligevel vildt at en laver pointrekord, og en anden bliver 7'er?

Og det er ikke for at være "efter" folk - alle spiller forskelligt, men tænker at det virkelig er nogle generelt imponerende resultater.
Folk rammes ikke af særlig "vigtige" skader, og moralen holdes høj over en hel sæson.

For mit eget vedkommende, så rammes jeg altid af svære perioder i sæsonen - som koster moral og point - og de varer et stykke tid. Uanset hvor godt et hold jeg har - og dem der laver 100 point i ligaerne - de kan umuligt rammes af stimerne - og det forstår jeg ikke - da jeg er rimelig kvik til FM :-)

Hvis du simulerer de første 2 sæsoner, 25 gange er jeg egentlig også sikker på du vil se nogle save perioder der har nogle spøjse udfald. - Har personligt oplevet et save hvor Hverken Barcelona eller Real Madrid vandt La Liga de første 5 sæsoner - og der spillede jeg ikke i landet, så det var på ingen måde min indflydelse på spillet der gjorde det.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #26: 15 Jun 2017, 22:35 »

Når man selv har betalt for et spil, må man jo spille det som man lyster. Jeg spiller ikke selv multiplayer spil, men selvfølgelig er det ikke OK at snyde deri, da man snyder andre. Men i et spil jeg spiller for mig selv, synes jeg altså ikke at det er at snyde at gemme inden en kamp og spille den om, da det kan gøres naturligt i spillet. At snyde for mig, involverer cheat codes eller brug af in-game editor. Alt andet kan jeg altså ikke sige at jeg synes er snyd.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #27: 16 Jun 2017, 09:29 »

Fair nok at du spiller for dig selv, og din udtalelse omkring multiplayer-spil og at det ikke er OK, tyder jo også på at du er helt enig i at det er en form for snyd.

Man må spille som man har lyst, som du selv er inde på, men det er vel heller ikke det, denne diskussion går ud på.

I forbindelse med en tidligere kommentar omkring det virker som om der er mange der snyder (uden at jeg vil tage stilling til det), så gider jeg personligt ihvertfald ikke høre om dit save hvis du har snydt - hvad enten det er editor, at gemme, eller andet, medmindre det er i en blog hvor det er bevidst eller det er udpenslet at det er sket.
« Seneste Redigering: 16 Jun 2017, 10:12 af Broen13 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #28: 16 Jun 2017, 10:03 »

Når man selv har betalt for et spil, må man jo spille det som man lyster. Jeg spiller ikke selv multiplayer spil, men selvfølgelig er det ikke OK at snyde deri, da man snyder andre. Men i et spil jeg spiller for mig selv, synes jeg altså ikke at det er at snyde at gemme inden en kamp og spille den om, da det kan gøres naturligt i spillet. At snyde for mig, involverer cheat codes eller brug af in-game editor. Alt andet kan jeg altså ikke sige at jeg synes er snyd.
Nu skal jeg ikke diktere hvordan du skal spille dit spil, for som du selv siger så er man fri til at spille som man vil.. Men jeg undrer mig alligevel hvad forskellen er på at gemme inden en vigtig kamp og spille den 2-3-4 gange for at få sejren, eller at skrive en kode, så man får det resultat man ønsker?   
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Snyder??
« Svar #29: 16 Jun 2017, 15:45 »

Nu skal jeg ikke diktere hvordan du skal spille dit spil, for som du selv siger så er man fri til at spille som man vil.. Men jeg undrer mig alligevel hvad forskellen er på at gemme inden en vigtig kamp og spille den 2-3-4 gange for at få sejren, eller at skrive en kode, så man får det resultat man ønsker?   

Håber inderligt, for folks sunde fornufts skyld, at dem der vælger at spille en kamp igen og igen for et resultat, har sig et skin med en instant result knap.. jeg ville gå fuldstændig kold i mit save hvis jeg skulle sidde i timevis og spille samme kamp, bare for at få den vigtige udebane sejr.. Peace Nå, men det er jo hvad det er.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010