home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 261 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Afgørende øjeblikke
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Afgørende øjeblikke  (Læst 17368 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #15: 29 Nov 2016, 21:02 »

September 2017

Nr.3 – Disciplinær straf

Strootman er allerede en ret upopulær herre i min bog. Jeg købte netop ham fordi jeg tænkte han var en driftssikker mand. Kort efter hans første røde kort, så trak han endnu engang rødt og denne gang et direkte et af slagsen. To røde kort indenfor så kort tid er bare ikke godt nok. Så to ugers bøde og nu skal han ikke træde voldsomt mere ved siden af, før hans tid i United er slut inden den rigtig kom i gang. Heldigvis for ham så vandt jeg kampen med 2-0 over Derby men han er i kort snor.

Nr.2 – 8-0

Så er United tilbage i Champions League og jeg har fået en rigtig fin start. To gange 4-0 er det blevet til og dermed topper jeg gruppen. Næste modstander er dog Real Madrid og mon ikke de giver mere modstand end CSKA Moskva og Sparta Prag har gjort. Bedste Champions League øjeblik indtil videre er uden tvivl Rashford og hans hattrick på udebane mod CSKA Moskva.



Nr.1 – Ubesejret

Ved udgangen af september er jeg stadig ubesejret i Premier League. Jeg har dog haft et par nærdødsoplevelser, blandt andet i hjemmekampen mod Chelsea hvor jeg var nede med 0-2. Jeg fik mig dog kæmpet tilbage og fik en 2-2 hevet hjem. De gode resultater gav mig titlen som månedens manager og troen på tingene, den er stor. Mesterskabet SKAL i hus i denne sæson.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #16: 30 Nov 2016, 20:04 »

Oktober 2017

Nr.3 – Tag den Wenger

Normalt fokuserer jeg kun på mit eget hold men engang imellem så hygger jeg mig over, når nogle af de andre tophold fejler. Især når det er hold med managers, som jeg har et anstrengt forhold til, såsom Wenger. Åhh hvor jeg hader hans omgang med pressen og det håbløse spil mellem os, når vi skal mødes. Derfor nød jeg at se Arsenal inkasserer sæsonens 5. nederlag, da de tabte 2-1 til Stoke. Tag den Wenger.

Nr.2 – Tag den Pep

Pep er knapt så træls i pressen og her er det mere på et sportsligt plan og ”fjendskabet” er til stede. Og i denne sæson ser det ud til at kampen skal stå mellem City, Liverpool og os. Så månedens Premier League kamp var uden tvivl Man City v Man Utd. Det blev heldigvis en kamp jeg dominerede og helt ærligt lidt uheldigt ikke vandt med mere end 2-1. For jeg havde dobbelt så mange skud og tre gange så mange indenfor rammen end Man City. Kampens store spiller var sidste års Premier League topscorer, Anthony ”Golden Boy” Martial, som nettede begge mine mål. Sejren betød, at jeg stadig var ubesejret og fastholder 1. pladsen i ligaen.



Nr.1 – Og Martial forsætter

To gange i denne måned skulle jeg møde Real Madrid og den første kamp på udebane blev som forventet rigtig svær. Jeg endte da også med at tabe kampen med 2-1 på mål af CR7 i de sidste minutter. Jeg havde dog tro på, at jeg kunne nappe kampen på hjemmebane især med en brand varm Martial på banen. Og jeg fik ret. Endnu engang var den unge franskmand forrygende og nettede to gange i en sikker 3-0 sejr. Især var jeg meget tilfreds med det første mål, som præcis viste det spil jeg gerne vil opnå med min taktik.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #17: 01 Dec 2016, 00:25 »

Jeg er umiddelbart overrasket over det lave antal af kommentare til denne blog. Jeg er stor fan og nyder det simple i bloggen. Er fast læser! Smiley
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #18: 01 Dec 2016, 07:02 »

Jeg er umiddelbart overrasket over det lave antal af kommentare til denne blog. Jeg er stor fan og nyder det simple i bloggen. Er fast læser! Smiley

Fedt! Tak...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #19: 01 Dec 2016, 09:02 »

Tror der er mange der læser med, som jo kender det niveau Wester kommer med, og jeg er da en af dem.

Men man glemmer nogen gange at skrive hvor godt det er fordi man er vant til det høje niveau når det kommer fra ham.

Men vil da godt lige smide lidt Smiley

Jeg kan godt lide den indgangsvinkel du har lavet i denne blog Wester.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #20: 01 Dec 2016, 09:16 »

Tror der er mange der læser med, som jo kender det niveau Wester kommer med, og jeg er da en af dem.

Men man glemmer nogen gange at skrive hvor godt det er fordi man er vant til det høje niveau når det kommer fra ham.

Men vil da godt lige smide lidt Smiley

Jeg kan godt lide den indgangsvinkel du har lavet i denne blog Wester.

Jeg tilslutter mig - vil dog også sige at jeg ikke ser nogen grund til at gå ind og blive ved med at kopiere den samme kommentar som den seneste læser netop har skrevet. Det er formentlig heller ikke det der holder Wester kørende. For mit eget vedkommende er det også vigtigt at se hvor mange der egentlig læser med, for at opretholde dele af motivationen, fremfor den samme besked med "Godt gået"/"Flot blog" eller lignende.

Men Wester - bare så du ikke er i tvivl - Godt gået, flot blog - jeg læser helt sikkert med! Wink Du finder på en ny måde, indgangsvinkel eller andet hver gang!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #21: 01 Dec 2016, 12:02 »

Først og fremmest er det altid fedt med ros men det er ligeså fint at folk følger stille med uden kommentar. Jeg har efterhånden lavet så mange blogs og behøver ikke disse kommentar for at finde lysten. Jeg kan jo se folk klikker ind og kigger med og det er fedt! Mest af alt er disse blogs for min egen skyld, fordi det giver en ekstra dimension til mit spil. Men derfor er det altid fedt at andre læser med.

Det er tit de nye bloggere der har behov for lidt støtte, sådan havde jeg det i hvert fald selv, da jeg startede. Personligt læser jeg mange tråde og blogs uden at give respons især når det er hos brugere, som jeg kender og jeg ved har været med længe. Men gør en ekstra dyd ud af, at komme med råd, ros osv. til nye bloggere og brugere, også for at få dem til at føle sig velkommen på siden.

Og tak for de pæne ord også tak til dem der følger med i stilhed Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #22: 01 Dec 2016, 12:03 »

November 2017

Nr.3 – Ord krig

November måned startede med endnu en ord krig mellem Wenger og undertegnet. Denne gang trak jeg heldigvis det længste strå og jeg vandt kampen med 2-1. Med sejren er Arsenal virkelig under pres og ikke mindst deres manager, Wenger, hvis job hænger i en tynd tråd. Mit bud er, at Wenger er fortid i Arsenal inden Boxing Day.

Nr.2 – Sikkert videre…

November blev en ”kort” måned pga. landsholdspause, så det blev kun til en enkel Champions League kamp. Det var hjemme mod CSKA Moskva, som jeg havde vundet 4-0 over på udebane. Så jeg forventede lidt at kampen ville blive en Walkover. Moskovitterne ydede dog mere modstand end forventet og stod godt pakket i defensiven. Der skulle held til at lukke dem op og trække min 1-0 sejr hjem. Faktisk blev kampens eneste mål et selvmål men en sejr er en sejr, så jeg var godt tilfreds. Nu skal jeg bare få point i den sidste kamp for at sikre mig 1. pladsen og sejren betød, at jeg helt sikkert er videre.

Nr.1 – Månedens manager

November måned blev en dejlig måned. Det blev til rene sejre. En stime der gav mig titlen som månedens manager og betød, at jeg udvidede mit forspring i Premier League til hele 8 point ned til Man City og Liverpool. Liverpool som jeg blandt andet slog i løbet af måneden med 1-0 på hjemmebane efter et mål af Memphis. Jeg lugter guldet.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #23: 01 Dec 2016, 22:41 »

December 2017

Nr.3 – Rooney assist

Wayne Rooney blev den store hovedperson i december måned, hvor han stod for 4 assist og et mål til rekordbøgerne men mere om det senere. Rooney har det stadig i sig og når han er inde, så dominerer han pasningsspillet og deler om sig med lækre afleveringer. Månedens bedste aflevering kom fra den levende legende, i en kamp Swansea hvor Rooney lagde op til begge mål i en 2-1. Tjek denne Rooney assist til Martial ud.



Nr.1 og 2 – En magisk Boxing Day

Boxing Day 2017 gik over i historiebøgerne og blev en magisk aften på Old Trafford. Modstanderen var Bournemouth som måtte tage hjem med et nederlag på 3-1. Sejren betød, at jeg slog klubrekorden for fleste sejre i streg og den rekord den udvidede jeg yderlige og er nu oppe på 13 sejre i streg. Jeg er spændt på hvor mange flere jeg kan tilføje? Den flotte stime betyder også at jeg er langt foran i Premier League. Aftenens store hovedperson blev uden tvivl Wayne Rooney som langt om længe slog Bobby Charltons scoringsrekord, som lød på 199 ligamål. Rooney nettede sit ligamål nr.200 i kampen.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #24: 03 Dec 2016, 08:03 »

Januar 2018

Nr.3 – Tak til Wenger

Min forudsigelse med at Wenger ville miste sit job i Arsenal inden Boxing Day, den holdte ikke stik. Wenger er stadig manager i Arsenal og som en sjældenhed, så skal der lyde en tak til Wenger. For i januar måned slog hans tropper Man City med 1-0. City tabte også de efterfølgende to kampe og røg dermed ud af kampen om guldet og Pep blev fyret. Så tak til Wenger og tak til Alexis Sánchez for målet.



Nr.2 – Zlatan Bombe

Den 30. januar smed Zlatan bomben. Han ville gå på pension efter sæsonen på trods af at hans kontrakt er til sommeren 2019. Han vil stoppe på toppen og nægter at være tvunget til at spille på lavere niveau. Jeg har stor respekt for hans beslutning og forstår tanken bag. Jeg mener dog bare, at han har mindst et år mere i sig, hvor han kan gøre en forskel i United trøjen. Min plan var ikke, at han skulle stoppe nu. Så jeg har været på mine knæ og spurgt, om han ikke nok vil overveje en sæson mere. Svaret kommer om et par uger. Zlatan er slet ikke færdig endnu, tjek lige månedens mål i Premier League ud, et mål han stod bag.



Nr.1 – En Arsenal?

Ved udgangen af januar måned 2018 så er jeg stadig ubesejret og har en stort forspring ned til de nærmeste forfølgere. Så Premier League titlen må bare ikke misse i denne sæson. Der er langt endnu men jeg drømmer da lidt om, at kopiere Arsenals 2003-04 sæson, hvor de gik ubesejret igennem.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #25: 03 Dec 2016, 14:44 »

Februar 2018

Nr.3 – Memphis hattrick

I FA Cuppen skulle jeg møde Aston Villa på udebane i 1/8 finalen. Jeg havde et svært program i den måned med 5 udekampe blandt andet mod Dortmund i Champions League og mod Chelsea samt City i Premier League. Så det blev B-kæden der skulle tage sig af Villa. Og det gjorde de på fornem vis med en 4-1 sejr, blandt andet på et vaskeægte hattrick af Memhis, altså tre mål i samme halvleg af samme spiller uden at der bliver scoret mål af andre imellem målene.



Nr.2 – Zlatan fastholder sit farvel

Zlatan kom forbi mit kontor for at fortælle mig, at han fastholde sin plan om pension efter sæsonen. Det er lidt en streg i regning i forhold til de planer jeg havde. Rooney tager heldigvis en sæson mere og planen er, at han fastholder positionen som den dybe angriber. Så nu skal jeg på jagt efter en dyb angriber som også kan fylde rollen som AMC. Planen var ellers at pengene skulle bruges på at forstærke forsvaret. Men nu skal jeg som minimum først ud og finde en angriber samt en midtbanespiller for lejesvenden Renato Sanches.

Nr.1 – Tre kæmpe sejre

Som nævnt var kampprogrammet helt vildt i februar og fyldt med vigtige udekampe. De tre vigtigste var uden tvivl Premier League kampene mod Chelsea og City samt Dortmund i Champions League. Jeg havde på ingen måde forventet at jeg ville vinde dem alle tre men det skete. Så er jeg helt oppe at køre. Nu er Premier League titlen i hus, for jeg smider ikke 20 point i de sidste 10 kampe. Og muligheden for The Treble er i live. Der er mange højdepunkter jeg kunne sætte fokus på fra tre kampe men jeg har valgt at hylde Antonie Griezmann, som var den helt store spiller i kampen mod Chelsea, hvor han stod for en assist og denne flotte perle.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #26: 03 Dec 2016, 15:08 »

Fedt med en lidt anderledes blog, godt arbejde!  Wink

Må man eventuelt få en et ss, af din spiller statistik? 
Logged

Supra Societatem Nemo

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #27: 03 Dec 2016, 16:11 »

Fedt med en lidt anderledes blog, godt arbejde!  Wink

Må man eventuelt få en et ss, af din spiller statistik? 

Det her du mener?? I siger bare til hvis der er SS I gerne vil se. For poster jo ikke så mange..

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #28: 03 Dec 2016, 21:37 »

Marts 2018

Nr.3 - Nederlag i FA Cuppen

Jeg gik ellers ind til FA Cup kampen mod West Ham med selvtilliden i orden og var sikker på, at holdet nemt ville vinde kampen. André Ayew ville det dog anderledes og lavede både mål og assist i West Hams 2-1 sejr. Skuffelsen var selvfølgelig stor, for drømmen var at vinde The Treble i denne sæson.



Nr.2 - Fyret og ansat samme dag

Skuffelsen efter FA Cup kampen var stor men der var ikke tid til at være skuffet. To dage senere stod den på Champions League, hvor jeg søgte revanche for sidste års nederlag i EURO League, for modstanderen var Dortmund. Jeg havde vundet det første opgør med 1-0 på udebane og kørte den sikkert hjem og vandt samlet 2-0.

Arsenal kom op af bowlen som kvartfinalemodstand er. Arsenal der få dage tidligere havde fyret min ærkerival Wenger som manager men samme dag ansatte ham som sportsdirektør. Så jeg slap for det direkte møde med Wenger, da jeg mødte dem på udebane i det første kvartfinaleopgør. Hvordan og hvorledes det gik, det tager vi i næste måned, hvor der spilles returkamp på Old Trafford og jeg forhåbentlig også kan berette om United i semifinalen.

Nr. 1 – Mestre foran The Kop

Allerede i den 31. spillerunde kunne jeg vinde mesterskabet og bedre endnu, jeg kan lukke og slukke tingene foran The Kop, for modstanderen var Liverpool. Og det blev en episk kamp. Det hele startede med at Antonie Griezmann nettede til 1-0 og glæden var stor. Det holdte dog kun kort og inden jeg så mig om, så var jeg bagud med 3-1 men kort før halvleg reducerede Martial til 3-2.

Målet fik mig dog ikke til at holde igen i pausen. Der blev med den aggressive tone forlangt en bedre indsats. Det tog spiller imod og efter 61. minutter var jeg foran med 4-3, som også blev kampen resultat og dermed var kom Premier League mesterskabet i hus. Glæden ved mesterskabet var selvfølgelig stor især fordi det skete i så suveræn stil. Og arven efter Ferguson blev endelig løftet og klubben kan komme ud af hans skygge.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Afgørende øjeblikke
« Svar #29: 04 Dec 2016, 21:18 »

April 2018

Nr.3 – Pointrekord?

Jeg frygtede, at holdet ville falde i niveau efter titlen kom i hus. Så nederlaget kunne komme i april, da kampene mere eller mindre var uden betydning. Den bekymring var heldigvis ubegrundet og holdet forsatte den flotte form. Det blev til 4 sejre ud af 4 mulige. Så før de to sidste spillerunder har jeg stadig muligheden for at gå ubesejret igennem sæsonen i Premier League og samtidig slå Chelsea’s pointrekord, som lyder på 95 point.

Nr.2 – Pogba

I marts måned tabte jeg 2-1 i Champions League til Wenger løse Arsenal, som lige havde fyret ham få dage forinden. Så jeg var tvunget til sejr i returkampen i starten af april. Normalt ville der være en masse uro og skriverier før sådan en kamp mod Arsenal men uden Wenger ved roret, så var der dejligt stille og roligt. Det passede mig godt og fornemmelsen før kampen, den var god.

Min mavefornemmelse havde ret, det blev en kamp præcis som ønsket. Jeg var i kontrol hele vejen igennem og en brandvarm Martial stod for et hattrick i en 3-0 sejr. Det er dog Pogba, jeg ønsker at hylde. For han var fænomenal på midtbanen både defensivt og offensivt. Han stod for to assist, tjek især denne lækre signaturpasning ud.



Nr.1 – Den ene fod i finalen

Det var noget af en behagelig overraskelse der kom op af bowlen, da der var lodtrækning til CHL semifinalen. Leverkusen havde mod alle odds tilspillet sig en plads, hvilket jeg var glad for. Det virkede som en overkommelig modstander, i hvert fald i forhold til de andre semifinaledeltager som er PSG og Real Madrid.

Og jeg fik ret, de var en overkommelig modstander og det siger jeg endda før returopgøret. For den første kamp i Tyskland endte med 6-0 i min favør. Det smider jeg ikke væk hjemme på Old Trafford. Martial og Griezmann stod begge for to mål. Der var endnu en dobbeltmålscorer men en noget uventede en af slagsen. Bailly nettede nemlig også to gange.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010