home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 230 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Challenges
| | |-+  Kategori: Genrejsningen af Østtyskland
| | | |-+  Die Reise nach der Bundesliga - Chemnitzer FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Die Reise nach der Bundesliga - Chemnitzer FC  (Læst 2239 gange)
whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Die Reise nach der Bundesliga - Chemnitzer FC
« : 08 Jan 2017, 20:54 »



#1 - Starten


Mit valg er faldet på Chemnitzer FC. Inden jeg blev ansat, kendte jeg intet til holdet, men da jeg overtog det, var der en enkelt kending i form af den tidligere RBL-spiller, Daniel Frahn. Holdets potentiale virkede ok lovende og ved første øjekast troede jeg bestemt på store ting.

Starten i en ny klub er altid spændende. Hvad der er knap så spændende er, at vi efter et halvt år ligger på en skuffende 8. plads, som er dybt uacceptabelt. Spillerne har dog brugt meget tid på træningsbanen bare på at lære taktikken at kende. En ganske simpel 4-4-1-1 opstilling uden de store instruktioner.

transfermarkedet er der her til vinter sket lidt, hvor Daniel Frahn har forladt os. Jeg husker ham tydeligt fra mine tidligere RBL-saves, men jeg husker dog en spiller med noget mere kvalitet, end det han viste hos os. 2,3 mio føltes derfor som et godt salg for en mand, der ikke præsterede.

Nu håber vi på et bedre forår!
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Reise nach der Bundesliga - Chemnitzer FC
« Svar #1: 08 Jan 2017, 20:57 »

Trofæskabet


•   95 point - Vinde bundesligaen

•   85 point - Vinde Pokalturneringen (DFB)

•   80 point - En spiller fra klubben fra start i 3. Bundesliga, spiller 25 kampe fra start i Bundesligaen.

•   75 point - Oprykning til bundesligaen

•   70 point - Have 5 eller færre udlændinge i truppen (alle hold), alle sæsoner i Bundesligaen.

•   65 point - Oprykning til 2. Bundesliga

•   60 point - Få en regen-spiller fra akademiet, som er født i østtyskland, på u21 landsholdet hvor denne skal spille minimum 1 kamp.

•   55 point - Sælg en spiller som var i klubben ved start (gælder kun klubber der starter i 3. Bundesliga), for mere end 100 millioner

•   50 point - Have overskud på transfers hvert vindue

•   45 point - Overleve som oprykker i Bundesligaen

•   35 point - Overleve som oprykker i 2. Bundesliga

•   20 point - Fuldføre din challenge, og fortæl løbende om det i en mini-blog

•   10 point - Gennemfør en sæson
« Seneste Redigering: 11 Jan 2017, 14:48 af whapz » Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Reise nach der Bundesliga - Chemnitzer FC
« Svar #2: 09 Jan 2017, 13:29 »



#2 - Taktikken



En helt klassisk 4-4-1-1 med 4 simple holdinstruktioner; Spil aggressivt, Aflever i dybden, Spil op fra forsvar og pres mere. Jeg har ikke justeret på tempo og afleveringer i hverken hold -eller spillerinstruktione r, og taktikken kan derfor i princippet spilles med alle mentaliteter. Jeg bruger standard, kontroller og kontra. Desuden med en fri mentalitet for at offensivspillerne har noget frihed.

Jeg har, som noget helt nyt, forsøgt mig uden balancespiller på midtbanen. I stedet har jeg valgt en rolle på 8'er positionen med to felt-felt spillere. Min tanke var derfor også, at forsvaret kunne være yderst udsat uden balancespiller på midtbanen, og derfor har jeg valgt forsvars-pligt til begge backs. Jeg har bøvlet meget med min 10'er og angriber og hvordan de kunne supplere hinanden bedst. Det bedste resultat, fandt jeg som en almindelig offensiv midtbanespiller i supportrolle, der har samme spillerinstruktione r som en fremskudt playmaker i angrebsrolle.

I næste afsnit skulle taktikken gerne bære mig til 2. Bundesligaen. Fortsættelse følger  Wink


Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Reise nach der Bundesliga - Chemnitzer FC
« Svar #3: 09 Jan 2017, 22:06 »



#3 - Det første forår



Vinterens opsang må have virket og lagt i baghovedet på hver enkelt spiller i vores første forår. Kampene smed oftest 3 point af sig, hvor vi i en periode hentede 6 sejre på stribe, hvor en af sejrene blev svimlende 9-0 over Frankfurt. Overraskende nok var Zwickau bare rækkens bedste hold, og vi tabte også vores indbyrdes kamp mod dem med 0-1. De rendte derfor fuldt fortjent med 1. pladsen i ligaen.
Det gode forår bar os altså til en direkte oprykning via en 2. plads. Et forår som jeg er meget tilfreds med og stolt af. Holdet blev i sær båret af klubikonet og viceanfører Anton Fink, der med 20 sæsontræffere, 9 assists og et gennemsnit på 7,45 i i ligaen, var yderst vital. Han er ydermere den mest scorende i klubbens historie. En lille sidebemærkning til det er, at han har spillet på OMC-positionen det meste af tiden!

Nu står den kommende sæson altså på 2. Bundesliga og flere point er hentet til trofæskabet. For at være på nogen måde konkurrencedygtige på næste hylde, skal der ske en hel del. Oprydningen i truppen har derfor været ret enorm, til trods for at jeg ikke er stor fan af massiv udskiftning i truppen til en ny sæson. Men der blev gjort en undtagelse, der har ført til disse transfers.

Jeg håber på en spændende sæson i 2. Bundesligaen Wink
« Seneste Redigering: 10 Jan 2017, 03:51 af whapz » Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Reise nach der Bundesliga - Chemnitzer FC
« Svar #4: 11 Jan 2017, 14:46 »



#4 - What a season!



Jeg vil på forhånd gerne undskylde, at der med det samme kommer en opsummering på hele sæsonen. Holdet har vist sindssyg vindermentalitet og er strøget direkte gennem ligaen med et brag. Sejr på sejr har været kendetegnende og derfor er sæsonen også gået ualmindelig hurtigt. Vi endte med blot 4 nederlag i ligaen, og de 3 af dem kom sidst på sæsonen, hvor de velkendte spaghettiben begyndte at vise sig en smule.

Der er ikke det store at sige udover at 2. Bundesligaen slet ikke på nogen måde virkede skræmmende ud over Werder Bremen, der i min optik også havde holdet til meget mere end denne række.

Det obligatoriske transferoverblik skal i heller ikke snydes for, da der jo skal være overskud hvert vindue. 10 nye spillere er hentet og igen i mod mine grundprincipper om alt for mange nye signings pr. sæson, men truppen er nødt til at få tilføjet noget kvalitet.

En ny sæson er i vente og flere point til trofæskabet er hentet Thumbs Up
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010