home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 948 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2010
| | | | |-+  Tre-mands forsvar
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Tre-mands forsvar  (Læst 7976 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Tre-mands forsvar
« : 28 Jun 2010, 19:05 »

Jeg har længe gerne ville afprøve en taktik med et tre-mands forsvar, men ofte - eller faktisk hver gang, er det ikke nogen succes for mig, hvorfor jeg hurtigt opgiver det igen.. Men nu ønsker jeg at gøre mig endnu et forsøg, og prøve at analysere mig frem til hvorfor det går galt, og hvordan jeg kan gøre det bedre..

Men inden jeg påbegynder det, så kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der har erfaringer med et tre mands forsvar, og hvilke roller i har anvendt over hele linjen - Altså også midtbane og angreb..

Mvh Guldbrand
Logged

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #1: 28 Jun 2010, 19:17 »

Jeg har stor succes med 3-mandsforsvar. Lukker i hvertfald ikke ret mange mål ind. scorer dog heller ikke så mange haha.
Er pt. i efteråret 2010 med juventus(har kun haft juve i 2.sæson) og har tre mand nede bagi med chiellini(i midten) som boldspillende og de andre som centralforsvar(mener jeg.). Har dog også en meget defensiv defensiv midtbane!
Logged

korzika
Gæst
 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #2: 28 Jun 2010, 19:21 »

Kan også forestille mig, at midtbanen spiller en stor rolle. Det er i hvert fald vigtigt at finde den rigtige balance. Man skulle nødig skabe en motervej til modstanderholdet, mens det heller ikke ville være for klogt at stille for mange folk forsvaret, så angrebet bliver i for stort undertal, når de angriber.

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #3: 28 Jun 2010, 19:28 »

Jeg har stor succes med 3-mandsforsvar. Lukker i hvertfald ikke ret mange mål ind. scorer dog heller ikke så mange haha.
Er pt. i efteråret 2010 med juventus(har kun haft juve i 2.sæson) og har tre mand nede bagi med chiellini(i midten) som boldspillende og de andre som centralforsvar(mener jeg.). Har dog også en meget defensiv defensiv midtbane!

Hvordan er rollefordelingen og opstillingen på din midtbane? For som Korzika er inde på, så har dette nok en massiv indflydelse...
Logged

Wicked Sick!
Gæst
 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #4: 28 Jun 2010, 19:28 »

Jeg har længe gerne ville afprøve en taktik med et tre-mands forsvar, men ofte - eller faktisk hver gang, er det ikke nogen succes for mig, hvorfor jeg hurtigt opgiver det igen.. Men nu ønsker jeg at gøre mig endnu et forsøg, og prøve at analysere mig frem til hvorfor det går galt, og hvordan jeg kan gøre det bedre..

Men inden jeg påbegynder det, så kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der har erfaringer med et tre mands forsvar, og hvilke roller i har anvendt over hele linjen - Altså også midtbane og angreb..

Mvh Guldbrand

Problemet er, at tre mands forsvar er stækt overfor en klassisk 4-4-2, men i moderne fodbold går flere og flere over til at spille 4-3-3 eller 4-2-3-1 også bliver tre-mands forsvaret hurtigt såbart, da det let bliver strukket ud og der bliver alt for stor afstand mellem forsvarsspillerne, hvis de møder hold, der spiller en moderne taktik. Men som sagt, det er stærkt overfor 4-4-2, da man har 2 mænd, der kan mandsopdække de 2 angribere også en sweeper.
Det var nok også derfor, at tre-mands forsvar var mest fremme i 90erne, da de fleste hold spillede 4-4-2.

Jeg har dog aldrig for alvor prøvet mig med et tre mands forsvar i FM, men kunne forestille mig, at det var meget det samme som i virkeligheden: Godt overfor 2 mands angreb, dårlig overfor 3 mands/1 mands angreb.
Logged

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #5: 28 Jun 2010, 19:33 »

Jeg har vundet VM og Copa America med Argentina, hvor jeg spillede med et 3 mands forsvar. Jeg spillede selvfølgelig meget offensivt, men jeg lukkede egentlig ikke særlig mange mål ind alligevel. De 3 forsvarer var alle centrale forsvarer. Så havde jeg en 4 mands midtbane, hvor begge kanter var offensive kantspillere, en central midtbane, der var boldvindene midtbanespiller (forsvar) og en central midtbane, der var avanceret playmaker (support). Det fungerede super, selvom det lyder offensivt. Det er dog ikke en taktik jeg har prøvet med andre hold, og jeg kunne heller ikke forestille mig at prøve den med et klubhold.
Logged

former zoesuckins

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #6: 28 Jun 2010, 19:36 »

Hvordan er rollefordelingen og opstillingen på din midtbane? For som Korzika er inde på, så har dette nok en massiv indflydelse...
         a b c
            d
          e  f
        g  h  i
            j
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #7: 28 Jun 2010, 19:38 »

Jeg har vundet VM og Copa America med Argentina, hvor jeg spillede med et 3 mands forsvar. Jeg spillede selvfølgelig meget offensivt, men jeg lukkede egentlig ikke særlig mange mål ind alligevel. De 3 forsvarer var alle centrale forsvarer. Så havde jeg en 4 mands midtbane, hvor begge kanter var offensive kantspillere, en central midtbane, der var boldvindene midtbanespiller (forsvar) og en central midtbane, der var avanceret playmaker (support). Det fungerede super, selvom det lyder offensivt. Det er dog ikke en taktik jeg har prøvet med andre hold, og jeg kunne heller ikke forestille mig at prøve den med et klubhold.

Lyder utroligt at du har haft succes med dette, da din taktik lyder utrolig sårbar overfor spil over fløjene.. Shockeret Du har jo reelt set ikke noget til at dække kanterne med..
Logged

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #8: 28 Jun 2010, 19:43 »

Lyder utroligt at du har haft succes med dette, da din taktik lyder utrolig sårbar overfor spil over fløjene.. Shockeret Du har jo reelt set ikke noget til at dække kanterne med..

Den nærmeste centerforsvar plejer som regel at komme ud og skærme af, men det sker selvfølgelig noget sent, da der inden er masser af plads på kanten. Men jeg synes nu ikke fløjspil har været det store problem.
Logged

former zoesuckins

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #9: 28 Jun 2010, 20:03 »

Jeg spillede i min anden sæson med Bayern München med et tre-mands forsvar, og med stor success.

I ligaen scorede jeg 76 mål og lukkede 18 ind, og vandt ligaen med 78 point. Pokalturneringen blev vundet med en målscore på 24-4 over de seks runder, og en 4-1 sejr i finalen over Wolfsburg. I CL vandt jeg sikkert de første fem kampe, inden mine reserver spillede 1-1 ude mod Panathinaikos i den sidste kamp. Jeg løb ind i en spillemæssig krise umiddelbart før 1. runde, og spillede samlet 3-3 mod Lyon, men gik videre på udebanemål. Herefter slog jeg samlet Tottenham med 6-4, Chelsea med 5-1, og Juventus i finalen med 2-1.

Mine tre forsvarsspillere var alle defensivt orienteret. De to yderste var "Ball Playing Defender", mens den midterste var "Limited Defender".

To Wing Backs, begge på "Automatic".

Én Central Midtbane som "Deep Lying Playmaker" og "Support".

To Offensive Kanter som "Inside Forward" og "Attack".

Én Offensiv Midtbane som "Trequartista".

Og én Angriber som "Target Man" og "Attack".

Min normale startopstilling mener jeg var sådan her:

Adler

Demichelis - Onyewu - Badstuber
Lahm                                                   Aurélio
Kroos
Robben    -    Van der Vaart    -    Ribéry
Gómez
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #10: 06 Jul 2010, 14:48 »

Jeg spillede i min anden sæson med Bayern München med et tre-mands forsvar, og med stor success.

I ligaen scorede jeg 76 mål og lukkede 18 ind, og vandt ligaen med 78 point. Pokalturneringen blev vundet med en målscore på 24-4 over de seks runder, og en 4-1 sejr i finalen over Wolfsburg. I CL vandt jeg sikkert de første fem kampe, inden mine reserver spillede 1-1 ude mod Panathinaikos i den sidste kamp. Jeg løb ind i en spillemæssig krise umiddelbart før 1. runde, og spillede samlet 3-3 mod Lyon, men gik videre på udebanemål. Herefter slog jeg samlet Tottenham med 6-4, Chelsea med 5-1, og Juventus i finalen med 2-1.

Mine tre forsvarsspillere var alle defensivt orienteret. De to yderste var "Ball Playing Defender", mens den midterste var "Limited Defender".

To Wing Backs, begge på "Automatic".

Én Central Midtbane som "Deep Lying Playmaker" og "Support".

To Offensive Kanter som "Inside Forward" og "Attack".

Én Offensiv Midtbane som "Trequartista".

Og én Angriber som "Target Man" og "Attack".

Min normale startopstilling mener jeg var sådan her:

Adler

Demichelis - Onyewu - Badstuber
Lahm                                                   Aurélio
Kroos
Robben    -    Van der Vaart    -    Ribéry
Gómez


Jeg vil nu ikke mene du spiller med kun 3 forsvarsspillere, når du også bruger 2 WB.

Jeg har gennem længere tid spillet en meget smal 3-3-1-3, og det fungerer upåklageligt. Mine 3 centrale forsvarsspillere er alle sat som alm. centrale forsvarsspillere. På midten har jeg 3 centrale midtbaner, hvor de yderste er spillere med gode deffensive kvaliteter, mens den centrale er den offensive. Jeg syntes også mine 2 yderste forsvarsspillere er gode til at skærme af, og det samme er mine 2 yderste midtbaner. Jeg er igang med 2. sæson med Real Madrid, og efter 12 kampe i turneringen er der kun gået 2 mål ind. Sidste sæson vandt jeg mesterskabet og CL, så det går fint her i Madrid:-)
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #11: 09 Jul 2010, 21:35 »

Jeg vil nu ikke mene du spiller med kun 3 forsvarsspillere, når du også bruger 2 WB.

Jeg har gennem længere tid spillet en meget smal 3-3-1-3, og det fungerer upåklageligt. Mine 3 centrale forsvarsspillere er alle sat som alm. centrale forsvarsspillere. På midten har jeg 3 centrale midtbaner, hvor de yderste er spillere med gode deffensive kvaliteter, mens den centrale er den offensive. Jeg syntes også mine 2 yderste forsvarsspillere er gode til at skærme af, og det samme er mine 2 yderste midtbaner. Jeg er igang med 2. sæson med Real Madrid, og efter 12 kampe i turneringen er der kun gået 2 mål ind. Sidste sæson vandt jeg mesterskabet og CL, så det går fint her i Madrid:-)
Kan du ikke lige vise hvordan din opstilling er?
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #12: 09 Jul 2010, 22:20 »

Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Wicked Sick!
Gæst
 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #13: 09 Jul 2010, 22:34 »

Logged

korzika
Gæst
 
Sv: Tre-mands forsvar
« Svar #14: 09 Jul 2010, 22:44 »

Hvis man kan få 3-mands-forsvaret til at virke med et midt-/bunhold, så tror jeg, at man har fundet noget, der virker. For efter mine erfaringer med tophold i FM, så behøves man ikke at have en specielt gennemtænkt taktik, fordi at ens hold bare er bedre mand for mand. Smiley

Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010