home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 433 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  The Football Manager’s Guide to the Galaxy
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint
Forfatter Emne: The Football Manager’s Guide to the Galaxy  (Læst 58072 gange)
Toox00
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #60: 21 Feb 2016, 16:04 »

Fantastisk guide!
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #61: 22 Feb 2016, 00:28 »

Fantastisk guide!

Tak..

Og tak til alle for den fine respons.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Heraklit
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #62: 22 Feb 2016, 15:04 »

Vil også bare lige sige at det er en fantastisk guide og har givet mig lyst til at forsøge igen med FM16 Thumbs Up
Godt gået og 20 i motivationsevne  Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #63: 22 Feb 2016, 15:06 »

Stærkt Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #64: 22 Feb 2016, 16:48 »


Den næste del jeg tager fat i det er akademiet eller talentudvikling om man vil. Her vil jeg komme med en række eksempler på hvordan jeg selv griber opgaven an. I United er udviklingen af egne talenter en del af klubbens overordnet filosofi, så det emne skal jeg have fokus på, når jeg er United manager.

Hvis du satser på talentudvikling, så er det enormt vigtigt, at du bruger tid på opgaven. For der er ufattelig mange faktorer der spiller ind, lige fra spilletid på førsteholdet, til gode ungdomstrænerer, rekruttering og gode ungdomsfaciliteter. Det kommer ikke af sig selv og derfor er råd nr.1 at du lægger en plan for hvordan du vil bygge talentarbejdet op. Find de fokusområder du vil satse på og gennemgå dem jævnligt, så du er sikker på, at der er styr på opgaverne. Jeg holder mig til nogle fokuspunkter og det er disse punkter jeg vil gennemgå, for at vise hvordan jeg arbejder med talentarbejde.

•   Følg de største talenter på u18 holdet

•   Skab en slagkraftig u21 start 11er

•   Giv plads på førsteholdet til de bedste talenter

•   Sørg for gode rammer heriblandt trænere
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #65: 23 Feb 2016, 20:52 »


U18 holdet er her de helt unge talenter løber rundt og når man er Man Utd, så er der som regel en del spillere på dette hold. Jeg plejer dog at reducerer lidt i antallet af spillere, så arbejdsbyrden for trænerne ikke bliver for stor men sørger dog for, at der er spillere nok til at komme nogenlunde igennem sæsonen. Pt. har jeg 18 spillere i truppen, som er lige i underkanten. Målet er omkring de 22 spillere med to til hver position. Kvaliteten af talenter er heller ikke stor endnu. Talentarbejdet er lige startet og jeg arbejder pt. på, at lave en slagkraftig start 11er på u21, så der er en del u18 spillere, der er rykket op en smule før tid.

Mit eget bidrag til u18 arbejdet er blandt andet at stå for den individuelle træning. Jeg vil gerne sikre mig, at spillerne træner de positioner og roller, som jeg benytter på førsteholdet. Jeg målretter ikke den individuelle træning til hele truppen men sørger for de bedste talenter bliver træner individuelt, sådan som jeg gerne vil have det. Resten er bare fyld og dem gider jeg ikke bruge tid på. Mit arbejde er koncentreret om de talenter med 3,5 guldstjerne eller mere. Den generelle træning den overlader jeg til min u18 manager.

Mit næste bidrag er, at stå for arbejdsfordeling hvad angår træningskategoriern e. Her går jeg efter det samme som hos førsteholdet. En god hovedtræner til hver kategori og mindst en hjælpetræner som også kan varetage andre kategorier. Det gode her er, at de generelle trænere man har på førsteholdet såsom målmand og fitnesstrænere også kan benyttes på u18 holdet og det samme gør sig gældende for alle u21 trænere. Så det kræver ikke det store, at samle et nogenlunde trænerteam også omkring u18. Man skal bare lige have førsteholdet og u21 på plads først.

U18 trænerteamet

I starten når jeg ansætter generelle trænere, så tænker jeg selvfølgelig i deres kvalitet i træningskategoriern e til førsteholdet men når jeg samtidig satser på talentudvikling, så kigger jeg også på deres stats for Working With Youngsters. Så er der to lige gode trænere, så tager jeg ham der er bedst i denne stat. I starter handler det dog om at få bygget op omkring førsteholdet og så er jeg hele tiden på udkig efter trænere, som kan begge dele og skifter løbende ud.

Mit u18 hold er kun en rugekasse og så snart jeg ser mulighed for det, så rykker de bedste talenter en tak op til u21 holdet, hvor de skal kæmpe med om en plads i start 11eren. For det er fra den 11er, jeg helst vil hente fremtidens United spillere. Jeg vil egentlig helst købe helt unge spillere på under 18 år, som bliver klubbens egen avl. Målet er, at træne dem op og via start 11eren på u21 på sigt kan rykke videre til førsteholdet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #66: 24 Feb 2016, 19:17 »


Mit eget bidrag til arbejdet omkring u21 holdet minder meget om det, som jeg laver ved u18 holdet. Her behøver jeg dog ikke koncentrerer mig om arbejdsfordelingen hos trænerne, da den er det samme som på førsteholdet. Mit job består ”bare” i at lave den individuelle træning og her har jeg fokus på u21 start 11eren.

Jeg arbejder hele tiden på, at få samlet så stærk en u21 11er som muligt. Det skal dog være spillere, der er tilfreds med rollen som Hot Prospect. Jeg lokker ikke kæmpe talenter til klubben med lovning på mere og så placerer dem på u21 holdet. Så sørger jeg selvfølgelig også for, at holdet spiller samme taktik som førsteholdet. Dette gør sig også gældende for u18 holdet.



Så for at gøre en lang historie kort, så sørger jeg for taktikken, sørger for en slagkraftig 11er og giver dem individuel træning. Jeg sørger selvfølgelig også for, at der er en back up spiller til hver position, så målet er 22 spillere men dette er på sigt. For pt. er jeg voldsom tyndt besat, da jeg har trimmet holdet voldsomt ned. Det har noget med arbejdsbyrden at gøre. Jeg arbejder stadig på, at udvide trænerteamet og det skal lige på plads først, før jeg fylder en hulens masse spillere ind på u21 holdet.

Som du måske kan regne ud, så er målet 66 spillere i alt fordel på de tre hold. Der arbejdes med A og B-kæder og hele tiden med fokus på, at rykke unge talenter en tak op i fødekæden. For mit helt overordnet mål, det er mindst en spiller af egen avl på hver position på førsteholdet. Det kommer vi til i næste indlæg når jeg gennemgår talenter og deres rolle på førsteholdet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

King_bjarke
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #67: 24 Feb 2016, 19:28 »

Kan jeg ikke bare sende dig mit spil og så gør du det færdigt. Wink

Det er en genial blog, jeg følger fast. Regner med at det hele kommer som bogform snart.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #68: 24 Feb 2016, 20:36 »

Kan jeg ikke bare sende dig mit spil og så gør du det færdigt. Wink

Det er en genial blog, jeg følger fast. Regner med at det hele kommer som bogform snart.

Hahaha tror jeg har nok i mit eget save Smiley

Tak for rosen..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #69: 25 Feb 2016, 09:09 »


Så tager vi lige et taktisk indlæg på efterbevilling, hvor jeg starter med at citerer mig selv:

Citat
Spillerne skulle lærer systemet men vigtigere endnu, så kunne jeg tweeke den til, for det var måske fint på tegnebrættet og i teorien, det var ikke sikkert det ville fungerer i praksis. Og jeg har tweeket men det kommer jeg ind på senere i et andet indlæg.

Og det gennemgår vi så nu…

I min første halvsæson i United havde jeg tiden til at tweeke min taktik til. Og jeg justerede til jeg var helt blå i hoved. Hele tiden var der ting, som jeg ikke var helt tilfreds med. Til sidst havde jeg tweeket taktikken til ukendelighed og startede forfra igen. Den proces gentog sig et par gange over den halvsæson. Resultaterne var mere end godkendte men jeg var skide træt af at rette til hele tiden. Jeg oplevede at hver gang jeg ændret noget for at opnå noget bestemt, så ødelagde det bare noget andet. Det var som om, at de forskellige instruktioner stod i vejen for hinanden og jeg var ved at gå amok. Og så kom jeg i tanke om mine egne ord:

Citat
Min tilgang til spillet er meget balanceret og endda minimalistisk, altså Keep It Simple Stupid. Det skaber sjældent de helt vilde taktikker men taktikker der er stabile og får jobbet gjort.

Og så tog jeg en skarp beslutning. Jeg ville koge alt ned til nul og holde det helt standard. Jeg ville fjerne alle hold og spillerinstruktione r og skabe en taktik der holdte sig til det anbefalet i FM. Det skulle være min taktik til sæsonen 2016/17 og jeg måtte ikke lave nogle ændringer og sætte instruktioner ind. Jeg måtte kun arbejde med det overordnet såsom formationen, spillerroller, mentalitet og team sharpe. Alle ekstra instruktioner var forbudt område. Så nu er det mere KISS end nogensinde.

Jeg fastholdte mit Flexible taktiske oplæg fra tidligere og det samme gjorde sig gældende for formation samt løbe og spilmønstre. Jeg har dog rettet lidt til hvad angår spillerroller. Målet er stadig det samme, at spille en omgang fodbold med fokus på overlaps fra backs og angribere der vil løbe dybt. Så alt er egentlig det sammen men kogt helt ned til standard. Jeg kører med tre forskellige mentale tilgange, som er Attacking, Standard og Defensive og hvor det kun er backs og målmand der skifter rolle.



Jeg satte mig et mål, at jeg måtte ikke tilføje nogle instruktioner hele sæsonen ligegyldig hvad. For det jeg ville opnå, det var at bevise en pointe. Den pointe er, at FM er allerede sat ganske fornuftigt op og det handler mere om sammensætningen af formation, spillerroller mm. end de ekstra instruktioner. Min teori er, at man sagtens kan skabe fornuftige resultater ved at holde det helt simpelt. Om det lykkes at bevise den teori, det må I få svaret på senere.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #70: 25 Feb 2016, 20:40 »


En del af min talentudvikling foregår selvfølgelig også på førsteholdet. Den bedste måde at udvikle sine talenter på, det er spilletid på førsteholdet. Træne med klubbens bedste spillere og derigennem opnå den nødvendig erfaring og hår på brystet. Det er kun mine allerbedste talenter, der er med her og jeg har en del. Lige nu har jeg 8 spillere på 21 år eller yngre. Det er faktisk lige i overkanten af hvad jeg anbefaler og lad mig forklarer hvorfor.

Så unge spillere er slet ikke færdigudviklet og er man en klub som Man Utd og vil vinde titler, så har man brug for færdigudviklet spillere. Fylder man for mange unge talenter op, så bliver opgaven svær også selvom deres potentiale er stort. Deres præstationer er bare for svingende. Det er de færreste spillere, der er klar i den alder til en klub som Man Utd. For tager vi et kig på deres potentiale, så er det stort men tager vi en nærmere kig på deres nuværende evner, så er der lang vej endnu.

Talenterne

Af de 8 spillere er det egentlig kun Luke Shaw, der er klar og god nok til en start 11er plads. Resten er maksimalt store talenter eller rotationsspillere. Det er da også kun Shaw og Marital der pt. er med i start 11eren af disse talenter. Arbejdet med talenterne er lidt en tålmodighedssag, for der er brug for balance i tingene. Der skal være en stamme og etableret spillere, som skal tage ansvar. Talenternes job er, at komme med bredden og ungdommens ildhu.

De unge talenter indgår i førsteholdstruppen på lige fod med de andre spillere. Så de trænes som resten med fokus på den individuelle træning. Jeg bruger dog tutoring på de helt unge spillere. Når en spiller opnår en vis alder eller du først giver en spiller status som førsteholdsspiller, så kan du ikke længere bruge den mulighed. Her kan jeg klart anbefale at læse følgende guide: Player Tutoring

Mit største bidrag med udviklingen af talenterne, det foregår her på førsteholdet. Min fornemmeste opgave som manager, det er at sikre, at de bedste talenter får spilletid. For det er den spilletid der udvikler spiller allermest. Måden jeg sikre mig dette på, det er igennem mit rotation system som jeg gennemgik tidligere.

Rotation er nøglen til succes
« Seneste Redigering: 25 Feb 2016, 22:05 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Heraklit
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #71: 25 Feb 2016, 21:35 »

Endnu et par spændende og tankevækkende updates.
Lige en ting, dit link til guiden angående player tutoring virker ikke  Wink
Glæder mig til at se hvordan dine taktikker virker i sæsonens løb.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #72: 25 Feb 2016, 22:03 »

Tak Smiley

Ja jeg ved ikke lige hvad det er med det link..

http://guidetofootballmanager.com/squad/player-tutoring
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #73: 27 Feb 2016, 09:09 »


For at skabe en god udvikling for både talenter og de mere etableret spillere, så kræver det gode rammer. Det samme gør sig gældende, hvis du gerne vil rekruttere de bedste regens og udvikle gode akademispillere. Der er fire kategorier at arbejde med her:


•   Træningsfaciliteter

•   Ungdomsfaciliteter

•   Junior Coaching

•   Ungdomsrekruttering


Hvis man virkelig skal rykke noget, så er det vigtigt man arbejder med disse emner. Det kræver dog økonomi og vigtigere endnu, så er det klubbens bestyrelsen, der giver det grønne lys for eventuelle udvidelser. Så hvis du ønsker, at satse på talentudvikling, så skal du have bestyrelsen med på ideen. Den nemmeste måde at overbevise dem på, det er ved at tilføje talentudvikling som en del af klubbens filosofi. Hvis dette første er en del af filosofien, så får du nemmere ved at udvide ungdomstræning og rekruttering samt faciliteterne.

Inden vi går videre, så vil jeg anbefale denne guide om emnet: Football Manager Training Facilities Levels – Jeg frit et par pointer fra denne guide.


•   Træning og ungdomsfacilitetern e er de afgørende faktorer for spillernes udvikling og evne sit fulde potentiale på lang sigt.

•   Junior coaching er den afgørende faktor for regens niveau af nuværende evne.

•   Ungdom rekruttering er den afgørende faktor for regens niveauet for den potentielle evne - hvor gode de kan blive, og hvor de er fra (brasiliansk, marokkanske eller endda norsk).


I guiden får du også et overblik over de forskellige niveauer, der findes indenfor de fire kategorier, altså om du har verdensklasse faciliteter eller om de er elendige. Og som lille fun note: vidste du, at klubber med poor træningsfaciliteter ikke kan tilbyde “Off the ball”, “Marking” and “Positioning” som individuel træning? Det vidste jeg ikke før jeg læste guiden.

Min varmeste anbefaling omkring talentudvikling, det må være, at du slår et smut forbi Le Sygnok og hans helt yderst gennemførte og super fede blog La Lezama. Her arbejder han med emnet hele vejen rundt. Det er nok det bedste skriftlige produkt, som jeg har læst på den danske scene indtil videre. Det er så dejligt nørdet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #74: 27 Feb 2016, 20:36 »


Så tager vi endnu en omgang af det mere løse og gennemgår den kortsigtede målsætning for sæsonen 2016/17 som er færdigspillet og laver en ny for den nye sæson.

•   Sammensæt en fornuftig stab af både trænere, scouts og psycio

I løbet af sæsonen har jeg arbejdet på, at samle så stærk en stab omkring mig som muligt og jeg er ganske tilfreds med resultatet af det arbejde. Jeg har ansat det anbefalet antal læger og er godt dækket ind på det område på alle tre hold. Hvad scouts angår, så tager vi det senere, når jeg gennemgår scouting som emne. På trænerfronten har jeg fortaget enkelte forstærkninger og det ser efterhånden fornuftigt ud. Det optimale er selvfølgelig 5 stjerner og light workload i alle kategorier men det er næsten umuligt.



Jeg har også ansat en ny mand som Head of Youth Development. Jeg har hentet Brian McClair tilbage og hans ansvarsområder er ud over at træne Attacking kategorien på u18 holdet, at finde og byde på unge talenter. Det er dog mit ansvar, at gennemfører disse transfers da jeg gerne vil sikre mig en vis kvalitet. Han står også for rekrutteringen af spillere til akademiet og videre til u18 holdet.

•   Sammensæt en slagkraftig start 11er på u21 holdet

Arbejdet med at skabe en slagkraftig start 11er på u21 holdet forsætter hele tiden. Jeg er ok tilfreds med den, som jeg står med pt. selvom der er enkelte positioner, som jeg meget gerne vil styrke.



•   Vær med i mesterskabskampen i Premier League

Det blev til 84 point i Premier League og en lidt skuffende 3. plads. Det blev også til en semifinale i Champions League, hvor jeg ble udspillet af Real Madrid. Jeg er dog ved godt mod, for jeg har rettet min taktik til og det ser rigtig fint ud. Jeg forsætter med KISS ideen, hvor jeg ikke har nogle spiller eller holdinstruktioner, da jeg er helt vild med det. Det er så dejligt simpelt og lige til at gå til. Det er stadig i Flexible system og med Attacking, Standard og Defensive som mentaliteterne. Derudover har jeg styrket truppen, så alt i alt ser tingene fornuftigt ud.


Fra nu af er der ikke længere kortsigtede målsætninger som sådan. Nu skal der hentes pokaler hjem i hver sæson og jagten på den langsigtede plan går i gang. Nu handler det ”bare” om at holde tingene ved lige og forsætte arbejdet med talenterne og hele tiden forbedre på alle niveauer. Den langsigtede plan er selvfølgelig stadig at gennemfører The Real Chosen One challengen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010