home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 502 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  The Football Manager’s Guide to the Galaxy
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: The Football Manager’s Guide to the Galaxy  (Læst 58081 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #30: 15 Feb 2016, 12:56 »


Så er min nyeste taktik klar og jeg kan bevæge mig videre til næste punkt. Her tag jeg fat i punkt 1 i den kortsigtede plan. Hvis I skulle have glemt den, så genopfrisker jeg lige. Jeg har overtaget et Man Utd hold i frit fald og moralen på holdet er lav. Så mandskabspleje er vigtigt og bliver det næste jeg griber fat i. Her er den kortsigtede plan:

•   Højne moralen igennem god mandskabspleje

•   Bruge tid på det taktiske på træningsbanen

•   Gennemgå truppen og finde de steder der er brug for øjeblikkelig forstærkning


Men inden vi bevæger os videre, så har I mulighed for at hente mine nye taktik. Den kan I hente her:


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #31: 15 Feb 2016, 15:50 »


Der er mange faktorer, der spiller ind i FM og har indflydelse på resultaterne på banen ud over holdets taktik og spillernes kvalitet. En af de vigtigste det er holdets moral. En garvede FM’er ved, at god moral kan gøre hele forskellen. En god mandskabspleje er et must i FM men hvordan håndterer man dette emne? Der er sikkert mange gode på dette. En guide til dette emne som jeg klart vil anbefale det er: Player Moral & Relationships. I de komme indlæg vil jeg komme med eksempler og råd til hvordan man kan gøre. Her tager jeg selvfølgelig udgangspunkt i mit Man Utd savegame.

Emnet er kæmpe stort og jeg hverken kan eller vil gennemgå alle detaljer men holde mig til dem som jeg bruger mest og bruger målbevist. Resten sker egentlig pr. automatik eller slet ikke, fordi jeg ikke gider bruge tid på det. Gode eksempler herpå kan være kontraktforhandling er, hvor en ny kontrakt selvfølgelig højner spillerens moral. Det samme gør sig gældende for gode bonusordninger eller tilfredsstillende træning. Det er dog emner der falder ind under andre kategorier og som jeg kommer omkring senere. Jeg tager fat i de mere håndfaste ting som de personlige samtaler og holdmøder samt spilletid mm. under emnet mandskabspleje.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #32: 15 Feb 2016, 22:45 »


Holdmøder er en yderst effektiv måde at højne moralen på hele holdet. Det skal dog ikke bruges alt for ofte, da effekten forsvinder ved for mange møder, for det gider spillerne ikke. Et obligatorisk holdmøde er i starten og slutningen af sæsonen, hvor man sætter målsætningen for den kommende sæson. Her er det yderst vigtigt, at du forholder dig realistisk i målsætningen for spillerne kommer til at holde dig på dit ord. Lover du Champions League fodbold når sæsonen er omme og ikke opnår det, så får du spillerne på nakken.

Ved snakken om målsætning vil du nogle gange opleve at truppen bliver delt i to lejre. Dine bedste spillere forventer som regel større ting end resten. Der er også personligheder i blandt som bare er mere ambitiøse. Men gå ikke i panik! Hold dig til din realistiske målsætning og bøj ikke af, for så mister du respekten og du ender med at love for meget. Hvis du rammer en realistisk målsætning, vil du opleve at største del af truppen er på din side. Det påpeger du selvfølgelig og bevæger dig pænt videre i en god tone.

Der hvor holdmøder virkelig kan bruges til noget, det er når holdet er i formkrise. Der kan du give moralen en ordentlig løft før en vigtig kamp. Du kan ikke bruge det hele tiden, da spillerne bare bliver trætte af alle de møder men 1 gang pr. halvsæson er fint. Når du oplever, at holdet rammer en krise på 4-5 kampe med nederlag eller få point, så indkald til møde. Jeg har selv lige gjort det i Man Utd. Det var det første jeg gjorde hvad angår truppen. Moralen var helt i bund, holdet har ikke vundet i de sidste fire Premier League kampe og har lige tabt 4-0 til ærkerivalerne Man City i FA Cuppen. Moralen fik et lille løft med ankomsten med en ny manager men jeg gav den lige et hak mere op.

Holdets moral før mødet

Så indkaldte jeg til møde og sagde i en rolig tone: I’m really keen to ensure that our heads don’t drop, things haven’t been going our way but we’ve got the ability in this squad to change our fortunes.

Holdets reaktion

Holdet reaktion var rigtig god og jeg udtrykte min tilfreds med det. Grunden til dette virker er:

•   Du er rolig og fattet, hvilket virker godt i pressede situationer

•   Du er realistisk og forholder dig til virkeligheden

•   Du udviser omsorg for truppen og tager som leder ansvar og ikke bare lader krisetider passere. Du tør møde holdet.

•   Sidst og allervigtigst du tror på spillernes evner og står bag dem

Holdets moral efter mødet

Holdmøder kan også bruges i gode tider og måske før vigtige kampe, hvor der er brug for at få styr på nerverne. Det kunne være i en finale, sidste runde i ligaen og du skal vinde for at undgå nedrykning osv. men det kan ikke bruges hele tiden. Jeg har lidt en fingerregel, der skal være en grund til at mødes og helst max. 3-4 gang på en sæson.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #33: 15 Feb 2016, 23:23 »

 Opstemt Det her... Det er fandeme godt!  Opstemt
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #34: 15 Feb 2016, 23:26 »

Det er rart at se jeg gør det samme som en erfaren herre som diig.
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #35: 16 Feb 2016, 08:19 »

KALDTE DU MIG LIGE GAMMEL DER  ticked off Wink

Og tak for de pæne ord
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #36: 16 Feb 2016, 09:43 »


I løbet af denne guide vil jeg komme med lidt mere løse indlæg. Lidt a la en fortæl om dit save tråd. Jeg vil dog forsøge at indholdet i disse indlæg forholder sig til guidens indhold. I dette indlæg tager jeg fat i min debut som United manager, hvor Arsenal på udebane var modstanderen. En rigtig svær kamp men jeg troede på opgaven, for holdet havde fået en godt løst på moralen ved mit første holdmøde og effekten af en ny manager betyder ofte sejr.

Det gik heldigvis som håbet og jeg tog en lidt ufortjent sejr hjem men pyt med det. Det var de tre point der talte og det er godt for selvtillid. Jeg var især tilfreds med målet vi scorede, det var præcis som jeg ønskede. Spil ind i ”Smørhullet” og derefter en pasning ud til min fremadstormende back, som sender den i feltet til min angriber. Alt var som jeg ønskede i forhold til Spil og løbemønstre.



« Seneste Redigering: 16 Feb 2016, 09:46 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #37: 16 Feb 2016, 13:43 »

KALDTE DU MIG LIGE GAMMEL DER  ticked off Wink

Og tak for de pæne ord
Nu er du jo dobbelt så gammel som jeg er, så tænker du er erfaren ifht til mig Peace
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #38: 16 Feb 2016, 14:36 »

fair nok Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #39: 16 Feb 2016, 15:01 »


”Har du talt med dit barn i dag?” var der en gang et slogan, der lød. I dette afsnit tager jeg fat i spillerinteraktion og pointen bliver: Snak med dine spillere men på dine betingelser. De fleste mennesker vil gerne ses, høres og forstås, altså anerkendelse og det samme gør sig gældende for dine spillere i FM. Derfor er det vigtigt, at du tager dig tid til at tale med dine spillere og husk at komme hele vejen rundt. Find de øjeblikke hvor du kan snakke positiv med spillerne. Det kan være når en ung spiller får debut på landsholdet eller en spiller med en god træning eller kampform.

Målet er som sådan ikke at skabe højere moral hos spilleren eller på holdet, det er en sidegevinst. Målet er, at skabe gode relationer til dine spillere og det kan komme dig til gode i krisetider. Har du truppen med dig, så er det nemmere for dig at navigerer i krisetider, når resultater ikke er med dig eller du har en enkel utilfreds spiller. Det er svært for utilfredse spillere at skabe uro, hvis du har resten af truppen med dig. Det er også nemmere at få opbakning på holdmøderne mm. Du vil opleve, at de mere rutinerede spillere ikke er ligeså nemme at flatterer som de unge spillere.

Målet her er den positive tilgang og finde dem men ingen gider en fedterøv, så du skal kun rose og lykønske når det fortjent eller bliver spillerne trætte af dig og mister respekten. Og det samme gælder som under holdmøder, de gider heller ikke have dig rendende hele tiden, for så bliver det bare tomme ord og det virker ikke.

Jeg har lige haft min første samtale og det blev med nyindkøbte Christian Eriksen som scorede et super frisparksmål imod West Brom i en 4-0 sejr hjemme og han fik 9.0 i rating. Jeg roste hans flotte indsats i kampen og hans reaktion var positiv. De I skal bide mærke i her er, det er at Eriksen vælger at udtale, at han forsætte med at arbejde hårdt for at imponerer mig. Dette kan blive starten på et godt fremtidigt forhold og ikke mindst en hårdt arbejdende Eriksen henover de næste kampe og til træning.

Nu tænker du måske, jamen hvad med det negative? Spillere der præsterer dårligt, får røde kort osv. Skal de ikke have en skideballe? Jo måske, men det hører til under holddisciplin som vi kommer til i næste afsnit.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #40: 16 Feb 2016, 15:34 »

Eriksen i United, mmmh det lyder godt!
Logged


King_bjarke
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #41: 16 Feb 2016, 16:46 »

Dette er en verdensklasse guide/blog/you name it. Meget brugbar og skønt at du kommer rundt om alle de ting man (jeg) er god til at glemme.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #42: 16 Feb 2016, 20:32 »

Jeg takker for den positive respons. Det giver altid mere blod på tanden
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #43: 17 Feb 2016, 15:07 »


Der er ingen der magter en fedterøv, vatpik eller tøffelhelt men man magter heller ikke en arrige højtråbende diktator. Det er en hårfin balance og det handler om at være tydelig, håndfast og respektfuld i omgangen med spillerne, når disciplinen skal holdes. Som nævnt tidligere så skal du ikke rende rundt som en lallende superoptimist, der altid er positiv ligegyldig hvad. Nogle gange er der brug for The Hairdryer Treatment når spillerne ikke leverer.



Der er brug for tydelig leder der ikke acceptere håbløse røde kort, sløsede træningsindsat eller elendige præstationer. Du skal være tydelig i hvad du forventer. Hvis du ikke holder disciplinen, så vil du opleve en tsunami af lort vælte hen over dig. Utilfredse spillere der brokker sig over dårlig disciplin og spillere med mindre professionalisme vil gøre som de lyster. Jeg vil gennemgå nogle klassiske steder, hvor du kan opnå den nødvendige disciplin på holdet.


Dårlige præstationer

Ligeså vigtigt det er at rose gode præstationer for at opbygge gode relationer, ligeså vigtigt er det for disciplinen at påpege dårlige præstationer ikke accepteres. Det skal selvfølgelig gøres ordentlig og her er det yderst vigtigt, at du rammer rigtig og kritikken er berettigede, ellers får du ikke kun den enkelte spiller på nakken men flere vil følge med.

Du skal kigge på både formen hen over flere kampe og i enkelte kampe. I helt håbløse tilfælde med ratings på 5 eller under, kan du oveni hatten give en bøde men så skal præstationen også være helt til grin. Jeg har taget snakken med et par spillere allerede, hvor jeg har været ude og kritisere præstationer i enkelte kampe. Det har de taget godt imod ved at give mig ret. Seneste tilfælde er med Marital, som også har haft en lidt dårlig formkurve med en rating på 6,82 og kun to mål i de sidste 5 kampe. Jeg forventer klart mere af mine angribere. I en kamp mod Tottenham måtte jeg rive ham ud efter 65 min. efter en håbløs indsats med flere brændte chancer. Så gik jeg til ham efter kampen:



Han tog imod kritikken og derfor gav jeg ham chancen i næste kamp. Jeg forventede en respons og langt bedre præstation og det skal jeg love for han leverede. At der så gik så meget andet galt i den kamp, det er en anden sag. I en episk kamp mod Aston Villa der endte 5-5, stod Marital for 2 mål og 2 assist. Dette måtte jeg selvfølgelig rose efter kampen.



Marital gik fra en spiller i formkrise med fairly good moral, til en spiller med very good moral og det hele startede med jeg gav ham kritik. Så drop den helt lalleglade tilgang. Det handler om at være ærlig og fair og ikke om man er rar eller arrig.
 

Røde kort og uprofessionel opførelse

Så kommer der gang i den klassiske bødekasse. Hvis en spiller får direkte rødt kort, så uddeler jeg en bøde på en uges løn. Er det en voldlig tackling eller noget helt åndssvagt, så bliver det til 2 ugers løn. Ved rødt kort ved to gule kort nøjes jeg med en advarsel.

Når en spiller bliver væk fra træning, så starter jeg med en advarsel, næste gang en uge, gangen efter 2 uger og derefter er han på vej væk. Det er dog tit spillere der i forvejen er på vej væk, så det er yderst sjældent dette sker for tilfredse spillere, det giver næsten sig selv.

Pointen er, at man ikke skal være bange for de bøder, for det er også meget brugt irl og en del af fodboldkulturen. Det skal dog ikke være en sindssyg politibetjent og slå ned på alt og kaste dig rundt med bøder. Giv dem når de er fortjente.

Håndteringen af utilfredse spillere
Spillerne kan blive utilfredse af et hav af grunde, de kan have hjemve, ønske at komme til en større klub mm. Hjemve kan som oftest klares med en lille ferie men i nogle tilfælde, så er slaget bare tabt. Mit bedste råd er at give orlov og så håbe han kommer tilbage med fornyet energi og vil blive.

Ønsket om at komme til en større klub er også svært at fjerne, det er naturligt for de største profiler at ønske noget større og bedre og det kan man ikke forklejne dem. Spørgsmålet er så hvordan du vælger at håndterer det. Et rigtig godt råd er, at skynde dig at forny en spillers kontrakt, ligeså snart du kan se, at en anden klub jagter ham. Har de først budt og det er en storklub, så bliver det svært. Nogle gange kan de lykkes ved at tilbyde ham ny kontrakt eller love at holdets opnår noget bestemt, det kan være kvalifikation til europæisk fodbold. Du kan også nægte og afslå de bud der kommer på ham og ride bølgen af og håbe du har resten af truppen på din side, jævnfør de tidligere råd. For spilleren kommer til at skabe uro og der kommer sikkert nogen og banker på din dør. Der skal du tale klubben og truppen sag, og sige du ikke ønsker at svække holdet, det plejer de at forstå.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Football Manager’s Guide to the Galaxy
« Svar #44: 17 Feb 2016, 15:33 »

Enig, bortset fra jeg giver to ugers bøde så snart de ikke dukker op til træning.
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010