home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 874 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  FC Bayern München
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: FC Bayern München  (Læst 11321 gange)
KFBDK
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
FC Bayern München
« : 26 Okt 2011, 11:44 »

Hej derude,
Jeg er startet med Bayern München.
Begrundelsen er at de råder over en fantastisk trup i mine øjne og derudover er stadion og diverse faciliteter i noget nær topklasse. Jeg må indrømme at jeg havde håbet på, at få flere penge til at købe ind for, men fik "kun" stillet omkring 70,- mio. kr. til rådighed. Sæsonforventningern e  var heller ikke til at røre ved, bestyrelsen havde selv sat målene for mig. Den hjemlige liga skal vindes tilbage fra rivalerne i Dortmund, pokalturneringen skal gerne vindes og som om det ikke var nok så ser de gerne, at jeg som minimum kommer i semifinalen i Champions League.

Jeg valgte ikke at lave nogle store køb i det første transfer vindue, synes simpelthen ikke at jeg kan få nogle spillere, som kan gå ind og rykke ved startopstillingen, for 70,- mio. kr. Har "selvfølgelig" hentet Lucas Andersen og sendt ham ned til mit U19 hold. Men ham fik jeg rimelig billigt, efter min mening.

Jeg må indrømme, at jeg troede at det ville blive svært at nå alle tre mål som bestyrelsen havde sat. Men nu er jeg snart i januar og det har gået over alt forventning. Selvom at Franck Ribery & Arjen Robben skiftevis bliver skadet  Wink har resultaterne været med mig. Jeg ligger lige nu nummer et i ligaen efter 15 kampe (12 sejre, 3 uafgjorte). Har i øjeblikket både det bedste angreb og forsvar med et målscore på 43-9.
Champions League derimod har været lidt op og ned indtil videre. Men har kvalificeret mig sammen med CSKA Moskva, som også er den klub jeg har lidt mit eneste nederlag til. Pokalturneringen er langt fra vundet endnu, men jeg har været heldig med at trække lavere rangerede hold indtil nu, så der er lagt op til avancement.

Januars transfer vindue skal nok benyttes hvis den lidt krævende bestyrelse giver lidt flere penge til rådighed. Men har set mig varm på Evertons defensive midtbane spiller Marouane Fellaini, som har udtrykt til pressen at Bayern München ville være godt for hans karriere! Smiley ..
Derudover har jeg to andre emner i kikkerten. To spillere som er utilfredse i deres klubber. Den første er Fernando Llorente, som ville gøre det godt som target mand for mig. Den anden er Jesus Navas, men han bliver nok dyr at hente til klubben, men ville være fin til at aflaste Arjen Robben.

Det var alt omkring mit spil med Bayern so far.  Wink

Mvh KFBDK
« Seneste Redigering: 26 Okt 2011, 11:52 af KFBDK » Logged

KFBDK
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Bayern München
« Svar #1: 26 Okt 2011, 14:30 »

Så blev det januar og dermed åbnede transfer vinduet.

Jeg har hentet Jan Vertonghen i Ajax, for "små" 85,- mio. kr. - Han skal erstatte den 33 årige Daniel Van Buyten da hans kontrakt ikke bliver forlænget efter sæsonen.

Så har jeg hentet den erfarne midtbane spiller Owen Hargreaves tilbage til klubben, efter nogle år i England, på en fri transfer. Han accepterede en lav løn og en rolle som backup i truppen.
Logged

fodboldkiller1983
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #2: 26 Okt 2011, 15:08 »

hvad taktik bruger du så i bayern
Logged

40xmax
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Bayern München
« Svar #3: 26 Okt 2011, 18:43 »

samme her kunne godt tænke mig at vide hvad for en taktik du bruger og roller osv. kan ikk helt for dem til at spille som jeg vil
Logged

FC BAYERN MÜNCHEN <3
Franck Ribéry <3

KFBDK
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Bayern München
« Svar #4: 26 Okt 2011, 20:57 »

Jeg spiller 4-2-3-1 som udgangspunkt.

Her er min start 11'er når alle er klar, uden de ovennævnte indkøb.

                   M. Gomez
   
F. Ribery        T. Müller       A. Robben
     
      L. Gustavo - B. Schweinsteiger

P. Lahm - Van Buyten - J. Boateng - Rafinha
                   
                     M. Neuer

Min målmand og forsvars kæde har de standard roller som følger med formationen.

L. Gustavo - Boldvindende midtbanespiller (support)
B. Schweinsteiger - Central midtbanespiller (automatisk)
F. Ribery - Kantspiller (angreb)
T. Müller - Offensiv midtbanespiller (angreb)
A. Robben - Inderste angriber (angreb)
M. Gomez - Target mand (angreb)

Det har fungeret helt upåklageligt indtil videre. Har kun tabt én enkelt kamp indtil videre, dog mod Schalke desværre. Hvis både Ribery og Robben er klar og med til kamp, bytter jeg dem ofte med hinanden engang i 2. halvleg for at stresse modspillerne, ellers ændre jeg Riberys rolle til inderste angriber.

Håber det kan hjælpe lidt.
Logged

40xmax
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Bayern München
« Svar #5: 27 Okt 2011, 19:16 »

jo lidt hva med sådan som tempo osv du ved hva jeg mener håber Smiley
Logged

FC BAYERN MÜNCHEN <3
Franck Ribéry <3

KFBDK
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Bayern München
« Svar #6: 28 Okt 2011, 08:15 »

Generelle strategier:
Filosofi - Flydende
Strategi - Offensiv

Spillestil
Der har jeg ikke rørt ved noget endnu. Det hele står til standard. Jeg plejer at have det som standard også ændre på det efterhånden, når jeg kan se hvordan det går. Men indtil videre har det fungeret helt fint med det hele på standard.

Specificer instruktioner
Defensiv linje - Højt pres
Bredde - Bredt
Tempo - Hurtigt
Tidspild - Sjældent

Fokus på afleveringer - blandet
Kontra angreb - ja
Spil på offside - ja

Jeg håber det var det du mente 40xmax .. Ellers må I spørge.. ellers spørg løs.

Jeg er på nuværende tidspunkt i starten af april i første sæson. Er desværre røget ud af pokalturneringen til Freiburg. Lærte på den hårde måde, at de har en ekstrem god angriber - Papiss Cisse. Derudover tabte jeg 3-1 til United i første kamp i 1/8 finalen i CHL, men formåede at vinde 3-0 hjemme på Allianz. Har trukket Lyon og fik 2-2 i Frankrig i første kamp.

I ligaen går det ikke ligeså godt, som i efteråret. Men ligger dog stadig nr. 1 i ligaen, men kun med et enkelt point ned til Dortmund.
Logged

KFBDK
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Bayern München
« Svar #7: 28 Okt 2011, 12:37 »

En opdatering omkring min første sæson med mit Bayern München save:

Det lykkedes, at vinde Bundesligaen foran rivalerne fra Dortmund. Rivalerne tabte pusten i de sidste kampe, da de også skulle koncentrere sig om at præstere i Euro League. Derfor vandt jeg ligaen med 4 runder tilbage og kunne derfor koncentrere mig fuldt ud om Champions Leauge. Jeg kom videre til semi-finalerne efter en sejr på udebane mål på bekostning af Lyon. Jeg var så "heldig" at trække Man City, det skal ses i lyset af at jeg undgik Barcelona  Smiley . Jeg vandt lidt heldig 2-1 hjemme på Allianz Arena. Men i England tabte jeg desværre med samme cifre og vi måtte i forlænget spilletid. Der laver D. Van Buyten straffespark i slut minutterne og M. Neuer reddede os desværre ikke denne gang. Man City tabte finalen til Barcelona.

Alt i alt en fin sæson, hvor jeg opfyldte to af bestyrelsens tre krav.

Jeg har fået stillet 164,- mio. kr. til rådighed til spiller indkøb - Lidt skuffende, men bestyrelsen i Bayern er iskolde  Smiley .

* Er der ikke andre der har historier fra et Bayern München save?
« Seneste Redigering: 28 Okt 2011, 12:42 af KFBDK » Logged

40xmax
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Bayern München
« Svar #8: 28 Okt 2011, 15:33 »

Generelle strategier:
Filosofi - Flydende
Strategi - Offensiv

Spillestil
Der har jeg ikke rørt ved noget endnu. Det hele står til standard. Jeg plejer at have det som standard også ændre på det efterhånden, når jeg kan se hvordan det går. Men indtil videre har det fungeret helt fint med det hele på standard.

Specificer instruktioner
Defensiv linje - Højt pres
Bredde - Bredt
Tempo - Hurtigt
Tidspild - Sjældent

Fokus på afleveringer - blandet
Kontra angreb - ja
Spil på offside - ja

Jeg håber det var det du mente 40xmax .. Ellers må I spørge.. ellers spørg løs.

Jeg er på nuværende tidspunkt i starten af april i første sæson. Er desværre røget ud af pokalturneringen til Freiburg. Lærte på den hårde måde, at de har en ekstrem god angriber - Papiss Cisse. Derudover tabte jeg 3-1 til United i første kamp i 1/8 finalen i CHL, men formåede at vinde 3-0 hjemme på Allianz. Har trukket Lyon og fik 2-2 i Frankrig i første kamp.

I ligaen går det ikke ligeså godt, som i efteråret. Men ligger dog stadig nr. 1 i ligaen, men kun med et enkelt point ned til Dortmund.

det var nemlig det jeg tænkte på Smiley jeg takker så vil jeg prøve at kigge på det og måske finde ud af noget mere Smiley

jeg vil prøve at se om jeg kan få skrevet om mit save Smiley
Logged

FC BAYERN MÜNCHEN <3
Franck Ribéry <3

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #9: 14 Nov 2011, 21:24 »

Er også selv startet op med Bayern.
Startet med kun at købe unge spiller ind til mit ungdomshold, for har en idé om at inde for nogle år, skal vi have en masse i førsteholds truppen som komme fra egen avl. Der blev brugt ca. omkring 65 millioner på disse spiller. Fristillede også en masse spillere som ikke ville blive til noget, og derfor bare var tilovers i trupperne. Det hjalp også med at jeg rykkede nogle af de bedste spillere op i u-23 truppen for på den måde, at udvikle sig lidt mere.

købt:
Lucas Dinge
Kevin Pannewitz
Fabian Giefer
Mitchell Weiser
Felix Klaus
Yaya Sanogo 
Solgt:
Maximilian Riedmüller

Selve førsteholdstruppen blev der ikke gjort noget ved, eftersom jeg selv syntes den så rigtig stærk ud, og var konkurrence dygtig til både liga og Cl. Det eneste som rigtig var mit problem var jeg hele tiden løb ind i skader til Arjen, Franck og Mario som også resulteret til i, at jeg måtte lave en ny 3-taktik. En som Alaba fik flere kamp end jeg selv havde regnet med, men det resulteret bare i at han udviklet sig enormt meget. Olice fik også en masse kampe eftersom Mario måtte sidde meget udenfor, og der var en mand som valgte at gribe chancen med hele 34 mål i 31 kampe. En som Nils Petersen blev jeg meget overrasket over, han lavede virkelig noget helt vildt gode præstationer. Så det bekræftede bare at jeg havde satset rigtig, med ikke at købe ind til førsteholdstruppen.  Ligaen blev vundet 8 runder før tid med et forspring på 23 Point ned til nummer to fra Leverkusen.

Taktikken
Jeg valgte at lave en 4-2-3-1 eftersom det er den der passer bedst ind i Bayern, men eftersom jeg blev ramt af skader, måtte jeg vælge at bruge en 4-1-3-2. Den hjalp mig meget når Arjen og Franck var ude med skader, det var også den som blev brugt mest i Europa. Men fortræk mest min 4-2-3-1 i Bundesligaen, eftersom den gav en god defensiv, som virkelig slet ikke så ud som tidligere Bayerns svaghed. Der var jeg meget positiv over folk som Holger og Jérôme, som begge spillede som boldspillende. De gav begge en stor ro når der skulle spilles bolde væk. Valgte så lige inden sæsonen gik i gang at tage min 4-1-2-1-2 opstilling med, den blev senere hen et kæmpe hit (som dengang jeg brugte den i FC Porto Taktik: http://www.footballuser.com/167773/Futebol_Clube_do_Porto_-_SAD. http://fmfreaks.dk/index.php?topic=30566.15) Den var mere blevet en hjemme taktik, som virkelig gav en masse angrebsbold til de mange tyske tilskuere.

Titler:Bundesligaen
DFB-Pokal
Chl

Vandt alt jeg var med i kanon sæson! Mere og vide spørge løs? 
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #10: 16 Nov 2011, 23:43 »

Til dem der ikke har set det, så har jeg lagt en database op med den tyske liga, helt ned til 5 række og ændre alle europæiske liga navne til det IRL.
Germany LLM Level 5
Logged

drughi
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Bayern München
« Svar #11: 29 Nov 2011, 03:24 »

Er nu igang med min 5 sæson med Bayern..Kan afsløre så meget som at Özil vendte hjem til tysk fodbold, og det var ikke til Dortmund!!!
Derudover har hverken Gomez eller Nils-drengen fået chancen for mit hold. Købte Tevez til 2.sæson for 10 mil.pund og han har været klasse. Har vundet ligaen 4 gange-pokalen 2 gange- CL 2 gange...Spørg ind hvis i vil vide mere..
Logged

krølle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #12: 29 Nov 2011, 08:53 »

hvem har du i centerforsvaret? om hvor tyskere starter inde..
Logged

... U ain't got a minute.

Zachar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #13: 29 Nov 2011, 22:04 »

Hej...
Jeg vil da også lige fortælle om hvordan det står til i mit save med Bayern  Smiley Jeg har netop taget hul på 4. sæson, og de tre første har efter min mening været yderst succesfulde  Wink

1. Sæson:
Vandt uden problemer mesterskabet og pokalen, mens jeg måtte se mig slået i Chl-semifinalen på reglen om udebanemål af de forsvarende mestre fra Barcelona - så uden tvivl en godkendt sæson.
Udslagsgivende spillere i første sæson var Mario Gómez, Arjen Robben (kåret til verdens bedste spiller foran Messi og Cristiano Ronaldo) Grin og Manuel Neuer.
Eneste reelle indkøb var Milan Badelj, der kom til fra Dinamo for 35 mio.

2. Sæson:
Endnu en gang blev både pokal og mesterskab vundet, denne gang dog med skarp konkurrence med Dortmund i ligaen...  Smiley I Chl. blev jeg desværre endnu en gang slået ud af Barcelona, denne gang i kvartfinalen. Var langt fra lige så overlegen i Tyskland som forrige sæson, men viste til gengæld bedre tagter mod de svage modstandere i Europa, hvor jeg i 1. sæson var heldig med at komme videre fra gruppespillet...
Mario Gómez og Arjen Robben var igen to vigtige spillere for mig, men også Vladimir Weiss gjorde det rigtig godtpå den lejeaftale jeg havde med ham i sæsonen - købte ham i sommerpausen inden 3. sæson.
Udover regen-talenter hentede jeg Dedé i Vasco for 115 mio. samt Federico Macheda i United for 35 mio. (Har gjort det rigtig godt som super-sub)  Wink

3. Sæson:
Vandt mesterskab nummer 3 på stribe  Smiley Men røg ud i pokalen til de senere vindere fra Leverkusen - stillede med unge talenter og reserver... Men det helt store i denne sæson var triumfen i Champions League !  Grin Slog bl.a. City og Barcelona ud på vej mod finalen, der blev vundet på 2 mål af Macheda over United  Cool Kanon sæson, hvor vi endelig fik taget det sidste skridt i Europa, håber udviklingen fortsætter - og der kan komme lidt højere bundniveau i holdets præstationer, der igennem sæsonen har svinget fra verdensklassse til pinligt - men alt i alt en konge-sæson Smiley
Mario Gómez floppede i år, og ramte slet ikke de tidligere sæsoners niveau - af profiler kan Neuer, Badelj og Robben nævnes, mens også Lahm gør det yderst solidt på backen Smiley
På transfer-fronten hentede jeg et par bredde-spillere. Som nævnt tidligere skiftede Weiss på en permanent aftale for en værdi af 45 mio. og Mbaye Niang blev hentet for 65 mio. (Fremtidens mand i angrebet)... Ud røg også et par rotations-spillere, der ikke længere havde de store udsigter til spilletid.

Optakt til 4. sæson:
Mario Gómez kunne ikke levere målene i sidste sæson og røg derfor på porten, heldigvis havde Juventus længe været ude efter ham og stod derfor klar med et bud på ikke mindre end 205 mio.  Thumbs Up Tre talentfulde regens blev hentet ind, hvor især en argentinsk wing viser lovende takter, og allerede gør sig gældende på 1. holdet:) Det helt store indkøb kom da der skulle findes en afløser i front, og altid farlige Edinson Cavani rykkede til München og 290 mio. blev sendt den anden vej mod Napoli...
Min start-11 derfor således ud i starten af 4. sæson:


Ris, ros og forslag til ændinger modtages gerne  Opstemt
Over and out Smiley
Logged

Petrust
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FC Bayern München
« Svar #14: 16 Apr 2012, 17:31 »

Kan da også lige byde ind med mit Bayern save Smiley - Er gået over al forventning ! Efter 3 sæsoner står jeg nu med yderligere 3 Bundesligatitler, 3 Champions League titler, VM for klubhold 2 stk., 1 stk. pokalturnering og 3 gange DFL-Supercup. Så jeg vil bestemt ikke klage :b
Efter megen anmodning osv. fik jeg flere penge ud af bestyrelsen. Det resulterede i at jeg købte Seydou Doumbia, Mats Hummels og Mario Götze i første transfervindue. Det tog en hel del tid at skrive kontrakt med både Hummels og Götze. grovroste dem i 1½  måned og jeg fik dem så til sidste. Senere i vintervinduet hentede jeg Davide Santon.
I 2. sæson hentede jeg "kun" af prominente navne, Xherdan Shaqiri og Marco Reus.
3. sæson bød kun på ét indkøb i from af Leandro Damiao.
[/URL]
[/img]
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010