home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 280 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")  (Læst 32238 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #45: 18 Okt 2016, 16:20 »

Fedt med Castellano transfer, måske vi kan få et SS af ham?

Det kan du tro - jeg har lige linket til ham i indlægget. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Første sæson – Serie D
« Svar #46: 19 Okt 2016, 17:09 »

Første sæson – Serie D

Vi startede lidt skidt, men kom efter det efter syv kampe af sæsonen og har ligget etter mere eller mindre siden. Der var egentlig aldrig tvivl om at vi skulle rykke op som nummer et, og ej heller at vi slog alle rekorder med antal scorede mål i sæsonen. Herudover var vi det hold med færrest mål imod, som heller ikke var den store overraskelse. De største profiler i den netop overståede sæson var Melandri som blev topscorer (scorede endda flere mål på en sæson end Hernan Crespo havde gjort, og slog dermed rekorden i klubben), Clemenza som blev nummer to på topscorerlisten og Castellano som havde bedste gennemsnit.

Vi vandt den ene Serie D-cup og tabte den anden i kvartfinalen hvor flere af vores spillere skulle med landshold. Som tidligere nævnt var det ligegyldigt for ledelsen.

Vi har fået lov til at udbygge trænings- og ungdomsfaciliteter og jeg selv har fået taget to trænerkurser, således jeg nu er certificeret National-B licens manager. 

Op til den nye sæson har ledelsen ønske om at rykke op endnu engang – igen som etter, hvilket lyder lidt vildt taget i betragtning af at vi er oprykkere, men Parma er ikke et hvilket som helst hold, og derfor er det et naturligt ønske at have – Serie C-seedningen siger det samme. I samme omgang har klubben fået fuldtidsstatus, og derfor er der ikke længere problemer med deltidskontrakter – det har vi budt velkommen med åbne arme!

Nu skal vi have handlet fornuftigt ind og så må vi se om ikke vi kan indfri de forventninger der er til os.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Transfers til Serie C
« Svar #47: 20 Okt 2016, 11:43 »

Transfers til Serie C

Der har været gang i spillerindkøbene, og mod ledelsens ønsker har jeg valgt at bruge en stor del af de summer vi havde til rådighed. Vi har købt Ivan de Santis fri af AC Milan for 16 mio. kr. hvilket gør ham til den dyreste spiller i klubbens historie (ny historik da den gamle klub gik konkurs). Han gjorde det helt fantastisk sammen med aldrende Lucarelli, og vil helt sikkert blive vigtig i den fremtidige færd mod Serie A.

Picchi er blevet købt fri for 14 mio. kr., da han gjorde det rigtig godt ved siden af Locatelli, som jeg desværre ikke kan købe fri – til gengæld har jeg lejet ham endnu engang, ligesom jeg har lejet sidste års topscorer Clemenza igen, samt Alberto Cerri til at skærpe konkurrencen på toppen og Dimarco til styrkelse af den venstre back indtil Llamas er helt klar til at spille en helt sæson selv.

Ind er ligeledes kommet Tommaso Arigoni og Andrea Schiavone på fri transfers som virkelig vil give noget fysik og dynamik til en i forvejen stærk midtbane. Specielt sidstnævnte glæder jeg mig til at se i aktion.

Af øvrige transfers kan nævnes Sciacca fra Inter, Capradossi fra Roma og Di Gennaro fra Inter. Specielt sidstnævnte for 1,9 mio. kr. er en virkelig god signing for vores klub, da han har kvaliteterne til at blive en af de bedre målmænd fra Italien, og Carpi fra Serie A bød også på ham, men af en eller anden årsag valgte han Parma.


Disse handler betyder at der ikke er flere penge at bruge og klubben nu har et mindre underskud, hvilket også betyder at jeg ikke lige skal på flere kurser lige nu. Vi er dog så godt med rent trupmæssigt og sportsligt, at jeg slet ikke er i tvivl om at vi er konkurrencedygtige i de næste par sæsoner, så jeg forventer ikke ret mange handler i de kommende par år – medmindre vi står med muligheden for at købe et af de helt store talenter til fornuftige penge. Ledelsen er ikke tilfreds, men nu handler det om gode investeringer, og dem har vi. Det er jo i øvrigt en af mine spidskompetencer fra forretningsverdenen, og jeg er sikker på det også er det i sportens verden!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #48: 20 Okt 2016, 12:49 »

Du formår at lægge pres på dig selv Peace
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #49: 20 Okt 2016, 13:08 »

Du formår at lægge pres på dig selv Peace

Hehe.. Opstemt hvad tænker du på da? Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #50: 20 Okt 2016, 13:13 »

Hehe.. Opstemt hvad tænker du på da? Smiley

Du skal nok ikk unedrpræstere meget før du får sparket hvis de allerede er utilfredse Peace
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #51: 20 Okt 2016, 13:32 »

Nåh, nej det har du ret i. Smiley Men det satser jeg nu heller ikke på at jeg gør. Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #52: 20 Okt 2016, 14:02 »

Interessant. Er selv i gang med et save, hvor jeg spillede Parma op i Serie A på 3 sæsoner (Var der i 4). Jeg fik dog ingen penge før Serie A, og ikke engang der, var det ikke de store midler til rådighed.

Hvordan er det lykkes dig, at få dem til at åbne skattekisten? Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Genopstået fra asken (tidligere "Antonymernes kamp")
« Svar #53: 20 Okt 2016, 15:08 »

Altså jeg har solgt alt der kunne kravle og gå, og ellers ikke rigtig noget.. :/ For så vidt har pengene bare været der - ikke noget jeg har tænkt yderligere over. Beklager det vage svar.. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Taktik 2.0
« Svar #54: 22 Okt 2016, 18:58 »

Taktik 2.0

Vi er rykket en række op og derfor skal vi også lige have revurderet taktikken. Det viste sig hurtigt at det måske var lige voldsomt nok at have ”Kast alle frem” sat til, så denne er blevet offensiv i stedet for. Men det er faktisk også det eneste jeg har ændret. Opstillingen er nu som følger:

  • M: Di Gennaro – sweepermålmand support
  • HB: Adjapong – back angreb
  • CF: De Santis – boldspillende forsvar
  • CF: Lucarelli – boldspillende forsvar
  • VB: Dimarco – wingback angreb
  • DM: Schiavone – dybdeliggende playmaker forsvar
  • CM: Picchi – dybdeliggende playmaker support
  • CM: Locatelli – fremskudt playmaker support
  • OM: Castellano – fremskudt playmaker angreb
  • A: Clemenza – falsk 9’er support
  • A: Melandri – fremskudt angriber angreb

Mentaliteten er som nævnt offensiv og holdinstrukser er de samme som tidligere – højt pres og forsvarslinje og spil hurtigt med konstante overlaps fra backs.

Hvad den ene ændring betyder vil tiden vise. 
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Anden sæson - Serie C
« Svar #55: 24 Okt 2016, 12:49 »

Anden sæson - Serie C

Ligesom første sæson i Parma blev starten lidt blandet men efter ret kort tid, lå vi nummer 1, og gjorde det resten af sæsonen – ingen overraskelse der. Heller ikke på topscorerlisten var der de store overraskelser hvor Clemenza denne sæson blev topscorer foran en småskadet Melandri som blev tre’er på topscorerlisten i Serie C. Heldigvis slog Cerri til i de kampe hvor Melandri var væk, og derfor manglede vi ikke Melandri så meget.

Castellano blev igen den spiller med bedst gennemsnit i ligaen med hele 8,03(!) efter 38 kampe, hvor han havde spillet langt størstedelen, så jeg er meget tilfreds. De interesserede klubber begynder så småt at røre på sig, men jeg har ingen interesse i at sælge ham på nuværende tidspunkt!

Lucarelli tager endnu en sæson i midterforsvaret (annonceret sidste), men han er begyndt at se mere slidt ud, så i den netop overståede sæson er vi begyndt at spille Sciacca mere ind på hans plads, hvilket har fungeret ganske godt.

Endnu engang har vi slået alle rekorder – der er gået endnu færre mål ind på os i denne sæson, og vi har endnu engang slået rekorden for antal scorede mål i en sæson – denne gang i Serie C. Derudover har vi fået flere point end nogensinde før, så jeg kan være en tilfreds træner – endnu engang.

Som prikken over i’et vandt vi også Serie C-cuppen, som er de tre vindere af de regionale Serie C-puljer der møder hinanden én gang hver, hvorefter den med flest point bliver kåret som vinder. Vi havde ingen problemer og selvom vi var bagud i begge kampe, vandt vi i overlegen stil begge kampe, selv med Castellano og Locatelli til EM for U19 landsholdet, hvor Castellano i øvrigt blev turneringens spiller.


Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Transfers til den nye sæson
« Svar #56: 26 Okt 2016, 16:58 »

Transfers til den nye sæson


Som tidligere proklameret ville vi kun handle såfremt der kom noget meget interessant frem til os. Vi har skrevet med et par frie transfers – Calabresi fra Roma til at styrke midterforsvaret og eventuelt højre back, samt Crecco fra Lazio til at afhjælpe at Dimarco ikke kunne lejes til venstre back igen.

Derudover er Clemenza lejet (vi er i Serie B nødt til at give lønninger desværre), men han var for vigtig til ikke at hente ham – lønnen er ca. 100 t.kr. om måneden, men det gør jeg gladeligt, for at være sikker på at have en angriber der kan score mål.

Derudover har jeg fået sat staben bedre sammen, således vi har den bedste fysio- og spejderafdeling i Serie B – det betød så også at vi til sidst i transfervinduet blev gjort opmærksomme på flere talenter der rendte rundt i lavere rækker med uforløst potentiale, med relativt lave vurderinger, hvorfor jeg endte med at hente 9 spillere i alt i transfervinduet – til en samlet pris på 400.000 kr. Hvis potentialet ikke bliver forløst er det et acceptabelt tab, men jeg krydser fingre for at mine spejdere har set rigtigt. Flere af dem er lejet ud igen for førsteholdserfaring .


Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Serie B
« Svar #57: 01 Nov 2016, 08:27 »

Serie B


Vi var for en gangs skyld ikke seedet 1’er men vi var stadig ikke i nærheden af at skulle rykke ned igen. Seedningen sagde 6 og ledelsens forventninger sagde ”slut i øverste halvdel” så der var chance for at vi med nogle fornuftige resultater kunne komme i play-off kampe om oprykning, måske endda oprykning, hvilket var mit personlige mål for sæsonen, om end jeg ikke melder det ud til ledelsen, da der ikke er grund til højere forventninger til de unge spillere på holdet.

Det startede dog sløjt og første halvdel af sæsonen var svær for holdet - ikke meget stabilitet i resultaterne og derfor røg vi da også ud i pokalen til lille Como.

Heldigvis ville spillerne ikke være i Serie B mere end højst nødvendigt og derfor er Parma da også tilbage i Serie A allerede, efter oprykning i hver sæson siden tvangsnedrykningen til Serie D! Endnu engang var Castellano den helt store stjerne, og han begynder at forme sig til den stjernespiller jeg ved han har evnerne til – jeg er meget tilfreds med at have købt ham for 7 mio. kr. i sin tid!

Derudover har vores angribere endnu engang været af højeste klasse, og endnu engang var Clemenza ustyrlig i angrebet, dog ingen rekorder i år, men stadig topscorer i Serie B.

Di Gennaro i målet har været en sikker sidste skanse og jeg er generelt set meget sikker på at han er fremtiden for mit Parma-hold – sammen med Castellano er det nok tæt på at være de bedste penge jeg har brugt nogensinde i min FM-historik, der rækker tilbage til 1995/96 serien.


Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Tilbage i Serie A - profilerne
« Svar #58: 04 Nov 2016, 14:11 »

Tilbage i Serie A - profilerne


Langt om længe var klubben tilbage i det rigtige selskab igen, hvor man hørte til, og vi var fast besluttet på at det ikke bare var for en enkelt sæson. Vi skulle vise at vi hørte til i den bedste række af ligaen, på trods af at truppen stort set udelukkende bestod af yngre spillere der endnu havde kanel til gode (ikke fyldt 25 år endnu).

Igennem de seneste tre år havde vi fået samlet en solid trup af sultne unge spillere sammen, og jeg vil her lige gennemgå de vigtigste på vejen:

Raffaele Di Gennaro: For at have et solidt hold, er det umuligt at komme udenom at man skal være dækket godt ind på målmandsposten, hvilket vi må sige at vi har været. Gennem de seneste to år har Raffaele stået samtlige kampe og har vist sig som en vigtig brik i genrejsningen af Parma Calcio. For sølle 1.9 mio. kr. er jeg sikker på at vi her har sikret os en sikker sidste skanse langt ud i fremtiden!

Daniele Melandri: Eneste spiller i truppen som er i nærheden af at være en rutineret fodboldspiller, hvilket han har vist flere gange i min tid i klubben. Uden at have de bedste egenskaber, og i øvrigt ikke være forrest i køen, så lykkes det ham alligevel at score mål når han får chancen, hvilket jeg selv har været meget taknemmelig for. Han kan altid smides ind når det kniber, og det er næsten altid sikkert at kampen ændrer sig fuldstændigt når han kommer på banen.

Matteo Sergi: Det største talent der er opfostret her i klubben. Han har allerede fået en god portion kampe og har vist sig som en fornuftig målscorer. Hans gode fysik hjælper ham når teknikken ikke rækker længere, og jeg er sikker på at han nok skal vise sig som en sand klassespiller om nogle år. De største klubber i verden har været på stadion adskillige gange, men jeg ønsker ikke at sælge!

Mattia Zaccagni: Et MEGET uskrevet blad og en spiller jeg aldrig havde hørt om før en af mine talentspejdere kom og sagde at jeg skulle kigge efter ham her, for der var noget talent. Mattia var ikke tilfreds i Verona hvor han ikke fik spilletid, så han var meget interesseret i et skifte, og jeg har da heller ikke fortrudt ét sekund at have givet snoldede 850.000 kr. for ham! Sammen med Castellano på midtbanen har han styret vores hold frem mod modstanderens mål, og qua hans vanvittige flair for spillet, har han været dette års kæmpe overraskelse. Jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle forvente men jeg er meget positiv over denne spiller, som varmt kan anbefales hvis man mangler en playmaker!

Paolo Ravasio: Velsagtens et af de største talenter der har været i klubben sammen med Castellano, og en spiller jeg forventer mig meget af. Allerede nu får han en stor del førsteholdskampe, hvor han i øvrigt viser sig frem fra sin absolut bedste side (hans alder taget i betragtning). Han er endnu et produkt af talentmassen i Atalanta, hvorfra vi hentede ham for 5,5 mio. kr. op til Serie A-sæsonen der står for døren. Jeg er helt sikker på vi her har fundet den kommende midtbanegeneral i mange år fremover.

Fabio Castellano: Klubbens ubestridt bedste spiller! Der er ingen tvivl - og så for snoldede 7 mio. kr. Han har vist sig som værende den spiller med absolut bedst potentiale og evne til at indfri forventningerne, og jeg er da også helt vildt imponeret over hvor god han har vist sig at være. Givet at niveauet i de lavere rækker ikke har været hans evner værdige, men han har bare formået at få det højeste gennemsnit i klubben år efter år efter år. Han behøver ikke være den med flest assists eller mål, han er bare den bedste!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Serie A - tilbage i det gode selskab
« Svar #59: 12 Nov 2016, 10:27 »

Serie A - tilbage i det gode selskab


Første sæson tilbage i Serie A er gået og det er tid til at gøre status.

Vi kæmpede hele sæsonen for at blive i det bedste selskab, en kamp der hele sæsonen igennem så hårdere ud end forventet (tror jeg har overvurderet talenternes evner i Serie A).

Jeg har hele tiden haft den ide at vi ikke skulle lave om på vores koncept, hvorfor jeg ikke på noget tidspunkt har valgt at lave om på opstillingen, men kun tweaket lidt i roller og mentalitet – vi endte med at spille mest med kontra, og ellers rettede jeg kun spillerrollerne alt efter hvilke spillere vi havde på banen.

Det gav i sidste ende de resultater vi ønskede os og efter næstsidste kamp mod Perugia kunne vi glæde os til endnu en sæson i den bedste række. Det så ellers længe ud til at vi skulle rykke ned igen, da vi på et tidspunkt var hele 9 point efter den nærmeste konkurrent over stregen, men det var som om at spillerne kom tilbage efter jul med fornyet håb og det var i sidste ende det der gjorde udslaget!


Jeg kan se tilbage på fire sæsoner der er gået som jeg havde håbet, og jeg har et hold der langt hen af vejen stadig kan spille en rolle i Serie A de næste 5-10 år ud i fremtiden – hvis jeg havde haft tid til det. Nu vil jeg, desværre for mit Parma-save, rette mit fokus på FM17, hvor jeg ikke har planer om at spille med dem lige foreløbigt, da der er andre emner i min pipeline, men jeg vender helt sikkert tilbage engang i FM17 også, ligesom jeg helt sikkert kan anbefale andre at spille med dem!

Jeg håber de af jer der har fulgt med har følt sig underholdt, samt haft lyst til at læse de tanker jeg har haft! Jeg har allerede nu planer om at blogge igen i FM17 – jeg skal bare lige i gang og have tid til at skrive! Smiley 
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010