home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 468 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Rundt I Europa #16
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Rundt I Europa #16  (Læst 23468 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rundt I Europa #9
« Svar #15: 27 Okt 2016, 19:02 »


9. Sæson - Sverige - 2. Division - Nybro IF



SÅÅÅÅDAN!


Okay, denne her challenge er for længst gået lidt forbi reglerne, primært fordi mine elendige FM skills har gjort det umuligt for mig at finde et job i de lande, jeg allerede har forpestet. Derfor har jeg været nødt til at tilføje nye ligaer og springe lidt rundt, for simpelthen bare at have den mulighed for at fortsætte det her save.

Efter min nedtur i Danmark, var der heller ikke nogle af de danske klubber, der ville ansætte Tony Stark. End ikke de nyoprykkede ala Måbjerg (og helt forståeligt fra deres side af!).

Derfor måtte jeg tilføje yderligere ligaer. Jeg prøvede bl.a. at tilføje England for at se, om jeg ikke kunne få en post i de nederste rækker. Men ej heller de bed på krogen. Så fik jeg tilføjet Slovenien og Finland, for så til sidst at tilføje Sverige, hvor der en del flere lorterækker end i eksempelvis Danmark.

Det gav pote. Nybro valgte at hive mig ind til en samtale og tilbyde mig jobbet. Mine gode erfaringer var åbenbart overbevisende for dem, og de valgte at give mig en kontrakt på, hold nu fast, 400 kroner om ugen. Jep, en tiendedel end det, jeg startede ud med i Belgien.

Men as usual tænkte jeg fuck it. Det var et job. Det var en varm stol.

Og as usual gik det elendigt i starten. Og det var pisse irriterende. For vi dominerede alle kampene set på statistikken. Vi havde typisk 5-10 flere forsøg end modstanderen, men kunne alligevel ikke engang hive en uafgjort hjem. I de første fire kampe endte vi med en målscore på 2-10 og fire nederlag.

I alle de klubber, jeg har været i indtil nu, har jeg brugt den samme taktik. En 4-1-2-2-1 Wonder Tactic, jeg har haft liggende på min computer fra tidligere saves. Jeg er ikke taktisk kløgtig, så jeg prøver mig tit bare frem med downloadede løsninger. Den taktik havde jo båret frugt i Belgien, hvor jeg fik en oprykning, så hvorfor skulle det ikke også fungere fint i alle andre klubber, så længe de bare havde spillere til de positioner?

Taktikken gav mig fire nederlag i de første fire kampe i Nybro. Derfor hev jeg en anden taktik ud af hatten og støvede den af. En asymmetrisk 2-3-2-1-2. Og så kom magien. Vi så os ikke tilbage i ligaen siden det taktik-skifte.

I de resterende 22 kampe led vi to nederlag og spillede fire uafgjorte. Og så vandt Tony Stark ellers 16 kampe. 61 mål endte vi med at have knaldet i kassen efter sæsonens sidste kamp. Drengene spillede fantastisk, og de lod sig ikke gå på af, at de havde lige så dårlige stats, som alle de andre klubber, jeg havde været i. De var pisse ligeglade. De scorede mål på samlebånd.

Jeg sad i starten og sæsonen og tænkte på, at jeg bare skulle rante over, hvor dårligt det var, at man kunne tabe så mange kampe, når man styrede dem så overlegent. Men det gider jeg slet ikke at bruge mere tid på. FOR JEG HAR FREAKING VUNDET ENDNU ET TROFÆ!

Og det endda som nummer 1 i rækken. Ikke via play-off pladder.

Pssst - læg i øvrigt mærke til billede nr. to herunder. Der skal ikke meget til for at skrive sig ind i Montenegros historiebøger.






Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rundt I Europa #10
« Svar #16: 28 Okt 2016, 00:38 »


10. Sæson - Sverige - 1. Division Syd - Nybro IF



Jamen magien vil jo ingen ende tage. Inden du læser videre, så tag bare lige et kig på billederne her i bunden af denne post. Så behøver du faktisk ikke at læse mere, hvis du ikke har lyst til det.

Hvordan helvede kan det ske, at Tony Stark, der har været ansat i samlet set 10 sæsoner på rundt regnet 48 år, vinder hele to mesterskaber - i træk?! I min første sæson hos Nybro IF vandt jeg suverænt mesterskabet i 2. Division, som er den fjerde bedste svenske række.

I år cruisede vi også igennem rækken - selvom vi lige var gået et niveau op. Allerede i tredjesidste spillerunde sikrede vi os titlen, da vi havde 8 point ned til forfølgerne på andenpladsen, og med kun to kampe tilbage, var det officielt. Tony Stark havde sikret Nybro IF klubbens anden oprykning på to sæsoner.

Hvilket niveau. Hvilken præstation. Og det fede er egentlig, at jeg faktisk ikke fik forbedret holdet henover vinteren (den svenske sæson kører fra april til september). Jeg fik lånt et par spillere og fik et par stykker ind på fri transfer, men få af dem var max på niveau med det materiale, jeg allerede havde i truppen, mens resten var ringere. Så det var kun for at få lidt mere bredde i truppen.

Og så spillede jeg stort set med samme start 11'er i løbet af hele sæsonen. De har faktisk gjort det umådelig godt rent fysisk. Det er lige før, at røde kort har skabt mere rotation i startopstillingen, end skader og skavanker.

Jeg har skrevet under på to nye kontrakter, de to år jeg har været i klubben. Første gang gik jeg fra 400 til 500 kroner om ugen, mens jeg her anden gang er gået endnu 100 kroner op, så jeg nu får hele 600 kroner om ugen.

Til gengæld er der begyndt at komme lidt mere gang i mit omdømme igen. Hvor jeg sidst havde et opadgående omdømme var i Belgien, har det ligget på ukendt/lokalt i Bulgarien og Danmark. Nu er det helt oppe på regionalt igen, hvilket det også var, da jeg rykkede op med min første klub i Belgien.

Om jeg kan cruise lige så sikkert igennem Sveriges næstbedste række, 1. Division Elite, tør jeg allerede nu godt love ikke sker. For her vil der være klubber som eksempelvis Hammarby Fotboll, der har et stadion med 30.000 pladser og en anslået værdi på knap 66 millioner kroner, mens vi i Nybro IF har plads til 1.200 mennesker og er vurderet til nøjagtig 777.000 kroner.

Men jeg glæder mig sgu!

Og forresten, så spillede jeg for første gang i mange år pokalkampe igen. Vi gik videre fra 1. runde efter forlænget spilletid. I anden runde trak vi så Elfsborg, som suverænt vandt 1. Division Elite og dermed en oprykning til Allesvenskan igen. Vi var ret godt med i første halvleg, men efter pausen drønede de os over og endte med at vinde 4-1.




Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rundt I Europa #11
« Svar #17: 28 Okt 2016, 00:44 »

Og så kan jeg heller ikke lige lade være med at dele endnu en fantastisk nyhed, som er den første i en forhåbentlig lang række.

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rundt I Europa #11
« Svar #18: 28 Okt 2016, 13:23 »


11. Sæson - Sverige - 1. Division Elite - Nybro IF



Ja, som forudsagt ville det blive en utrolig hård sæson. Målet var selvfølgelig overlevelse, men en play-off plads i den nederste ende af ligaen ville også have været godkendt. Og så er det en lille smule bittert at ryge pga. målforskel.

Her efter sidste spillerunde ligger vi á point med Brage, som ender en plads over os pga. bedre målscore. De to nederste pladser i rækken giver direkte nedrykning, mens den tredje- og fjerdenederste plads giver play-off kampe om en chance til i rækken.

Selvom det er bittert at ryge på målscore, så kan jeg alligevel ikke være helt sur. For kigger man på materialet, som er blevet forbedret en smule, men stadig ikke niveau med Hammarby og Norrköping (30+ millioner værdi), så klarede vi os egentlig acceptabelt.

Vi var med hele sæsæsonen igennem, og af og til var vi også helt oppe i midten af rækken. Men en dårlig slutspurt gav os fire point i de sidste otte kampe, og det var bare ikke godt nok, hvis vi skulle overleve. Så vi må en tur ned igen. Og selvom boardet er ærgret over nedrykning, ligner det trods alt ikke en fyreseddel.

Så planen er umiddelbart at blive i Nybro for at se, om jeg ikke kan rykke direkte op igen i næste sæson, hvor vi forhåbentlig så kan få revanche i 1. Division Elite. Men for nu står den på 1. Division Syd endnu en gang.




Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rundt I Europa #12
« Svar #19: 28 Okt 2016, 18:42 »


12. Sæson - Sverige - 1. Division Syd - Nybro IF



Magien fra de første par sæsoner i klubben er så småt forduftet her i de to seneste sæsoner. For det blev ikke til en direkte oprykning, efter at vi i sidste sæson rykkede ned fra 1. Division Elite. Det blev hverken til en play-off plads i form af andenpladsen eller en direkte oprykning som nummer et.

Derimod måtte vi tage til takke med en fjerdeplads, selvom vi slog rekorder for antal mål scoret i ligaen. Vi slog vores rekord fra sidste gang, vi spillede i denne række. Desværre slog vi også rekorden for flest mål lukket ind på en hele sæson, så årsagen til, at det "kun" blev til en fjerdeplads, skal nok findes der.

Jeg har endnu til gode at blive headhuntet af en anden klub. Der er ikke en eneste, der bare har ytret den mindste form for interesse, så der er stadig ingen udsigter til at skifte klub. Og jeg er meget påpasselig overfor at sige op for at finde noget andet, da historikken tydeligt viser, det ofte ikke er lige til.

Så det bliver nok til endnu en sæson i Nybro IF, medmindre der kommer et decideret tilbud på bordet. Og så skal jeg også lige nævne, at når jeg skriver noget om pokalen, så er det fordi, der ikke er noget, der er værd at nævne.


Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rundt I Europa #13
« Svar #20: 29 Okt 2016, 21:42 »


13. Sæson - Sverige - 1. Division Syd - Nybro IF



Så er der noget af det gamle spil tilbage i Nybro IF. Med fire runder tilbage af sæsonen kunne vi kalde os mestre, og dermed sikrede vi os den direkte oprykningsplads til 1. Division Elite.

Holdet var suverænt i denne sæson, og med 18 sejre, 4 uafgjorte og 4 nederlag var vi totalt dominerende i langt størstedelen af vores kampe. I pokalen blev vi slået ud allerede i anden runde af et hold fra rækken over os, og da vi var spillet helt ned, var det kun fair.

Angående fremtiden, så har jeg luret lidt på et klubskifte. Kalmar FF har i en måneds tid nu været uden en manager, og jeg valgte at udvise min interesse for jobbet. Da de ikke lo af den, valgte jeg at tage skridtet videre og ansøge om det. Der er stadig ikke kommet nogen afgørelse, og ejeren har udtalt, at der er en lille chance for, at han vil kigge min vej, når den nye skal vælges.

Kalmar FF ligger i 1. Division Elite - altså den andenbedste række. De rykkede ned fra Allesvenskan for et par år siden, og siden da har de kæmpet om at komme tilbage i den bedste række. Det er dog ikke lykkedes endnu, selvom de konstant har ligget i top 4 i rækken.

Derudover har jeg også udvist interesse i jobbet i Häcken, som ligger i Allesvenskan. Der venter jeg også lige nu på at få en reaktion. Jeg tænkte, at det var en mere sikker måde at undersøge, om der ville være interesse for mine evner, i stedet for bare at sige mit job op for så slet ikke at kunne finde noget andet sted. Så selvom Nybro IF's fans er irriteret over det, er jeg trods alt ikke blevet fyret endnu.






Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rundt I Europa #14
« Svar #21: 30 Okt 2016, 17:52 »


14. Sæson - Sverige - 1. Division Elite - Nybro IF



Det blev ikke til et nyt job henover vinterpausen. Derfor måtte jeg ruste mig til en svær sæson i 1. Division Elite, som vi før havde været i en enkelt gang uden succes. Og denne gang blev det heller ikke til den store overraskelse. For lige så hurtigt vi var kommet op i rækken, lige så hurtigt blev vi sendt retur.

Første gang vi spillede i 1. Division Elite, kunne vi hente et par forbedringer til truppen. Men i denne omgang var vi ikke heldige at kunne hive nogle mere erfarne spillere til, og derfor blev det en meget svær opgave. Det var helt fair, at vi endte på den sidste plads i rækken, for vi spillede bare ikke bedre.

Den første sejr kom først i 17. spillerunde. De første 16 runder havde kastet i alt 3 point af sig. Så det var faktisk ret overraskende, at vi først var sikret nedrykning med tre runder igen. Der begyndte at komme håb efter en periode med fire kampe uden nederlag i midten af sæsonen, men det blev aldrig rigtig helt godt.

Derfor må vi endnu engang retur. Hold kæft det er ved at være kedeligt at være elevatorhold..  Djævel


Logged


Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Rundt I Europa #15
« Svar #22: 30 Okt 2016, 20:20 »

Hvordan er økonomien i et elevatorhold Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rundt I Europa #15
« Svar #23: 30 Okt 2016, 20:41 »

Hvordan er økonomien i et elevatorhold Opstemt

Jeg har fået lokket dem helt op på 650 kroner om ugen i løn, og balancen svinger mellem 0, når vi rykker op og får 3-4 millioner for at spille i 1. Division Elite, mens at vi er nede på 1-1,5 millioner i minus, når vi spiller i den tredje bedste række. Det er dog ikke gået helt galt, og har på intet tidspunkt overskredet lønningerne  Thumbs Up
Logged


Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Rundt I Europa #15
« Svar #24: 30 Okt 2016, 21:12 »

Stærkt ! Wink
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rundt I Europa #15
« Svar #25: 30 Okt 2016, 22:11 »


15. Sæson - Sverige - 1. Division Syd - Nybro IF



Det hele ligner sig selv. Vi rykker op. Vi rykker ned. Vi overnatter en sæson i den tredjebedste række, fordi vi ikke kan finde ud af at tage en direkte oprykning igen. Og når vi så rykker op, ryger vi direkte ud. Igen.

Nybro IF er blevet decideret elevatorhold. Vi ligger hele tiden og pendler mellem den tredje- og andenbedste svenske række, og vi er hverken dårlige nok til at rykke helt ned i fjerde, og samtidig er vi på ingen måde gode nok til at blive op, når vi kommer op i den andenbedste række.

I denne sæson blev det til en 7. plads. Vi kunne på et tidspunkt dufte sødmen af en 2. plads, men det blev aldrig rigtig alvor. Mange af vores spillere ville heller ikke forlænge med os efter denne sæson, og vi havde også et par stykker, der gik på pension. Derfor tog jeg en beslutning om, at dette ville være min sidste sæson i Nybro IF. Jeg kunne ikke se mig selv vinde 1. Division Elite med dette mandskab.

Jeg har stadig en del lande loaded, og med et nuværende omdømme på "nationalt", håber jeg inderligt, at det er muligt hurtigt at finde et nyt job.




Logged


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rundt I Europa #16
« Svar #26: 08 Nov 2016, 10:42 »

Er der nyt job på trapperne?
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010