home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 391 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Il gladiatore la passione - #19 Live fra Stadio Olympico, 1. halvleg
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Il gladiatore la passione - #19 Live fra Stadio Olympico, 1. halvleg  (Læst 29625 gange)
Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - 5 Brasiliansk landsholdslegende tager over i AS Roma
« Svar #15: 09 Feb 2016, 03:58 »

Et bemærkelsesværdigt godt valg med legenden Cafu. Jeg læser med
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - 5 Brasiliansk landsholdslegende tager over i AS Roma
« Svar #16: 09 Feb 2016, 22:56 »

Et bemærkelsesværdigt godt valg med legenden Cafu. Jeg læser med

Jeg var meget i tvivl om hvem der skulle lede tøjlerne for drengene, og var omkring navne som Bruno Conti, Simone Perotta, Maldini, Nesta mf. Godt at det falder i smag, og herligt du er med Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - #5 Brasiliansk landsholdslegende tager over
« Svar #17: 09 Feb 2016, 22:58 »

Velskrevet blog, og ja suverænt valg af manager! Godt du holdt dig fra Nesta og især Maldini.. De (Maldini) ville da aldrig tage til Rom i mit hovedet...

Jeg følger med
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - #5 Brasiliansk landsholdslegende tager over
« Svar #18: 09 Feb 2016, 23:03 »

Velskrevet blog, og ja suverænt valg af manager! Godt du holdt dig fra Nesta og især Maldini.. De (Maldini) ville da aldrig tage til Rom i mit hovedet...

Jeg følger med

Takker for de pæne ord. Nesta var ret hurtigt ude af billedet, mens Maldini spøgte pga. historien han har haft med AC Milan efter han stoppede på banen. Han blev, så vidt jeg forstod det, lovet en plads i Milan efter han stoppede, men det blev aldrig til noget, og det har han ikke været helt tilfreds med. Så kunne man jo have valgt en sådan lidt hadsk indgangsvinkel til historien... Jeg har enorm respekt for Maldini som spiller, og synes han og Cannavaro er blandt de allerbedste der har været i historien, så fantasien om de skulle være i spidsen var lokkende Smiley Cafu var dog et bedre valg, da han har spillet i Roma, og så var han også enormt dygtig...
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - #6 AS Roma profil spottet i Manchester
« Svar #19: 10 Feb 2016, 00:14 »


#6 AS Roma profil spottet i Manchester, flere meldes på vej til England?


Alessandro Florenzi er set i Manchester melder flere engelske aviser, men uenigheden om, han er på vej til den røde eller den blå del af byen, er stor. Adspurgt af Daily Mail har Cafu knyttet denne kommentar til Florenzis evnt. exit fra hovedstaden:


Skal Alessandro Florenzi trække den blå eller den røde Manchester trøje
over hovedet i fremtiden, eller bliver han i Rom?
”Florenzi er en god dreng, dygtig, dedikeret og fyldt med passion for klubben. Han har ydet det, man har kunne forvente, og mere til. Han fortjener at få lov til følge sine drømme, han har vundet retten til sin frihed, ville man have sagt om en gladiator i det gamle Rom… Hvem, der har budt, og om han skifter, vil jeg ikke komme nærmere ind på. Jeg kan blot fortælle, vi har tilbudt ham en ny kontrakt samtidig med vi har accepteret buddet, og så man han selv vælge.

Jeg kan desuden fortælle, vi arbejder på at finde en løsning til Gervinho, som ønsker at komme videre. Vi holder naturligvis ikke på spillere, der ikke ønsker at være i klubben og give alt for trøjen, men har tankerne et andet sted. ”


Er Gervinho blevet offer for et stilskifte hos i Giallorossi?


Daily Mail melder også om at Chelsea skulle overveje bud på Manolas, og at Arsenal har udset sig Iturbe som manden, der skal løfte deres offensiv det sidste stykke mod mesterskabet.

Adskillige fangrupperinger fra AS Roma udtrykker fortvivlelse, men også en forståelse, over at flere af klubbens bedste spillere er på vej videre. De forstår, spillerne har ambitioner om noget større end Roma, men de havde håbet, man med den nye træner ved roret ville være i stand til at overbevise spillerne om projektet og i hvert fald få dem til at blive en sæson mere.
« Seneste Redigering: 10 Feb 2016, 12:26 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - #7 Svensker og brasilianer ankommet til Rom
« Svar #20: 10 Feb 2016, 12:24 »


#7 Svensker og brasilianer ankommet til Rom, to profiler forlader klubben!


Ganske som forventet er profilerne Florenzi og Gervinho fortid på Olimpico. De skifter til hhv. Manchester United og Chelsea. Klubberne har ikke offentliggjort handlernes værdi, men der spekuleres i en samlet pris for begge spillere på omkring 700 mio. kr. Om sit skifte fortæller Florenzi:

”Jeg er utroligt taknemmelig for, jeg har fået chancen for at komme til England og spille for en af de største klubber, ikke bare i England, men i verden. Jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang. Samtidig sender jeg min tak til AS Roma. Klubben vil altid være i mit hjerte, og jeg drømmer om at komme tilbage til Olimpico, inden min karriere den skal slutte. ”


Ludwig Augustinsson, her for det svenske landshold,
har taget turen til den italienske hovedstad
Cafu har allerede reageret på at to profiler har forladt klubben, og hentet to nye spillere ind i form af Ludwig Augustinsson, der har været rygtet væk fra FC København nærmest lige siden han ankom til klubben i januar. Derudover ankommer Thiago Maia fra Santos. Han er ikke så kendt en spiller i Europa, men Cafu forventer store ting af begge sine spillere:

”Jeg er enorm stolt over, vi har hentet så gode unge spillere til klubben. Maia er måske ukendt for de fleste europæiske fodboldkendere, men er en spiller, jeg har fulgt tæt de sidste par år, og jeg havde faktisk forventet der var flere klubber, som havde forsøgt at hente ham. At få ham til klubben er et scoop, og det vil være klart for alle i løbet af de kommende år. Augustinsson er af de mest lysende back talenter i øjeblikket, og selvom vi er godt dækket ind med Lucas Digne, var muligheden for at hente Augustinsson simpelthen for god til ikke at slå til. Vi får mange kampe i den kommende sæson, og det er en god mulighed for dem begge for at få masser af spilletid, samtidig med de kan presse hinanden konstant. Det betyder samtidig, vi siger farvel til den lejede Emerson der i stedet bliver udlejet til Standard i Belgien.

Med salget af Florenzi og Gervinho leder vi forsat efter spillere til at forstærke truppen, men det skal være den rigtige spiller vi henter, da pengene ellers spildt. ”
« Seneste Redigering: 11 Feb 2016, 11:27 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - #8 Roma handler hos mesterskabsrivaler
« Svar #21: 10 Feb 2016, 17:40 »


#8 Roma handler hos mesterskabsrivaler, scoop eller flop?



Er Daniele Rugani dømt til at blive et flop på forhånd
pga. hans fortid hos rivalerne Juventus?
Man må sige, Cafu er dygtig at bevæge sig under radaren, ingen havde set hans ankomst til AS Roma, og nu overrasker han igen. Denne gang har han handlet hos mesterskabsrivalern e, nærmere bestemt Juventus, hvor man har hentet Danielle Rugani for et beløb, der spekuleres i at være omkring 275 mio. + klausuler.

”Vi har ledt efter en solid forstærkning, som kunne udfordre vores nuværende spillere og presse dem til at blive bedre. Manolas og Castan er dygtige og Rüdiger vi har lejet i Stuttgart arbejder godt for det. Men jeg savner en 4. mand til vores centrale forsvar, og Rugani er det oplagte valg. Han er ung, har talentet, italiensk… Han mangler tilliden og spilletiden, og det vil jeg give ham. " udtaler Cafu.

Selv fortæller Danielle Rugani om det kontroversielle skifte fra Juventus til AS Roma:

”Jeg er i den alder, hvor jeg skal spille for at udvikle mig, og desværre kunne Allegri (manager for Juventus) ikke garantere, jeg ville få spilletid. Da Roma så kom og tilbød mig spilletid, ville jeg være dum at sige nej. Jeg er klar over, jeg skal op imod nogle af de bedste forsvarsspillere i Italien, men jeg er ved godt mod, og Cafu har lovet mig en fair chance. Jeg skal kæmpe for min plads, men det bliver forhåbentligt på en fair måde og ikke med de her ”lukkede hold”, hvor det altid er de samme, der spiller uanset præstationerne. ”

Reaktionen fra flere af fangrupperingerne med tilhørsforhold til AS Roma efterlader ingen tvivl. De tvivler på, Rugani bliver et godt køb, og har svært ved at se hvorfor man har valgt at bruge så mange penge på en spiller, som ikke engang kunne spille for klubbens største konkurrenter i mesterskabskampen.
« Seneste Redigering: 10 Feb 2016, 19:07 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - #8 Roma handler hos mesterskabsrivaler
« Svar #22: 10 Feb 2016, 19:08 »

Jeg læser med fra sidelinjen! Spændende læsning og godt valg af manager Smiley
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - #8 Roma handler hos mesterskabsrivaler
« Svar #23: 11 Feb 2016, 10:46 »

Jeg læser med fra sidelinjen! Spændende læsning og godt valg af manager Smiley

takker for de pæne ord, og skønt du læser med Wink hæng i, der er en update på vej Opstemt
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - #8 Roma handler hos mesterskabsrivaler
« Svar #24: 11 Feb 2016, 10:54 »

Super blog, bliv ved! Opstemt
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - #9 Rutineret herre fortid på Olimpico
« Svar #25: 11 Feb 2016, 11:22 »


#9 Rutineret herre fortid på Olimpico, vender hjem til England



Ashley Cole tager turen tilbage til England efter kun en sæson
Ashley Cole er fortid i den italienske hovedstad. Kilder melder, Cole var sat i udsigt spilletiden ville være begrænset og kun i tilfælde af skader til både Digne og Augustinsson. Derfor har Cole valgt at søge tilbage til England med familien og skifter med øjeblikkelig virker til Crystal Palace. I samme ombæring har AS Roma offentliggjort at de har købt yderligere 2 spillere, Rafik Zekhini, som kommer fra norske Odd, og Abdou Lahat Diakhate, der kommer fra Fiorentina.

”Cole var ramt af hjemve og jeg valgte at være ærlig omkring hans situation. Derfor er han skiftet til Crystal Palace, og vi takker for hans indsats og ønsker ham held og lykke i fremtiden. Zekhini er indkøbt med henblik på hans potentiale. Det er meningen, han skal træne med 1. holdet og han vil få enkelte ind hop i løbet af sæsonen. Det samme gør sig gældende for Diakhate, og hvis de præsterer godt til træning og med deres ind hop, så rykker de naturligvis frem i køen. Det er ikke din alder, som afgør om du spiller men dine præstationer. Med indkøbene af Zekhini og Diakhate er det vores vurdering, vi har foretaget de handler vi skulle i dette vindue, og medmindre der sker uventede ting, skal I ikke forvente, vi foretager flere handler. ”

Med tanke på de store profiler, der røg tidligere i vinduet kan det virke underligt, man ikke har forsøgt at lande flere profiler, men Cafu må jo mene truppen er komplet uden flere indkøb.
« Seneste Redigering: 11 Feb 2016, 11:24 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - #8 Roma handler hos mesterskabsrivaler
« Svar #26: 11 Feb 2016, 11:28 »

Super blog, bliv ved! Opstemt

Det er skønt at høre folk bakker op om projektet Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - #10 Træningskampene overstået
« Svar #27: 20 Feb 2016, 11:24 »


#10 Træningskampene overstået, er Cafu den rette manager for holdet?


Med sæsonens 1. kamp i horisonten er mange fans begyndt at stille spørgsmål ved, om Cafu er den rette mand til at lede de romerske gladiatore i kamp. Hidtil har de spillet seks venskabskampe og to testimonials, hvilket har resulteret i blot to sejre, to uafgjorte og hele fire nederlag.

Grund til bekymring for AS Roma?

At man taber til City med en ny manager er ikke den store overraskelse, men når man taber med 0-3 til et hold fra den anden bedste schweiziske række og er decideret udspillet… Det rykker sejre over et Serie C hold og et hold fra franske 4. bedste række ikke meget på.

Træningskampe:
Neuchâtel Xamax 0-3
Manchester City 0-3

Messina 3-1
Hyères FC 1-1
Sporting Toulon Var 6-0
Fiorentina 0-1
Almeria 0-0
Inter 1-2

Kommende kampe:
Sassuolo (u)
Bologna (h)
Nederlag til Fiorentina og Inter, direkte konkurrenter i den kommende sæson må alt andet end lige sætte spor på holdet. Samtidig virker det til Cafu endnu ikke har fundet den måde, han vil spille på, hvilket seks forskellige startopstillinger vidner om. Famler han i blinde eller er det blot spil fra galleriet?


Det bliver vi meget klogere på, når der er kickoff mod Sassuolo d. 23/8 kl. 20:45, hvor AS Roma sparker sæsonen i gang på udebane. På nuværende tidspunkt ser det svært ud for klubben fra den italienske hovedstad, da Sassuolo kommer med selvtilliden i orden efter at være ubesejret i optakten og tilmed er gået videre fra 3. kvalrunde i pokalturneringen. En spiller der bør være meget fokus på, er spilleren Domenico Beradi, som har scoret 5 mål i 6 kampe og dermed virker brændvarm.
« Seneste Redigering: 20 Feb 2016, 17:09 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - #11 Roma topper Serie A med maksimum point
« Svar #28: 20 Feb 2016, 20:29 »


#11 Roma topper Serie A med maksimum point, debutant med hattrick!



Mohammed Salah strålede i sin debut for AS Roma

En smule overraskende, men ikke helt uventet er det AS Roma, der topper Serie A efter de første to kampe. Det var frygtet, Roma ville komme i store problemer på udebane mod Sassuolo, og til trods for hjemmeholdet havde bolden mest, var det gladiatorerne fra den italienske hovedstad, som kunne lade sig hylde som sejrherre. Mohammed Salah var kampens spiller, der debuterede med hattrick, hvilket kun har øget forventningerne til den unge ægypter.

I den efterfølgende kamp krydsede man klinger med Bologna, og her kunne man, trods en udligning fra Mattia Destro kort inde i 2. halvleg lade sig hylde som sejrherre, da Ezequiel Ponce scorede sejrmålet. Gazetta dello Sport fangede Cafu efter kampen mod Bologna:


”Jeg er meget tilfreds med vi har maksimum point efter to kampe, hvor vi har bevist, vi magter både at spille kontra bold, men også at kunne dominere kampen. Så på de fronter er jeg overvejende tilfreds, selvom der stadig er mange små detaljer, vi skal arbejde med. Heldigvis blev Rom ikke bygget på en dag, og det gør vores spil heller. ”


Serie A:
Sassuolo 3-0
Bologna 2-1


Kommende kampe Serie A:
Genoa (u)
Verona (h)
Atalanta (h)
Torino (u)

Kommende kampe Champions League:
Manchester United (h)
Olympique Lyonnais (u)

En mindre bekymring hos enkelte fans er de mange gule kort, fem styks er det blevet til i de første to kampe, men det afskriver Cafu som et problem:

”Spillerne skal kæmpe for trøjen, være villig til at give alt for vinde! De gule kort får de, når de spiller til grænsen og over den. De gør det, fordi jeg forlanger det af dem, og intet mindre er acceptabelt! Uanset hvad, skal vi kunne se os selv i øjnene efter hver kamp, og sige til os selv: Vi gjorde alt vi kunne! Så kan jeg ikke forlange mere af drengene. ”

Dermed ser cheftræneren frem mod en spændende september måned, som byder på seks kampe på blot 18 dage, heraf to vigtige kampe i Champions League, hvor AS Roma er havnet i gruppe med bl.a. Manchester United og Barcelona. Skal man gøre sig forventning om at skulle videre fra gruppespillet i årets udgave, er man nærmest pisket til en sejr i den første kamp mod Manchester United på hjemmebane.
« Seneste Redigering: 27 Feb 2016, 22:14 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Il gladiatore la passione - #12 Gazetta dello Sport sætter skarpt på AS Roma
« Svar #29: 21 Feb 2016, 11:16 »


#12 Gazetta dello Sport sætter skarpt på AS Roma, kan de gå hele vejen? Del 1


Eksklusivt, bringer Gazetta dello Sport et interview med Cafu live, hvori han gennemgår sin trup position for position, hvorefter han sammenligner sine spillere med den bedste spiller i ligaen på samme position. Cafu er naturligvis forberedt og har vurderet spillerne på et stjernesystem gående fra en til fem stjerner. Interviewet foregår over to omgange, hvor 1. del sætter fokus på målmanden og forsvaret, mens 2. del sætter fokus på midtbanen og angrebet.




Szczesny, her med en redning på Suarez’s afslutning,
skal bevise sig ovenpå en svag sæson sidste år hos Arsenal

”Morgan De Sanctis er en af de mest erfarne målmænd i ligaen, men har måske de bedste år bag sig. Han har i mange år været med omkring det italienske landshold, og kommer til at bidrage med en enorm rutine. Szczesny er yngre, men stadig en målmand der har stået op højeste niveau i en del år. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvor hans topniveau er.

Den bedste keeper i Serie A må uden tvivl være Buffon. Se på hvad han har opnået, han mangler blot at vinde CL, og det kunne meget vel komme i løbet af de næste par år. Inters målmand Samir Handanovic må vel være nr. 2 sådan lige umiddelbart.

Lobont er 3. valg, men vi arbejder i at få ham solgt. Han kommer næppe til at spille hos os den kommende sæson, og da han gerne vil spille, skal han også have lov til at finde en klub, som vil bruge ham. ”


Højreback:
Maicon****
Vasilis Torosidis*****


”2 spillere til en plads. Det skaber en sund konkurrence.  Maicon vil sandsynligvis i kraft af sin større erfaring trække det længste strå, men ellers er de meget lige i niveau. Skulle vi blive meget hårdt ramt, kan vi altid supplere med den unge Eros de Santis. Han er ganske vist ung, men jeg tror, han kan løfte opgaven. Maicon er ikke den bedste back i ligaen, den tilfalder jo nok enten Stephan Lichsteiner eller Ignazio Abate. Men jeg ville ikke blive forbavset, hvis årets overraskelse på den plads ville blive Abates direkte konkurrent Mattia De Sciglio. ”

Venstreback:
Lucas Digne*****
Ludwig Augustinsson*****


”Igen har vi 2 spillere til en plads, hvor niveauet er meget lige og hvor det er dagsformen og niveauet til træningen der afgør hvem der skal spille. Den bedste venstreback i ligaen… Det må næsten være Giorgio Chiellini, selvom han mest spiller i det centrale forsvar for Juventus, selvom jeg tror på at Alex Sandro vil overraske mange i år. ”



Kan Castan genfinde niveauet fra sidste sæson,
 eller må han stoppe helt med fodbolden efter hans operation i hjernen?
”En del vil nok undre sig over at jeg har placeret De Rossi i den bagerste kæde. Det er der to grunde til. 1: Han kan føre bolden frem, og det er en enorm vigtig egenskab at have i moderne fodbold. 2: Vi skal passe på De Rossi. Han har løbet mange kilometer, og jeg ser gerne, han kan blive ved at løbe for os de næste 10 år, hvis det er muligt. Han er primært udset til at spille i forsvaret i de kampe hvor vi skal dominere.

Ellers er meget lige, hvor makkerparret fra sidste år Castan og Manolas ser stærkt ud, men snoren er kort. Både Rugani og Rüdiger er enormt store talenter, og de ved udmærket godt, når de får en chance, så skal de bare gribe den… Med De Rossi i centerforsvaret synes jeg faktisk vi er blandt de bedste i ligaen på den front. Dog vil jeg sige at Juventus, og særligt Giorgio Chiellini er på niveau, og det må være formen på dagen der afgør hvem der er bedst. ”
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010