home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 662 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Sport Lisboa e Benfica
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Sport Lisboa e Benfica  (Læst 11762 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sport Lisboa e Benfica
« : 29 Dec 2011, 23:08 »


Sport Lisboa e Benfica


32 mesterskaber siden klubbens grundlæggelse i 1904 og ydermere er Benfica blev kåret til den 12-mest succesfulde klub i det tyvende århundrede. Alligevel er der er ikke en tråd om klubben på FMF og det skal der selvfølgelig rettes op på. Klubben er 1.620.000.000 kroner værd og klubben er spået til at blive nummer 2 i den portugisiske Liga Zon Sagres. Benficas største rivaler er selvfølgelig Sporting Lissabon og de regerende mestre fra Porto, men man starter med et stærkt hold og man har gode muligheder for at hente det 33. mesterskab. Det er også værd at bemærke at klubben er gældfri og at klubben vandt den daværende udgave af Champions League i 1961 og 1962.

Holdet består af flere store navne såsom Oscar Cardozo, Alex Witsel og ikke mindst anfører Luisâo, men ellers er de store navne alle fra Argentina: Javier Saviola, Pablo Aimar og Nicolás Gaitán. Ydermere skal det tidligere Real-talent Ezequiel Garay og angrebstalentet Nélson Olivira også nævnes, men her er det nok sidstnævnte der er spået den største fremtid indenfor fodbolden. Man starter med 75.000.000 kroner, hvilket efter min mening bør bruges til at forstærke en tynd besat bagkæde og til dels midtbane, der begge ”lider” ud af salgene af Ramires, David Luiz og Fábio Coentrão.

Jeg valgte selv at investere i følgende:


Nu nærmer vinteren sig og jeg går efter at tilknytte en portugiser til midtbanen grundet mange skader, mens jeg ser på muligheden for at tilknytte Gastón Ramírez permanent. Jeg håber Bologna er med på at han først skifter til sommer så jeg kan nøjes med at betale det halve af hans løn resten af sæsonen. Min overordnede plan er at jeg vil satse Iberisk krydret med sydamerikansk blod – hovedsageligt brasiliansk og argentinsk. Jeg skal have forbedret talentudviklingen i klubben og første skridt har været at hæve standarden i klubbens stab. Jeg beholdt vist to ud af mange og jeg har selvfølgelig holdt fast i klublegenden over alle klublegender; Eusébio. Sidst men ikke mindst har jeg for en gangs skyld valgt at starte med en anden manager end mig selv og jeg har taget form i selveste Rui Costa

Mine resultater indtil videre
Ligaen
Champions League
+ videre i Taca de Portugal (Den ene af de to pokalturneringer) med ungdomsspillere og reserver.


Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #1: 01 Jan 2012, 23:43 »

Bye Bye Champions League
Benfica - Rangers 4-1
1-0 Cardozo '4
2-0 Aimar '29
3-0 Galeano '61
4-0 García '74
4-1 Naismith '75

Bayern München - Benfica 5-0
1-0 Gustavo '22
2-0 Robben '26
3-0 Robben '74
4-0 Müller '77
5-0 Robben str. '87

Dinamo Zagreb - Benfica 1-1
1-0 Ivancic '25
1-1 García '63

Benfica - Dinamo Zagreb 2-0
1-0 Welder '24
2-0 Pérez '80
2-0 Capdevilla udvist 90+4

Rangers - Benfica 5-3
1-0 Naismith '9
2-0 Gaitán '11
2-1 Naismith
2-2 Cardozo '32
3-2 Ortiz '42
3-2 Amorin udvist '48
4-2 Luisão selvmål '62
5-2 Naismith '81
5-3 Saviola '84

Benfica - Bayern München 2-4
1-0 Gaitán '5
1-1 Gómez '8
1-2 Voronin '16
1-2 Juninho udvist '33
1-3 Voronin '36
2-3 Gaitán '73
2-4 Voronin '82


Det startede ellers så lovende med en suveræn hjemmesejr og så gik det ellers ned af bakke derfra. Vi burde have tævet Rangers med mindst otte, men det blev ved 4-1 og et ufortjent trøstemål, der dog var godt udnyttet og fortalte lidt vores defensive kunnen i denne turnering. Jeg gik til Bayern kampen med et defensivt udgangspunkt og det endte med at Robben rykkede det koncept fuldstændig fra hinanden. Da vi endelig begyndte at svare igen var det for sent og der stod en mur ved navn Neuer i vejen. FUCKING 5-0.

Vi skulle genrejses i Zagreb og vi burde hente tre point, men i stedet for kom vi bagud og halsede efter hele kampen. Da vi endelig kom på tavlen formåede vi ikke at udnytte vores presspil og lukkede de ellers dødsdømte kroater tilbage i kampen. I hjemmekampen hev vi dem til gengæld fra hinanden, men malgende effektivitet blev endnu engang et nøgleord og det blev kun til to flotte scoringer selvom Aimar & Gaitán forgæves forsøgte at bidrage med flere scoringer. Capdevilla bidrog ikke med andet end et klodset rødt kort og er millimeter fra at sælge min vel nok højestlønnede reserve.

Efter fire runder havde vi matchbolden på vores side og vi kunne selvsagt med et point i Glasgow avancere til næste runde sammen med suveræne Bayern München. Men nej. Vi spillede en stor kamp, men Rangers havde heldet og effektiviteten på deres side selvom vi scorede tre gange, var det nok til endnu en øretæve og pointligheden mellem nummer to og tre var til at føle på. Denne gang blev et dumt rødt kort dyrt og der var ikke mange roser til Amorin efter kampen. Skuffende valgte vi et lille kvarter senere at umuliggøre opgaven, da selveste Luisão scorede et uforståeligt selvmål. Vi kæmpede dog videre og det endelig resultat blev til skotsk sejr på 5-3 selvom en pointdeling havde været mere end fair.

Jeg valgte at gå tilbage til vores offensive rødder og forsøgte at angribe Bayern i den sidste kamp for at sikre os videre deltagelse. Rangers gjorde samme mod Dinamo Zagreb og efter blot fire minutter havde de bragt sig foran. Gaitán sendte os dog videre for en stund og pludselig dukkede den glemte helt op.

Veteranen Voronin var her, der og alle vegne i en kamp, hvor vi modtog endnu et dumt rødt kort. Ydmyget 4-2 i egen hule og ude af en turnering, hvor kvartfinalen var målet. SKUFFENDE og nu står den på Europa League..

Fuck fuck fuck.. Er der nogen der har mere held end mig?





Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #2: 02 Jan 2012, 14:23 »

Så sluttede jeg lige en lortestime af med syv kampe uden sejr ved at tæve Sporting Lissabon med 6-3 og Beira Mar med 1 eller 2-0 i begge pokaltturneringer.. Wink
Logged

- Veni, vidi, vici -

krohnl
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #3: 02 Jan 2012, 19:08 »

Jeg har mange gange tænkt på at starte med dem, men har været bange for at det ville være for let i ligaen. Er der noget modstand i portugal udover Porto?
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #4: 02 Jan 2012, 20:40 »

Jeg har mange gange tænkt på at starte med dem, men har været bange for at det ville være for let i ligaen. Er der noget modstand i portugal udover Porto?

Sporting Lissabon giver også god modstand, men jeg synes faktisk at der er mange hold, der kan presse en..

Udover Sporting og Porto kan også Braga, Academica, Guimaraes og Maritimo også nævnes.. Jeg startede ud med at spille uafgjort mod National Maderia på udebane og vandt derefter seks kampe i streg.. Men jeg harvde også topholdsheld i en rum periode, hvorefter jeg gik kold pga resultaterne i champions league.. spillere var simpelthen nede i kulkælderen, men jeg tror på at det vender nu Thumbs Up

Men giv dig i kast - det er en fed liga Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #5: 03 Jan 2012, 02:07 »

Godt at se noget fra din hånd igen Jimmy, selvom det ikke blev en blog... Var spændt på at se hvorn det gik med Benfica Wink

Fik selv øje på holdet i min forrige sæson, hvor Witsel var rigtig ond imod mit Arsenal hold... Kunne være man skulle snuppe en tørn i Portugal når Adams eventyret er ovre... og så gør det jo heller ikke noget at der er meget frie regler for brasilianere i ligaen Smiley
« Seneste Redigering: 03 Jan 2012, 04:08 af Highbury » Logged

krohnl
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #6: 03 Jan 2012, 20:11 »

Jamen tror jeg da jeg giver det et forsøg, er kørt ret død i mit Atletico Madrid spil, så det kunne være rart at komme til en anden liga. Satser på at starte et op iaften.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #7: 04 Jan 2012, 00:06 »

Godt at se noget fra din hånd igen Jimmy, selvom det ikke blev en blog... Var spændt på at se hvorn det gik med Benfica Wink

Fik selv øje på holdet i min forrige sæson, hvor Witsel var rigtig ond imod mit Arsenal hold... Kunne være man skulle snuppe en tørn i Portugal når Adams eventyret er ovre... og så gør det jo heller ikke noget at der er meget frie regler for brasilianere i ligaen Smiley

Hehe tak tak Highbury.. der kommer mere.. det er sgu et fedt spil.. er total hooked.. sov lovely Thumbs Up Men Benfica har en speciel plads i mit hjerte - ved ikke helt hvorfor - de fanger mig bare Peace

Witsel har ikke været synderlig imponerende, endnu, men han har vist glimt af sit potentiale så jeg håber på at det kommer.. du skal være velkommen.. jeg har jo lovet dig et saftigt ligaportræt så jeg skal nok sørge for at du tager en lang tørn i Portugal Thumbs Up Nej det er sgu helt okay.. og trupstørelser på 50.. Thumbs Up du skal bare have et par enkelte portugisere + ungdomsspillere og så kan det være Brazil for resten Thumbs Up

Jamen tror jeg da jeg giver det et forsøg, er kørt ret død i mit Atletico Madrid spil, så det kunne være rart at komme til en anden liga. Satser på at starte et op iaften.

Spændende.. glæder mig til at høre om det Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #8: 04 Jan 2012, 00:11 »

Vintertransfers 2011

Tilgang
Jeg var meget opsat på at øge bredden på midtbanen og sikre mig en af de ”gamle drenge” i form af Simão og Ricardo Quaresma. Jeg kunne ikke opfylde sidstnævntes lønkrav og han endte derfor i Napoli, men jeg håber på et flop i Napoli eftersom, at jeg kan se at han har accepteret en lønnedgang hos dem og han derfor er billigere til sommer. Økonomien var også det, der adskilte en eventuel Simão-handel, da det ikke var noget problem at komme frem til en fair transfersum. Simão selv var bare for grådig og ja, jeg prøver bare igen til sommer. Men det blev alligevel til to forstærkninger i alt og en enkelt til sommer.

Den første nye er den 26-årige André Leão, der spiller på den centrale midtbane og han er hentet i Pacos Ferreira for 11.000.000 kroner. Det lyder af meget for en så ukendt spiller, men han er lige den type midtbaneslider jeg har brug for pt. og han har ydermere accepteret at være backup til minimal løn. Jeg ser ham som en arbejdsivrig spiller, der kommer til at bidrage med noget positiv energi og gåpåmod. Jeg har set flere kampe med ham, hvor han har gjort det godt selv Pacos Ferreira er placeret i bunden og han kan helt sikkert løse den opgave, som han er købt til. Spiller nummer to er 20-årige Marc Bartra, der kommer fra FC Barcelona og har kostet 8.000.000 kroner. Han skal ligeledes agere backup i første omgang og Bartra erstatter en svagtspillende Juan, der er sendt hjem til Internacional efter flere skuffende indsatser og manglende engagement. Bartra skal i første omgang agere reserve i et forsvar, hvor han er nummer fire i forhold til de to midtstopperpladser og så bliver det spændende hvad jeg kan få ud af ham.

Sommerens første transfernavn er selvfølgelig ingen ringere end lejesvenden Gastón Ramírez, der er udlejet fra Bologna. Prisskiltet endte på 65.000.000 kroner, hvilket er langt fra de 95.000.000 kroner de ville have i første omgang. Ramírez-handlen byder også på en klausul, der udbetaler Bologna ti procent af overskuddet ved et eventuelt salg samt en venskabskamp mellem de to klubber. Det gode ved Ramírez-handlen er at han frem til sommer spiller på sin nuværende kontrakt, hvilket gør at Benfica sparer 320.000 lønkroner i måneden frem til skiftet. Der var flere tyske og italienske klubber, der også bød, men han valgte i sidste ende at satse på os, heldigvis.

Det blev heller ikke til indkøb af Miguel Veloso, Carlos Tevez, Yann M’Villa, Bruno Alves eller Danny denne gang, men det er fem spillere, hvor flere af dem gerne skulle komme til sommer. Jeg håber meget på Danny, som afløser for Aimar, der snart runder de 33 og en Bruno Alves pynter i et hvert forsvar. Der er stor interesse for Cardozo, som jeg vil strække mig langt for at beholde, men ryger han går jeg "All in" på få Carlos Tevez ind som afløser.


Afgang
Med kontraktudløb til sommeren og som den mest løntunge reserve i truppen er det selvsagt at Javier Saviola skal væk. Han har fået chancer ved flere lejligheder og hurtigløberen har skuffet fælt. Derfor er han skiftet til AC Milan, der har betalt hele 37.000.000 kroner for argentineren. Den høje pris skal ses som følge af at han allerede blev udbudt til salg i starten af oktober. Urreta havde ikke den store udsigt til spilletid og han blev udbudt til salg, hvorefter Sporting Gijón bød 15.000.000 kroner og det blev til et ret hurtigt skifte. Sidst men ikke mindst valgte jeg at sætte en illoyal Nolito til salg og han endte i Milan, der bød hele 40.000.000 kroner for den alsidige kantspiller.


SPØRG ENDELIG EFTER SS
Logged

- Veni, vidi, vici -

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #9: 04 Jan 2012, 00:27 »

Ambitiøse planer for Benfica du har Smiley
Men godt at du ikke går efter dem for enhver pris... Må dog indrømme at selvom M'Vila var dyr for mig, så er han eminent efter at han er spillet ordenligt ind på holdet... Han begynder at minde en lillesmule om Vieira, dengang han var i Arsenal trøjen.

Er forundret over Witsel ikke har vist ret meget... Synes klart han i mit save ser ud til at indtage stjerne rollen på midtbanen. Har faktisk haft ham i kiggerten flere gange, men nu har jeg jo både M'Vila, Badelj, Dzagoev og Song, så den blads mangler jeg ikke rigtigt nogen erstatning til.

Hvilket prisskilt har City hængt om halsen på Tevez?
Hos mig er det kun hans sindsyge lønkrav der adskiller ham fra et skifte... han er nede i 95 mio.
Logged

krohnl
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #10: 04 Jan 2012, 20:13 »

Jeg scorede lige et meget mærkeligt mål i en af mine venskabskampe. Det blev score da der blev fløjtet op til anden halveg.
Det ligner lidt at modstanderens målmand ikke rigtig er komme på banen endnu  Opstemt

http://www.youtube.com/v/aelXZpT47VA

Edit: Jeg har lige set det i meget langsom gengivelse. Lige som bolden bliver sparket kan man se målmanden komme løbende ind fra bænken.
« Seneste Redigering: 04 Jan 2012, 20:20 af krohnl » Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #11: 05 Jan 2012, 01:07 »

Ambitiøse planer for Benfica du har Smiley
Men godt at du ikke går efter dem for enhver pris... Må dog indrømme at selvom M'Vila var dyr for mig, så er han eminent efter at han er spillet ordenligt ind på holdet... Han begynder at minde en lillesmule om Vieira, dengang han var i Arsenal trøjen.

Er forundret over Witsel ikke har vist ret meget... Synes klart han i mit save ser ud til at indtage stjerne rollen på midtbanen. Har faktisk haft ham i kiggerten flere gange, men nu har jeg jo både M'Vila, Badelj, Dzagoev og Song, så den blads mangler jeg ikke rigtigt nogen erstatning til.

Hvilket prisskilt har City hængt om halsen på Tevez?
Hos mig er det kun hans sindsyge lønkrav der adskiller ham fra et skifte... han er nede i 95 mio.


Jeg har altid ambitiøse planer..  crazy

Nej der skal også være lidt fornuft i det.. men jeg skal have større navne hvis Porto skal vippes af pinden og jeg vil vinde EURO/Champions League.. Wink helt enig med din anskuelse af M'Vila Wink

Sjovt nok efter han fik en sviner på FMF er Witsel begyndt at røre på sig.. gode afleveringer og generelt en forbedring af hans spil Shockeret

Næh.. du mangler faktisk ikke.. hehe crazy

Cirka 150k, men pt. er han af en eller anden grund ikke interesseret.. men det skifter nok til sommer Peace

Nice.. så er det da lige før du skal hive ham ind Peace

Jeg scorede lige et meget mærkeligt mål i en af mine venskabskampe. Det blev score da der blev fløjtet op til anden halveg.
Det ligner lidt at modstanderens målmand ikke rigtig er komme på banen endnu  Opstemt

http://www.youtube.com/v/aelXZpT47VA

Edit: Jeg har lige set det i meget langsom gengivelse. Lige som bolden bliver sparket kan man se målmanden komme løbende ind fra bænken.

Hehe.. det behøver du ikke se i langsom gengivelse.. det er sgu dumt.. men godt set af Rodrigo.. Thumbs Up Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

fodboldkiller1983
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #12: 05 Jan 2012, 16:34 »

jeg vandt Champions League i det første år med Benfica
Logged

SkerderG
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #13: 05 Jan 2012, 18:07 »

JimmyGP:

jeg kunne godt tænke mig af se ss af ligaen, og måske du kunne fortælle lidt om din taktik Cool
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sport Lisboa e Benfica
« Svar #14: 06 Jan 2012, 15:55 »

jeg vandt Champions League i det første år med Benfica


Nice nok.. Kan du fortælle mere om dit save? Nogen tips og tricks.. Wink jeg formåede ikke at gå videre fra gruppespillet, men som holdet spiller pt. er der gode muligheder for at vinde EURO League..

JimmyGP:

jeg kunne godt tænke mig af se ss af ligaen, og måske du kunne fortælle lidt om din taktik Cool

Ligaen


Der er lagt op til en drabelig duel - Porto vandt 2-1 hjemme og jeg vandt ligeledes 2-1 hjemme over Porto.. Ydermere er jeg i kvartfinalen i EURO League, hvor jeg skal møde Leverkusen og i Taca de Portugal finalen mod Vitoria Guimares.. og så tabte jeg i semifinalen i Bwin cup efter straffespark.. Peace

Taktik + start 11'er

« Seneste Redigering: 06 Jan 2012, 15:57 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010