home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 361 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktikker ?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Taktikker ?  (Læst 47572 gange)
Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Taktikker ?
« Svar #15: 22 Okt 2016, 14:43 »

Synes de fleste af de mål jeg lukker ind er på langskud. Hvordan kommer jeg det til livs? Er det at presse mere så de ikke får plads til det, eller er der en anden måde at lukke ned for det?
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #16: 22 Okt 2016, 23:11 »

Synes de fleste af de mål jeg lukker ind er på langskud. Hvordan kommer jeg det til livs? Er det at presse mere så de ikke får plads til det, eller er der en anden måde at lukke ned for det?

Står din bagkæde meget dybt?
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #17: 25 Okt 2016, 10:53 »

Jeg er kommet frem til en smal 4-3-3 med en defensiv midt som virkelig fungerer godt. Indtil videre har den gjort at Margate blev trukket fri af nedrykning fra Vanarama South, Ebbsfleet United er rykket op fra samme række samt Vanarama National og FA-pokalen blev vundet, og NYCFC lå sidst da jeg overtog dem, men jeg fik fire sejre og en uafgjort i sæsonens sidste fem kampe. For mig at se virker det ret godt - det eneste jeg ændrer fra gang til gang kan være spillerrollerne hvis jeg bytter spillere ud - det fungerer bedst hvis det er spillernes optimale roller der bruges - jeg ændrer dog ikke på om det er forsvar, support eller angreb. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktikker ?
« Svar #18: 31 Okt 2016, 09:23 »

Hej

Er Tottenham og spiller 4-2-3-1 på hjemmebane. Jeg har dog svært ved at vinde, skaber ok med chancer, men har svært ved at score og jeg kommer oftest bagud.

Gider i at kigge på min taktik og forklare hvad jeg kan gøre anerledes?
Opstilling:]
Instrukser: ]
Logged

bianconeri
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #19: 31 Okt 2016, 09:35 »

Hej

Er Tottenham og spiller 4-2-3-1 på hjemmebane. Jeg har dog svært ved at vinde, skaber ok med chancer, men har svært ved at score og jeg kommer oftest bagud.
Gider i at kigge på min taktik og forklare hvad jeg kan gøre anerledes?

Balance, balance, balance.

Det er hvad jeg ser. Det ligner der er motorvej igennem din midtbane når du skal forsvare. Derudover, har du utroligt mange spillere på samme områder når du angriber. Fremskudt playmaker, inside forwards, dybdeliggende angriber.

Aflever i dybden? Hvem løber i dybden? Der er i mine øjne, flere ting galt med din taktik.

http://www.mediafire.com/file/ab40bznid7chl9i/Pairs+%26+Combinations+FM2015.pdf

Prøv læs den der.


-------------------

Jeg er i øvrigt jublende lige nu! Jeg og en kammerat har et netværk i Belgien. Jeg er Genk. Jeg kvalificerede mig til EL ved at slå Aberdeen, Heracles og AEK. I gruppen trak jeg Hertha, Man utd og et hold fra Serbien. Kom videre som nr #2 - herefter har jeg slået Sassoulo, Leverkusen og Dortmund ud. Min næste kamp er i semifinalen mod Porto...

Alt sammen i første sæson.  Opstemt
 
Logged

Vincere Non È Importante È L'Unica Cosa che Conta
fino alla fine ★ ★ ★

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #20: 31 Okt 2016, 09:37 »

Prøv at skubbe din forsvarslinje en tand højere op og skru evt. lidt ned for den kreative frihed.

Lukker du mange mål ind? Du har ikke rigtig nogen balancespiller(e) og rollerne er meget offensive Smiley
Logged

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktikker ?
« Svar #21: 31 Okt 2016, 09:45 »

Tak for svarene begge to.

Balance nævner i begge to, skal jeg f.eks. sætte Dembele til support, Haary K. som fremskud angriber og hvad med Eriksen?
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #22: 31 Okt 2016, 09:47 »

Prøv med boldvindende midtbanespiller som defensiv, og sidemanden som dybdeliggende
Logged

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktikker ?
« Svar #23: 31 Okt 2016, 09:50 »

Prøv med boldvindende midtbanespiller som defensiv, og sidemanden som dybdeliggende

som dybdeliggende playmaker?

Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #24: 31 Okt 2016, 11:49 »

Ja. Det er to roller som jeg synes komplimenterer hinanden godt fordi de begge har øje for det defensive og opbyggende spil, uden at de, nødvendigvis, søger de samme rumme som den offensive midtbanespiller man måtte have gør.
Logged

matv
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktikker ?
« Svar #25: 31 Okt 2016, 14:42 »

Jeg kører med en 4-2-3-1 med Arsenal.

Har kun lukket 4 mål ind i 12 kampe og ligger nr 1 med 10 sejre - 1 uafgjort og et nederlag..

Fin start på min FM17 karriere  Smiley
Logged

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktikker ?
« Svar #26: 31 Okt 2016, 17:26 »

Er sgu lidt misundelig på jer der bare kan få en taktik til at fungere med det samme. Har spillet fm i mange år og det er ligesom jeg starter forfra hver år. Har endda i år gjort mig umage med at kigge kampene ordentlig igennem, men blev ikke klogere på hvad jeg skal når der opstår fejl i taktikken.
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #27: 31 Okt 2016, 17:48 »

Det er første år for mit vedkommende, at det spiller til at starte med. FM16 blev brugt på at udvikle den taktik jeg spiller med nu.

Og når du får styr på spillernes roller så tror jeg da også at du vil se resultater - dine holdinstrukser ligner til forveksling det jeg selv baserer min taktik på, selvom jeg ikke giver mine spillere nær så meget frihed Smiley Men jeg spiller også generelt med dårligere hold, så det ville heller ikke give mening.

Men som der bliver påpeget tidl. i tråden, så har du ingen balancespillere, og de fleste af dine spillere er sat til angreb. At spille med offensive backs er da bestemt et koncept som kan fungere, men backs er jo trods alt stadig forsvarsspillere, som spiller en vigtig rolle i at afværge kontraangreb, og afvise indlæg osv. Hvis dine backs altid er på modstanderens halvdel, hvordan vil du så undgå at modstanderen scorer, når dine midtbanespillere også er instrueret i et gå mod modstanderens mål? En løsning kunne være 3-mandsforsvar, og en anden kunne være at skrue ned for angrebsmentaliteten, og give en central spiller eller to en (mere) defensiv rolle.

Der findes forskellige guides rundt omkring på nettet, og de pointerer ofte det samme: Der skal være sammenhæng mellem roller, instrukser og formation. At kigge kampene efter i sømmene giver som regel kun de sidste procenter.
« Seneste Redigering: 31 Okt 2016, 17:57 af 22 » Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #28: 31 Okt 2016, 18:16 »

Lige umiddelbart er der også nogle af dine holdinstrukser der går mod hinanden, foruden du har for mange som spillet/holdet skal forholde sig til. Aflever i dybden, udfordre forsvarsspillere, brug offside-fælde, vær mere udfoldende og bevægelsesfrihed fra positioner ville jeg nok umiddelbart fravælge. Højere tempo kan du nok også godt fjerne. 3-4 (5-6) holdinstruktioner plejer for mit vedkommende at være maks., jo mindre jo bedre.

Nogle af dem kan du tilføje til den enkelte spiller i stedet for, f.eks. bevægelsesfrihed fra positioner til en som Christian Eriksen.

Et forslag til roller kunne være:
Målmand (f)
Back (a) - CF (f) - CF (f) - Back (s)
Dybdeliggende Playmaker (s/d) - box-to-box (s) måske
IA (s) - Offensiv midt (s) - Fløjspiller (a)
Skarpretter(a)/Fremskudt Ang.(a)/Komplet angriber(a)


Hvor kompetent er Eriksen på MC? For ellers ville du også kunne spille med en 4-1-2-3(DM bred) mener jeg den hedder.
Målmand (f)
Back (a) - CF (f) - CF (f) - Back (s)
Defensiv midt (d)
Fremskudt playmaker (a) - box-to-box (s) måske
IA (s) - Fløjspiller (a)
Falsk 9(s)/ Fremskudt Ang.(a)/Komplet angriber(a/s)

Fremskudt playmaker (a) har muligheden for at vælge bevægelsesfrihed fra position, hvorfor at Eriksen/Ali f.eks. vil flakke rundt på banen.
« Seneste Redigering: 31 Okt 2016, 18:26 af Fresse94 » Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktikker ?
« Svar #29: 31 Okt 2016, 18:40 »

Hvorfor ikke spille i et højt tempo som Tottenham? De har unge, hurtige, bevægelige og teknisk gode spillere som (i hvert fald i virkeligheden) har vist at de også kan løbe mange meter. Det lægger da op til netop at spille i et højt tempo Peace
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010