home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 402 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  motivation
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: motivation  (Læst 7534 gange)
bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: motivation
« Svar #15: 28 Jul 2016, 00:31 »

Point taken - kan godt se det ikke bidrager til motivationen. På den anden side, hvis det kan være med at at se spillet i et andet lys, der netop kan give lidt motivation:).
Det kunne eks være et netspil med en makker eller flere. Så kan der komme lidt mere konkurrence - på den fede måde:).

Husker selv er spil tilbage i nok fm 2008 eller 2009, med en kammerat. Jeg var Sampdoria og han Palermo. Det var ihvertfald dengang Palermo havde barzagli.
Det kunne vi holde kørende, fordi vi begge var opsat på at gå op i taktikken.
Vi lavede sådan nogle åndssvage regler. Den der havde topscorer skulle give pizza osv - det gjorde ihvertfald dengang at man gik lidt mere op i det.
I det hele taget er (for mig) sub klubberne der jeg går mest op i historien og dermed min motivation.
Som nævnt før havde jeg 2 pragtfulde spil med Atalanta og Bologna. Atalanta kørte jeg med i 5 sæsoner. Jeg har faktisk aldrig spillet mere end 6 sæsoner, da man på det tidspunkt er de andre klubber overlegne ift talent og start 11. Også med sub top holdene.

I gamle gamle gamle dage havde min makker her og jeg også et spil med bari og siena. Det var sgu også skægt
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #16: 30 Jul 2016, 16:15 »

Jeg spillede altid fm sådan også - hvor et realistisk scenarie var det jeg gerne ville og det jeg tilstræb mig at gøre selv. Oftest som en virkelig manager eller tidligere som tog over i eks en klub han selv var i i sin karriere. Mit sidste var tacchinardi i Juventus, men del Piero som u/18 træner.

Historierne motivere mig, men selve spille kunne ikke længere levere det jeg krævede til et godt spil. En del af det ødelagte gik meget på ændringer i kampmotoren hele tiden. Jeg blev simpelthen træt af det ift den tid jeg kunne investere i fm. Ellers spillede jeg tit i lidt mindre klubber med fokus på talenter og "den gode handel", hvor eks tidligere stjerne på mit hold forsøges at købes tilbage eller en stjerne der ikke kan komme på hold i en større klub, men være stjerne på mit. Havde et fantastisk spil med Parma, jeg gerne ville opbygge med solide talenter og lavede en regel om at mine spillere skulle sælges når buddet på dem var på mere en det dobbelte af hans værdi. Desværre - igen - kunne fm ikke levere. Budene udeblev trods flere italienske landsholdspillere var budene sjældent meget over deres værdi trods massiv interesse.

Et andet issue er at man hurtigt går død i en liga. Jeg har altid haft en kærlighed for serie a, men eks Juventus har det med at køre sig selv i sænk. Milan og Inter levere meget sjældent. Roma er enten eller.
Jeg er blevet mester med Atalanta og Bologna i første sæson i fm 14 og fm 15 og så var løbet kørt, herefter kunne jeg købe gode spillere Og var så desværre den eneste klub der gjorde det. Kort sagt man mangler modstand fra en god modstander og ikke fra en konstant skiftende kampmotor.


Kan godt følge dig i det sidste der, det er lidt som om spillet er blevet for let de senere år. - Eller også er det måske nærmere at det er forblevet på samme niveau, mens vi som spillere er blevet bedre, og skarpere til at købe spillere der harmonerer og skabe gode taktikker osv.

Lige nu kører jeg selv et save jeg er glad for, med Aarhus Fremad. Overpræsterer igen og igen, men har låst mig selv fast til KUN at hente spillere gennem mit akademi, og selv med det, tror jeg ikke realistisk set, at jeg er langt fra at nå flere af mine personlige mål (sælge en spiller for 1 million, få en landsholdsspiller og komme i mesterskabspuljen i superligaen).

Håber inderligt på der kommer noget mere modstand i næste FM, føler jeg ryger længere og længere væk fra at spille med hold jeg holder af, og i stedet spiller med små hold af den simple grund at der først er virkelig udfordring, når man bruger en trup der er et par divisioner efter modstanderne.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #17: 07 Aug 2016, 17:41 »

Hvad gør jeg for at holde motivationen op? (I år er det dæææælme svært!)

Men plejer som regel at spille med det samme hold så langt jeg nu kan komme.
Sidste år var jeg SønderjyskE og kæmpede flere år for at vinde mesterskabet. Kom altid for 2. plads, men så vandt jeg 5-6 år i træk.
Ellers har jeg altid været Eintracht Frankfurt hvor jeg skulle helt frem til 2027 for at vinde mesterskabet første gang, eller Holstein Kiel igen de første 3 år kæmpede jeg om at rykke op, men så tog fanden ved og rykkede næsten direkte op i Bundesligae. Her vandt jeg dog ikke mesterskabet men var i Europa League finale og tyske pokal finale.


Hvad gør så at jeg har motivation til at spille så længe?
Sætter altid mål for hvad jeg vil i spillet.
SønderjyskE, kun bruge skandinaviske spiller
Eintracht Frankfurt lave egne talenter og hente talenter (fandt en i FCN fra Afrika som jeg købte for 1mio € og PSG ville nogle sæsoner efter betale 44mio €)
Holstein Kiel, her valgte jeg at min sportsdirektør skaffede spiller. Det var en sjov udfordring.

Jeg prøver at spille så realistisk som muligt. Uden at købe alle de kendte spillere, eller spille med store hold.
Og det at udvikle signe egne talenter har altid fascineret mig, lige siden Fussball Manager 2004 (her var det nemt  Grin)

Håber det gi'r lidt mening det jeg skriver  Grin Peace

Det skal siges, i år har jeg ikke fundet nogen hold at spille mit lange save med. Det har ikke lige fanget mig endnu.
I år prøver jeg diverse challenge, er igang med Youth Academy Challenge, det er en udfordring.

Havde gang i Aris fra Grækenland i challengen, men efter de første 3-4 sæsoner så kører det bare ikke mere. Ingen gode resultater, ellers lige fået så fine talenter (synes jeg selv), så er igang med Sebis fra Rumænien.

Synes man skulle give det et Go hvis man har lidt svært ved at komme igang i FM16.
« Seneste Redigering: 07 Aug 2016, 18:01 af L.Wee » Logged

madso
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: motivation
« Svar #18: 08 Aug 2016, 16:29 »

spændende med sportsdirektøren! men hvor tit købte han spillere og var det noget man kunne bruge? Smiley
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #19: 09 Aug 2016, 21:53 »

spændende med sportsdirektøren! men hvor tit købte han spillere og var det noget man kunne bruge? Smiley

Han kom faktisk med overraskende mange spændende spiller, som jeg aldrig selv ville have fundet og også ga' gode penge i klubkassen efter en sæson.
Husker tydeligt en fransk angriber, som faktisk havde rigtige vilde stats. Hvad han blev hentet for kan jeg ikke huske, men sæson efter ville Bayern ha' ham, og de bød 35mio €  Shockeret Thumbs Up
Kan man ikke sige nej til, i en klub som Holstein Kiel...

Han købte tilbød mig spillere i hver transfer vindue, jeg sagde selv ja eller nej.
Logged

jonasba10
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #20: 09 Aug 2016, 23:06 »

Hvad gør jeg for at holde motivationen op? (I år er det dæææælme svært!)

Men plejer som regel at spille med det samme hold så langt jeg nu kan komme.
Sidste år var jeg SønderjyskE og kæmpede flere år for at vinde mesterskabet. Kom altid for 2. plads, men så vandt jeg 5-6 år i træk.
Ellers har jeg altid været Eintracht Frankfurt hvor jeg skulle helt frem til 2027 for at vinde mesterskabet første gang, eller Holstein Kiel igen de første 3 år kæmpede jeg om at rykke op, men så tog fanden ved og rykkede næsten direkte op i Bundesligae. Her vandt jeg dog ikke mesterskabet men var i Europa League finale og tyske pokal finale.


Hvad gør så at jeg har motivation til at spille så længe?
Sætter altid mål for hvad jeg vil i spillet.
SønderjyskE, kun bruge skandinaviske spiller
Eintracht Frankfurt lave egne talenter og hente talenter (fandt en i FCN fra Afrika som jeg købte for 1mio € og PSG ville nogle sæsoner efter betale 44mio €)
Holstein Kiel, her valgte jeg at min sportsdirektør skaffede spiller. Det var en sjov udfordring.

Jeg prøver at spille så realistisk som muligt. Uden at købe alle de kendte spillere, eller spille med store hold.
Og det at udvikle signe egne talenter har altid fascineret mig, lige siden Fussball Manager 2004 (her var det nemt  Grin)

Håber det gi'r lidt mening det jeg skriver  Grin Peace

Det skal siges, i år har jeg ikke fundet nogen hold at spille mit lange save med. Det har ikke lige fanget mig endnu.
I år prøver jeg diverse challenge, er igang med Youth Academy Challenge, det er en udfordring.

Havde gang i Aris fra Grækenland i challengen, men efter de første 3-4 sæsoner så kører det bare ikke mere. Ingen gode resultater, ellers lige fået så fine talenter (synes jeg selv), så er igang med Sebis fra Rumænien.

Synes man skulle give det et Go hvis man har lidt svært ved at komme igang i FM16.

Tak for svar!  Smiley Det med at sætte mål for spillet (samt dele mål) gør jeg allerede. Men det lyder ellers meget spænende.

Jeg har også fundet motivationen gennem flere sæsoner nu. Så mange tak for alle svarerne, de har alle været nyttige  Thumbs Up Cool Smiley
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #21: 10 Aug 2016, 00:39 »

Tak for svar!  Smiley Det med at sætte mål for spillet (samt dele mål) gør jeg allerede. Men det lyder ellers meget spænende.

Jeg har også fundet motivationen gennem flere sæsoner nu. Så mange tak for alle svarerne, de har alle været nyttige  Thumbs Up Cool Smiley

Det var godt  Smiley

Når jeg lige sidder og tænker over det, da jeg læste dit indlæg.
Tænkte jeg, hvad gør mine venner når de spiller FM. For de går nemlig døde i det efter max 3-5 sæsoner, og her er min tanke at det går galt for dem fordi de køber og køber og køber og køber. For det meste altid de samme spillere, køber spiller på afbetaling over 36 måneder (er det max?). Tror dette er den primære dræber...

Jeg bruger meget meget sjældent mit transfer budget. Kan ikke engang huske hvornår jeg har købt spillere for over 50% af budgettet  Grin
Logged

gerre
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #22: 10 Aug 2016, 15:35 »

Jeg kan ikke helt forstå den hate, mod at sportsdirektøren køber spillere, man ofte kan læse. Jeg har ham altid til at byde på spillere, som jeg så vurderer fra deal til deal om jeg vil gennemføre. Der kan selvfølgelig indimellem være bud hvor man tænker 'hvad fanden skete der lige der'. Og bortset fra et eksperiment jeg kørte sørger jeg altid for at have en vetoret på hans bud.

I mit spil der er lidt over 20 sæsoner inde har han købt mine tre bedste spillere. For 7 mio £ købte han min højrekant som formentlig snart vinder sin 2. ballon d'or i træk og er kun 24 år. For 8 mio købte han for nogle sæsoner siden en midterforsvar af ren klasse. Ham er jeg faktisk igang med at sælge for ca 40 mio, som faktisk er under hans værdi. Jeg sælger mest for at sætte sværhedsgraden lidt op. Den tredje var noget dyrere til ca 20 mio men kan nemt sælges for over det dobbelte hvis jeg ville.

Generelt synes jeg også han er forholdsvis god til at vide hvornår og hvad han skal købe. Han har været ret stille de sidste år fordi truppen har været meget komplet og svær at forbedre. Men når jeg sælger en spiller og skaber et hul i truppen står han klar dagen efter med et bud på en erstatning.

Lige i øjeblikket insisterer han dog på at købe en højreback hvor jeg mener jeg har to klassespillere. Den ene kan spille højremidtbane, hvor min backup er et ungt talent. Jeg gætter på han mener midtbanespilleren ikke skal være på førsteholdet og backen kan rykkes frem og give plads til et indkøb...
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: motivation
« Svar #23: 10 Aug 2016, 22:34 »

Jeg kan ikke helt forstå den hate, mod at sportsdirektøren køber spillere, man ofte kan læse. Jeg har ham altid til at byde på spillere, som jeg så vurderer fra deal til deal om jeg vil gennemføre. Der kan selvfølgelig indimellem være bud hvor man tænker 'hvad fanden skete der lige der'. Og bortset fra et eksperiment jeg kørte sørger jeg altid for at have en vetoret på hans bud.

I mit spil der er lidt over 20 sæsoner inde har han købt mine tre bedste spillere. For 7 mio £ købte han min højrekant som formentlig snart vinder sin 2. ballon d'or i træk og er kun 24 år. For 8 mio købte han for nogle sæsoner siden en midterforsvar af ren klasse. Ham er jeg faktisk igang med at sælge for ca 40 mio, som faktisk er under hans værdi. Jeg sælger mest for at sætte sværhedsgraden lidt op. Den tredje var noget dyrere til ca 20 mio men kan nemt sælges for over det dobbelte hvis jeg ville.

Generelt synes jeg også han er forholdsvis god til at vide hvornår og hvad han skal købe. Han har været ret stille de sidste år fordi truppen har været meget komplet og svær at forbedre. Men når jeg sælger en spiller og skaber et hul i truppen står han klar dagen efter med et bud på en erstatning.

Lige i øjeblikket insisterer han dog på at købe en højreback hvor jeg mener jeg har to klassespillere. Den ene kan spille højremidtbane, hvor min backup er et ungt talent. Jeg gætter på han mener midtbanespilleren ikke skal være på førsteholdet og backen kan rykkes frem og give plads til et indkøb...

Godt skrevet gerre!  Thumbs Up

Nogle gang gik jeg også hen til ham og spurgte hvad han kunne tilbyde, når man søgte fx en venstre back. Så det spændende og se hans foreslag  Smiley
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010