home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:09:38 warmon Blogkonkur... [30] Journeyman - Og g...
I går kl. 15:45:17 szukizek Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
23 Maj 2024, 23:07 warmon Blogkonkur... The beautiful game
23 Maj 2024, 20:17 Bubbles Blogkonkur... #9 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23310
  0 Brugere, 549 Gæster Online.

Indlæg: 1132792 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: aineirish
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  (Afstemning) Die Bundesliga
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Finder du fortælle-måden interessant?  (Afstemning slut: 15 Maj 2007, 09:20)
Ja den er virkelig fantastisk !!
- 0 (0%)
Ja den er god
- 6 (35,3%)
Den går vel an...
- 6 (35,3%)
bvaa..  ikke specielt!?
- 4 (23,5%)
Nej det er bestemt ikke noget for mig
- 1 (5,9%)
Antal Stemmer: 17

Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: (Afstemning) Die Bundesliga  (Læst 1794 gange)
Guldbrand
Gæst
 
(Afstemning) Die Bundesliga
« : 10 Maj 2007, 21:04 »

Indledning:
Da jeg meldte mig til denne konkurrence var et af mine mål at skabe en nyskabende blog, og bruge en skrivemåde som ikke før er set. Selvom jeg har valgt Dortmund som klub, så kommer den blog ikke kun til at handle om dem. I stedet for vil jeg nu skrive kort om hvordan Bundesligaen udvikler sig. Fokusen vil blive størst på top holdene, og de hold der klare sig bedre end forventet da det som regel også er sådan det fungere i medierne.
Men jeg håber at i vil kunne lide min blog, og at den skiller sig ud fra alle de andre.









Die Bundesliga 2006/07 !


VM i Tyskland er slut og mange uger med fodbold, fest og glæde er slut, Hverdagen er blevet til hverdag igen. Arbejdet kalder, græsplænen skal slås og børnene skal sendes i skole. Men samtidigt med det, så starter Bundesligaen igen. Endnu en sæson hvor div. Fodboldeksperter har været fremme og give deres syn på den nye sæson, og hvor trofaste fans smider store summer på at netop deres hold vil vinde mesterskabet i år. – til trods for tåbelige odds for at det vil komme til at ske.
Bundesligaen 2006/07 er i gang og det er med med Bayern som kæmpe favoritter til at genvinde mesterskabet, mens Schalke, Werder Bremen og HSV alle ses som de største konkurrenter.




August - 2006

Med 2-0 over både Schalke og Werder Bremen i den tyske ligacup har Bayern fået en perfekt start på den nye sæson. En sæson hvor Bayern er blev udråbt som kæmpe favoritter! Desværre kunne Bayern ikke leve op til de krav i August måned hvor det kun blev til 4 point i de første 3 kampe. 2-2 mod Gladbach, og 1-0 nederlaget til Nürnberg var bestemt ikke nogen tilfredsstillende resultater for sydtyskerne der lå helt nede på en 8. plads efter August.

I toppen af tabellen nyder Dortmund og Schalke begge stor succes efter rene sejr i august måned. De får da fint selskab af Hertha Berlin og Hannover der begge har fået 7 point i de første 3 kampe. Bla. uafgjort mod hinanden på AWD-Arena i Hannover hvor 31.000 tilskuere så Hertha Berlin udligne til 2-2 i overtiden som blev kampens resultat.

Werder Bremen har fået en okay start på sæsonen trods et chok nederlag til Leverkusen på hele 4-1 i første runde. Men med 2 overbevisende sejre er danskerklubben igen kommet på rette spor og ligger nr 4 med 6 point,
En af medalje aspiranterne denne sæson, HSV har bestemt ikke fået nogen ønskestart. 3 kampe og 3 nederlag er det blevet til for nordtyskerne. Cottbus, Mainz og Hannover har alle gjort livet surt for Hamborgenserne der ligger sidst som det eneste hold uden point. HSV kan dog trøste sig selv med at de fik kvalificeret sig til Champions League efter en samlet 4-2 sejr over Fenerbache.

De 3 oprykkere Bochum, Aachen og Cottbus har alle vist flot spil i denne sæson. Desværre er det for Bochum kun lykkedes dem at få 1 point ud af det efter 1-1 mod Bielefeld. De 2 andre kampe blev tabt til Bayern og Werder Bremen.
Både Aachen og Cottbus har fået en flot pointhøst hvor det er blevet til 4 point. Især Cottbus har været imponerende efter 1-0 over HSV og 1-1 hjemme over Stuttgart mens de tabte 0-2 hjemme til Schalke.



Undskyld det lidt dårlige billede.. Men kan bare ikke få det til at virke, og har ikke haft mere tid til at arbejde med det.




Næste update vil først komme i næste uge da jeg ikke er hjemme imorgen eller hele weekenden. Men håber at i kan ide bloggen, og kom gerne med konstruktiv kritik, eller lidt ros for at holde moralen oppe  Hævet Øjenbryn

/Guldbrand


« Seneste Redigering: 11 Maj 2007, 10:07 af Guldbrand » Logged

Emillionaire
Gæst
 
Sv: Die Bundesliga
« Svar #1: 10 Maj 2007, 21:13 »

åååååå fedt nok! Opstemt en blog der omhandler Bundesligaen det er fandme nice! Opstemt Genialt Guldbrand Thumbs Up
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Bundesliga
« Svar #2: 10 Maj 2007, 21:16 »

Held og lykke med dit ambitiøse projekt - du er modig.
Personligt ville jeg selv være bange for noget som dette, idet det for mig set hurtigt kan gå hen og blive meget overfladisk, grundet den store overflade du skal dække.

Venter med spænding på at se udfordringen - Held og lykke! Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Emillionaire
Gæst
 
Sv: Die Bundesliga
« Svar #3: 10 Maj 2007, 21:19 »

Held og lykke med dit ambitiøse projekt - du er modig.
Personligt ville jeg selv være bange for noget som dette, idet det for mig set hurtigt kan gå hen og blive meget overfladisk, grundet den store overflade du skal dække.

Venter med spænding på at se udfordringen - Held og lykke! Smiley

ja, det var præcis det jeg ville sige  Smiley
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Die Bundesliga
« Svar #4: 10 Maj 2007, 21:56 »

åååååå fedt nok! Opstemt en blog der omhandler Bundesligaen det er fandme nice! Opstemt Genialt Guldbrand Thumbs Up
 


Hehe.. Mage tak for de rosende ord..  Thumbs Up

Held og lykke med dit ambitiøse projekt - du er modig.

Personligt ville jeg selv være bange for noget som dette, idet det for mig set hurtigt kan gå hen og blive meget overfladisk, grundet den store overflade du skal dække.

Venter med spænding på at se udfordringen - Held og lykke! Smiley

Du har ret i at der er en meget stor overflade som skal dækkes.. Men som jeg skrev i indledningen, så bliver fokusen størts på topholdende + de hold der marker sig gode i den måned som updaten handler om.
Men du skal altid være velkommen til at komme med noget input til hvordan jeg evt. kunne gøre det bedre.  Thumbs Up

/Guldbrand
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Die Bundesliga
« Svar #5: 10 Maj 2007, 22:40 »

September - 2006


En ny måned er startet, og i Hamborg har man fået vendt om på tingene. Første kamp var i pokalturneringen hvor Sandhausen blev banket med 6-0, og efterfølgende måtte både Arsenal, Bielefeld og Bayern se sig slået. Efter sejren på 2-1 hjemme over Arsenal i Champions League var selvtilliden stor inden opgøret mod de mange dobbelte franske mestre Lyon. Men med Sylvain Wiltords mål til 2-1 i slut minutterne, måtte tyskerne rejsen hjem med deres første nederlag i 4 kampe. 3 dage efter nederlaget i Frankrig skulle de igen på en vanskelig udebane opgave da de gæstede Werder Bremen hvor Mohammed Zidan blev dagens helt for Werder Bremen da han i overtiden sikrede Werder Bremen 1-1 og det ene point.

Bayern er langt fra kommet godt fra start, og selvom de er rykket en plads længere op i tabellen, så er de kommet flere point fra toppen. De lagde ellers godt ud med sejre over Darmstadt i pokalturneringen, Galatasaray i CL og Hertha Berlin i ligaen. Men de 3 sejr blev efterfulgt af 3-1 nederlag til HSV, 0-0 mod Benfica og 1-1 hjemme mod Schalke. og Bayern ligger skuffende nr 7 med 8 point efter 6 kampe. Og ligner bestemt ikke det Bayern hold der vandt the double sidste sæson.

I toppen forsætter Dortmund ufortrødent hvor Gladbach og Nürnberg begge er blev slået. Mens Bochum overraskende fik 0-0. Men mens Dortmund nyder udsigten fra 1. pladsen i ligaen med 16 point efter 6 kampe, så blev de allerede slået ud i 1. runde af Pokal turneringen da "cult klubben" St. Pauli vandt 2-1 efter forlænget spilletid. Dortmund kan dog undskylde sig med at det var et ungt og reservespækket hold de stillede op med. En undskyldning Ottmar Hitzfeld dog ikke selv brugte da han efter kampen tydeligt viste sin utilfredshed med kampens resultat, og det tidlige exit.

Det blev en skidt måned for Schalke hvor det kun blev det skuffende 2 point i ligaen (0-0 Bielefeld & 1-1 Bayern) samt et pinligt nederlag på 2-0 i pokalturnering og dermed må følge trop med Dortmund, Stuttgart og Hertha Berlin der alle er ude af dette års pokalturnering. Schalke blev overhalet af Hannover der med en sejr over netop Schalke og Mainz er kommet op på 13 point efter 6 kampe. 3 point efter Dortmund og med 2 ned til Schalke.



Så nåde jeg lige en ekstra update inden sengetid.. Og igen må i undskylde det dårlige billed af stillingen.

/Guldbrand
« Seneste Redigering: 11 Maj 2007, 08:20 af Guldbrand » Logged

Crazy-andreas
Gæst
 
Sv: [September] Die Bundesliga
« Svar #6: 10 Maj 2007, 23:17 »

Det bliver måske lidt meget opremsning, men ellers en god blog...
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: [September] Die Bundesliga
« Svar #7: 11 Maj 2007, 09:23 »

Det bliver måske lidt meget opremsning, men ellers en god blog...
Ja det er rigtigt nok at der vil forekomme meget opremsning.. men det er egentlig også det der var hensigten. Men har selvfølgelig selv nogle ideér til hvordan jeg kan krydre bloggen lidt mere så det hele ikke bare bliver opremsning


* Jeg har samtidigt opretten en afstemning for at finde ud af hvordan den generalle mening er omkring måden jeg skriver bloggen på. Afstemningen får dog ingen indflydelse på hvordan jeg i fremtiden vil skrive - men det er nu rart at finde ud af hvad folk syntes om den, da det jo er en helt ny måde at skrive på  Peace


/Guldbrand   Hævet Øjenbryn
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Afstemning) Die Bundesliga
« Svar #8: 11 Maj 2007, 12:09 »

Jeg er ikke så meget for stilen. Du skriver sådan set udemærket, men jeg synes bare det bliver lidt kedeligt i længden.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010