home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  0 Brugere, 839 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Golf, Golf, og atter Golf
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 Udprint
Forfatter Emne: Golf, Golf, og atter Golf  (Læst 53481 gange)
vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #150: 11 Jun 2013, 13:31 »

fedt jeg vidste ikke der var så mange herinde der spiller golf. Er selv lige begyndt at spille med en ven. Men er ikke så god men træner næsten hver dag ude i golfklubben eller herhjemme Smiley
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #151: 11 Jun 2013, 14:12 »

Jeg er også endelig kommet igang med golftræningen, inden jeg på lørdag skal gå årets første runde. Mit mål i år er at få spillet nok til at jeg igen kan gå til mit handicapå på 22,4. Men med de meget få runder de seneste år, så bliver det svært.

N17 - Skal vi snart have en revanche på min hjemmebane? Smiley

Hey Hcan..
Jo det kunne da være spændende... Men hvordan jeg skal komme derind ved jeg ikke lige - har ingen bil Smiley Men lad os prøve at finde ud af noget alligevel Smiley

Sikke mange golfspillere der dukker op nu... Vi skal have arrangeret FmFreaks Championship! Opstemt

- Selvom jeg nok ville tæve jer alle! Hævet Øjenbryn Wink

Et "mesterskab" kunne sgu være meget sjovt i hvert fald Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #152: 11 Jun 2013, 17:14 »

Hey Hcan..
Jo det kunne da være spændende... Men hvordan jeg skal komme derind ved jeg ikke lige - har ingen bil Smiley Men lad os prøve at finde ud af noget alligevel Smiley

Et "mesterskab" kunne sgu være meget sjovt i hvert fald Smiley

S-tog til Lyngby, så tager jeg dig med resten af vejen Smiley

Og ja - kunne være fedt hvis vi kunne lave et mesterskab, desværre syntes jeg vi er i undertal af københavnere på golf fronten, og specielt det med man skal køre efter det, bliver "svært" at få arrangeret.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #153: 11 Jun 2013, 21:30 »

Træls... Ubeslutsom

Og hvem har sagt vi skal spille stableford, Wester? Djævel Wink

Hahaha ja slagspil vil du nok vinde  Grin
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #154: 17 Jun 2013, 21:49 »

Så nåede jeg igennem årets første runde, hvor man kan sige at stabiliteten er det manglende kode ord, for trods det at jeg fik 34 point (hvilket jeg er godt tilfreds med), så var der 4 huller, hvor jeg end ikke fik point.

Men jeg er godt tilfreds med at spille til så mange point, da jeg kun har slået 2 spande bolde ud i 2013, og alligevel gik banen til mit handicap... NARJS.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #155: 21 Jun 2013, 08:42 »

Jeg gik en perfekt runde igår og scorede 44 point. 27 på de første 9 og fik point på alle huller.. Stabiliteten er ved at være der, altså på min hjemmebane i Fredericia. For jeg var en tur på Barløseborg, som er ratet nemmere men scorede kun 22 der og smed ikke mindre end 10 bolde væk, det var LORT!

Nå men sæsonens mål er mere eller mindre nået, for jeg er nede i 26,5 i handicap, hvilket er langt bedre end jeg havde regnet med på nuværende tidspunkt. Så nu er det nye mål at lande et sted mellem 20 og 22 inden sæsonen er slut..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Kudska
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #156: 21 Jun 2013, 15:01 »

Jeg starter også her den 1/7 i Værløse golf klub, med at få nogle træning og teori så jeg kan komme igang på stor bane.. Gælder mig helt vildt da jeg har spillede lidt på pay and play baner..
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #157: 23 Jun 2013, 12:00 »

Jeg starter også her den 1/7 i Værløse golf klub, med at få nogle træning og teori så jeg kan komme igang på stor bane.. Gælder mig helt vildt da jeg har spillede lidt på pay and play baner..

Du må endelig sige til, hvis du mangler nogle at spille med, jeg savner ihvertfald nogle "venner" at spille golf med.
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #158: 23 Jun 2013, 14:02 »

Jeg begyndte til golf for lidt under en måned siden og har idag spillet mig ned til 48 i handicap, så nu er DGU kortet i hus Thumbs Up
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Kudska
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #159: 14 Jul 2013, 20:12 »

Har lige et par spørgsmål:

Hvad sker der hvis:

Du leder efter din bold i rough og kommer til at træde på den, så den flytter sig?

Samme spørgsmål men det er bare min medspiller der træder på min bold?

Du spiller din bold uf af skoven men rammer din medspillers golfbag med bolden, og den triller ud på fairway?

I en slagspilsturnering slår du dit drive fra et sted uden for teestedets grænser og bolden ender out of bounds. Du retter fejl ven korrekt at spille en bold inden for teestedets grænser, hovr mange slag inkl. eventuelle straffeslag har du nu brugt?

Samme situatuin som i sidste spørgsmål opdager du først fejlen efter du har drivet ud på næste hul. Du går tilbage og rette fejlen. Kan man det efter reglerne?

Hvad er kort fortalt et slag?

Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #160: 14 Jul 2013, 21:37 »

Har lige et par spørgsmål:

Hvad sker der hvis:

Du leder efter din bold i rough og kommer til at træde på den, så den flytter sig?

Der tildeles et strafslag. regel 18,2 a

Samme spørgsmål men det er bare min medspiller der træder på min bold?

Der er ikke straf. Regel 18,3 og 18,4

Du spiller din bold uf af skoven men rammer din medspillers golfbag med bolden, og den triller ud på fairway?

Der sker ingenting

I en slagspilsturnering slår du dit drive fra et sted uden for teestedets grænser og bolden ender out of bounds. Du retter fejl ven korrekt at spille en bold inden for teestedets grænser, hovr mange slag inkl. eventuelle straffeslag har du nu brugt?
(Du pådrager dig to strafslag. Regel 11.4 B)

Samme situatuin som i sidste spørgsmål opdager du først fejlen efter du har drivet ud på næste hul. Du går tilbage og rette fejlen. Kan man det efter reglerne?

Hvis slagspilleren udfører et slag fra det næste teested uden først at rette sin fejl eller, såfremt det drejer sig om det sidste hul på runden, forlader greenen uden først at bekendtgøre sin hensigt om at rette sin fejl, bliver han diskvalificeret.

Hvad er kort fortalt et slag?
14-1. Slaget til bolden skal være reelt.
Bolden skal rammes med et reelt slag med køllehovedet og må ikke skubbes, skrabes eller skovles.



Svarene er mine bedste bud, du kan læse mere her http://www.golf.dk/node/166
Yderligere kan der være forskel fra hul spil til slagspil
« Seneste Redigering: 14 Jul 2013, 21:39 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Kudska
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #161: 14 Jul 2013, 22:20 »

Har lige lidt flere Smiley

Din bold ligger i rough i en situation, hvor du har ret til lempelse uden straf. Du finder korrekt det nærmeste sted på banen, som er fri af den pågældende gene, som ikke er nærmer hullet, og som ikke er i en hazard eller på green. Hvor langt fra det sted må du droppe din bold?

Du dropper fri af grøften ifølge reglerne, men bolden triller tilbage i grøften og bliver væk. Hvad nu?

Din bold ligger kun 25 meter fra hullet, men lige bag en bunker. Du slår slaget i bunkeren i et svært leje. Kan man erklære bolden uspillelig og med 1 staffeslag droppe en bold så nær som muligt ved det sted, hvorfra bolden sidst blev spillet?

Du har dømt din bold uspillelig på fairway og dropper den korrekt med 1 staffeslag kanp 2 køllelængder fra dens oprindelige position. Bolden triller ydeliger 1 køllelængde væk, men ikke nærmere hullet og stadig på fairway. Skal den droppes om?

Du dropper en bold. Da bolden rammer jorden ruller den ca. ½ meter nærmere hullet, men ikke nærmere end boldens oprindelige position, og ikke ind i en hazard, ind på en green eller out of bounds, Skal den droppes om?

Du spiller slagspil. Du slår til din bold på et tidspunkt, hvor det var din medslagspillers tur til at slå. Hvad nu?
Logged

jstoffer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #162: 14 Jul 2013, 22:35 »

Har lige lidt flere Smiley

Din bold ligger i rough i en situation, hvor du har ret til lempelse uden straf. Du finder korrekt det nærmeste sted på banen, som er fri af den pågældende gene, som ikke er nærmer hullet, og som ikke er i en hazard eller på green. Hvor langt fra det sted må du droppe din bold?

Du dropper fri af grøften ifølge reglerne, men bolden triller tilbage i grøften og bliver væk. Hvad nu?

Din bold ligger kun 25 meter fra hullet, men lige bag en bunker. Du slår slaget i bunkeren i et svært leje. Kan man erklære bolden uspillelig og med 1 staffeslag droppe en bold så nær som muligt ved det sted, hvorfra bolden sidst blev spillet?

Du har dømt din bold uspillelig på fairway og dropper den korrekt med 1 staffeslag kanp 2 køllelængder fra dens oprindelige position. Bolden triller ydeliger 1 køllelængde væk, men ikke nærmere hullet og stadig på fairway. Skal den droppes om?

Du dropper en bold. Da bolden rammer jorden ruller den ca. ½ meter nærmere hullet, men ikke nærmere end boldens oprindelige position, og ikke ind i en hazard, ind på en green eller out of bounds, Skal den droppes om?

Du spiller slagspil. Du slår til din bold på et tidspunkt, hvor det var din medslagspillers tur til at slå. Hvad nu?

For at være flabet, så synes jeg selv du skal bruge det link der er ovenfor, du kan ikke altid regne med at andre kender reglerne Wink En golfspiller bør have kendskab til de grundlæggende regler. Og jeg har brugt 2 minutter på, at finde reglerne du søger via det før omtalte link, så det er bare med at komme igang  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 14 Jul 2013, 22:42 af jstoffer » Logged

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #163: 14 Mar 2014, 19:17 »

Så nærmer golfsæsonen sig med hastige skridt og diverse golfbaner landet rundt åbner op for deres sommergreens. Og så skal vi selvfølgelig have gang i tråden her.

Hvad er jeres mål for sæsonen? Er der nogen nye spillere derude? Og så skal vi vel også have et FMD/FMF golftræf i år, hvor vi forhåbentlig bliver flere end de 3 vi var sidste år.

FGC hvor jeg spiller åbner banen på mandag og har åbningsturnering den 6. april, som er en makkerturnering, hvor jeg håber vi kan nappe en top 3 placering.

Mit mål for sæsonen er at komme under de 20 i handicap, er pt. på 26,5, så det burde være muligt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #164: 14 Mar 2014, 19:55 »

Min sæson startede i onsdags. Var sgu dejligt endeligt at komme i gang igen. Spillet er dog blevet noget skidt i løbet af de sidste 4 måneder, men mon ikke det ændrer sig i løbet af sæsonen. Målet er i hvert fald at komme under 15 i år som minum, er pt. i 17,5.

Samtidigt skal jeg gerne op mellem de 50-60 tee offs ligesom sidste år Smiley
Logged


Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010