home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:09:32 warmon Blogkonkur... #0 - Danish Viking War...
I dag kl. 20:05:55 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 19:49:20 BelthazorDK Blogkonkur... [2] Journeyman - Begyn...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
Antal Registrerede Brugere: 23299
  2 Brugere, 785 Gæster Online.

Indlæg: 1132700 over 31367 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Kommende dansk Tour-vinder
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Kommende dansk Tour-vinder  (Læst 14379 gange)
søgaard
Gæst
 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #15: 02 Aug 2008, 22:10 »

Tror du ikke at Michael "Kyllingen" Rasmussen er uenig med dig i det? Hævet Øjenbryn
Joe, han kan da være lige så uenig med mig som han vil, han kunne bare have overholdt reglerne, desuden tror jeg næppe, at han vil kunne vinde Touren, hvis han får lov til at stille op igen, da han umuligt kan have holdt niveau, med et år uden cykelløb.
Terrænet er ikke det vigtigste. Holland har skabt en del gode bjergryttere gennem tiderne, mens vi selv har haft Bjarne Riis, Rasmussen, Leif Mortensen mfl. Tror selv på Jacob Fuglsang som kører fremragende opaf, mens han også kører en god enkeltstart. Så kan Chris Anker tage sig af den prikkede og Alex Rasmussen af den grønne. Peace
Selvfølgelig betyder det ikke alt, men Riis var dopet, Rasmussen var muligvis dopet (Hvem ved?), Leif Mortensen var jo aldrig blandt de allerbedste.
Men tror desværre altid Spanien, Italien og Rusland vil være et skridt foran, når det kommer til unge talenter. Hvis Jacob Fuglsang har et håb om, at vinde Touren, så skal han 100% sikkert ikke skrive under med CSC-Saxo Bank, da han på dette hold har lange udsigter til rollen som kaptajn.
Alex Rasmussen, tror jeg dog vil blive den næste dansker der træder ind på den internationale scence, som en stjerne, da han faktisk bare skal smide nogle kilo, for at kunne køre med de fleste sprintere.
« Seneste Redigering: 02 Aug 2008, 22:12 af søgaard » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #16: 02 Aug 2008, 22:12 »

Joe, han kan da være lige så uenig med mig som han vil, han kunne bare have overholdt reglerne, desuden tror jeg næppe, at han vil kunne vinde Touren, hvis han får lov til at stille op igen, da han umuligt kan have holdt niveau, med et år uden cykelløb.Selvfølgel ig betyder det ikke alt, men Riis var dopet, Rasmussen var muligvis dopet (Hvem ved?), Leif Mortensen var jo aldrig blandt de allerbedste. Men tror desværre altid Spanien, Italien og Rusland vil være et skridt foran, når det kommer til unge talenter. Hvis Jacob Fuglsang har et håb om, at vinde Touren, så skal han 100% sikkert ikke skrive under med CSC-Saxo Bank, da han på dette hold har lange udsigter til rollen som kaptajn.

Mortensen blev altså 6'er i 71 tror jeg det var, men ak ja de var muligvis dopet, men jeg tror på den nye unge generation fra DK. Thumbs Up
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #17: 02 Aug 2008, 22:15 »

Mortensen blev altså 6'er i 71 tror jeg det var, men ak ja de var muligvis dopet, men jeg tror på den nye unge generation fra DK. Thumbs Up
Nu kan jeg af gode grunde ikke huske så langt tilbage Wink Men af det jeg har set/hørt, så har han aldrig rigtig blandet sig med de allerbedste på daværende tidspunkt.
Jeg håber da også på de unge danskere, og det ser mere positivt ud end længe, men tror stadig vi mangler det sidste for at producere en tour-vinder Smiley
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #18: 02 Aug 2008, 22:15 »

Du mener lige så meget som Bjarne tog da han vandt?

Ja. Smiley
hvad er det for noget vrøvl Huh

Må jeg spørge hvorfor det er noget vrøvl? Smiley
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #19: 02 Aug 2008, 22:18 »

Må jeg spørge hvorfor det er noget vrøvl? Smiley
Citat
Ja fordi jeg tror at den nye,unge genaration er blevet meget renere
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #20: 02 Aug 2008, 22:19 »

Sulo @

Ja, men det gør jo stadig ikke vores chancer gode? Hvis de skal vinde, skal de tage en BjarneRiisBlanding. Det er min mening.

Jeg har ikke sagt de har taget det. Jeg har bare sagt, at de bliver nød til at tage det, for at vinde. Vi har bare ikke rytterne!
« Seneste Redigering: 02 Aug 2008, 22:21 af Ghertesteas » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #21: 02 Aug 2008, 22:21 »

Nu kan jeg af gode grunde ikke huske så langt tilbage Wink Men af det jeg har set/hørt, så har han aldrig rigtig blandet sig med de allerbedste på daværende tidspunkt.
Jeg håber da også på de unge danskere, og det ser mere positivt ud end længe, men tror stadig vi mangler det sidste for at producere en tour-vinder Smiley
Nej det kan jeg heller ikke, men jeg har læst han blev 6'er i 1971 selvom han kun var "løjtnant" for en spanier jeg ikke husker navnet på. Smiley
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #22: 02 Aug 2008, 22:25 »

Det er bare sjovt (eller det er det jo sådan set ikke) at den unge generations gennemsnitlige hæmatokritværdi ligger ca 5% højere end gennemsnittet for cykelryttere før EPO'en kom frem tilbage i 80'erne...

Ren min bare...

Tror i øvrigt der kommer til at gå mindst 50 år før vi får en Dansk Tour vinder igen, Spanierne kommer til at sidde tungt på det de næste mange år, fordi de har et helt andet syn på doping dernede, end i resten af verden. Contador og Valverde var jo dybt involveret i Operacion Puerto, men undgik straf, mod at de indvilgede i at vidne, i en sag hvor meget få i øvrigt er blevet dømt, mig bekendt, og hvor bagmændene gik helt fri, fordi det de gjorde, slet ikke var ulovligt i Spanien dengang...
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #23: 02 Aug 2008, 22:53 »

Altså, jeg tror på en dansk tur vinder, hvis de lige tager lidt mere doping end de andre... altså så meget man kan tage, lige på grænsen til at dø Peace


Hey! Endnu en, der mener han har det svar det svar som alle i cykelsporten - altså folk der har forstand på - har afvist millioner af gange! Det er så sandlig så forfriskende, at høre en fodbold fan disse cykelsporten, til trods de tog flere - også af de større navne, navnligt dem faktisk. - under Puerto. Noget fodbold'en ikke gjorde, til trods for der var ligeså mange beviser mod nogle af disse stjerne. DEsuden, er cykelsporten verdens - klart! - mest testede sport, hvorfor jeg ikke bare syntes dit indlæg latterligt og dumt men det udstiller også din mangel på viden, indenfor cykelsporten IMO. (Ja, er rigtig, rigtig træt af den holdning, der!)

BTT:

Vi har masser af kæmpe talenter, på de her breddegrader! Vi har de seneste år, dominerede U23 - dog skal vores talenter ud på nogle af de mindre hold, og IKKE CSC! Dengang hvor vi havde Team Fakta, havde en gylden talenttid. En tid jeg mener vi kunne få igen, "blot" ved at få endnu et af de der holder der er lige under Pro Touren men dog over GLS' kvaliteter. Men ja, vi kan "sagents" få en dansk Tour vinder! Fuglsang, Chris Anker - han køre en acceltabel Tt, så vidt jeg husker - og så har han flere gange vidst han er udholden så bare fanden! Derudover er der en André, som kan blive rigtig god ligeså. Til sidst, er der en Søren Nissen - kender kun meget lidt til ham, men efter hvad jeg har fået fortalt, skulle han være rigtig lovende!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #24: 02 Aug 2008, 22:59 »


Hey! Endnu en, der mener han har det svar det svar som alle i cykelsporten - altså folk der har forstand på - har afvist millioner af gange! Det er så sandlig så forfriskende, at høre en fodbold fan disse cykelsporten, til trods de tog flere - også af de større navne, navnligt dem faktisk. - under Puerto. Noget fodbold'en ikke gjorde, til trods for der var ligeså mange beviser mod nogle af disse stjerne. DEsuden, er cykelsporten verdens - klart! - mest testede sport, hvorfor jeg ikke bare syntes dit indlæg latterligt og dumt men det udstiller også din mangel på viden, indenfor cykelsporten IMO. (Ja, er rigtig, rigtig træt af den holdning, der!)

BTT:

Vi har masser af kæmpe talenter, på de her breddegrader! Vi har de seneste år, dominerede U23 - dog skal vores talenter ud på nogle af de mindre hold, og IKKE CSC! Dengang hvor vi havde Team Fakta, havde en gylden talenttid. En tid jeg mener vi kunne få igen, "blot" ved at få endnu et af de der holder der er lige under Pro Touren men dog over GLS' kvaliteter. Men ja, vi kan "sagents" få en dansk Tour vinder! Fuglsang, Chris Anker - han køre en acceltabel Tt, så vidt jeg husker - og så har han flere gange vidst han er udholden så bare fanden! Derudover er der en André, som kan blive rigtig god ligeså. Til sidst, er der en Søren Nissen - kender kun meget lidt til ham, men efter hvad jeg har fået fortalt, skulle han være rigtig lovende!

Jeg mindes da ikke at have sagt, at der ikke er doping i fodbold. Det eneste jeg siger, er, at dem der ender højt i cykling, ofte bliver taget for doping. Lad være med at blande fodbold ind forhelvede da, det er bare så træls at se på!

Jeg mener bare, at vi i DK ikke har disse store talenter, og derfor kan de bliver nød til at tage en helt masse doping, hvis de skal vinde TdF, ikke at de gør det, for fucks sake, da konkurenterne ganske enkelt er langt bedre, end dem vi har i DK. Det var det ENESTE, jeg ville sige!
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #25: 02 Aug 2008, 23:17 »


Hey! Endnu en, der mener han har det svar det svar som alle i cykelsporten - altså folk der har forstand på - har afvist millioner af gange! Det er så sandlig så forfriskende, at høre en fodbold fan disse cykelsporten, til trods de tog flere - også af de større navne, navnligt dem faktisk. - under Puerto. Noget fodbold'en ikke gjorde, til trods for der var ligeså mange beviser mod nogle af disse stjerne. DEsuden, er cykelsporten verdens - klart! - mest testede sport, hvorfor jeg ikke bare syntes dit indlæg latterligt og dumt men det udstiller også din mangel på viden, indenfor cykelsporten IMO. (Ja, er rigtig, rigtig træt af den holdning, der!)

BTT:

Vi har masser af kæmpe talenter, på de her breddegrader! Vi har de seneste år, dominerede U23 - dog skal vores talenter ud på nogle af de mindre hold, og IKKE CSC! Dengang hvor vi havde Team Fakta, havde en gylden talenttid. En tid jeg mener vi kunne få igen, "blot" ved at få endnu et af de der holder der er lige under Pro Touren men dog over GLS' kvaliteter. Men ja, vi kan "sagents" få en dansk Tour vinder! Fuglsang, Chris Anker - han køre en acceltabel Tt, så vidt jeg husker - og så har han flere gange vidst han er udholden så bare fanden! Derudover er der en André, som kan blive rigtig god ligeså. Til sidst, er der en Søren Nissen - kender kun meget lidt til ham, men efter hvad jeg har fået fortalt, skulle han være rigtig lovende!

Søren Nissen tror jeg ikke på. Han er for meget all-aroundrytter, og slet ikke god nok i spidskompetancerne til at kunne vinde en tour. Dette jeg skrev skal selvfølgelig lige tages i forbehold, i at han har ændret sin stil siden jeg kørte mod ham i mine ungdomsår. Hvilket han vil være den første til, at alle dem jeg har kørt i mod.

Mht. til vindere af Tour de France, Vuelta eller Giroen, kunne Chris Anker og Jakob Fuglsang være oplagte. Chris Sørensen skal dog arbejde mere på hans enkeltstart, og få bedre blik for det taktiske. Det sidste er jeg ganske sikker på at Riis nok skal få lært ham.
Jakob Fuglsang er i en rivende udvikling, og jeg håber- for ham - at han skriver sig ind under Riis's vinger. Jeg kender ikke ret meget til ham, udover at han er en formidabel moutainbike kører, og de jo for ry at køre stærkt opaf. Derudover var hans enkeltstart i Post Danmark flot, så ham tror jeg vi vil se meget mere til.


Mht. til talentmassen i dansk cykelsport så ser jeg, udover de nævnte, disse som de helt store:

Martin Mortensen - Han minder som person nok mest om Frank Høj. Han besidder en utrolig vilje, og kan køre tempokørsel under umenneskeligt pres. Han er all-aroundrytter. Hans alder er dog 24 år, og han skulle måske prøve at komme videre fra Designa Køkken.

Alex Rasmussen - Et uhyre af en sprinter. Han har kørt meget bane i hans unge år, hvor hans sprint nok er udviklet. På landevej kørte han for Odense, men vandt ikke helt vildt mange løb, da han lige som Martin Mortensen, stod bag Mads Christensen som i den årgang vandt gang på gang. Men når Mads Christensen var rykket en klasse op var der pludselig plads til ryttere som Alex, og i juniorårene har han pludselig vist at han kan vinde spurter, da det fx blev sværere for Mads Christensen at køre løbet hjem fra spids. For det gjorde den kære Mads.

Jonas Aaen Jørgensen - En rigtig vinder. Han har dræberinstinkt og kan vinde løb i mere eller mindre alle terræner! En såkaldt fighterrytter lidt som en Jakob Piil faktisk.

André Steensen - Jeg tror ikke på ham som en Tour-vinder, da jeg ikke tror han kan følge de bedste op af. Men han kører en stærk enkeltstart, og det er den han skal satse på.

Matti Breschel - Det behøver vel ikke forklares. De fleste kender vel ham Wink
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #26: 02 Aug 2008, 23:18 »

Jeg mindes da ikke at have sagt, at der ikke er doping i fodbold. Det eneste jeg siger, er, at dem der ender højt i cykling, ofte bliver taget for doping. Lad være med at blande fodbold ind forhelvede da, det er bare så træls at se på!

Jeg mener bare, at vi i DK ikke har disse store talenter, og derfor kan de bliver nød til at tage en helt masse doping, hvis de skal vinde TdF, ikke at de gør det, for fucks sake, da konkurenterne ganske enkelt er langt bedre, end dem vi har i DK. Det var det ENESTE, jeg ville sige!

Så brug selv "dope, nope dope"-tråden, da det er også er pisse irriterende at se alle cykeltråde bliver ødelagt at dopingdebat!
Logged


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #27: 02 Aug 2008, 23:23 »

Så brug selv "dope, nope dope"-tråden, da det er også er pisse irriterende at se alle cykeltråde bliver ødelagt at dopingdebat!

Very sorry Wink

Egner mig ikke til cykling debater, for hver gang jeg deltager, får jeg et møgfald af Nibali Wink
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #28: 02 Aug 2008, 23:37 »

Jeg mindes da ikke at have sagt, at der ikke er doping i fodbold. Det eneste jeg siger, er, at dem der ender højt i cykling, ofte bliver taget for doping. Lad være med at blande fodbold ind forhelvede da, det er bare så træls at se på!

Jeg mener bare, at vi i DK ikke har disse store talenter, og derfor kan de bliver nød til at tage en helt masse doping, hvis de skal vinde TdF, ikke at de gør det, for fucks sake, da konkurenterne ganske enkelt er langt bedre, end dem vi har i DK. Det var det ENESTE, jeg ville sige!

Nej, men du ligger det ud som om doping er et kæmpe problem i cykelsporten, hvorfor jeg fortæller dig det ikke kun er i cykelsporten Wink

"Altså, jeg tror på en dansk tur vinder, hvis de lige tager lidt mere doping end de andre... altså så meget man kan tage, lige på grænsen til at dø" - Som jeg læser det, siger du at alle andre tager så meget doping som muligt!

Hvis du vil diskuter det yderligere, er du da velkommen til at fange mig på PB, da jeg stopper snakken om doping, her. (Spezialized siger jo vi skal Tunge)

Spezialized:

Han (Søren Nissen) er måske nok all-rounder, men selv den bedste all-rounder kan jo sagents gå efter én ting. Altså træne fx på bjerge og på den måde opbygge et talent for det.

Nice og flot liste, dog syntes jeg Niki Østergaard er glemt! Han vinder næppe touren, men han er et kæmpe talent der dog holdte en pause en kort overgang.

André er jo ekstremt ung - i starten af tyverne, mener jeg. Han har stadig masser af tid til at udvikle sig. Dermed kan han jo blive en rigtig, rigtig god bjergrytter!

BTW. GHERT: Har jeg tidligere, "svinet" dig til? Shockeret
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kommende dansk Tour-vinder
« Svar #29: 02 Aug 2008, 23:41 »

Tror ikke at der kommer en dansk Tour vinder i mange år.
Det første skridt må være at få en eller to konkurenter til Team Saxo Bank, for alle de gode skifter dertil, og bliver aldrig satset på.
Terænet(stav) ser jeg ikk som et problem, da man som barn nok heller ikk kørte op ad bjerge uanset hvor man bor i verden.
De fleste cykelryttere træner jo heller ikk i DK mange af dem træner i Louxembourg
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010