home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  2 Brugere, 944 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Atalanta B.C.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Atalanta B.C.  (Læst 8003 gange)
m-k-p
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Atalanta B.C.
« : 29 Dec 2011, 15:29 »

Jeg startede et save med den italienske oprykkerklub Atalanta i går og begyndte at lede efter en tråd, men dog uden held. Derfor lavede jeg selv en tråd i håb om, at folk, der enten spiller eller har spillet med Atalanta, vil dele erfaringer eller komme med et par gode råd.

Atalanta vandt sidste år Serie B foran Siena og rykkede derfor op i Serie A. Dog fik klubben en straf på minus seks point i den nuværende sæson i Serie A. Klublegenden Cristiano Doni, som har spillet i klubben fra 1998-2003 og 2006-nu, måtte også have en straf, nemlig en karantæne, der løber til 9.3.2015.

Jeg valgte selv denne klub fordi jeg synes, at der er nogle spændende spillere i truppen, og så ville jeg gerne have en lidt større udfordring, som jeg ikke ville få, hvis jeg valgte et top- eller midt/tophold.

Hvis nogle sidder inde med spørgsmål om klubben eller råd skyder I bare løs.
Logged

m-k-p
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #1: 30 Dec 2011, 02:45 »

Så er jeg kommet godt i gang med mit save. Ved første gennemgang af truppen fandt jeg hurtigt ud af, at Matteo Brighi tjente en god del mere i forhold til resten af truppen. Da han kun var til låns, kunne jeg derfor bare sende ham retur. For at dette vil kunne betale sig, skulle en evt. afløser være billig eller gratis. Derfor søgte jeg til Norge og hentede Kara hjem for 8,25 mio. Der var stadig plads til endnu en spiller. Andile Jali blev hentet for 2,75 mio.

Jeg satser på unge spillere, som kan udvikles og sælges videre med profit, så klubben kan blive en god overskudsforretning . Det er derfor jeg hentede de to spillere, som jeg i tidligere saves har erfaret, kan sælges for 70-130 mio. senere i spillet. Jeg har udover de Kara og Jali, skrevet kontrakt med Cristofrari og Fierro, som jeg virkelig ikke kunne sige nej til. De kommer først til januar.

Atalanta har også selv et par unge spillere, som jeg satser på kan indbringe nogle penge. Gabbiadini og Schelotto er måske de mest interessante, men også Bonaventura og Marilungo ser spændende ud.

Det går ganske udmærket i ligaen. Jeg startede jo seks point bag de andre, men hvis vi lægger de seks point til, ville jeg ligge på en fin 8. plads. Udvalgte kampe:
Palermo 2-3 Atalanta
Atalanta 2-1 Roma
Inter 0-0 Atalanta
Atalanta 3-2 Juventus
Der er altså en tendens til at holdet gør det godt mod de store hold.

Logged

m-k-p
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #2: 31 Dec 2011, 15:31 »

Kort efter sidste update gik jeg fra 4-4-1-1 til at skifte lidt mellem 4-4-2 og 4-1-2-1-2. Det viste sig at være en god beslutning. Holdet fik flere sejre, og faktisk kun et acceptabelt nederlag til Palermo, mens det også er blevet til nederlag mod Chievo, Cesena, Lecce og Novara, som er hold jeg ikke bør tabe til, hvis man ser på resultaterne mod de store hold. Der sker nemlig et eller andet med spillerne, når de står overfor topholdene. Listen var sidste gang på fire kampe, men den er blevet større nu:
Milan 2-2 Atalanta
Roma 1-2 Atalanta
Atalanta 2-0 Inter (fyrede træneren efter kampen)
Atalanta 1-0 Napoli
Atalanta 1-2 Atalanta
Atalanta 2-1 Milan

Atleti Azzurri d'Italia har vist sig at være et fort, hvor kun to hold, Fiorentina og Palermo, har hevet tre point med hjem.

Jeg ligger fint til en Champions League kvalifikation, og de tre sidste kampe er mod Bologna, Cesena og Cagliari, så muligheden for at sikre 3. pladsen er stor. Det ville være dejligt for økonomien at få pengene fra Champions League.



I januar ankom Kyle Walker til låns, som har gjort det rigtig godt. German Denis blev sendt tilbage til Udinese, da han var skuffende. Libor Kozak kom på en lejeaftale, og han har gjort det langt bedre. Han passer også bedre i rollen som targetman, da han altså er et monster i luften.
« Seneste Redigering: 31 Dec 2011, 16:20 af m-k-p » Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #3: 31 Dec 2011, 15:49 »

Hold kæft, hvor det spændende det her!!

Jeg følger helt klart med i den her! Elsker hold som Atalanta, og fedt du tager kampen op med dem - og samtidig virkelig gør det stabilt!!
Logged

m-k-p
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #4: 31 Dec 2011, 16:05 »

Må også sige jeg er meget overrasket over denne præstation. Havde egentlig været tilfreds med en 8-12. plads, men at være med i kampen om Champions League billetterne havde jeg aldrig drømt om. Jeg kan virkelig også mærke forskel fra starten af sæsonen, hvor moralen var knap så god.

Vandt lige 0-1 mod Bologna. Palermo er tre point efter, men jeg er bedre i indbyrdes opgør. Hvis de vinder mod Napoli og Parma, skal jeg bare vinde én kamp.

EDIT: Jeg har iøvrigt været på jagt efter nye regens. Der kommer et par lovende spillere til sommer.
« Seneste Redigering: 31 Dec 2011, 16:20 af m-k-p » Logged

m-k-p
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #5: 31 Dec 2011, 17:00 »

Wow, hold da kæft en spændende runde 38! Fik 0-0 mod Cesena i runde 37. Juventus fik ligeledes uafgjort, så de var stadig kun et enkelt point foran. Juventus måtte bare ikke vinde i udekampen mod Lazio.

Det startede heller ikke særlig godt. Nene bragte Cagliari foran efter 29 min. Dog var der lidt opmuntring, da Lazio kom på 1-0 efter 42 min. Altså status quo. Det så dog igen sort ud, da Krasic scorede efter 50 min. På et hjørnespark fik Manfredini tilfældigt dumpet bolden ned foran sig, og han scorede til 1-1 efter 62 min. Lazio kom på 2-1 fire minutter efter Manfredinis scoring. Jeg var altså på 3. pladsen nu, fordi jeg også mod Juventus er bedre i indbyrdes opgør. Dog ville jeg ikke risikere, at Juventus udlignede, og kunne køre en uafgjort hjem, hvis jeg selvfølgelig også endte med uafgjort. Jeg havde overtaget i min kamp, og ændrede derfor fra 4-4-2 til 4-1-2-1-2 og spillede mere offensivt. Forløsningen kom efter 73 min., da Bonaventura sluttede et godt kontraangreb af med en scoring. Endnu bedre blev det, da Marilungo sikrede sejren efter 78 min. Juventus skulle score to mål, men deres kamp forblev 2-1 til Lazio, og jeg fik dermed 3. pladsen!

Logged

m-k-p
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #6: 02 Jan 2012, 03:17 »

2012/2013 - Transfers og sæsonstart
Jeg besluttede at købe Kozák permanent, og for 8 mio. synes jeg, at det er en rigtig fin handel. Han passer perfekt til rollen som targetman og er en konstant trussel på indlæg. Cigarini ville, inden lejeaftalen udløb, ikke skrive kontrakt med klubben, men efter han forlod klubben, var han til salg for 15 mio., og så ville han pludselig godt underskrive.
Ind
Alberto Paloschi, fri
Luca Cigarini, 15 mio.
Libor Kozák, 8 mio.
Gökay Abdi Ayca, 15 mio.
Kyle Naughton, leje
Samed Yesil, fri
Carlos Fierro, 11 mio.
Bruno Ecuélé Manga, 49 mio.

Ud
Michele Ferri, fri
Fabio Caserta, fri
Carlos Fierro, leje
Jeg prøvede at få Kyle Walker permanent, men han ville desværre tilbage til Tottenham, og kæmpe om en startplads. Han er nu tilbage på reserveholdet. Jeg har til gengæld lånt en af hans konkurrenter i Tottenham, Kyle Naughton.

Gökay Abdi Ayca er et fantastisk talent som en af mine talentspejdere vurderede til 4,5 stjerner i potentiale. Han kunne erhverves for cirka 8 mio., men jeg havde allerede hentet to ikke EU-spillere, så han ankom først i den nye sæson, dog stadig billigt. Han er kun 18 år, men kan allerede nu bidrage med noget, og har også fået en plads i de fleste kampe i sæsonen. Nu hvor han er kommet til klubben, har han fået 5 stjerner i potentiale! For at han nemmere skulle kunne tilpasse sig i Italien og ikke føle sig for utilpas, prøvede jeg at finde endnu en tyrker, som kunne hentes billigt. Her fandt jeg Samed Yesil på fri transfer, som faktisk kan udvikle sig til at kunne blive en ganske fin spiller, men han er primært hentet for Gökays skyld.

Så er der Carlos Fierro. Tja, hvorfor ikke? Han har jo vist sig at blive en god spiller i alle mine saves. Jeg har dog lånt ham ud til AlbinoLeffe, som spiller i Serie B. Til sidst er der Manga, som jeg købte fordi jeg manglede en forsvarsspiller på niveau med Masiello.



Jeg skulle op imod Tottenham i kvalifikationen til Champions League. Dette blev dog et sammenlagt nederlag på 3-6, men også fuldt fortjent. Jeg røg til Europa League, hvor jeg er havnet i gruppe med Trabzonspor, Standard Liege og Stuttgart.

Serie A startede med fire sejre i træk mod Cesena, Empoli, Roma og Sampdoria. Herefter er jeg rendt ind i to uafgjorte mod Milan og Palermo. Det er jo en ganske fin start, og jeg har også taget førerpladsen med tre point ned til Milan.

Den første gruppekamp i Europa League blev til 2-2 hjemme mod Trabzonspor. Den anden vandt jeg 2-1 på udebane mod Standard Liege. Trabzonspor fører, men vi har begge fire point. Stuttgart følger efter med tre point, og Standard Liege, der endnu har 0 point.



OBS: Jeg har hentet syv regens udover Gökay, men de er ikke så interessante lige nu. Den 'mindst' lovende har dog  4 stjerner i potentiale.
Logged

m-k-p
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #7: 05 Jan 2012, 18:00 »

2012/2013 - Hele sæsonen
Jeg fik aldrig opdateret siden sidst, og da jeg kom i tanke om det, var jeg allerede langt henne i sæsonen, så jeg simpelthen ikke gad.
1. Atalanta, 13 pt.
2. Stuttgart, 12 pt.

3. Trabzonspor 8 pt.
4. Standard Liege 1 pt.


Round of 32:
Athletic Bilbao 0-2 Atalanta
Atalanta 0-1 Athletic Bilbao

Round of 16:
Malaga 2-1 Atalanta
Atalanta 1-0 Malaga

Kvartfinale:
FCK 2-4 Atalanta
Atalanta 1-1 FCK

Semifinale:
Atalanta 2-1 Shakhtar
Shakhtar 1-0 Atalanta
Her er så en update for hele sæsonen, som gik meget langt over mine egne forventninger. Godt nok førte jeg Serie A i sidste update, men det var bestemt ikke en plads, jeg regnede med at beholde. Mit forspring til konkurrenterne blev dog større og større, hvilket var perfekt, da jeg også havde Europa League at koncentrere mig om.

Det blev endnu en sæson, hvor jeg ikke tabte mod de typiske storhold. Dog tabte jeg mod Palermo og Genoa, som faktisk blev henholdsvis nummer to og tre i ligaen. Milan, de forsvarende mestre, gik fra 2. pladsen tidligt i sæsonen til noget der må være en skuffende 7. plads. Som sagt gik det over forventning, og jeg er lidt ærgerlig over, at jeg allerede nu har vundet Serie A, og hvis det er det samme scenario i den kommende sæson... Ja det lyder måske lidt mærkeligt, men jeg valgte altså ikke Atalanta, fordi jeg ville vinde Serie A allerede i 2. sæson. Jeg har gang i en langsigtet plan, som dog ikke er gået til spilde, men det var meningen, at de unge regens jeg har købt, skulle vinde trofæerne hjem. De udvikler sig heldigvis godt, og Milan, Juventus og Inter er også kommet med nogle rimelig gode deleeje forslag, som jeg har afslået.

Naughton havde kontraktudløb, så han kom også til helt gratis, uden jeg skulle gøre bruge af den købsoption, som indgik i lejeaftalen. I sommers tog økonomien et godt knæk ned, men lige siden er det gået op. Bestyrelsen tror åbenbart meget på mig. De gav mig i hvert fald et transferbudget på svimlende 400 mio.

Som de fleste måske ved, har Kagawa kontraktudløb i 2013. Jeg har forhandlet mig frem til en aftale, og han er klar til et skifte. Jeg mangler bare at trykke accepter. Han passer jo umiddelbart ikke ind i min klart foretrukne formation, 4-4-2. Jeg bruger sjældent 4-1-2-1-2, så det vil være begrænset, hvor meget spilletid han får. Spørgsmålet er, om jeg skal hente ham, og evt. omskole ham til venstre midt, da jeg mangler bredde dér. Jeg kunne også bare rykke positionen en tand længere frem, når han er på banen, så han spiller wing. Han er jo gratis, så hvis det ikke bliver en succes, kan han jo sælges uden jeg har tabt penge på ham.



Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #8: 05 Jan 2012, 19:17 »

Så vil jeg da også lige dele mine erfaringer med Atalanta, som jeg har spillet de seneste 3-4 udgaver med.

Først vil jeg lige copy/paste mit indlæg fra blog-light, hvor jeg har fortalt om de første 2½ sæsoner.
Atalanta Bergamasca Calcio




Her i Football Manager 2012 er jeg ligesom de forgående år gået i gang med et save med Atalanta, som i år ligger i Serie A. Her starter de med minus 6 point grundet en betting/matchfixing-skandale, som kørte i sommers og nu igen er blusset op. Denne skandale kostede altså Atalanta seks point, ligesom den normale anfører Cristiano Doni har fået 3 års karantæne.

Første sæson startede svingende, hvor jeg længe kæmpede lidt med at finde den rette balance mellem offensiven og defensiven, hvilket gav mange målrige kampe, hvor pointhøsten også var ustabil. Efter et par måneder kom der dog for alvor styr på sagerne og især ved hjælp af sejre over storholdene kravlede jeg hurtigt op gennem tabellen, hvor jeg dog gennem hele sæsonen lå en del point efter både Juventus og Inter. Af indkøb denne sæson var de mest betydningsfulde tilgangen af Montoya og Kaboul (leje), som tilførte endnu mere stabilitet i forsvaret, hvilket gjorde at jeg i foråret i højere grad vandt 1-0 fremfor at spille 1-1 i de tætte kampe. Til slut i sæsonen gik AC Milan fuldstændig ned, mens også den anden overraskelse Chievo også begyndte at tabe flere kampe end de vandt og det betød faktisk at jeg gik fra at ligge i kampen om EL-pladser til pludselig at have et komfortabelt forspring ned til 4.pladsen, hvor de to førnævnte klubber lå og kæmpede. Sæsonen sluttede jo, som screenshotet bevidner, med at jeg sluttede på 3.pladsen og derfor skulle spille kvalifikation til Champions League i denne kommende sæson. Af samme grund skulle der investeres i et par nye spillere til især angrebet og midtbanen, hvor lejesvende, som Germain Denis, Luca Cigarini og Matteo Brighi forlod klubben efter vellykkede lejeophold, men ingen af dem var villige til at veksle lejeaftale til en permanent aftale. 

Op til anden sæson blev der altså hentet en del spillere ind og brugt mange millioner. Især blev der sendt penge til Genova, hvor især Sampdoria var en stor handelspartner, hvor hele tre spillere tog turen nordøst på fra Genova til Bergamo. For omkring 75 millioner kroner fik Atalanta trioen Andrea Poli, Zsolt Laczkó og Vincenzo Fiorillo. De var dog ikke ene om at tage turen fra Genova til Bergamo. Andreas Granqvist stødte til trioen. Derudover købte man de resterende 50% af både Andrea Masiello og Carlos Carmona, ligesom man hentede Luuk de Jong og Jonathan Dos Santos ind på frie transfers.

Modsat forrige sæson, så startede Atalanta på samme grundlag som alle de andre hold i ligaen og det viste sig hurtigt at de igen i år ville blande sig i toppen. Længe lå de i lige under de bedste, hvor man især hentede point mod de store hold, mens problemerne mod de bundholdene gjorde at man ikke tog det sidste skridt op på førstepladsen.
Champions League blev derimod en succes, da man efter 0-0 på hjemmebane og bagud 2-0 ved pausen i Ukraine mod Shakthar spillede en fantastisk halvleg, hvor især nytilkomne Luuk de Jong viste klassen. Med et hattrick i anden halvleg sørgede hollænderen for at Atalanta var klar til gruppespillet. Her kom man i gruppe med de forsvarende mestre i form af Manchester City, franske Lyon og tyrkiske Galatasaray. Her lå man gennem alle kampene og kæmpede med City og Lyon om de to pladser om at komme videre, men et nederlag i Frankrig i sidste spillerunde gjorde at man måtte tage til takke med tredjepladsen med 9 point, mens City med 10 point tog andenpladsen og Lyon med 12 point tog førstepladsen i gruppen. Dermed stod den på Europa League efter vinterpausen, hvor man skulle op mod Montpellier. Dette blev dog til en stor skuffelse, da man røg ud med 1-2 samlet.
Dette betød dog at man kunne fokusere på ligaen igen og forsøge at indhente Milan og Juventus, som havde fået slået et hul i det hårde januarprogram. Dette forspring formåede man dog også at hente og i sidste runde var status at guld, sølv og bronze kunne ende i alle tre klubber. Det der skulle have været et festfyrværkeri i sidste runde endte med at blive en fuser, da alle tre klubber spillede uafgjort og Milan derfor løb med guldet, mens Juventus og Atalanta måtte nøjes med sølv og bronze.

For at undgå en ligende situation her i tredje sæson blev der endnu engang hentet prominente spillere ind i form af Rasmus Elm, Radosav Petrovic og ikke mindst Petr Cech. Dette har haft en virkning på især defensiven, hvor Petr Cech har haft 11 Clean sheets i 21 kampe for mig. Dette har selvfølgelig resulteret i en lang række sejre, når Luuk de Jong forsat bomber målene ind i front og har scoret 24 mål i 29 kampe i denne sæson. Dette betyder også at jeg på nuværende tidspunkt er nummer 1 i Serie A og er kommet sikkert videre i Champions League, hvor jeg slog HSV med to gange 4-0, for derefter at komme i gruppe med Dortmund, Liverpool og Porto, hvor jeg altså endte som nummer 1, skarpt forfulgt af Porto.

Truppen og taktikken ser på nuværende tidspunkt således ud:

Taktik

Målmænd:
Petr Cech
Andrea Consigli

Forsvar:
Andrea Masiello
Andreas Granqvist
Martin Montoya
Marica
Gianpaolo Bellini
Fabricio
Daniele Capelli
Federico Peluso

Midtbane:
Zsolt Laczko
Matias Schelotto
Radosav Petrovic
Jonathan Dos Santos
Rasmus Elm
Simone Padoin
Andrea Poli
Giacomo Bonaventura
Maximiliano Moralez

Angreb:
Luuk de Jong
Guido Marilungo
Walter Lucchesi
Manolo Gabbiadini

Siden dette indlæg er skrevet er der sket to store ting. Først og fremmest så kom den første titel i hus, da Serie A blev vundet knebent foran AC Milan og Inter. Dette skete efter en gyser af en afslutning, hvor alle tre hold stod med chancen for vinde titlen i sidste spillerunde. Det blev dog til sejre til alle tre hold, hvilket gjorde at jeg trak det længste strå med 81 point, hvilket var et mere end AC Milan og to mere end Inter.

Derudover gik jeg som skrevet ovenover videre fra gruppespillet og kom faktisk helt til semifinalen af Champions League før Bayern München slog mig ud efter en 2-1 sejr på hjemmebane, så gik man med i Bayern og tabte 3-1, hvilket altså også gjorde at tyskerne tog finalepladsen, hvor de også vandt over Real Madrid.

Serie A


Op til den nye sæson blev der skiftet ud på et par pladser, hvor reserverne ikke har været tilfredse med tilværelsen eller bredden simpelthen ikke har været tilstrækkelig. Som partner til Luuk de Jong i angrebet er Jorge Calautti hentet i FC Barcelona for 75 mio. I forsvaret er der hentet to forstærkninger ind. Loïc Nestor er hentet ind til midterforsvaret, hvor han er styrmanden, mens Ismail Turan er hentet ind for at være backup til begge backs, hvor både Bellini og Peluso på venstrebacken ikke bliver yngre og Capelli ikke må siges at holde niveau i Europa, når han får chancen. Derudover var Andrea Consigli ikke længere tilfreds med blot at få pokalkampe og skiftede væk. Ind i stedet for er den unge nigerianer Emmanuel Ajao

Et systemskifte har betydet at resultaterne ikke i ligeså høj grad er gået Atalantas vej i den nye sæson, hvor jeg på nuværende tidspunkt ligger nummer 6 efter 13 spillerunder, hvor jeg er 7 point efter Napoli, som fører ligaen. Dog er jeg sikkert videre i Champions League, hvor jeg er i gruppe med Manchester City, Valencia og PSV.


Sidst men ikke mindst, så håber jeg da at mit og m-k-p's eventyr i Bergamo kan inspirere jer andre til også at prøve kræfter med klubben!
« Seneste Redigering: 05 Jul 2012, 13:47 af Søgaard » Logged

m-k-p
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #9: 12 Jan 2012, 13:35 »

Tiden til FM er begrænset lige for tiden, men jeg har spillet 3. sæson færdig, så her kommer en meget kort og hurtigt opdatering. Jeg vandt ligaen med 88 point. Napoli kom på 2. pladsen med 76 point. Selvom det ser ud som en sikker sejr, var det faktisk mere lige på et tidspunkt, hvor jeg kun var fire point foran, men Napoli valgte at ødelægge det for sig selv, da de i en stribe af fem kampe tabte tre, mens jeg fortsatte ret stabilt. Jeg købte Lacina Traore, da jeg ikke havde en egentlig afløser for Kozák, hvis han altså skulle passe ind i rollen. Traore fik naturligvis en startplads, og han endte med 30 mål i 35 Serie A kampe - 37 mål i 47 kampe i alle turneringer. Han endte dermed også som nr. 1 på topscorerlisten.

Efter gruppespillet i CL, skulle jeg møde Barcelona. Jeg spillede 2-2 på hjemmebane, men vandt overraskende 0-1 på Camp Nou. Real Madrid ventede i næste runde, men det blev også endestationen. 2-1 på hjemmebane, men med et 3-0 nederlag på udebane, var det farvel og tak til CL.
Logged

kasper.rytter
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #10: 25 Apr 2012, 15:21 »

Vil da også læse fortælle om mit Atalanta-spil, der indtil videre har oversteget alle forventninger.

Sæsonforberedelser:
Nævneværdige transfers:
Ind: Cornel Rapa fra Otelul for 6,5 mio
Ud: Solgt for 32 mio. via delejerskaber

Inden sæsonstart valgte jeg at spille en skæv 4-4-2, hvor højre wing (Schelotto) er mere offensiv end hans modpart i venstre side, Bonaventura. Dette gav mig følgende foretrukte start-11'er:
Consigli
Rapa - Masiello - Lucchini - Peluso
Schelotto - Cigarini - Carmona - Bonaventura
Marilungo - Denis


Resultater:
Sæsonen gik over al forventning. Jeg startede med -6 point i tabellen, men endte alligevel som nr. 3 med 75 point, kun 4 point efter vinderne Inter. Dvs. jeg var sæsonens 'moralske mester' om så at sige. Den største overraskelse var dog ikke mit Atalanta hold, men derimod Roma, der formåede at rykke ned! Jeg blev slået tidligt ud af pokalturneringen

Bedste spillere:
Sæsonens spillere i Atalanta-trøjen må siges at være den rutinerede centerback-duo Lucchini og Masiello sammen med den offensive styrmand Luca Cigarini, der stod for et hav af oplæg.

Forberedelser til sæsonen 12/13:
Nævneværdige transfers:
Ind: Cristaldo fra Metalist for 85 mio., Cigarini fra Napoli til en røverpris på 6 mio., Siqueira fra nedrykkede Granada for 34 mio samt centerforsvareren Bellusci for 24 mio fra Catania. Derudover er John Guidetti blevet lejet i Man. City
Ud: Der er blevet solgt for 57,5 mio., men ingen nøglespillere er blevet solgt
Logged

Forza Parma

bert0089
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #11: 25 Apr 2012, 18:17 »

Jeg er lige startet med Atalanta, og ville hører om nogen havde nogle gode råd angående taktik, og salg af nogle spillere?
Logged

Inter 2010: Serie A, Coppa Italia, Champions League, Super Cup, VM for Klubhold
Forza Nerazzurri...  C'e Solo L'Inter

kasper.rytter
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #12: 25 Apr 2012, 21:15 »

Læs de ovenstående tråde.
Jeg solgte ikke rigtig nogen i første sæson, da truppen er forholdsvis tynd. Jeg tjente dog alligevel penge hjem gennem delejerskaber
Logged

Forza Parma

Søgaard
Gæst
 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #13: 25 Apr 2012, 21:24 »

Jeg er lige startet med Atalanta, og ville hører om nogen havde nogle gode råd angående taktik, og salg af nogle spillere?
I de første par sæsoner med Atalanta stillede jeg op i en 4-2-3-1 således:

             X
X      X        X       X
          X    X
X           X            X
             X

Hvor jeg brugte Denis alene på toppen, mens jeg havde to rigtig gode kantspillere i Marilungo og Schelotto. Så kørte jeg Moralez på den offensive midtbane, mens Bonaventura, Padoin (Som desværre ikke er i klubben med den nye patch),  Cigarini, Brighi og Carmona blev brugt skiftevis på den centrale midtbane. Hvor både Padoin og Bonaventura også agererede reserver for kantspillerne og den offensive midtbane.

Generelt har jeg haft stor succes med at spille afventende de første sæsoner og især køre på kontraspillet, hvor Moralez og Schelotto er fantastiske til at udnytte deres hurtighed.

Til anden sæson blev det som det kan ses ovenover i min opdatering af mit spil til en mere kompakt 4-4-1-1, hvor jeg igen havde stor succes mod de store hold, men også succes med at skabe spillet mod de mindre hold, hvor jeg var favoritter.
Logged

Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atalanta B.C.
« Svar #14: 04 Jul 2012, 20:18 »

Efter længere tids søgning på nye udfordringer, tror jeg bestemt jeg har fundet dem her: Atalanta.
Er gået i gang, er gået igennem venskabskampene med lutter sejre.

Af indkøb er det blevet til
Sanogo (Leje)
Bressan
Andile Jali

Samlet 11 millioner

Ud er gået
Praprotnik og Raimondi på deleje.

Samlet 20 millioner.
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010