home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 237 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  |21| Welcome to Ibrox
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: |21| Welcome to Ibrox  (Læst 30004 gange)
Svartovich
Gæst
 
Sv: |03| Welcome to Ibrox
« Svar #15: 02 Apr 2016, 15:24 »


          WELCOME TO IBROX
          2.7.2015 | Første træning

Så var vi igang. Jeg kunne se drengene i det fjerne komme luntene imod min stab og jeg. De så ikke specielt fitte ud, men de var undskyldt, for sommerferien var først lige sluttet for dem. Det ville der hurtigt blive lavet om på, forsikrede klubbens fysiske træner, Jamie Ramsden, mig.

Efter jeg havde introduceret mig kort, tog Jamie over. Det vigtigste de første par træninger var det fysiske aspekt. Spillerne skulle i form. Jeg fulgte spillerne nøje igennem hvert et skridt de tog. Jeg prøvede på, at danne mig et overblik over hvem der ledede, hvem der stod for sig selv, hvem der gav den en skalle og hvem der kørte på frihjul.

Det jeg ville se til sæsonstart var en fit, sammentømret og positiv trup, udelukkende bestående at spillere, som var stolte af at være klædt på i de blå farver. Ligesom mig selv, skulle de være villige til at give deres højre arm for klubben. Efter træningen gik jeg ind på mit kontor. Baseret på de kampe jeg havde nærstuderet på video fra sidste sæson - kombineret med de indtryk, som jeg havde fået til dagens træning, lavede jeg en trupgennemgang.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: |04| Welcome to Ibrox
« Svar #16: 02 Apr 2016, 18:59 »

Så er der indskrevet en detaljeret oversigt over klubbens historie under indholdsfortegnelse n.

Næste opdatering følger ved midnat.
« Seneste Redigering: 02 Apr 2016, 19:00 af Svartovich » Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: |04| Welcome to Ibrox
« Svar #17: 03 Apr 2016, 01:07 »


          WELCOME TO IBROX
          2.7.2015 | Trupgennemgang

KEEPER
1. Cameron Bell
25. Wes Foderingham
30. Maciej Gostomski
61. Robby McCrorie


Vi var godt besat mellem stængerne. Foderingham var vores førstevalg, og han havde helt sikkert klassen til SPL. Derudover havde vi en helt fin backup i Gostomski og et lovende talent i form af Robby McCrorie. Cameron Bell ville være ude hele sæsonen, og jeg ville gøre et aktivt forsøg på at få hans kontrakt ophævet hurtigst muligt. Ellers kunne han få lov at gå gratis om 1 år, hvor hans kontrakt udløb.




FORSVAR
2. James Tavernier
4. Rob Kiernan
5. Lee Wallace
6. Dominic Ball
27. Danny Wilson
44. Tom Lang
50. Ross McCrorie


I forsvaret havde vi en rigtig god firebackkæde med Tavernier, Kiernan, Wilson og Wallace. Vores bredde var til gengæld ikke imponerende, og det ville være rart med en spiller der kunne dække et par forskellige positioner i forsvaret. Ball var lejet fra Tottenham, og jeg ville ikke have noget imod at tilknytte ham permanent, da han helt sikkert havde potentiale. Lang og McCrorie havde jeg lidt svært ved at finde ud af. Hvis de udviklede sig i et fornuftigt tempo, kunne de blive fornuftige i fremtiden. Chancen for at de ville komme til at spille League 1, var der dog også, hvis de deres udvikling gik i stå.




MIDTBANE
7. Nicky Law
8. Gedion Zelalem
16. Andy Halliday
22. Dean Shields
23. Jason Holt
45. Jordan Thompson
49. Max Ashmore


Ligesom i forsvaret havde vi nogle fine startere, men med mangel på kvalitet i bredden. Derudover kunne vi godt bruge en central midt med lidt flere defensive kvaliteter til start 11'eren. Lejesvenden Zelalem fra Arsenal og den offensive kreatør Holt forventede jeg ville få store roller på holdet. Halliday var en fin altmuligmand, som jeg spåede en god backup spiller, i form af hans fleksibilitet. Ashmore og Thompson havde et fint potentiale, men de havde endnu ikke kvaliteten til at gå ind i start 11'eren. Kan i huske jeg talte om deadwood? Definitionen på det er Law og Shields.




ANGREB
9. Kenny Miller
11. David Templeton
14. Nicky Clark
15. Harry Forrester
17. Billy King
19. Barrie McKay
29. Michael O'Halloran
33. Martyn Waghorn
42. Ryan Hardie


Jeg har valgt at inkludere fløje/wings i denne sektion. Vores nøgle her måtte siges at være O'Halloran, som muligvis var vores bedste spiller. Han kunne spille på begge fløje og samtidigt agere en fornuftig boksspiller. Vi havde en ret så talentfuld fløjspiller i Berrie McKay. Dog skal det siges, at han var lige så ustabil mentalt, som han var dygtig teknisk. Så havde vi King, som var en udmærket breddespiller lejet i Hearts. Derudover var der angriberen Hardie, som jeg så et kæmpe potentiale i. Waghorn var heller ikke en helt skidt indpisker at have, da han arbejdede sten hårdt, og kunne løbe solen sort. Vi havde også en dygtig teknisk fløj i Forrester, men desværre var han forventet ude i størstedelen af efterårssæsonen. Resten var ikke noget at skrive hjem om. Kenny Miller er udmærket, men han koster for meget i løn, og han er ved at være over sin udløbsdato med sine 35 år. Tempelton og Clark skal bare væk. Hurtigt.




KONKLUSION
KEEPER * * * * *
FORSVAR * * * * *
MIDTBANE * * * * *
ANGREB * * * * *


Konklusionen var at vi havde en talentfuld trup med flere gode unge spillere. Især vores start 11'er havde høj kvalitet, men vi kunne godt have brugt noget bredde. Vi bestræbte os desuden på, at komme af med de løntunge bænkevarmere. Med lidt god købmandsteknik burde min stab og jeg, kunne lave denne trup en del stærkere og mere balanceret til sæsonstart. For at opsmummere hvad vi manglede, var det primært en forsvarsspiller der kunne formå at dække flere pladser, en central midt med defensive kvaliteter, en offensiv spiller, gerne wing, til bredden og sidst men ikke mindst en habil angriber. Efter jeg var færdig med at gennemgå truppen, kaldte jeg spillere ud af badet og ind til taktikmøde. Nu skulle Egon Olsen vise sin plan.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: |05| Welcome to Ibrox
« Svar #18: 03 Apr 2016, 13:54 »


          WELCOME TO IBROX
          18.7.2015 | Sommer Transfers 15/16

Vi var lige blevet færdig med vores femte træningskamp. Selvom den var mod et lavere rangeret hold, som jeg ikke engang kan stave til, var de 9 mål vi scorede i kampen opmuntrende. Desuden var dette vores femte sejr på stribe. Dog skulle vi holde benene på jorden, da træningskampe intet betød resultatsmæssigt.

Det var en afslappet fornemmelse der strømmede igennem min krop. Det havde været nogle stressede uger, siden jeg tog over. Jeg ved ikke om i kan huske de 4 spillere jeg efterlyste tidligere? Vi var en smule længere end 1/4 inde i transfervinduet, og jeg havde allerede de nye navne på plads.

Først tog jeg kontakt til den transferfrie Abdul Razak. Vi manglede en spiller til at fylde rummet mellem midtbane og forsvar, og i Razak havde vi en glimrende spiller til netop dette. Især hans fysik imponerede mig.

Nogle dage senere var vi igen aktive. Vi havde eftersøgt en klasse angriber, og jeg var sikker på at vi havde fundet netop dette i Jason Cummings. Han kostede 4,25 mio., men jeg var sikker på, at det ville vise sig at være småpenge for en spiller på hans niveau.

Blot en dag efter rejste jeg til Danmark. Jeg havde aftalt en pris på 5,5 mio. for stortalentet Mikkel Duelund med FC Midtjylland. Da jeg ankom til Herning, tog det ikke mange minutter at overbevise unge Duelund om vores projekt. Han var hooked, og rejste med til Glasgow senere den aften.

På dette tidspunkt var budgettet slippet op, men jeg manglede stadig en forsvarsspiller, der kunne agere backup på flere pladser. Med 0,- til både transfer og løn greb jeg knoglen, og ringede til min tidligere holdkammerat Kim Vilfort, som var ansat i Brøndby.

Jeg havde haft et godt øje til Frederik Holst, da hans profil passede på det jeg manglede. Jeg havde også bemærket, at han var faldet lidt ud af Brøndbys startopstilling, og derfor tænkte jeg, at de måske kunne være interesserede at sende ham til Glasgow på en lejeaftale. Vi fik hurtigt en aftale i stand, Kim og jeg. Desuden fik jeg flettet en klausul ind i aftalen, som gjorde at vi kunne købe ham fri for 4,25 mio. på hvilket som helst tidpunkt i lejeaftalen.

Jeg har også gjort et ihærdigt forsøg på at komme af med vores løntunge spillere uden niveau, men ingen har været naive nok til at byde på dem - desværre. Vi kom godt nok af med Nicky Law for 2,5 mio. til Bristol City, og vi fik lejet talentet Ross Lyon ud til Cowdenbeath, men ellers var der ikke rigtig mulighed for at komme af med flere. Efter nogle dage lykkedes det mig at ophæve kontrakten med Nicky Clark.

På trods af de problemer vi havde med at sælge spillere, var jeg meget fornøjet med vores transfervindue, og jeg forventede ikke flere handler i denne omgang. Det skulle lige være hvis nogle skulle pakke sine ting og forlade Glasgow - men spillerne jeg ville af med, blev der ikke udvist nogen som helst interesse for. Jeg ville lade dem gå kvit og frit. Jeg tilbød sågar at give et mindre lønbidrag, men ingen bed på.

Så vi var nok færdige for denne gang, tænkte jeg. Det var en dejlig følelse at få det jeg ledte efter så hurtigt. Nu kunne jeg fokusere på at arbejde med mine drenge, så de var klar til sæsonstart. Jeg kunne allerede ligge kasketten som sportsdirektør, og først tage den på igen til vinter.
Logged

randers-man500
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: |06| Welcome to Ibrox
« Svar #19: 03 Apr 2016, 14:42 »

Du har totalt fanget mig med dit setup. Elsker hvordan det hele bare passer sammen.  Smiley
Man sidder næsten i spænding og venter på næste update.

Samt man skal jo følge om Laudrup kan føre Rangers tilbage til toppen.

Fortsæt endelig denne gode stil  Thumbs Up

Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: |06| Welcome to Ibrox
« Svar #20: 03 Apr 2016, 15:16 »

Du har totalt fanget mig med dit setup. Elsker hvordan det hele bare passer sammen.  Smiley
Man sidder næsten i spænding og venter på næste update.
 
Samt man skal jo følge om Laudrup kan føre Rangers tilbage til toppen.

Fortsæt endelig denne gode stil  Thumbs Up



Jeg takker mange gange for dit indlæg. Dejligt at have dig med som læser. Og ja, synes også Laudrup var det rigtige valg til at være hovedperson i bloggen. Jeg må indrømme jeg overvejede et par forskellige Rangers ikoner, men tænkte at vi i Danmark bedst relaterer til Brian.

Næste opdatering kommer senere i aften.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |06| Welcome to Ibrox
« Svar #21: 03 Apr 2016, 16:46 »

Du har min stemme.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: |06| Welcome to Ibrox
« Svar #22: 03 Apr 2016, 17:04 »

Wow, store ord. Jeg siger mange tak! Kan være du har lagt mærke til, at jeg har fået en smule inspiration fra layoutet, du bruger i starten af din "Kings of Spain" blog.

Men igen mange tak. Jeg håber, at du stadig føler sådan senere på måneden efter en hel del flere opdateringer.
Logged

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: |06| Welcome to Ibrox
« Svar #23: 03 Apr 2016, 17:34 »

Håber du kan holde niveauet hele måneden, så er du tæt på at have min stemme
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Svartovich
Gæst
 
Sv: |06| Welcome to Ibrox
« Svar #24: 03 Apr 2016, 18:10 »

Mange tak. Så må vi håbe, at du synes, jeg kan holde niveauet over en længere periode. Det er i hvert fald mit klare mål.
Logged

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: |06| Welcome to Ibrox
« Svar #25: 03 Apr 2016, 19:35 »

Fedt klubvalg, flot opsætning og en lækker tekst! Imponerende stykke arbejde !
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: |06| Welcome to Ibrox
« Svar #26: 03 Apr 2016, 19:57 »

Endnu engang, mange tak! Det er dejligt med alle jer læsere, det motiverer virkelig til at fortsætte!

Næste opdatering kommer online om under 5 minutter. Her ser vi nærmere på min taktik.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: |06| Welcome to Ibrox
« Svar #27: 03 Apr 2016, 20:00 »


          WELCOME TO IBROX
          24.7.2015 | Egon Olsen

Dette var dagen før vores første officielle kamp. Indtil videre havde vi klaret ærterne med seks sejre på stribe i vores venskabskampe. Men ikke før nu havde det gjaldt. Men okay, kampen næste dag var heller ikke så vigtig igen. Det var 1. runde i Challenge Cup mod Ayr. Bestyrelsen havde fortalt mig, at de var fuldstændig ligeglade med turneringen. Eftersom der var to andre pokalturneringer og en liga at tage sig af, var det da også helt forståeligt.

Men jeg havde alligevel brugt de sidste par dage på at finjustere det taktiske, for vi skulle snart spille Championship premiere mod St. Mirren. Mine gutter skulle være helt klar til ligaen, og ikke være det mindste i tvivl om hvad jeg krævede af dem individuelt såvel som kollektivt.

Jeg ville dog ikke overvælde drengene. Vi havde mest spillet en relativt enkelt 4-2-3-1 med meget simple instrukser, men der var noget der ikke fungerede. Jeg følte ikke vi fik udnyttet vores potentiale i det offensive spil, og vi blev alt for utålmodige med bolden, når modstanderen gik dybt. Jeg var nu klar til at præsentere 'Plan A' for sæson 15/16. Ind til videre i hvert fald.

Istedet for at spille med en decideret angriber, som Cummings tidligere havde været vant til, havde jeg valgt at rykke ham ud til siden, ala Thierry Henry, samtidig med at jeg bad ham om at falde dybt. Altså en form for falsk 9'er. Dette var nødvendigt for at lege lidt med modstanderens midtstoppere, når nu de valgte at parkere bussen tit og ofte, grundet vores favoritværdighed.

Når det så lykkedes Cummings at trække en midtstopper ud af position, ville der være et hul til den indvendige angriber, Duelund, eller den offensive midt, Holt, til at tage løbet. Dette ville give vores angreb en mere uforudsigelig faktor, som jeg havde savnet i preseason.

På midten så vi et makkerpar bestående af en central midt der faldt ned som skraldemand, samtidig med han kunne være en spilstation. Ved siden af ham havde vi vores kreative kraft, som skulle styre tempoet, og sætte angreb op, med præcise afleveringer.

Derudover havde jeg valgt at have en konstellation med to offensive backs, da jeg så Wallace og især Tavernier som nogle af vores bedste kort offensivt. De er dog stadig sat til fullbacks, da jeg ville have de kom helt ned i firebackkæden, når vi ikke havde bolden.

Som tidligere nævnt skulle vi være kontrollerende. Dominerende. Spilstyrende. Derfor spillede vi med et aggressivt pres, så vi kunne have bolden så meget som muligt. Vi skulle spille bold. Ikke kick and rush som blev praktiseret meget i britisk fodbold, da jeg var her sidst. Britisk fight kombineret med sydeuropæisk teknisk småspil. Det var Egons plan.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |07| Welcome to Ibrox
« Svar #28: 04 Apr 2016, 10:04 »

Synes du viser update efter update hvorfor du er en tidlig favorit i manges øjne! Teksten er glimrangende. klubvalget spændende, en manager profil vi kender og kan forholde os til... Og så er dit layout bare lækkert! Du er gået i et lille udbrud i forhold til resten af feltet, så det bliver spændende, om du kan holde dampen oppe alle 30 dage...

Det håber jeg du kan, for så kunne det her måske blive en blog til legenderne! Opstemt
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Svartovich
Gæst
 
Sv: |07| Welcome to Ibrox
« Svar #29: 04 Apr 2016, 11:14 »

Tusind tak Warmon! Er glad for, at bloggen er blevet taget så godt imod.

Næste opdatering kommer ved middagstid.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010