home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 371 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  The Football Manager’s Guide to the Galaxy
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: The Football Manager’s Guide to the Galaxy  (Læst 58079 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #45: 17 Feb 2016, 21:44 »


Den stensikre måde at holde en spillers moral oppe på, det er spilletid og gode resultater. Resultaterne må du kæmpe dig til igennem taktik, mandskabspleje, god træning osv. men spilletid til spilleren, det kan være en kunst? For hvordan holder man alle glade? Der er jo kun 11 pladser på holdet og max. tre udskiftninger i løbet af kampen. Svaret er: Et godt rotationssystem og en tydelig rollefordeling.

En af faldgrupperne er, at man tildeler sine spillere større roller end man egentlig har tiltænkt dem, det kan allerede være ved kontraktforhandling erne, at det går galt. Man lokkes til at give ham rolle som førsteholdsspiller, selvom man godt ved, at han nok mere bliver rotation eller back up spiller. Det er måske eneste måde at få ham til klubben på eller få ham til at forlænge. Så har man gravet sin egen grav og det giver kun ballade. Så råd nr. 1 må være, giv spillerne den rolle, som du har tiltænkt dem og vær ærlig. Så kan det godt være spillerne ikke er tilfreds med den rolle men så er det måske på tide at finde en anden mand til jobbet. Jeg ved godt, at man har lyst til at fylde sit hold med to verdensklassespille re til hver position men det kræver, at man er villig til at roterer rigtig meget og alligevel er det ikke nok for nogen.

Så en rigtig rollefordeling er yderst vigtig. Det næste er et godt rotationssystem, hvor man giver spillerne den forventede spilletid i forhold til rollen. Så hvis han er rotationsspiller, ja så skal han altså have en del kampe. Ikke så mange som en nøglespiller eller førsteholdsspiller men han skal spille sin rolle. Man er selvfølgelig fristet til at sætte sit på papiret stærkeste hold til alle kampe men det er nødvendigvis ikke optimalt. Lidt rotation på 2-4 pladser til hver kamp er faktisk at foretrække. Det giver spillerne mulighed for hvile og det giver en god konkurrence på holdet. Det holder de bedste spillere skarpe og sultne og det holder dine talenter, back up og rotationsspillere tilfredse.

Hvordan du bygger den trup op, det er der stor forskel på og det handler jo også om på hvilket niveau holdet befinder sig. I de lavere rækker har du måske ikke så bred en trup og der kommer skader mm. til at spille ind. Hos et storhold som Man Utd, det er en anden sag. Der kan du efter et par sæsoner fylde truppen med 22 verdensklassespille re men spørgsmålet er om du ønsker det? Jeg forsøger altid at have en god balance mellem rollerne. Personligt går jeg altid efter en 22 mand stor trup, hvor jeg har min A og B-kæde. A-kæden skal fyldes med så stærke spillere som muligt mens B-kæden skal have en god balance mellem etableret rotationsspillere og unge talenter, hvor alle er tilfredse med deres rolle.

Når jeg er Man Utd f.eks. så har jeg et ret stramt rotationssystem. Her har jeg to spillere på hver position, hvor A-kæde spilleren spiller 2/3 af kampene i løbet af sæsonen mens B-kæde spilleren spiller 1/3 af kampene. B-kæden spiller især de nationale cup kampe med mindre jeg møder Liverpool i en semifinale men ellers er jeg villig til at spille B-kæden hele vejen. Derudover roterer jeg 3-6 spillere til alle andre kampe undtagen de helt store opgør, hvor A-kæden selvfølgelig starter inde.

Hvis jeg ikke er Man Utd, så går jeg efter samme system men langsomt bygger det op. Her kan det være, at jeg simpelthen på nogle positioner ikke har stærke nok B-kæde spillere. Så fordeler jeg spilletiden lidt anderledes på de positioner men målet er, at opnå det 2/3 til A-kæde spillere og den sidste 1/3 til B-kæden.

Når jeg oplever, at et talent eller etableret spiller ønsker mere endnu, så begynder jeg at lede efter en ny mand til jobbet med mindre jeg er villig til at give ham en A-kæde plads. Mener jeg, at han ikke er god nok til det, så er det på tide at sige farvel. For jeg vil have tilfredse spillere, der kender deres rolle på holdet og som vil være i klubben. Jeg gider ikke spillere, der er utilfredse og hele tiden brokker sig. Det kommer jeg til i næste afsnit.

Det er måden jeg gør det på. Der er sikkert mange andre måder der virker men dette virker perfekt for mig. Jeg har stor succes med det og har som regel en yderst tilfreds trup med god moral med mindre resultaterne svigter totalt men det handler jo om noget andet.

Som lille fodnote kan det nævnes, at jeg pt. ikke har en utilfreds spiller i truppen men da jeg ankom, der var der 5-6 stykker. Alle er tilfredse og det er selvom jeg ikke er startet helt på mit rotationssystem endnu, for det starter først op til den nye sæson. Opstarten her handlede om så meget andet. Det kan næves at Blind blev solgt, af den simple grund at han brokkede sig over manglende spilletid, det kunne jeg ikke love ham og så sagde jeg farvel.
« Seneste Redigering: 17 Feb 2016, 21:46 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #46: 17 Feb 2016, 22:09 »


Som jeg også nævnte i sidste indlæg, så kan det nogle gange bedre betale sig, at droppe en spiller end at desperat forsøge at beholde ham. Man ender tit som taber i det spil og prisen er nogle gange for høj. Hellere vær på forkant at situation og hold styringen ellers ender du i stedet med brandslukning. Du kan ende med en spiller der skaber uro i truppen og det skader moralen. Du kan ende med en spiller der bare bliver væk og forlanger at blive transferlistet og så ender du med at få det halve af det han er værd. Du kan både tabe kontrollen i truppen men også økonomisk.

Jeg ved godt at man gerne vil beholde sine bedste spillere men overvej hvad prisen er. En trup med 3-4 udskiftninger pr. sæson gør ikke noget, det giver en god dynamik og styrke konkurrencen og skarpheden. Det bibeholder sulten og giver plads til andre der kan voksne med opgaven og måske give plads til det supertalent du råder over på u21 holdet. Se mulighederne fremfor tabet af en god spiller.

En af de ting jeg har lagt meget mærke til i FM16, det er at spillerne hurtigere bliver utilfredse og forlanger spillertid. De kommer ofte og vil have samtaler og her er mit råd. Drop de samtaler og afvis dem. Hvis dit kontor hele tiden er åben for utilfredse spillere, så kan du ikke lave andet og de samtaler kommer man sjældent godt ud af. Tag i stedet for selv affærer og bøj for Gud skyld aldrig af for deres krav. For så får du de andre spillere på nakken. Fasthold din position som manden der bestemmer og vær proaktiv, altså agerer fremfor at reagerer. Og det bliver mit sidste råd under emnet mandskabspleje.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #47: 17 Feb 2016, 22:17 »

det er sgu god læsning det her Wester! gennemført guide so far! big thumbs up Smiley
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #48: 17 Feb 2016, 22:26 »

tak Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #49: 19 Feb 2016, 09:06 »


Inden jeg bevæger mig videre med guiden, så kommer der lige et indlæg i de løse afdeling. Jeg har færdigspillet sæsonen 2015/16 og der havde jeg nogle kortsigtede mig, som jeg gennemgik tidligere. Et af målene var:

•   Højne moralen igennem god mandskabspleje

Det må siges, at lykkes ganske fint. Moralen på holdet er i top. Det har selvfølgelig noget at gøre med, at jeg har hentet ganske fine resultater hjem men også fordi jeg holdte mig til tingene i emnet mandskabspleje. Jeg holdte først holdmøde og derefter personlige samtaler. Jeg begyndte så småt på mit rotationssystem og jeg holdte en tydelig disciplin, hvor de utilfredse spillere, enten er faldet til patten eller er blevet solgt.

•   Bruge tid på det taktiske på træningsbanen

Holdet var i alvorlig krise, da jeg overtog dem i januar måned 2016. De var milevidt fra 4. pladsen og deltagelse i næste års Champions League. Så målsætningen med resultater var beskeden. Det handlede mere om at få styr på den kortsigtede målsætning, hvor jeg blandt andet skulle få kørt mit taktiske koncept ind. Det var lidt en gratis halvsæson, så jeg godt med tid til at få min taktik på plads. Spillerne skulle lærer systemet men vigtigere endnu, så kunne jeg tweeke den til, for det var måske fint på tegnebrættet og i teorien, det var ikke sikkert det ville fungerer i praksis. Og jeg har tweeket men det kommer jeg ind på senere i et andet indlæg.

•   Gennemgå truppen og finde de steder der er brug for øjeblikkelig forstærkning

Så skulle den gratis halvsæson også bruges til at bygge truppen op, så den var passede til min taktik og var klar til sæsonen 2016/17. Der var brug for øjeblikkelige forstærkninger men også forstærkningen til den kommende sæson. I januars transfervindue hentede jeg Christian Eriksen for 53 mio. £ og hentede Martin Ødegaard ind på en lejekontrakt. Jeg havde brug for nogle fremadrettede playmakere til mine AMRL positioner. Jeg ville ikke hente en permanent mand ind til AMR positionen, da Januzaj ville komme tilbage til sommer. Jeg har også hentede en del flere spillere ind men det gennemgår jeg også senere under overskriften: Trup sammensætning.

Dermed er den kortsigtede målsætning løst og jeg kan lave en ny. Den langsigtede er selvfølgelig stadig talentudvikling og så gennemfører The Real Chosen One challengen. Den nye kortsigtede målsætning for sæsonen 2016/17 er:

•   Sammensæt en fornuftig stab af både trænere, læger og spejdere

•   Sammensæt en slagkraftig start 11er på u21 holdet

•   Vær med i mesterskabskampen i Premier League

Til sidste skal vi selvfølgelig se på, hvordan gik det så med resultaterne i den første halvsæson i Man Utd. Ja det gik fantastisk. Jeg tabte kun en Premier League kamp og hentede 44 ud af 51 mulige point. Jeg stormede frem og endte på en 3. plads i Premier League.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #50: 19 Feb 2016, 09:36 »

Virkelig lækkert og gennemarbejdet arbejde, Wester!  Thumbs Up
Logged

FC Barcelona

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #51: 19 Feb 2016, 11:42 »

Virkelig lækkert og gennemarbejdet arbejde, Wester!  Thumbs Up

Ja er oppe på 14k ord i mit word doc og er ikke engang halvvejs... Så der bliver skrevet lidt..

og tak  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #52: 19 Feb 2016, 12:04 »

Pisse fedt, så er der jo mere at se frem til! Opstemt
Logged

FC Barcelona

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #53: 19 Feb 2016, 12:06 »

Du er for vild Wester. Jeg har været med hele vejen, og det er dejlig viden at få det hele!

Fortsæt endelig!
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #54: 19 Feb 2016, 16:34 »

Du er for vild Wester. Jeg har været med hele vejen, og det er dejlig viden at få det hele!

Fortsæt endelig!

Tak Smiley ja stopper ikke endnu..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #55: 20 Feb 2016, 11:55 »


Det næste overordnet emne jeg tager fat i, det er træning og vi starter med Preseason Træning. Den træning der foregår op til sæsonstarten og hvor alle træningskampene skal spilles. Som jeg nævner igen og igen, så er der mange måder at gøre tingene på men dette virker for mig. Mest fordi jeg har gjort mig overvejelser for, hvad jeg gerne vil opnå. Det er nøglen til alt i FM. Så længe du ikke bare handler i blinde men har gjort dig tanker, så går det sjældent helt galt. Personligt handler jeg altid ud fra følgende fire fokuspunkter:

•   Taktik

•   Træningskampe

•   Team Cohesion

•   Fitness

Inden vi går i gang med de fire fokuspunkter, så vil jeg nævne, at jeg ikke kører Individual træning under preseason. Her kører jeg kun Team Træning og sætter den Generelle Træning op til Very High. Det er så spillerne træner mine fokuspunkter intens men samtidig ikke bliver overbelastet. Jeg ønsker ikke for mange skader pga. for hård træning. Så kombinationen af en hård generel træning og Individuel træning er ikke nogen god ide. Det overbelaster spillerne for meget.

Det første fokuspunkt er taktik. Det nytter intet hvis dine spillere ikke kan omsætte dit taktiske koncept til praksis. Kendskab til taktikken er et must og det trænes selvfølgelig på træningsbanen. Personlig sætter jeg under team træning Scheduling helt op til More Match Traning og Match Preparation på Match Tactic. Sådan træner du intens holdets taktik. Denne indstilling holder jeg indtil holdet kan min grundtaktik Fluid, derefter sætter jeg det ned men det kommer jeg ind på senere.

Det næste punkt er træningskampe. Det giver sig selv, at der er brug for træningskampe for at træne taktikken. Derudover har spillerne brug for kamptræning, så deres Match Sharpness er på plads. Dette er en af de opgaver, som jeg lader min Assistent tage sig af, han står både for at arrangerer kampene, han har også ansvaret for holdet i kampene men han skal spille min taktik. Jeg vil gerne bruge min tid på alt muligt andet i Preseason. Er jeg ved at kører en ny taktik ind, så tager jeg selvfølgelig selv ansvaret, så jeg kan rette den til under de kampe.

Det tredje punkt er Team Cohesion. Det er en fantastisk måde at få holdet spillet sammen på og især få de nye folk godt på plads. Det styrker blandt andet holdets Teamwork. Jeg bruger gerne 2 uger på dette i løbet af Preseason. Det handler igen om holdets moral, for er der et godt samarbejde, så bliver konflikterne mindre og moralen er højere. Måske er det bare min uddannelse, der påvirker her og det bliver rundkredspædagogen med sit fedtede bållugtende hår, der overtager styringen.

Sidste punkt er en klassiker. Det er Fitness. Spillerne skal i form og have arbejdet sommerferiens kolde øl og røde bøffer væk fra siddebenene. Det er traditionelt i preseason man arbejder den fysiske grundform op, derefter handler det bare om at holde den ved lige og få langt mere taktisk og teknisk træning ind. I lange perioder af sæsonen især i England, der står den på hygge træning og eller fri imellem kampene som kommer som perler på en snor.

Preseason træningsskema
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #56: 21 Feb 2016, 00:13 »


Når sæsonen først er skudt i gang og taktikken er gennemtrænet, så skifter jeg til den generelle træning. Her har jeg igen nogle fokuspunkter, som jeg holder mig til.

•   Varieret generel træning

•   Fokuseret kamp træning

•   Målrettet individuel træning

Jeg forsøger at lave så varieret et træningsskema som muligt, så spillerne kommer igennem alle træningskategoriern e. Jeg forestiller mig egentlig, at spillerne finder det mest interessant på den måde. Jeg har ikke noget argument for den påstand som sådan andet end, at spillerne er tilfreds med træningen. Jeg vil bare gerne have alle kategorier gennemtrænet og skifter ny træningsøvelse hver uge, så alle kategorier bliver ligeligt fordelt imellem hinanden. Jeg træner den generelle træning på medium og i perioder med mange kampe på light, så arbejdsbyrden ikke bliver for stor. Jeg vil for alt i verden helst undgå for mange overbelastningsskad er.

Det næste er dog en smule mere gennemtænkt og her er der ikke noget statisk system. Her ser jeg på den kommende modstander og vurderer hvilken Match Preparation, der vil være mest brugbar. Her er der en del der spiller ind. Møder jeg f. eks. Real Madrid på udebane, så kunne Def. Positioning være aktuel. Jeg forventer de vil sætte et godt pres og nok vil dominere kampen, så det er vigtigt for mig, at den defensive struktur bliver trænet. Jeg kunne også vurderer, at mine chancer lå på dødbold og så tjekker jeg deres statistik på dødbolde. Et andet eksempel kunne være på hjemmebane, hvor jeg møder et bundhold, der nok vil pakke sig. Der vil jeg måske træne Att. Movement og her kunne de defensive dødbolde også blive aktuel, hvis de scorer deres mål på den måde.

Pointen ved Match Preparation er, overvej hvordan kampen vil forløbe og sæt fokus på det, som du forestiller dig bliver vigtigt. Tjek lidt statistikker ud såsom dødebold, om de har en stærk defensiv eller om de normalt spiller på kontra. Mod et stærk kontrahold der spiller meget direkte, der kunne Def. Positioning også være aktuelt også selvom du spiller på hjemmebane og du forventer at dominere kampen. Det var den tilgang, som jeg f. eks valgte i min seneste kamp, som var på hjemmebane mod Leicester. En kamp som jeg vandt sikkert med 3-0.



Det ser måske ud af meget med 12 afslutninger til Leicester men der er kun 4 indenfor rammen og kun en stor chancen, der falder til sidste i kampen, da de presser på og jeg har sat mig tilbage i defensiv. Der var ikke på noget tidspunkt i kampen, at jeg ikke følte mig i kontrol og Vardy blev lukket helt ned. Jeg er ikke i tvivl om, at kamptræningen hjalp til her. For det var et Leicester i topform, som jeg mødte, de lå nr.3 i Premier League på dette tidspunkt.

Fordelingen mellem Match Training og General Training den varierer meget. Som regel bruger jeg inkl. kampdagen to dage på kamptræningen op til en kamp og giver spillerne fri efter kampen. Dette kan sættes ned alt efter hvor tæt programmet er og der kan gives ekstra fridage. Jeg ender tit med at spillerne holder helt fri mellem to kamp, så de kan nå at restituerer.

Det sidste fokuspunkt jeg arbejder med, det er den individuelle træning. Her træner jeg spillerens position og rolle. Så bruger jeg en komplet angriber på top, så træner mine angribere dette. Derudover ser jeg på hvilke stats i forhold til rollen spilleren måske er lidt svag i. Det kunne f. eks være hos James Wilson som komplet angriber, der halter lidt i passing. Så tilføjer jeg dette som ekstra fokuspunkt. Hvad angår spillerens fortrukne træk, så er det ikke alle jeg træner her. Jeg træner jeg selvfølgelig træk, som kommer min taktik til gode. Det kunne være mine brede playmakere, jeg har brug for trækker ind i banen, så der bliver plads til backs på ydersiden. Det træk vil jeg så træne hos dem. Eller min AMC der meget gerne skulle komme med i feltet på indlæg, så træner jeg dette. Eller backs der hele tiden skal søge muligheden for at komme med frem.

Træningsskema

For at tjekke effekten af min træning som den er beskrevet, så er her et par SS af fem spillere. Datoen er den 9. okt. 2016. Om et år frem til oktober 2017, så tager jeg endnu et SS og så sammenligner jeg. Har træningen nogen effekt? Jeg vil selvfølgelig beskrive deres forløb i løbet af det år. Har de haft skader og hvad med spilletid osv. Jeg har forsøgt at finde fem forskellige spillere. Så der er spredning på alder og status.

Det unge talent

Wonderkid

Rotationsspiller

Førsteholdsspiller Start 11er

Nøglespiller
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #57: 21 Feb 2016, 00:53 »

Du forsætter det fantastiske arbejde, det er så skønt at følge med i dit drive til at skabe sublimt indhold Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #58: 21 Feb 2016, 01:02 »

Måske ejeren af siden en dag belønner en med en Filur-is eller to?

Tak Sune Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #59: 21 Feb 2016, 14:32 »


Det giver sig selv, at hvis du skal have det maksimale ud af din træning, så skal du have gode trænere og de skal have tid til, at kunne gå i detaljen, så deres arbejdsbyrde skal være så lav som muligt. Dette er tit et stort problem, når du er en mindre klub, da økonomien og klubbens status sætter en stopper for disse ting. Nu er jeg Man Utd, så her er det som sådan ikke et problem.

Mange ting var bedre i de gode gamle dage men nogle ting bliver bare bedre som årene går. I de gamle dage, der var det en ren videnskab, at finde ud hvilke stats en træner skulle være god til, for at træne f. eks. Shooting eller Ball Control. Det er heldigvis blevet meget nemmere nu, hvor man under trænerens profil, kan gå ind på netop dette og tjekke hvilke stats der skal til. Her har vi f. eks. min træner Chritian Stellini, hvor jeg tjekker stats til en god Defending træner.

Christian Stellini

Det man dog stadig ikke kan se i FM, det er hvor mange stjerner, han så opnår med de stats. Jeg kan nævne han er 4,5 i Defending. Det er selvfølgelig lidt noget bøvl, når man søger nye trænere. For man skal kunne udregningsskemaet i hovedet og det er kompliceret af helvede til. I de gode gamle dage da FMGround stadig var en del af den danske scene, så kunne man gå derind og bruge deres Coach Calculator, som regnede det ud for en. Heldigvis har FMFreaks fået sådan en tilføjet og den finder du her:

Træningsbanen

Er det så snyd at bruge den? Det ved jeg ikke men jeg bruger den. For jeg gider ikke købe en træne, som jeg tror træner til 4 stjerner, for at finde ud af han kun træner til 3,5. Så jeg syntes det er et fantastisk værktøj, der gør mit FM nemmere at gå til.

Nå men som nævnt, så er nøglen selvfølgelig så gode trænere som muligt og de rangerer fra 1 til 5 stjerner. Jeg går som regel efter minimum en på 4,5 i hver træningskategori. Det er ikke nemt at finde men jo større klub man er jo nemmere er det selvfølgelig. Udbuddet af trænere du kan søge hænger også sammen med dit scouting netværk, så jo større viden din klub har, jo flere trænere kommer frem i søgemaskinen, det er ikke kun spillere du får bedre kendskab til.

Jeg forsøger, at holde arbejdsbyrden så langt nede som muligt og min bedste træner i hver kategori, skal helst kun tage sig af den kategori. Så kan han godt få støtte, at en træner som også hjælper til andre steder. Optimalt set så er en light workload med en 5 stjerne træner i hver kategori selvfølgelig ønskværdig. Det kan dog kun lade sig gøre i de helt store klubber og selv her er det næsten umuligt.

Mit råd er, at find en god træner i hver kategori, som kun tager sig af den. Derefter finder du et par hjælpetrænere, som kan hjælpe til flere steder. Så kan du langsomt bygge op derfra. Spiller du LLM så er det råd selvfølgelig ikke brugbart. Jeg er nok heller ikke manden, du skal bruge, hvis du søger efter LLM råd. I LLM kan man risikerer, at man står alene med hele lortet og det giver sig selv, at træningen ikke ligefrem udvikler den nye Messi under de betingelser.

Som det ser ud lige nu i mit Man Utd save, så går jeg efter to trænere i hver kategori. Minimum en 4,5 i hver kategori og en minimum 3,5 som hjælp. Det har jeg mere bøvl med en normalt, da jeg kom til klubben midt i sæsonen og mange af de helt gode trænere allerede har fået gode jobs andre steder. Så jeg er stadig i en opbygningsface hvad dette angår.

Trænerteamet
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010