home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 516 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Lillebaelt Football Academy
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 Udprint
Forfatter Emne: Lillebaelt Football Academy  (Læst 82303 gange)
Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #180: 19 Feb 2017, 16:31 »

Ezequil Gómez ligner en der har potentiale for at ryge hurtigt videre! Hold da op et talent.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #181: 20 Feb 2017, 09:11 »

Stort tillykke med mesterskabet! Fantastisk flot. Dog træls med pokalfinalen, men du napper den næste år Smiley

Dog er jeg bekymret for udviklingen omkring udenlandske spillere i truppen. Synes det er fantastisk med spillere af egen avl, men at der ikke er begrænsninger for antal udlændingen er alarmerende....
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #182: 20 Feb 2017, 19:27 »

Stort tillykke med mesterskabet! Fantastisk flot. Dog træls med pokalfinalen, men du napper den næste år Smiley

Dog er jeg bekymret for udviklingen omkring udenlandske spillere i truppen. Synes det er fantastisk med spillere af egen avl, men at der ikke er begrænsninger for antal udlændingen er alarmerende....

Jeg kender mig selv godt nok til at min motivation for spillet ryger, hvis jeg ikke sigter efter nye mål og det må være Europæisk succes. Det ser jeg ikke ske med danske talenter. Der vil selvfølgelig være danske talenter i truppen men hvis jeg skal få succes i Europa, så må jeg satse på mere end det.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

beringer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #183: 20 Feb 2017, 22:09 »

Jeg kender mig selv godt nok til at min motivation for spillet ryger, hvis jeg ikke sigter efter nye mål og det må være Europæisk succes. Det ser jeg ikke ske med danske talenter. Der vil selvfølgelig være danske talenter i truppen men hvis jeg skal få succes i Europa, så må jeg satse på mere end det.

Helt enig, og du er trods alt allerede mange sæsoner inde, så det er tid til at diske op med noget nyt (for dig selv), for at holde spændingsniveauet, og kunne fastholde det..., desuden synes jeg at så længe du holder til at spillerne skal blive egen avl, så er det gode mål stadig...   Cool
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #184: 21 Feb 2017, 20:47 »

Lillebaelt Football Academy



#89 – Christian Eriksen vender hjem

Transfervinduet var overstået og Lilleputterne blev tvunget ud på markedet. Først kom At. Madrid forbi og bød på holdets topscorer fra sidste sæson, Joel Piris, og alt lå i kortene til, at de ville udløse den frikøbsklausul han havde. Så Lilleputterne accepterede i stedet en lidt mindre bud på 3,7 mio. £ men fik tilføjet en videresalgsklausul, som ville indbringe dem 50 % af et eventuelt overskud ved salg.

Kort efter kom Bremen forbi og bød 1,3 mio. £ for Lars Hartmann. Et bud de normalt ikke ville acceptere men Hartmann havde kun et år tilbage af sin kontrakt og ville ikke forlænge, for han ville videre og prøve kræfter i en større liga. Så Lillebaelt FA besluttede at tage de penge de kunne få inden han ville smutte gratis næste sommer. Så nu skulle de ud og hente forstærkninger. Til venstrebacken i stedet for Hartmann hentede de Marlon Kauffmann og i angrebet i stedet for Piris hentede de David Eichinger.

Den helt store transfernyhed kom dog efter vinduet lukkede i og var derfor desværre ikke en spiller, som klubben kunne benytte i den svære Champions League gruppe. Han kunne heldigvis registerets til Superligaen, da han blev hentet på en free transfer. Middelfartdrengen Christian Eriksen vendte nemlig hjem og skrev under på en 3-årig aftale med klubben. Det var en transfernyhed, der faldt som en stor bombe hos alle danske fodboldfans og hos sportspressen både ind og udenlands.

Uddrag fra pressemødet:

Journalist: ”Klubben har principper for kun spillere af egen avl. Sådan en spiller er Christian Eriksen ikke? Hvad fik jer til at gå imod disse principper?”

Bestyrelsesformand: ”Christian Eriksen er en lokaldreng, som har fik fodboldopvækst i Middelfart. Jovist er han på papiret ikke egen avl men i vores verden er Eriksen et produkt af fodbolden i Middelfart og dermed også af Lillebaelt FA. Og så er han den eneste spiller i verden, hvor vi ville give kald på vores principper”


Journalist: ”Christian. Hvad fik dig til at skrive under med Lillebaelt FA? Endda efter transferdeadline hvor du dermed ville gå glip af Champions League.”

Eriksen: ”Det er ikke nogen hemmelighed, at LFA ikke var i spil før efter deadline. De tilbud jeg fik, de var bare ikke sportslig attraktive nok og jeg jagtede ikke pengene. Så da Lillebaelt kontaktede mig for få dage siden, så gik det hurtigt. Jeg skylder fodbolden i Middelfart meget og vil gerne bidrage til, at klubben tager det næste skridt i deres udvikling. LFA er et spændende projekt og jeg håber, at jeg kan bidrage både på og udenfor banen selvom jeg ikke deltager i Champions League. Det må blive i næste sæson.”
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #185: 21 Feb 2017, 21:48 »

Lillebaelt Football Academy



#90 – Eriksen’s drømmedebut

Christian Eriksen stod foran sin debut for LFA. Det var på hjemmebane mod AGF som lå nr.3. Så det var en topkamp for Lilleputterne indtog 2. pladsen. Alle på stadion var spændte på at se ham i aktion og se hvordan han ville præstere i den danske Superliga.

Den der måske var mest spændt, det var holdets manager. For med en spiller af Eriksen kaliber på holdet, så ville det være dumt at trække ham ned i et bestemt taktisk system og rolle. Han skulle selvfølgelig bruges, der hvor han var bedst. Så stik imod hans taktiske principper, så havde han ændret lidt på det taktiske før kampen. Normalt spillede holdet offensivt på hjemmebane med en dyb angriber, som skulle trække tilbage i banen og give plads til de mere fremadrettede angribere. Nu ville han i stedet spille med en fri playmaker på den offensive midtbane.

Planen var, at Eriksen skulle bevæge sig frit omkring og designe spillet og finde de rum, hvor han kunne være mest effektiv. Og planen lykkes. Eriksen blev kampens helt store oplevelse og var en af hovedrollerne i en sikker 4-1 sejr til Lilleputterne. Klubbens fans gik tilfredse hjem og de var ikke i tvivl, Eriksen var dagens bedste.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #186: 21 Feb 2017, 22:08 »

Hvor er det fedt, at Eriksen vender hjem. Og så i en fornuftig alder af kun 32! Bliver spændende at se hvor stor en forskel han gør! Smiley
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #187: 22 Feb 2017, 08:45 »

HAHA! Hvor er det en fed nyhed med Eriksen. Og super billig løn, og som Bendtner skriver, så er han kun 32 år., han burde da kunne holde nogle år endnu. Måske kan han fortsætte som træner i klubben efterfølgende Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #188: 22 Feb 2017, 09:42 »

Lige et spørgsmål til egen avl.

Da jeg spillede challengen hvor man skulle vinde ligaen med egen alv.
Skulle de hentes inden de blev 18 for at de blev registreret, som egen alv.

Ved ik om det stadig er sådan?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #189: 23 Feb 2017, 07:21 »

Nej det er inden de fylder 19.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #190: 25 Feb 2017, 09:36 »

Lillebaelt Football Academy



#91 – Flere niveauer under

Lillebaelt FA vidste godt, at det ville blive svært i Champions League gruppespillet men at det skulle ende med en ydmygelse, det havde de ikke regnet med. De vidste godt, at de ville være flere niveauer under holdene fra England og Spanien men de havde håbet, at de kunne give en fornuftig modstand i de kampe. Det kunne de ikke. Samlet tabte de 15-2 i kampene mod Chelsea og Valencia. Helt galt gik det på udebane mod Valencia, hvor holdet blev ydmyget med et 7-1 nederlag.

Det blev til et sølle point i gruppespillet. Ikke ligefrem den debut de havde håbet på. Det var dog kun på banen, at klubben tabte i Champions League. Udenfor banen havde de vundet stort pga. deltagelsen. Det økonomiske boost deltagelsen havde givet, det betød, at klubben kunne udbygge deres faciliteter, som efterhånden nærmerede sig international klasse.

Og når vi snakker om international klasse, så skal Christian Eriksen præstationerne nævnes. Den ”hjemvendte” Middelfart dreng havde taget Superligaen med storm. Han havde stor andel i, at klubben som forventet var med i guldkampen. Eriksen havde tegnet sig for 8 mål og 6 assist i 12 kampe og var holdet store omdrejningspunkt.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Bechii
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #191: 25 Feb 2017, 10:05 »

Trist med Champions League - dog også en kedelig gruppe at komme i. Dejligt at se at top 2 i Superligaen næsten er hjemme.
Er det muligt ved næste opdatering, at få et screenshot af din opdaterede taktik, nu hvor Eriksen har frie tøjler?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #192: 28 Feb 2017, 07:36 »

Lillebaelt Football Academy



#92 – 26 mio. £

Januar transfervinduet år 2025 er overstået og endnu engang solgte Lillebaelt FA stort ud. I denne omgang solgte man to store profiler for et samlet beløb på 15 mio. £ og med en videresalgsklausul på 50 % af overskuddet. Lillebaelt FA havde nu solgt spillere for 26 mio. £ i den igangværende sæson. Penge der var med til at udvikle klubben og som straks blev geninvesteret. Yderlige planer om udvidelse af stadion og træningsfaciliteter blev sat i gang.

Lilleput manageren var selvfølgelig ærgerlig over hele tiden at miste de største profiler men det var nu engang en del af hele setup’et i klubben. Og han kunne leve med det, så længe klubben fik en fornuftig pris for profilerne og ikke solgte for billigt ud. De seneste to transfers var han tilfreds med. For prisen på de 15 mio. £ plus videresalgsklausule n var en fair pris for Ezequiel Gómez og Lars Nielsen.

De to forsvarsprofiler ville ikke være nemme at erstatte men nu ville spillere i næste række få chancen. Managerens plan var, at Durmus Cetin og Erik Søgaard skulle overtage deres pladser i a-kæden. Så han ville ikke hente direkte erstatninger men i stedet forsætte klubben politik med at hente unge talenter til en rimelig pris. Spillere som i første omgang skulle være back up til a-kæden. Valget faldt på Blas Caro som blev hentet for 400k £ og Christopher Allgöwer som kostede 1,7 mio. £.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #193: 28 Feb 2017, 07:57 »

Rigtig gode salg! Og erstatninger jeg lige til højrebenet, selvom Erik Søgaard er "gammel" Smiley Så kan det være fast spilletid er godt for ham!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Lillebaelt Football Academy
« Svar #194: 28 Feb 2017, 18:56 »

Lillebaelt Football Academy



#93 – Premier League banker på

Det har aldrig været nogen hemmelighed, at Lilleput manageren er stor fan af engelsk fodbold. Hans drøm havde altid været at stå i spidsen for et Premier League hold. Så der flere Premier League hold henvendte sig i løbet af vinteren, så var han fristet. Skulle han jagte sin store drøm eller forsætte rejsen med Lillebaelt FA?

Han blev overraskede over, hvor hurtigt han kunne beslutte sig. Han var faktisk slet ikke i tvivl. Han var ikke klar til at forlade Lilleputterne. Det var nu, at han skulle høste frugten af det store arbejde han og alle andre i klubben havde lagt i projektet. Det ville være fjollet at forlade klubben nu.

Så han takkede nej til West Ham, Burnley, Watford, Hull og Swansea som alle henvendte sig. Han kunne have stået i spidsen for et Premier League hold og have mødt Man Utd på Old Trafford. I stedet stod han i spidsen for LFA og skulle møde AGF på Aarhus Stadion i forårets første kamp men han var glad. Det var her han hørte hjemme.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010