home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:45:17 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  1 Bruger, 768 Gæster Online.

Indlæg: 1132689 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Hvordan skaber DU en blog?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Hvordan skaber DU en blog?  (Læst 5611 gange)
Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Hvordan skaber DU en blog?
« : 11 Jan 2011, 21:48 »

Som titlen siger så håber jeg på det vil blive en succes med en tråd hvor vi kan skrive om hvordan vi selv skaber vores blogs, hvordan vi ynder at skrive dem, grafik og alt hvad I nu bruger. Det kan forhåbentligt også skabe en hel masse inspiration for folk til selv at starte deres egen blog op, og vi kan dermed få en masse nye gode blogs.

Jeg vil selv lægge ud med at sige, at da jeg startede min første blog for godt og vel 1 år siden vidste jeg meget lidt om hvordan man lavede en god blog og fik det hele til at fungere. Jeg var dog af den opfattelse at det skulle beskrives nøjagtigt og med en vis indlevelse, læserne skulle kunne mærke at jeg virkelig gik op i det. Da jeg startede min første blog op var det en blog om en fiktiv klub 'Kingston Blue Angels' som jeg havde lavet i FM10s Editor. Jeg havde tilføjet mig selv og en ven(Falke) til holdet, og jeg skulle så føre os til succes. Jeg opdaterede hver måned i spillet og skrev om alle kampe, jeg nåede ikke engang sæsonen ud før mit FM brød sammen og jeg gik kold med bloggen, da mit FM virkede igen havde jeg mistet lysten til Kingston, og lavede en ny og anderledes blog senere hen.

Det var vigtigt for mig at jeg lavede min anden bloggen fangende og pæn rent grafisk såvel layout mæssigt. Derfor læste jeg også andre blogs for at finde inspiration til hvordan man kunne gøre det, og så prøvede jeg at give det mit eget twist. Resultatet blev en blog der først hed 'Verein für Leibesübungen Wolfsburg-Fußball' og blev senere til 'The Broken Gunners, Gunna Be Repaired'. I denne blog skrev jeg på en anderledes måde og med råd fra læsere blev det til en blog hvor jeg skrev som var jeg selv manageren. Jeg fandt det sjovt at skrive en masse røverhistorier om ham, og historierne blev mange, jeg drak mig blandt andet fuld i Portugal sammen med Hulk. For nyligt stoppede jeg dog den anden FM10 blog i min blogkarriere. Årsagen skal findes i at jeg kort efter investerede i FM11 og arbejder på en ny blog, når den blog er kommet i luften på et tidspunkt vil jeg ligesom med de to andre blogs skrive lidt om hvor jeg fik inspiration og så videre.

Del endelig ud med jeres egne erfaringer og meninger. Smiley
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #1: 11 Jan 2011, 21:50 »

Hvis crewet mener den skal ligge under noget andet end blogs må I lige flytte den. Smiley
Logged

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #2: 19 Jan 2011, 19:27 »

Er der virkelig ingen af alle de bloggere på siden der vil dele ud med hvordan de skaber deres blogge? Smiley
Logged

Drillo
Gæst
 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #3: 19 Jan 2011, 20:03 »

Gi tråden en chance, der er sikkert nogen der vil bruge den på et tidspunkt.
Jeg syntes denne tråd er en god idé, og ser frem til at der kommer mere gang i den Smiley
Kom så blogger med noget på hjertet del jeres guldkorn med os andre. Wink
   
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #4: 20 Jan 2011, 09:36 »

Det er jo svært at give et svar på, da det kan være meget forskelligt fra blog til blog.. Men det der er vigtigt for mig er at den er skriftligt, grafisk lækker med et flot layout. Hvordan jeg så vælger at skrive den, eller hvilken grafik jeg vælger at bruge kan være meget forskelligt.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #5: 20 Jan 2011, 16:30 »

Den vigtigste erfaring jeg har gjort mig, er at du selv skal synes at det er sjovt. Det kan virke som lidt af et selvfølge, men man skal også passe på ikke at sætte sine egne forventninger for højt. Skriv det du kan overkomme og sørg for at holde det på dit eget skriftlige niveau, så du ikke skal sidde og bruge flere timer på hver update! Wink
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Tobias-Toft
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #6: 20 Jan 2011, 17:18 »

Er denne blog kun ment som et sted at dele ens erfaringer med at lave blogs eller er den også tiltænkt en funktion som hjælpetråd til de mere tekniske aspekter at lave en blog for os nybegyndere ? Wink
Logged

- 96 -

Heskey
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #7: 20 Jan 2011, 21:39 »

Er denne blog kun ment som et sted at dele ens erfaringer med at lave blogs eller er den også tiltænkt en funktion som hjælpetråd til de mere tekniske aspekter at lave en blog for os nybegyndere ? Wink
Det må da meget gerne være en form for hjælpetråd, det vil i hvert fald ikke gøre mig noget, det var jo også ment som en tråd hvor folk kunne finde inspiration til deres egne blogs så det ville passe fint ind synes jeg. Smiley
Logged

Tobias-Toft
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #8: 21 Jan 2011, 09:08 »

Det må da meget gerne være en form for hjælpetråd, det vil i hvert fald ikke gøre mig noget, det var jo også ment som en tråd hvor folk kunne finde inspiration til deres egne blogs så det ville passe fint ind synes jeg. Smiley
Jamen det lyder da dejligt for en uerfaren blogger som mig Wink Men tænkte på om jeg ikke lige kunne smide en PB med  spørgsmålene da det er nogle tekniske mht grafik, indsætning af links og sådan noget der ikke er af den store interesse for andre Smiley
Logged

- 96 -

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #9: 21 Jan 2011, 09:44 »

Du kan da bare stille spørgsmålene her, Tobias-Toft? Så bliver det også let tilgængeligt for alle andre! Wink
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Tobias-Toft
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #10: 21 Jan 2011, 09:48 »

Du kan da bare stille spørgsmålene her, Tobias-Toft? Så bliver det også let tilgængeligt for alle andre! Wink

Ok, er dårlig til det med det tekniske som sagt, så bær over med mig Smiley
Spørgsmål 1: Hvordan laver man et link til sine uploadede billede så linket er navnet på f.eks. den spiller man har uploadet et SS af?
Spørgsmål 2: Hvordan kreere i jeres blog, altså hvilket program skriver i bloggen i?
Spørgsmål 3: Hvordan indsætter man et topbanner i ens blog?
Logged

- 96 -

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #11: 21 Jan 2011, 09:56 »

Spørgsmål 1: Hvordan laver man et link til sine uploadede billede så linket er navnet på f.eks. den spiller man har uploadet et SS af?

Kode:
[url=indsæt link her]indsæt spiller navn her[/url]

Sådan. Det vil altså sige efter url= indsætter du bare linket og mellem ] og [ indsætter du spillerens navn! Smiley

Spørgsmål 2: Hvordan kreere i jeres blog, altså hvilket program skriver i bloggen i?

Det er nok forskelligt, men personligt bruger jeg bare Word. Så kan det nemt kopieres. Har begået den store fejl at bruge Notesblok engang, hvor man selv skal lave linjeskiftene, så der passede det slet ikke ind her. Men i hvert fald - Word er et ganske godt bud. Wink

Spørgsmål 3: Hvordan indsætter man et topbanner i ens blog?

Kode:
[img ]indsæt link til banner her[/img]

Meget simpelt. Sæt linket til dit billedet ind mellem ] og [ og vupti. Husk dog at lave mellemrummet i [img ] for ellers risikerer du at billedet bliver presset sammen. Hvis du vil have banneret i midten af siden så brug følgende:

Kode:
[center][img ]indsæt link til banner her[/img][/center]

Kunne det bruges? Smiley
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Tobias-Toft
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #12: 21 Jan 2011, 10:12 »

Det kunne det i hvert fald Wink Så må jeg igang igen Smiley
Logged

- 96 -

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #13: 21 Jan 2011, 10:28 »

Spørgsmål 3: Hvordan indsætter man et topbanner i ens blog?

Det kan anbefales at læse guiden om det her:

http://fmfreaks.dk/index.php?action=guides;group_id=20;start=0;guide_id=35

Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Tobias-Toft
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvordan skaber DU en blog?
« Svar #14: 03 Feb 2011, 16:05 »


Mange tak, havde læst den guide uden rigtigt at kunne finde ud af det helt. Smiley

Mht. at nå man har skrevet sine blogs i f.eks. word, skal man så bare copy paste det ind som et indlæg i ens blog, for det fungere ikke for mig  Ubeslutsom
Logged

- 96 -

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010