home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 341 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Flyv så højt, som vinger bær'
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Flyv så højt, som vinger bær'  (Læst 29749 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #30: 19 Aug 2016, 20:43 »


#13 – Sig velkommen til…


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #31: 19 Aug 2016, 23:55 »


#14 – Champions League

Mit nye mål er at komme videre fra et europæisk gruppespil. Det kræver i første omgang at man overhovedet kvalificerer sig og i denne sæson gælder det i første omgang Champions League. Som Superliga hold skal man have lidt held i lodtrækningen for at det kan lykkes og det held havde jeg.


Først trak jeg svenske Hammerby som jeg lammetævede med 4-1 hjemme og så burde den være sikkert i hus. Men men men… På udebane var jeg ved at smide det hele væk og kom bagud med 3-0 i det 42. minut. Et resultat der holdte helt til de dødende minutter og det så ud til at jeg skulle ryge ud. Jeg var helt oppe i det røde felt. Det ville være en skandale og smide en 3 måls føring over bord. Pinligt! Mod spil og chancer så lykkes det mig alligevel og gå videre, for i det 88. minut dukkede Gustaf Nilsson op og scorede til slutresultatet 3-1. Mit eneste skud indenfor rammen i hele kampen.

I næste runde skulle jeg møde finske HJK og det blev en overkommelig modstander. Samlede gik jeg videre med 3-0 og var i kontrol hele vejen igennem. Sejren burde have været dobbelt så stor men jeg misbrugte alt for mange store chancer. Det gjorde jeg til gengæld ikke i runden efter, hvor modstanderen var slovenske Maribor. Jeg havde forventet to svære opgør men de havde intet og byde på. 6-1 blev det samlet og dermed er jeg klar til Champions League.

Jeg håber selvfølgelig at jeg kan gøre en god figur og spille mig videre fra gruppespillet. Det bliver dog ufatteligt svært. Jeg er ikke endt i den sværeste gruppe, for jeg kunne være endt i gruppe med Real, Bayern og Ajax eller i en anden gruppe med Barcelona, Man City og Lyon. Jeg endte dog i gruppe med Porto, Olympiakos og Monaco, hvilket i sig selv bliver svært nok.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #32: 20 Aug 2016, 14:30 »

Kunne man få lov til at se en vurdering af Dolberg Wester? :d
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #33: 20 Aug 2016, 15:47 »

Kunne man få lov til at se en vurdering af Dolberg Wester? :d



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #34: 20 Aug 2016, 21:24 »


#15 – Et sats

Jeg star foran min Champions League debut med BIF. Modstanderen er Monaco på udebane. Alt er på plads og jeg er ganske tilfreds med min trup og tror på min A-kæde kan lave en overraskelse eller to i dette gruppespil. Jeg er nu også tilfreds med min B-kæde men helt samme kvalitet, det har den ikke og det har jeg lige fået bevis for.

Det er jo sådan af mærkelige årsager, at man åbenbart skal spille søndags kamp i Superligaen også selvom man har onsdags kamp i Champions League. Så to sølle dage imellem kampene er hvad man har. Så jeg tog et sats og stillede med B-kæden i søndagens Superligakamp mod FC Nordsjælland på hjemmebane. Det gik ikke godt. Jeg måtte indkassere sæsonens første nederlag i ligaen. Det bliver nok hverken første eller sidste gang at Champions League kommer til at koste lidt på den hjemlige front.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #35: 21 Aug 2016, 07:50 »


#16 – Som forventet


Det er gået helt som forventet i Champions League. De andre hold er bare stærkere og jeg har det svært. Jeg bliver ikke totalt udspillet men der er lang vej til at nå målet med at komme videre fra gruppespillet. Jeg ser ikke det ske indenfor de næste par sæsoner. Det er dog blevet til et enkelt point i de tre første kampe, da jeg på hjemmebane noget ufortjent stjal det ene point i de dødende minutter imod FC Porto og hev en 2-2 hjem.

Til gengæld går det ganske fint i Superligaen, hvor jeg topper ligaen med 4 point ned til nærmeste forfølger og det er endda med en kamp i baghånden. Eneste seriøse minus pt. det er, at min dynamiske boks til boks spiller Lebogang Phiri er røget ud med en skade i 3 måneder. Det er lidt en bitter pille at må sluge, for han er klart en af min favoritter. Ham er jeg dælme vild med og han fik ekstra plusser i bogen, da han tog sig tid til et billede med min søn i drengens debut på Brøndby stadion. Generelt er min søn ret heldig når han har debut på et stadion. Han fik også et godt billede dengang han havde debut på Old Trafford. Der løb vi ind i Peter Schmeichel.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #36: 22 Aug 2016, 12:07 »

Han er så mega sympatisk Phiri, virkelig en profil, og godt menneske tror jeg.

OT:

Gode resultater i superligaen, knap så godt i CL. Men håber du som minimum kan nå 3.pladsen Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Tårn29
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #37: 22 Aug 2016, 12:40 »

Spændende læsning Smiley

Har selv et Brøndby save, som jeg dog er ved at køre lidt død i.

Endte på en godkendt 2. plads i ligaen, og vandt pokalen i første sæson.
Derefter har jeg vundet ligaen 6 år i træk, med nogle enkelte svipsere i pokalen.
I ChL er jeg stort set gået videre fra gruppespillet i hver sæson, hvor første knock-out runde blev min endestation.
MEN så kom 2020/2021 sæson! Hvor jeg kom helt til semifinalen i ChL før jeg røg ud til Arsenal med et samlet 1-7 nederlag, På vejen blev Bayern slået efter 4-4 og reglen med udebane mål, dernæst ventede Juventus hvor det samlet blev til 1-1 og ligeledes reglen på udebane mål. Dette var helt klart min bedste sæson, og en enlig svale Skuffet

Er nu i 2022 og ved at gå lidt død i det, så har lavet mig et HB køge save for at se om jeg kan få dem til tops i suppen Peace
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #38: 23 Aug 2016, 18:43 »


#17 – 3 sølle point

Efterårssæsonen er slut og det er tid til at gøre status over Champions League gruppespillet. Det gik ikke helt som håbet. Jeg vidste godt det ville blive svært men havde håbet på lidt mere. Jeg havde håbet, at holdet kunne drille de andre lidt og mindst vinde en enkel hjemmekamp. Sådan gik det ikke desværre. Det blev kun til 3 sølle point og dermed er jeg ude af de europæiske turneringer.

Ligeså svært det har været ude i Europa ligeså nemt har det været hjemme i Danmark. Jeg er hele 14 point foran nærmeste forfølger. Den manglede konkurrence i den hjemlige liga dræber lidt min motivation. Jeg har ikke rigtig noget at se frem til før næste sæson, da det hele bare er en walk over i Superligaen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #39: 23 Aug 2016, 19:10 »

Yeah det er problemet i de fleste ligaer ret hurtigt det er for nemt, man skal næsten ud i og lave benspænd eller sabotage for sig selv.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #40: 24 Aug 2016, 11:09 »


#18 – Journeyman

Som blogskribent håber man på savegames med intens spænding, hvor man kan berette om hæsblæsende kampe mod ærkerivaler og tætte opgør. Det havde jeg også håbet på i denne blog men sådan er det ikke gået. Superligaen er simpelthen alt alt alt for nem når man er BIF. Da foråret mesterskabsslutspil skulle i gang, så var jeg hele 15 point foran. Jeg endte med at være på ferie i størstedelen af kampene i slutspillet da spændingen var lig nul. Og uden de store problemer så kom mesterskabet da også i hus under ledelse af min assistent. Ud over det danske mesterskab så nappede jeg også pokalturneringen, hvor jeg i finalen mødte Randers.

Den manglende udfordring i Superligaen gør, at jeg søger nye mål. Jeg går simpelthen død i det ellers. Mit nye mål er at vinde så mange forskellige titler i så mange forskellige lande som overhovedet muligt inden FM17 udkommer. Et klassisk Journeyman savegame. For at gøre det en smule udfordrende så må jeg ikke tage imod jobs hos klubber, der har deltaget i Champions League indenfor de seneste to sæsoner. Målet er at skabe nye mestre eller bringe storhold tilbage på sporet, ligesom jeg har gjort med BIF. Jeg bliver selvfølgelig i BIF indtil det rette job byder sig til men mon ikke der kommer et i løbet af sommeren.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #41: 24 Aug 2016, 16:09 »

Wester, en ting som jeg søger svar på er at når jeg starter i suppen med fck bif fcm tildels Aab og OB, så kan jeg aldrig vinde noget... men jeg har startet med Almeria og vundet med det samme... hvor tror du mit superliga problem ligger ?
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #42: 24 Aug 2016, 16:12 »

Det må vel være noget taktisk?

Der spilles meget direkte og simpelt i Superligaen og det samme gjorde jeg.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #43: 24 Aug 2016, 18:51 »

Wester, en ting som jeg søger svar på er at når jeg starter i suppen med fck bif fcm tildels Aab og OB, så kan jeg aldrig vinde noget... men jeg har startet med Almeria og vundet med det samme... hvor tror du mit superliga problem ligger ?


Tror du skal holde din taktik mere simpel, spillerne i suppen fatter ikke så meget  crazy
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt, som vinger bær'
« Svar #44: 25 Aug 2016, 15:39 »


#19 – Kun det bedste er godt nok

Nil satis nisi optimum. Således står der på Evertons klubemblem. Oversat betyder det: Kun det bedste er godt nok. Og skal man holde sig til det motto, så skal der vel mesterskaber i hus. Så det er målet i mit nye job som Everton manager. Der skal vindes pokaler før jeg skal videre ud i verden. Jobbet som Everton manager fik jeg få dage efter Superligaens sidste runde. Valget stod mellem dem og Dortmund. Tyskerne havde nok været det nemmeste valg men savner livet i England.

Jeg har været i klubben i et par måneder og har i den tid gjort truppen klar til den nye sæson. Jeg har hentet tre nye spillere. Den første jeg hentede var Andrija Zivkovic, som jeg håber kan følge mig rundt i dette savegame. Jeg måtte udløse hans frikøbsklausul på 9 mio. £ i Brøndby. De to andre der er ankommet er to unge lejesvende. Martin Ødegaard og Marcus Rashford.

Klubben undgik med nød og næppe nedrykning i sidste sæson, hvilket kostede manager Quique Flores jobbet. Derfor holder jeg målsætningen en smule forsigtig og satser på en top 10 placering. Truppen er vel egentligt til lidt mere og drømmer lidt om en top 6 placering men nu må vi se.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010