home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 283 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  Fc Fredericia: Next step Europe
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Fc Fredericia: Next step Europe  (Læst 26694 gange)
szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Fc Fredericia: Next step Europe
« : 01 Apr 2016, 15:41 »




Bloggen


I år har jeg valgt at starte en blog i Danmark, valget faldt på FC Fredericia. Havde faktisk valgt at jeg ville skrive om et engelsk hold, men da jeg i næsten alle mine andre saves spiller i England eller Tyskland, så der skulle lidt nyt til.



Historie


Torsdag d. 3. januar 1991 var en historisk dag for fredericiansk fodbold. På to velbesøgte ekstraordinære generalforsamlinger i henholdsvis Fredericia forenede Fodboldklubber og KFUM bakkede medlemmerne massivt op omkring det samarbejde, de to klubbers bestyrelser forinden havde aftalt.

Med virkning fra 1. januar 1991 var FODBOLD CLUB FREDERICIA 1991 – FC Fredericia – en realitet. Den nye klub udgjorde en overbygning, der havde overtaget byens højest rangerende hold i Danmarksserien og serie 1. Moderklubberne KFUM og FfF fortsatte øvrige aktiviteter i KFUM-parken og Madsby Enge. Ideen var at sikre moderklubberne mulighed for at gøre sig gældende på eliteplan i dansk fodbold.

KFUM og FfF havde indset, at både de menneskelige, praktiske og økonomiske ressourcer, også på fodbold-området, var knappe. Kun sammen havde de to klubber mulighed for at gøre sig gældende.

Et enestående og positivt samarbejde mellem de to gamle rivaler skabte på rekordtid FC Fredericia. Opbakningen fra sponsorerne og Fredericia Kommune var tydelig og utvetydig.

Fredericia KFUM står i dag alene som moderklub for FC Fredericia, da Fredericia fF i 2002 valgte at trække sig fra det direkte samarbejde.







 




Ultimative målsætning inden Juni 2020

Seriøse mesterskabs kandidater
Gøre Ungdom systemet i Fc Fredericia til et af Danmarks bedste
Sund økonomi så klubben ikke er tvunget til at sælge spillere - opnået 2018 økonomi opsumering

Målsætning sæson 2015/16

Oprykning til superligaen - Opnået maj 2016 + mestere

Målsætning sæson 2016/17

Blive i Superligaen - Opnået marts 2017

Målsætning sæson 2017/18

Blive i Superligaen - Opnået december 2017

Mesterskabs udfordrer - Mestre og pokal vindere maj 2018
« Seneste Redigering: 30 Apr 2016, 17:14 af szukizek » Logged


warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #1: 01 Apr 2016, 16:45 »

Spændende klubvalg, bliver interessant hvad du kan drive det til  Thumbs Up
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #2: 01 Apr 2016, 16:58 »

Spændende klubvalg, bliver interessant hvad du kan drive det til  Thumbs Up

Det bliver konge  Smiley (håber jeg  Tunge )
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #3: 01 Apr 2016, 17:15 »



Klub Nyt !!


Fc Fredericia har i dag via en pressemeddelelse fortalt at Jesper Sørensen har forladt sin stilling som træner for førsteholdet.
Klubben er meget kede af at skulle sige farvel til Jesper, men man vil udnytte dette til at få noget nyt og frisk blod ind i klubben.

Derfor har klubben allerede en afløser klar i den tidligere amatør spiller Peder Schurizek.
Peder som for en lille måned siden afsluttede sit P - træner kursus, har ikke det store CV med sig udover en masse ungdoms træning.
Klubben håber at Peder kan give hele klubben et frisk pust og hjælpe med at løfte klubben, så den nye målsætning om oprykning til superligaen kan indfries.


En af de første ting Peder har gjort som cheftræner er at fyrer assistent træner Morten Kjærsgaard og ansat Torben Storm, derudover er Preben Lundbye ankommet til Fredericia som Sportsdirektør.

« Seneste Redigering: 04 Apr 2016, 22:41 af szukizek » Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #4: 01 Apr 2016, 18:07 »

Wuuuhuuuu min lokal klub er repræsenteret.. Jeg er klart med..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #5: 02 Apr 2016, 02:00 »



Taktikken


Som fodbold fan, vil jeg gerne se offensiv og flydende spil på banen hvor der er chancer i begge ender og masser af lækkerier og knald gode mål.

Men som fodbold træner har jeg mere fokus på defensiven og kontrol af bolden (dog ikke ligesom det røv kedelige spil som Morten Olsen) nej kontrol af bolden på egen banehalvdel, hvor bolden flyttes hurtig rundt og fremad banen.


Midten af banen er der hvor kampe de fleste kampe vindes og tabes, det er her rygraden på holdet ligger da der skal arbejdes både frem i banen men også tilbage.


Modstandernes banehalvdel det er her hvor spillets tempo øges med mange hurtige afleveringer som skal resultere i enten indlæg fra fløjene eller en frispilning.


Formationen er faldet på en 4-1-4-1 som udgangspunkt er den meget defensiv i det, man har mange mand bag bolden og ikke så mange fremme.



Det er her midtbanen kommer ind, den skal være meget bevægelig, begge fløje er sat til offensiv sammen med den fremskudte playmaker, dette giver holdet 4 mand som står for det offensive spil, men fløjene vil holde sig bredt og den fremskudte playmaker vil ikke komme i feltet så meget.
det er her Felt-til-felt spilleren kommer ind han spiller en enorm vigtig rolle i det han vil komme ind i feltet, og understøtte den enlige angriber.
den dybliggende playmaker vil blive tilbage og holde sine plads foran forsvaret og på midten af banen.




har valgt en mere fri struktur, for at have en mere flydende en smal bredde for på den måde at tvinge modstanderne ud på kanterne.
den defensive linje presser højt for at der ikke kommer et forstort hul mellem midtbanen og forsvaret, dette gør også at holdet er tættere på modstanderen hvis de taber bolden og dermed kan gå i pres hurtigere.
spil op fra forsvar og hold på bolden, er for at have den kontrol på banen som jeg ønsker, aflevere i dybden er med for at skabe evt. hurtige kontraer og kan gøre stor skade på hold som spiller med en høj forsvars linje.
Søg overlap for at give mere fleksibilitet og support til midtbanen og angrebet.
« Seneste Redigering: 02 Apr 2016, 17:14 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #6: 02 Apr 2016, 17:13 »



12 Kampe spillet


En lille update efter de første 12 kampe og må sige at fysikken har været en stor faktor til at det er gået middelmådigt, det er blevet til 6 Vundet 2 udafgjort og 4 nederlag, men det ser da bedre ud de sidste 3 kampe er endt med sejre og en målscorer på 10-1 håber holdet kan fortsætte den gode point høst indtil vinterpausen.
Spilleren var ikke klar den de fysiske krav som min taktik har og dette led holdet under i enkelte kampe, det har betydet at holdet ikke har startet i stærkest opstilling i alle kampe.




de første 12 kampe har givet 20 point 1,66 point pr kampe hvilket jeg selv synes er lige i underkanten til oprykning, men er dog på nuværende tidspunkt ikke bekymret da vi lige pt har ligaens bedste forsvar hvor vi kun har lukket 9 mål ind problemet ligger ved at vi kun har lavet 20 mål.
lige pt har vi 7 point til vendsyssel på 1 pladsen dog med en kamp bagud, dog er der kun 4 point til 3 pladsen som også giver oprykning i denne sæson pga struktur ændringerne til superligaen fra sommer 2016.



« Seneste Redigering: 02 Apr 2016, 17:19 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #7: 03 Apr 2016, 00:06 »



Februar 2016


Yes så er vi nået til februar, vinterpause og januar transfers vindue, og der er sket lidt her og der den 17/1-2016 besluttede Dennis Høegh og jeg at vores veje skulle skilles, Høegh havde ikke spillet hele efteråret og da han havde kontrakt udløb til sommer, mente jeg det var bedst at ophæve hans kontrakt, men Dennis var sku en hård nød at knække, han fik 16000 kr i ugen og var ikke helt villig til en fælles opsigelse og en fritransfer ville koste 500k kr, men efter en samtale med Dennis fik vi en løsning han fik 145k kr og så var han fri til at finde en ny klub.

Transfer markedet gav et lille plus denne omgang da Anders Hostrup blev solgt for 800K kr til HB Køge som stod desperat at manglede en angriber idet jeg ugen før havde hentet Yones Felfel ved dem gratis da han var på amatør kontrakt. planen var faktisk ikke at skille mig af med endnu en angriber idet jeg også lige havde sendt Marco Ramkilde tilbage til Aab efter leje han nåde 4 kampe 2 mål og skadet i 3 måneder.
Kunne dog ikke sige nej til 800k kr så måtte ud og kigge og på det frie marked fandt jeg hele 2 angriber En lidt ældre spiller fra Rumænien Marius Niculae og den lidt yngre Artur Miranyan, Artur bliver spændene at følge håber han vil være ligeså farlig som hans Landsmand Yura Movsisyan var da han spillede i Danmark


Ud over dette valgte jeg at bruge 150 k kr på Marc Dal Hende i Sønderjyske han var sat på transferlisten og synes han var for billig og ville passe godt ind på holdet, han får dog hård konkurrence da han skal prøve at slå Morten Beck væk fra højre kanten, ikke nogen nem opgave idet Morten lige er blevet kåret til årets spiller 2015 i 1 division. Den sidste spiller som har forladt truppen er Mikael Rynell har var utilfreds over manglende spilletid, men han kunne og ville ikke tage kampen op med den unge lejesvend fra Brøndby Magnus Häuser, derfor valgte jeg ikke at forlænge kontrakten og nu fortsætter han karrieren i HB Køge.




Siden sidste update har vi spillet 4 kampe mere hvilket har givet 9 point, dog er jeg ikke helt tilfreds da nederlaget kom til Skive, et hold jeg skal vinde over hvis jeg gerne vil rykke op.
Vi ligger dog på en 4 plads før foråret med 2 point op til 3 plads og 4 op til 1 plads.





Glæder mig rigtig meget til de kommende træningskampe både for at få holdet op i gear igen, men også for at se hvad de kan mod noget større klubber, ikke mindst giver disse kampe godt men kroner til kassen pga TV penge.

« Seneste Redigering: 04 Apr 2016, 16:35 af szukizek » Logged


warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #8: 04 Apr 2016, 09:56 »

Du ser ud til at være på vej, bliver spændende om du kan stå distancen i løbet af foråret, eller om du går død rent fysisk.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #9: 04 Apr 2016, 16:35 »

Du ser ud til at være på vej, bliver spændende om du kan stå distancen i løbet af foråret, eller om du går død rent fysisk.

Ja håber de kan holde til det, har da også haft stor fokus på fysisk træning her i vinter pausen.
Logged


Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #10: 04 Apr 2016, 16:38 »

Dejligt med en blog om FCF. Bruger du Niels Letort og tror du, at han ville kunne udvikle sig til en Superliga spiller på sigt?
Logged

Arsenal <3

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #11: 04 Apr 2016, 16:44 »



Bad news


I dag den 1/03-2016 valgte min assistent træner og ekstremt vigtige højre hånd, Torben Storm at tage imod stillingen som assistent for den nye AGF cheftræner Peter Nielsen.
Det er et meget hårdt slag for min klub at miste Torben, og for mig havde et kanon godt samarbejde. I stedet har jeg ansat den 30 årige Anders Plassen, han har fået meget travlt i det første kamp i 1 division er den 17/3 mod Lyngby en af konkurrenterne til oprykning.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2016, 21:05 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #12: 04 Apr 2016, 16:47 »

Dejligt med en blog om FCF. Bruger du Niels Letort og tror du, at han ville kunne udvikle sig til en Superliga spiller på sigt?

Hej
Niels er udlejet til Hvidovre hvor han har spillet 14 kampe og en gnm på 7.20 :-) men tror ikke han bliver en førsteholds spiller i superligaen, ser ham mere som en backup.
Logged


Svartovich
Gæst
 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #13: 04 Apr 2016, 16:50 »

Dejligt med en blog omhandlende et dansk hold. Jeg er fan af dine overskuelige opdateringer, med masser af FM-relateret information på få linjer. KIU! Smiley
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fc Fredericia: Vejen til Superligaen og Europa
« Svar #14: 04 Apr 2016, 17:13 »

Dejligt med en blog omhandlende et dansk hold. Jeg er fan af dine overskuelige opdateringer, med masser af FM-relateret information på få linjer. KIU! Smiley

Mage tak :-D
Logged


Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010