home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 667 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  Alt eller Intet - Tråden (Minigame)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Alt eller Intet - Tråden (Minigame)  (Læst 2659 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Alt eller Intet - Tråden (Minigame)
« : 02 Jan 2011, 08:53 »



Hvert efterår ses en række hold at overraske både positivt og negativt. Af de positive overraskelser har der i år været blandt andet Dortmund i Tyskland, Rennes i Frankrig og Bolton i England. I dette scenarie er det dog ikke de positive overraskelser der er i højsædet, men derimod de negative. Flere hold har formået at skuffe så fælt, at de nu befinder sig i en større eller værre krise, enten i form af stor fare for nedrykning, eller i form en seriøs formkrise der har sendt holdet væsentligt lavere end forventet i deres respektive liga.

I år har særligt tre hold gjort sig skyldige i seriøse problemer allerede her efter en halv sæson. De tre hold er Willem II fra Holland, Arles-Avignon i Frankrig og Stuttgart i Tyskland. Alle tre ligger de til nedrykning, nogle længere fra overlevelse end andre. Fælles er dog, at endnu en sæson i de bedste rækker giver betydeligt bedre økonomi, og også en forhøjet chance for at holde på stjernerne.

Holdene er i den grad forskellige, helt ligesom deres situationer. Er du manden, der måske kan redde dem blot denne ene sæson, eller måske endda tage holdet videre derfra, og føre holdet til tops i fremtiden?



Willem II har i mange sæsoner spillet fast i den bedste hollandske række, og det er på trods af, at holdet faktisk havde sin storhedstid mellem 1930 og 1970 med peak midt i halvtredserne. Siden er det gået sløvt til, og i de sidste 5 sæsoner er det kun en gang blevet til en placering bedre end en 15. plads. Dermed er der plads til forbedring, og det ses tydeligt i denne sæson.

Hidtil har holdet kun skrabt 4 point sammen, og det er vel at bemærke uden en eneste sejr. Foråret skal derfor i den grad vise en anden kynisme, og den skal gerne findes hurtigst muligt. Er du manden til at jobbet?



Hvor de andre hold har kunnet stå imod krisen med masser af rutine, både hvad truppen og klubbens organisation angår, så er Arles-Avignon helt nye i gamet. Faktisk er det oprykkerne at finde i den bedste franske række for første gang, og så er det endda tilfældet efter to oprykninger i streg, helt som Blackpool er det i England. Dermed står klubben over for en massiv udfordring, en udfordring, som klubben endnu ikke har kunnet tackle tilfredsstillende. Derfor finder de sig pt. isoleret i bunden af den franske Ligue 1, og også her skal der dermed ske noget i foråret, for at sikre pladsen i næste års udgave af den bedste franske række.



I Stuttgart finder man måske sæsonens største overraskelse. Den tyske klub der vandt Bundesligaen for omtrent 5 år siden var forventet at skulle blande sig i topstriden. Ikke som favoritter til mesterskabet, men dog som et hold der uden tvivl skulle være i stand til at kunne spille med om de europæiske pladser. Helt anderledes er det dog gået, og trods en trænerfyring, så har holdet måttet gå til vinterpause med en placering under stregen. Sammenlignet med de andre hold, er Stuttgart selvfølgelig ikke på samme vis truet med nedrykning, i det selv en lille forbedrelse kan hive klubben oven vande, men er det mon muligt, endnu at spille med om pladserne ud i Europa?


Er du klar på udfordringerne i de forskellige klubber? Så indsæt dig selv som styrmand for en af managerne i klubberne (scenariet hentes som et save-game). Held og lykke, og god spillelyst!

Willem II      -      Arles-Avignon      -      Stuttgart



« Seneste Redigering: 02 Jan 2011, 08:57 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Alt eller Intet - Tråden (Minigame)
« Svar #1: 02 Jan 2011, 08:53 »

Her er lidt mere baggrundsinfo omkring scenariet.

Spillet er blevet oprettet som normalt, og derefter simuleret et halvt år frem vha. feriefunktionen for en arbejdsløs manager. Ved vinterpausen er der blevet gjort brug af FMRTE til at lave om i resultaterne. Der er IKKE blevet redigeret på samtlige resultater mellem alle hold, men blot blevet redigeret direkte i tabellen, således at denne passer med den rigtige, eller i hvert fald så tæt på som muligt.

I FM har holdene spillet flere kampe før vinterpausen, end de har i virkeligheden i visse tilfælde. Her er det holdenes resultater i FM i de ekstra kampe, der lægges til den rigtige score, og derved giver en så optimal stilling som muligt.

Ved "spillets start" er man indsat som manager i den pågældende klub under den daværende managers navn. Det handler altså ikke umiddelbart om at føre sig "selv" til toppen, men blot om at ændre så meget man kan, under det managernavn man nu engang har valgt.

Der er tilføjet så mange ligaer, det vil sige de 5 store + Holland, således at man, såfremt man lyster det, sagtens kan spille videre end blot den halve sæson.

Go' spillelyst.
« Seneste Redigering: 02 Jan 2011, 09:02 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Duffk90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Alt eller Intet - Tråden (Minigame)
« Svar #2: 02 Jan 2011, 13:45 »

er skuffet over at AaB ikke er med :p
Logged

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Alt eller Intet - Tråden (Minigame)
« Svar #3: 02 Jan 2011, 13:47 »

Jeg tror jeg vil prøve Stuttgart gamet, selvom det nok er den "mindste" challenge syntes jeg bestemt der er muligheder der, og endda med chancen for at gamet vil køre videre...
Logged

Quagmire
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Alt eller Intet - Tråden (Minigame)
« Svar #4: 02 Jan 2011, 13:48 »

Jeg tror jeg vil prøve Stuttgart gamet, selvom det nok er den "mindste" challenge syntes jeg bestemt der er muligheder der, og endda med chancen for at gamet vil køre videre...

Der en fejl i Stuttgart gamet, de er placeret som 6'er i ligaen...
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alt eller Intet - Tråden (Minigame)
« Svar #5: 02 Jan 2011, 17:48 »

kan heller ikke få den til at virke
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Alt eller Intet - Tråden (Minigame)
« Svar #6: 02 Jan 2011, 21:13 »

Er de placeret som nr. 6 udfra deres placering eller ud fra deres point?
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Nees
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Alt eller Intet - Tråden (Minigame)
« Svar #7: 03 Jan 2011, 01:49 »

Hej de lyder mega sejr alle tre, men jeg har lige et spørgsmål, som jeg kom til at tænke på i forgårs, er det muligt er rykke spillet frem, som IRL, nu kan jeg se ligaerne passer, som de skal, men hvordan er det muligt?

Jeg har nemlig overvejet om man skulle overtage en skuffelse eller overraskelse mit i sæsonen, men hvordan gøres det?
Logged

tubbe93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Alt eller Intet - Tråden (Minigame)
« Svar #8: 03 Jan 2011, 15:29 »

Hej de lyder mega sejr alle tre, men jeg har lige et spørgsmål, som jeg kom til at tænke på i forgårs, er det muligt er rykke spillet frem, som IRL, nu kan jeg se ligaerne passer, som de skal, men hvordan er det muligt?

Jeg har nemlig overvejet om man skulle overtage en skuffelse eller overraskelse mit i sæsonen, men hvordan gøres det?

I indlæg nr. 2 er der beskrevet hvordan de har gjort, sådan vil du også kunne gøre!
Logged

FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !

Nees
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Alt eller Intet - Tråden (Minigame)
« Svar #9: 04 Jan 2011, 23:30 »

I indlæg nr. 2 er der beskrevet hvordan de har gjort, sådan vil du også kunne gøre!

Takker det er mig, som sidder og sover hehe Wink
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010