home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 537 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Alka Superliga til tops
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: Alka Superliga til tops  (Læst 44561 gange)
Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #45: 04 Maj 2016, 15:45 »

Nå, så er jeg tilbage, fik endelig lidt tid til at spille nogle kampe og finde en ny klub.

- Brøndbys manager var en presset herre efter de endte 4'ere, jeg viste interesse og fik naturligvis jobbet.
Starten af sæsonen var lidt shaky, holdet er ikke sønderligt godt, jeg har købt en enkelt angriber, lejet Jacob bruun, købt thelander, og lejet en ung spansk midtbane.
Talenter var der rigeligt af i truppen, hviket er lækkert, de første 2 blev solgt for 25 millioner + 50% videresalg.
Jeg var lidt stedig og ville spille min 4-2-3-1 fra FCK, men det fungede ikke rigtig, det resulterede også i at vi aldrig nåede gruppe spillet i euro cup, heldigvis har FCK gjort det fint i CHL og er videre fra sin gruppe, og FCM og OB har også skrabet lidt point sammen til ligaen.

Sæsonen er ved at være halvvejs, og jeg ligger pt. nummer 2 5 point efter FCK som ligger nummer 1.
FCK køre mere eller mindre alt og alle ud af banen, jeg er det eneste hold i ligaen der har slået dem, på en heldig 1-0 sejr i parken, vi fik tilgengæld røvfuld i Brøndby med hele 3-0.

Vinteren nærmer sig, og jeg har nogle forskellige emner i kikkerten, første prioritet er at forstærke højre eller venstre fløj, Ferierro som kan spille begge kanter har været min bedste spiller, men de andre kanter stinker mildest talt.
Dernæst vil jeg gerne forstærke center forsvaret og målmandsposten, på mål er Johsson tdl. Randers målmand, og Agger er sku for gammel til at holde niveau, jeg har et talent ud over agger og Thelander, samt en afrikansk backup, men ikke noget der præstere voldsomt godt, faktisk er mit regen og thelander de bedst spillende i øjeblikket.

Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #46: 09 Maj 2016, 08:52 »

Nå transferen er slut, og gik ikke helt som jeg havde håbet, økonomien i klubben er skrald, og derfor er der ikke råd til sky høje lønninger, der var ENORMT mange spændende spillere med udløb til sommer, men meget få vi kunne være med på.
Havde jeg været i FCK ville det være rent gavebod, men det er jeg som bekendt ikke.

Første priotitet blev Rasmus Falk, han er dansk, han spiller godt, han har været udenlands og få CHL erfaring, og er et godt salgsemne, de første mange gange kunne jeg ikke komme i nærheden af en aftale med ham og hans agent.
Jeg fik lejet en del spillere ud, solgt et par C spillere, og generelt lurret lidt ud i truppen, et par løn tunge gutter røg ud, og et par næste lige så gode unge spillere blev rykket op for at fylde breden ud. Det lykkedes at matche falks krav, men i sidste time kommer Udinese på banen, og nupper Falk foran mig. PIS.

Jeg skulle have en wing, det er der vores hold er ringest, og kun Fierro som endda er svingende præstere, jeg hopper derfor på markedet igen.
I Celta Vigo render en spansk kant rundt, han er ikke en direkte forstærkning, men hans potentiale er kæmpe stort. Han er signet, og er lige så god som de andre kanter som er i klubben, og han bliver lyn hurtigt langt bedre.
Jeg ville dog gerne forstærke mig yderligere, og da muligheden for at hente Uffe Bech på en lejeaftale med halv løn, slog jeg til.

Økonomien er simpelthen ikke til at hente yderligere, selvom jeg egentligt gerne ville have forstærket både VB, CB og Målmands posten, men vi må yde før vi kan nyde.

Taktisk er jeg stadig ikke helt tilfreds, og jer prøver mig forsat frem lidt forskellige modeller.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #47: 22 Maj 2016, 12:51 »

Første sæson i BIF er slut, det endte med en 2. plads og en 4-2-3-1 taktik, dog noget anderledes end den jeg spillede med i FCK.
Der er langt større fokus på en balanceret og boldbesidende tilgang i denne version af 4-2-3-1.
Samtidig er det lagt stor vægt på stærke indlæg, og gode dødbolde.

Til starten af 2. sæson i BIF har jeg hentet:
Simon Kjær - fri
Iheanacho som bliver første valg på toppen - fri
Julio Delgado - fri
Zarate - 2,5 mil
Achraf Hakimi - fri
Ufe bech - 2,5 mil + 10 mil efter 50 mål

UD er gået:
Johan  larsson 20 millioner, han trak 150.000 om ugen, hvilket var for meget.
Da silva - 2 millioner, simpelthen ikke god nok
Lasse Petry - 4 millioner, ikke god nok
Magnus Eriksson - 4 millioner ikke god nok

ligaen ligger forst nr. 11
« Seneste Redigering: 22 Maj 2016, 13:05 af Dehli » Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #48: 03 Jul 2016, 22:46 »

Nå 20/21 sæsonen er slut, det blev først mesterskab med bif, endnu en pokalfinale som gav guld, samt EURO CUP VINDERE!
Dvs. at vi næste år har minimum 2 hold i CHL.

Vi fik mere end de påkrævede 9000 point for at holde kurven opadgående, vi ramte 9800, AGF gjorde sit europæisk for at skrabe point sammen, det samme gjorde FCK i CHL, de var dog en skuffelse i Europa league, og knækkede genrelt lidt sammen sidst på sæsonen.

Vi holder vores 11. plads, men næste sæson giver med garanti en 10. plads , vi er kun 100 point fra ukraine, og vi skal kun over 6700 point for at forøge samlet point, samtidig skal ukraine over 7800, hvilket stiller os i en stærk position til at indtræde i verdens top 10.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

jonasba10
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #49: 27 Jul 2016, 22:41 »

forsætter denne blog? For den er vildt spændende. Nok den bedste jeg har set end til videre  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 27 Jul 2016, 22:45 af jonasba10 » Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #50: 29 Jul 2016, 19:17 »

forsætter denne blog? For den er vildt spændende. Nok den bedste jeg har set end til videre  Thumbs Up

Det gør den, jeg har bare ikke mega meget tid til FM, men er det eneste save jeg spiller på.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #51: 31 Jul 2016, 12:15 »

21/22 lakker mod enden.
Vi har spillet suverænt på hjemmefronten, og har skrabet hele 71 point sammen i 26 kampe,hvilket givet os et snit på 2,73 point pr. kamp denne sæson.
Den hjemlige liga er i for sig irellevant så nok om den, det er CHL, og de andre danske holds evner i europa der tæller.

Vi kvalificerede os til CHL gruppespil, og trækker en vaske ægte dræber pulje.
Chelsea
Dortmund
SLB
Brøndby.

CHL eventyret
Medierne forventede en stilling som overstående, og jeg havde da heller ikke den store fidus til andet end en sølle 3. plads.
Vi formår dog at overrasket storstilet.
Første kamp ender 1-1 mod Dortmund,
en kamp hvor vores stjerne Iheanacho var skadet, men den nytilkommende angriber Medina slår til og score efter 2 minutter, det var dog ikke nok til at få en sejr i Dortmund, de udligner i 70 minut, og kampen ender 1-1 hvilket vi må væres tilfredsme med.
Næste kamp står på Chelsea, vi har mødt de blå fra london 4 gange tidligere i Europæiske og venskabskampe, aldrig er det lykkedes os at slå dem, faktisk at de tværret os ud hver gang, og denne gang skulle ikke gå anderledes. En kæmpe lussing på 4-1, hvor Hazard, Dybala.Bentacur kørte os rundt i manegen.
Fun fact, Bentacur har scoret mod os i 5/5 kampe, han er en kæmpe pain in the ass.
Næste kamp stod på SLB hjemme, en enormt tæt og målrig kamp, hvor Medina igen træder ind og gør det godt i Iheanachos fravær. Medina score 2 basser og den centrale forsvarsspiller Jaime sender en ind på hjørne. SLB er dog også sindsygt skarpe i den anden ende, og deres hurtige pasningsspil river forsvaret midt over op til flere gange, kamoen ender 3-2 Status efter de første 3 kampe er 4 point, a point med SLB.
4 kamp stod igen på SLB denne gang i Portugal, det her var kampen der skulle sikre os avancemant til minimum Europa League playoffs. Vi træder ind på banen i Portugal, og vi er udemærket klar over at det her bliver svært, med nerverne ude på tøjet og en trup fyldt med nervøse spillere fløjter dommeren kampen i gang, de første 15 minutter er meget shaky men så sker der noget fantastisk, Wilfred Kaptoum og Iheanacho (som er tilbage efter en lang skadespause( lyser fuldstændigt op. Kaptoum slår den ene sukkerbold efter den anden, og pludselig står der 2-0 efter 2 mål af Iheanacho.
Vi holder momentum og kommer på 3 og 4-0, det lykkedes dog SLB og score en trystepind inden vi drog hjem til DK.
4-1 i Portugal, må være at betegne som det flottes resultat denne sæson.
I næste kamp tog vi mod Dortmund hjemme, og her sprudlede vi af selvtillid, vi får dog aldrig puttet bolden ind, vi har flere skud på træværket, og dortmund er ligeså farlige mange gang, ens for begge hold er dog at målmændene var de helt store profiler denne aften på Vestegnen. Det ender 0-0
Næste gæst på vestegnen er Chelsea, 6 kamp, de 5 tidligere er vi blevet smadret, igen levner os en chance, og medierne spiller mig og Mou op i mod hinanden, og udpeger mig som det svagere led. Tro det eller ej, men vi kommer faktisk foran, 1-0 efter kun 10 minutters spil, det er første gang vi er foran mod chelshit, og ingen af os kan rigtig tro vores egne øjne.
Kampen forsætter, Mourinhos pengeliderlige spillere presser ekstra meget på, det er tydeligt at de ikke vil tabe til en række fattige bønder fra Danmark.
Oscar slår den ene sukker ball efter den anden, og Hazard river forsvaret over med sine finter op til flere gange.
Pludselig er der mulighed for kontra for Chelsea, vi har lige haft en god dødbold, men chelsea cleare, oscar løber den op, stikker dybala dybt, Simon kjær og Romano kan på ingen måde følge med, dybala alene foran mål 1-1.
2 minutter senere snyder Hazard 3 mand, og score efter en flot solotur.
kampen ender 1-2 i chelseas favør, og vi taber IGEN. Vores 8 point i 6 kampe har dog været nok til at sende os videre, fra en usandsynligt jævnbyrdig gruppe, SLB må tage til takke med 6 point og 3. pladsen, og gruppens helt store skuffelse Dortmund må tage hjem med en 4. plads og kun 4 point.

1. Knockout
I første Knockout runde trækker vi Valencia, ikke den værste modstander, men de har en række klasse regens, og Diego Costa er stadig sindysgt farlig oppe foran.
Vi får høvl på hjemmebane 3-0, vi var egentligt rigtig godt med, men 2-0 målet kollaper os fuldstændig, og 3-0 lukker og slukker festen.
Udebanen var en jævnbyrdigt opgør, men i overtiden sætter Valencia den in til 1-0.
Vi er derfor ude af CHL i 1/8 og jeg tager derfor en sæson mere i BIF.

De andre danskere i EL
Midtjylland røg ud af gruppespillet i EL
FCK er det sidste hold som nåede et gruppespil i år, og de er stadig med i EL.
De trak Napoli i 1. knockout af EL, og jeg havde egentligt forudset at det ville blive en for stor mundfuld, men de slår dem stenstikker 3-1 ude, og køre en sikker 0-0 hjem i parken, deres næste modstander er Sporting, hvor de allerede har vunder 2-0 hjemme.
Det virker som om at de har momentum, og måske vi ser en Dansk vinder af EL igen i år.
Status point mæssigt er at vi pt. ligger a point med Holland indeværende sæson, og de er foran med 140 point i det samlede regnskab for næste sæson.
Alle Hollandske hold er dig slået ud af dettes års europæiske turneringer, og hvis FCK derfor kan tage 2 sejre mere så har vi sikret os en flot 9. plads til næste sæson.

Transfers til denne sæson:
Mine spillere var selvfølgelig sindsygt ombeljet efter sidste sæsons EL sejr, og med en pengeliderlig formand er det sku ikke altid en rar kombi.
Første salg JBA vælger at fortage er Hakimi, min højreback med kvaliteter som ikkke kan købes for under 70 millioner DKK, JBA vælger at acceptere et bud på 38 millioner fra Stoke, og jeg kan intet gøre.
Næste salg bliver Resende vores MÅLMAND! Napoli byder 77,5 milloner, og JBA får $$ tegn i øjnene, han acceptere uden at indblande mig i forhandligerne.
jeg har ikke rigtig mulighed for at købe en erstatning til HB som jeg er tilfreds med, men heldigvis kan jeg leje Ho-a-Hing fra PSG som har været en af mine bedste spillere i år. Jeg har senere kunne hente Geshev, for 80 millioner som skal erstatte Ho-a-Hing når hans lejeaftale slutter.
Jeg skulle også finde en erstatning på målmandsposten, og måtte her slippe 90 milioner for Rodriges som heldigvis har endnu større potentiale end Resende havde. Nahuel Guerrero er også lejet i PSG til venstrebacken hvor han agere backup for Romano.
Jeg ville gerne forbedre breden OG kvaliteten i min trup. Derfor kom følgende ind på fri:

A. Periera som vi tdl. havde lejet i Man U
Viktor Pospech (ANG) fra liverpoll
Ivan Perisic på fri fra Atletico
Mandjeck (CB/DM) på fri fra Dinamo
Reda Zoubir (MM) på fri fra HUS Agadir

Ud gik en del spillere ud over dem JBA solgte, enten fordi de snart have klausuler som ville gøre dem uforholdsmæssigt dyre at beholde, eller fordi jeg simpelthen kunne få bedre spillere til deres pladser.
Uffe Bech - 13 millioner, havde ikke niveau længere
Phiri - 17 millioner, havde ikke niveau til andet end backup
Ferriero - 340k efter 5 års tro tjeneste og en rigtig fin afslutning på karrieren i BIF fik han lov at stoppe på toppen, for gammel, og langsom.
Juelsgaard - fri
I vinteren solgte jeg 3 danske talenter for sammenlagt 25 millioner, med 30% videresalgsklausule r på alle 3. JBA blev igen pengeliderlig i vinteren, og solgte min bedste forsvarsspiller Adejli for kun 25 millioner, skal man have en lign, forsvarsspiller på det nuværende marked starte værdien på 255 millioner.  Sur Sur Sur Sur Sur Sur Sur







 

« Seneste Redigering: 31 Jul 2016, 12:18 af Dehli » Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #52: 01 Aug 2016, 22:29 »

Vi vandt ligaen i overbevisende stil, allerede i 28. spillerunde kunne vi kalde os mestre, nu handler det blot om pointrekord.
Vi er pt. på 81 point efter 31 kampe, og har score 86 mål.
FCK har Monaco i kvartfinalen, de er ret stærke, så jeg har ikke den store tiltro til dem FCK i det opgør, men nu må tiden vise om vi når at overhale Holland inden om.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #53: 02 Aug 2016, 22:17 »

FCK vælger at smadre Monca på udebane 4-0, og vi er derfor nu officielt nr. 9 på verdensranglisten.
Tror rent faktisk at FCK kan vinde EL denne sæson, ville være en kæmpe succes for ligaen at vinde EL 2 år i træk.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #54: 02 Aug 2016, 22:33 »

FCK formår at tabe 3-0 hjemme, men på trods af den imponerende 4-0 i Monaco er de videre til semi-finalen.
Næste år bliver svært, vi skal skrabe 12.500 point sammen for at bibeholde samme antal point. Hvor i mod holland forøger sine point i det øjeblik de rammer over 5.7000 point, hvilket betyder at vores 9. plads højst sandsynligt er på lånt tid.
FCK har i øvrigt fået den værst tænkelige lodtrækning, og møder PSG i Semi finalen, de starter ud i Paris.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #55: 03 Aug 2016, 16:07 »

FCK tabte 2-0 ude til PSG, der skal et mirakel til nu, men stadig rigtig flot at de klarede den til semi finalen.
Sæsonens afslutning står for døren, vi har meget få kampe tilbage, og en enkelt pokal finale hvor Midtjylland skal have tæsk.

Jeg vil gerne forstærke den centrale midtbane i næste vindue, og evt. venstrefløjen.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #56: 03 Aug 2016, 19:25 »

Det sku fedt Grin
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #57: 03 Aug 2016, 22:24 »

FCK spillede 2-2 hjemme mod PSG, flot, men ikke nok.
Vi vandt the double, og endte selvfølgelig 1'ere, dog uden at slå point rekord med vores 93 point var vi 5 point fra rekorden som FCK holder, som jeg satte i min tid i FCK.

Vi slutter af med 750 point mere end holland, og udvider vores samlede antal point til 42.550 point, 8. pladsen har 52.200, så der går hvertfald 2-3 sæsoner før vi nærmer os 8. pladsen.

jeg går min sidste sæson i BIF i møde, hvorefter jeg vil forsøge at få FCM eller Aab som klub.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #58: 04 Aug 2016, 00:38 »

det var ellers godt at FCK nåde så langt, vi må håbe på at du kommer langt i Chl næste sæson  Thumbs Up

Hvordan ser det ud med økonomien i den danske liga nu hvor den er steget på ranglisten ??
Logged


Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alka Superliga til tops
« Svar #59: 04 Aug 2016, 08:58 »

det var ellers godt at FCK nåde så langt, vi må håbe på at du kommer langt i Chl næste sæson  Thumbs Up

Hvordan ser det ud med økonomien i den danske liga nu hvor den er steget på ranglisten ??

Spillerværdier er blevet en smule højere, Aabs økonomi er fremragende, de bruger så heller ikke rigtig penge, de har faktisk bedre Økonomi end jeg, og ligger derfor nr. 2 i DK. på den Økonomiske front, det er tydeligt at der kommer flere tilskuere til top 6 holdende kampe, vi havde i gennemsnit et 77% fyldt stadion, FCK satte rekord for gennemsnitlige antal tilskuere i pokalen med 24.000, og det er selvfølgelige også med til at påvirke økonomien.
Præmiepenge er også steget, 5 millioner ekstra for at vinde ligaen ift. sidste sæson.
Så økonomien er gået i en positiv retning, og særligt FCK's salg skuffer ikke, jeg var meget bange for at de ville sælge alle de talenter jeg havde fået til klubben alt for billigt, men de får gode priser for dem.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010