home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 578 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | |-+  FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 Udprint
Forfatter Emne: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?  (Læst 113199 gange)
Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #285: 02 Jul 2016, 21:04 »

Danmarks angriber, jaja, mindre kan vel ikke gøre det Wink Burde jeg ikke lige få lidt ekstra point for det?

I princippet er jeg enig, for der bliver også givet point, hvis ens spiller kommer på turneringens hold til slutrunder. Dog er der ikke blevet givet point tidligere til bedrifter som årets U17/19/21 spiller, årets unge spiller osv. som jeg mener er sammenlignelige, og da vi har nogle spillere der har vundet disse, syntes jeg det er mest fair, hvis det er fremadrettet at alle diverse priser giver point, inklusiv det du foreslår Smiley

Noget forslag til hvor mange point diverse priser/kåringer skal udløse?
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #286: 07 Jul 2016, 09:43 »



GOD START PÅ FORÅRET

Vi har taget hul på foråret, og den stabilitet jeg tidligere har efterlyst, har vi i den grad fundet frem, og det begynder for alvor at se spændende ud i ligaen. Vi har fået lutter sejre i foråret og da vores konkurrenter har været gode til at smide point, har det hele mere eller mindre flasket sig for os. Aktuelt har vi 37 point efter 21 kampe, hvilket placerer os på en 3. plads. Vi har dog kun 4 point op til FC Twente og det er endda med en kamp i hånden. Imellem os og Twente har vi sc Heerenveen, som jeg forventer vi godt kan vinde over indbyrdes, så dem håber jeg vi kan ende over når sæsonen er slut. De 2 andre favoritter, PSV og Ajax har henholdsvis 35 point og 32 point.

I pokalturneringen er vi videre til semifinalen, efter vi let slog SC Cambuur med 3-0 på hjemmebane. I semifinalen har vi trukket AZ på hjemmebane, og har dermed gode chancer for at nå en finale, hvor vi skal møde vinderen af FC Twente og sc Heerenveen. Dermed er en gentagelse af sidste sæsons pokalfinale mulig, og vi vil naturligvis gerne forsvarer vores pokaltitel.


POINTOVERSIGT

Mads Dehli
3 x Scoring – 125 point*3
2 x Assist – 125 point*2
1 x MOM – 125 point
Total = 750 point

Ivan Vladikov
1 x Scoring – 175 point
2 x Assist – 175 point*2
1 x Rent bur – 50 point
Total = 575 point

Frederik Gade
2 x Scoring – 125 point*2
1 x Assist – 125 point
1 x MOM – 125 point
Total = 500 point

Roald Edmundsson
4 x Scoring – 100 point*4
1 x Assist – 100 point
Total = 500 point

Kasper Van Meer Madsen
1 x Assist – 175 point
1 x MOM – 175 point
1 x Rent bur – 50 point
Total = 400 point

Nanoq Jakobsen
2 x Scoring – 125 point*2
1 x MOM – 125 point
Total = 375 point

Diego Montavo
2 x Assist – 150 point*2
Total = 300 point

Mikkel Dehli
1 x Assist – 175 point
2 x Rent bur – 50 point*2
Total = 275 point

Aputsiaq Jakobsen
2 x Assist – 125 point*2
Total = 250 point
 
Thorkild Mogensen
1 x Scoring – 175 point
1 x Rent bur – 50 point
Total = 225 point

Mont Blanc
1 x Assist – 175 point
1 x Rent bur – 50 point
Total = 225 point

Thorvald Bendtsen
1 x Scoring – 100 point
1 x Assist – 100 point
Total = 200 point

John Graversen
1 x Scoring – 125 point
Total = 125 point

Ólavur Edmundsson
1 x Rent bur – 75 point
Total = 75 point

Don Vjiir Klaas
1 x Rent bur – 75 point
Total = 75 point

Nuka Jakobsen
1 x Rent bur – 50 point
Total = 50 point

Mr. Møller
1 x Rent bur – 50 point
Total = 50 point

Efter en kort vinterpause med 3 uinteressante venskabskampe, var vi klar til at tage hul på foråret ude mod FC Utrecht. Vi kommer foran på et fint frisparksmål af Mads Dehli efter 6 min. Utrecht får udlignet kort før pausen, og vi spiller ikke en særlig god halvleg, så det var fortjent nok. I anden halvleg får vi vendt kampbilledet, og vi scorer 2 gange ved indskiftede Roald Edmundsson. En god og vigtig sejr vi lagde foråret ud med. Det var også første gang i hele sæsonen at vi har vundet 2 ligakampe i streg, da vi jo også gik på vinterpause med en sejr mod ADO Den Haag.

Vi har i foråret fundet målformen frem, og den fik vi også vist i den næste kamp, som var hjemme mod Heracles. 3-1 blev det for anden kamp i træk, og det var vores 2 backs Ivan Vladikov og Kasper Van Meer Madsen, der stod for alle oplæggene. Ivan stod for de 2 og Kasper for en enkelt. Målene gik til Thorkild Mogensen, Frederik Gade og Roald Edmundsson. Kampens spiller gik til Kasper, hvilket jeg syntes var lidt mærkeligt da både han og Ivan spillede til 9,0 og Ivan havde jo trods alt 2 assists.

Vores bedste kamp i den her update, og bedste kamp længe, var vores udebanesejr mod topholdet FC Twente. Det giver sig selv at det var en utrolig vigtig kamp, og jeg havde da også regnet med det skulle blive en svær en af slagsen, men det gik stik modsat. Statistisk set var det relativ lige selvom vi skabte flere store chancer, men på måltavlen var det knap så lige. Vi åbnede fremragende og fra det 11. til det 29. minut scorede vi 4 gange. Mads Dehli lavede 2 fremragende mål, og ind i mellem havde Ivan Vladikov omsat et straffespark. Sidste mål fra vores side blev sat ind af Roald Edmundsson, der var hurtig over en returbold i feltet. Herfra gik vi naturligt ned i tempo, og resten af kampen viste vi ikke meget offensivt. I anden halvleg fik Twente reduceret, og et begyndende pres var under opsejling, men da de kun 6 minutter senere fik et rødt kort efter en nødbremse, så aftog det pres og vi kørte en sikker 4-1 sejr i land. En helt fantastisk sejr, der i den grad bragte os tilbage i topstriden.
 
Næste kamp var i pokalen mod SC Cambuur og den har jeg jo allerede beskrevet. Sejren i den kamp gav os i øvrigt vores 6. sejr i streg hvilket var ny rekord for os.

Vi slutter af med kampen mod bundholdet GA Eagles. Det var en nem dag på kontoret, hvor vi skabte den ene fine mulighed efter den anden, og sejren var klart et par mål for lille. Vi tog en stensikker 2-0 sejr efter mål af Thorvald Bendtsen og Frederik Gade. Frederik spillede en super kamp, og lagde også op til Thorvalds mål og han fik fortjent titlen som kampens spiller.

Vores kampprogram fremadrettet ser okay ud, men man kan jo aldrig helt vide. Vi har i hvert fald før smidt point til hold jeg ikke regnede med og slået hold jeg ikke havde forventet. De næste kampe byder på PEC Zwolle (U), NEC (U), Vitesse (H) og så en hjemmekamp mod Ajax, hvor vi stadig har vores første sejr til gode. En målscorer på 2-13 i vores hidtidige 6 opgør vidner om at vi har en svær kamp i vente, men vinder vi den, kan vi måske sætte dem lidt i stillingen.



LIGASTILLING EFTER 21 KAMPE
KAMPPROGRAM


TOP 3 MÅL
1. Roald Edmundsson 13 mål
2. Frederik Gade 7 mål
3. Mads Dehli / John Graversen 6 mål

TOP 3 ASSIST
1. Aputsiaq Jakobsen 11 assist
2. Kasper Van Meer Madsen / Mads Dehli 5 assist
3. Ivan Vladikov / Nanoq Jakobsen 4 assist

TOP 3 MOM
1. Kasper Van Meer Madsen 4 MOM
2. Aputsiaq Jakobsen / Frederik Gade 3 MOM
3. Mads Dehli 2 MOM

TOP 3 GENNEMSNIT
1. Kasper Van Meer Madsen 7,61
2. Malik Jakobsen 7,52
3. Mickey Van Meer Madsen 7,39

TOP 3 DISCIPLIN
1. Duncan Edwards 6 gule kort
2. Mount Everest 5 gule kort
3. Thorkild Mogensen 2 gule kort, 1 rødt

TOP 3 FLEST KAMPE
1. Roald Edmundsson 23(3) kampe
2. Frederik Gade 19(5) kampe
3. John Graversen 17(5) kampe

SKADER







Pointene i denne update fordelte sig således:
1. Dehli (Mads Dehli 750 + Mikkel Dehli 275 = 1025)
2. Nodiem (Ivan Vladikov 575 + Don Vjiir Klaas 75 = 650)
3. ladelj (Roald Edmundsson 500 + Ólavur Edmundsson 75 = 575)
4. Arsrea (Frederik Gade 500)
5. Dennislauridsen (Thorkild Mogensen 225 + Thorvald Bendtsen 200 = 425)
6. whapz (Kasper Van Meer Madsen 400)
7. Wester (Nanoq Jakobsen 375)
8. Peroni21 (Aputsiaq Jakobsen 250 + Nuka Jakobsen 50 = 300)
9. szukizek (Diego Montavo 300)
10. Sarl (Mont Blanc 225)
11. John Graversen (John Graversen 125 + Mr. Møller 50 = 175)

SAMLET POINT: 4950 POINT

Topscoren i denne runde blev altså Dehli, der endte med 1025 point. Mads Dehli var manden bag de fleste af de point, og han har haft en rigtig god form på det sidste. Især i topkampen mod FC Twente var han helt ustyrlig, hvor det blev til 2 mål, 1 assist og 1 titel som kampens spiller.

I stillingen for sæson 4, går Dehli 2 pladser frem foran szukizek og whapz. Dehli er nu nummer 2, 625 point efter ladelj. I bund 6 er der også sket lidt rokeringer, men det må stadig siges at være ret tæt blandt de brugere. Fra Wester på 7. pladsen til John Graversen, der er sidst har vi kun 300 point. 

I den samlede stilling er Nodiem gået forbi Wester, og så er whapz gået forbi Peroni21. I sidste update var afstanden mellem de 2 meget større end nu, men det skyldes havde lavet en regnefejl med whapz point i sidste update. 



Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

ladelj
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #287: 07 Jul 2016, 18:07 »

Har været lidt fraværende her det sidste stykke tid, men WOW! en 2. plads den havde jeg ikke lige forventet og topscore i ligaen sidste år! stærkt Roald.
- Igen må man sige du gør det fremragende Poul Smiley
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #288: 07 Jul 2016, 22:03 »

Har været lidt fraværende her det sidste stykke tid, men WOW! en 2. plads den havde jeg ikke lige forventet og topscore i ligaen sidste år! stærkt Roald.
- Igen må man sige du gør det fremragende Poul Smiley

Tusind tak for kommentaren ladelj, det er altid rart når der bliver kommenteret. Det giver lige lidt ekstra motivation/lyst til at fortsætte Smiley

Og ja man må sige Roald gør det godt, og han er efterhånden tilbage i samme form som han var i sidste sæson.

Og tak for rosen Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #289: 07 Jul 2016, 22:08 »

imponerende at du forsætter det dybdegående arbejde! Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #290: 08 Jul 2016, 19:27 »

imponerende at du forsætter det dybdegående arbejde! Smiley

Mange tak Dehli Smiley

Så længe der stadig bliver læst og kommenteret på projektet, så har lyst til at fortsætte, så tak for kommentaren igen Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #291: 09 Jul 2016, 21:16 »



DET GODE FORÅR FORTSÆTTER

Vores gode forår fortsætter og vi står nu i en position, hvor vi selv kan afgøre tingene i ligaen. Der er 7 kampe tilbage i ligaen, så der er stadig masser af point at spille for, og vi har trods alt kun 1 point ned til 2. pladsen, så meget kan nå at ske endnu.

Siden sidste update har vi spillet 6 kampe i ligaen, og det har resulteret i 5 sejre og 1 enkelt nederlag. Dermed har vi altså vundet 10 af de sidste 11 kampe, og hvis vi går endnu længere tilbage, har vi kun tabt 1 kamp i de sidste 17 opgør, hvilket jeg syntes er ganske flot. 


POINTOVERSIGT

Roald Edmundsson
5 x Scoring – 100 point*5
1 x Assist – 100 point
Total = 600 point

Aputsiaq Jakobsen
3 x Assist – 125 point*3
1 x MOM – 125 point
1 x Assist-hattrick – 100 point
Total = 600 point

John Graversen
2 x Scoring – 125 point*2
2 x Assist – 125 point*2
Total = 500 point

Malik Jakobsen
1 x Scoring – 175 point
1 x Assist – 175 point
3 x Rent bur – 50 point*3
Total = 500 point
 
Kasper Van Meer Madsen
1 x Assist – 175 point
1 x MOM – 175 point
1 x Rent bur – 50 point
Total = 400 point

Paulo Reba Montavo
1 x Scoring – 125 point
1 x Assist – 125 point
1 x MOM – 125 point
Total = 375 point
 
Thorkild Mogensen
1 x Assist – 175 point
2 x Rent bur – 50 point*2
Total = 275 point
 
Mads Dehli
2 x Assist – 125 point*2
Total = 250 point
 
Mont Blanc
1 x Scoring – 175 point
1 x Rent bur – 50 point
Total = 225 point
 
Don Vjiir Klaas
2 x Rent bur – 75 point*2
Total = 150 point

Mickey Van Meer Madsen
1 x MOM – 150 point
Total = 150 point
 
Frederik Gade
1 x Scoring – 125 point
Total = 125 point

Thorvald Bendtsen
1 x Scoring – 100 point
Total = 100 point
 
Mr. Møller
2 x Rent bur – 50 point*2
Total = 100 point

Mikkel Dehli
2 x Rent bur – 50 point*2
Total = 100 point

Ólavur Edmundsson
1 x Rent bur – 75 point
Total = 75 point

Nuka Jakobsen
1 x Rent bur – 50 point
Total = 50 point
 

Vi starter ud med kampen mod PEC Zwolle som blev vores eneste nederlag i updaten. Vi taber 2-0 og der er ikke så meget at sige til det. Vi spiller en skidt kamp, og vi skaber ikke nok offensivt. Vi har dog en kæmpe chance ved Mount Everest, der var blevet smidt frem i angrebet, men han viste desværre hvorfor han netop ikke er angriber.

Vi kom tilbage på sejrssporet i udekampen mod NEC, hvor vi også spiller en rigtig fornuftig kamp. Vi er spildominerende kampen igennem og vinder en sikker 3-0 sejr. Roald Edmundsson, John Graversen og Frederik Gade kom på måltavlen. Eneste malurt i bægeret, var at Ivan Vladikov blev skadet og han er ude 2-3 måneder frem.

Hjemmekampen mod Feyenoord blev en lidt usikker affærer. Det var småt med store chancer til begge hold, men vi fik en hårdt tilkæmpet 1-0 sejr. Vores enlige mål blev scoret af Thorvald Bendtsen, der scorede efter et indirekte frispark som Paulo Reba Montavo tog sig af. Don Vjiir Klaas, der var dagens målmand, måtte dog lave et par gode redninger i løbet af kampen, og han viste godt målmandsspil når det gjaldt, og han fik endnu et clean sheet til samlingen.

Vores næste kamp var endnu en hjemmekamp, og det var mod Vitesse, der lå ca. midt i rækken inden opgøret. Vi spiller en rigtig god kamp, og der var aldrig tvivl om at vi ville vinde. Aputsiaq Jakobsen var kampens helt store oplevelse, og han var manden bag alle 3 mål. Målene blev sat ind af Roald Edmundsson, John Graversen og Mont Blanc.

Den vigtigste kamp i den her update var hjemmekampen mod Ajax, der var blevet udsat fra sidste efterår, hvor den oprindelig skulle være spillet, men den blev udsat pga. vi havde en del spillere afsted med diverse landshold. Men tilbage til kampen. Jeg mener Ajax lå omkring 4-5 pladsen inden kampen og vi lå nummer 2, og selve kampen var helt sikkert en topkamp værdig. Der var masser af gode chancer til begge hold, og det var en kamp hvor de 2 holds offensiver var bedre end modstanderens forsvar. Vi kommer foran efter 36 minutter efter et længere angreb, hvor vi kører bolden rundt fra side til side. Bolden ender hos Mads Dehli, der sender en stikning i dybden til Roald Edmundsson, der er iskold foran kassen. Efterfølgende lægger Ajax et stort pres på os, og de skaber et par store chancer, og de får desværre scoret på den ene af dem efter en omstilling, hvor vi bliver fanget langt fremme. Anden halvleg er også en lige slagudveksling og som i ved, var det heldigvis os, der trak det længste strå. Frederik Gade var kommet på banen i stedet for Aputsiaq Jakobsen, og han sendte Roald Edmundsson i dybden til en stor chance. Roald havde ikke samme kølighed som i første halvleg, men Ajax-keeperen gav en retur og den var Paulo hurtigt over, og han gjorde det nemt til 2-1. Ajax-keeper Michel Vorm stod virkelig en god kamp, og var svær at passere, men det lykkedes altså, og vi tog en yderst vigtig 2-1 sejr. Det var i øvrigt vores første sejr i 7 forsøg mod Ajax, og timingen må siges at være helt i orden.

Vi slutter af med kampen mod VVV, og selvom den ikke var ligeså svær som Ajax kampen, men der gik alligevel knap en time før vi kom foran. Thorvald Bendtsen startede inde i angrebet, men han fik desværre ikke meget at arbejde med, og han blev skiftet ud med Roald efter 59 minutter. Roald skulle kun bruge 5 minutter på banen før han kom på måltavlen efter et godt indlæg fra Malik Jakobsen. Mod kampens slutning lavede vi 2 hurtige mål. Først sendte Malik Jakobsen et direkte frispark i mål, og 1 minut efter, gjorde Roald sig til dobbelt målscorer efter lidt klumpspil efter et hjørnespark.



LIGASTILLING EFTER 27 KAMPE
KAMPPROGRAM


TOP 3 MÅL
1. Roald Edmundsson 18 mål
2. Frederik Gade / John Graversen 8 mål
3. Mads Dehli

TOP 3 ASSIST
1. Aputsiaq Jakobsen 14 assist
2. Mads Dehli 7 assist
3. Kasper Van Meer Madsen 6 assist

TOP 3 MOM
1. Kasper Van Meer Madsen 5 MOM
2. Aputsiaq Jakobsen 4 MOM
3. Frederik Gade 3 MOM

TOP 3 GENNEMSNIT
1. Kasper Van Meer Madsen 7,64
2. Malik Jakobsen 7,54
3. Mickey Van Meer Madsen 7,38

TOP 3 DISCIPLIN
1. Duncan Edwards 7 gule kort
2. Mount Everest 5 gule kort
3. Thorkild Mogensen 4 gule kort, 1 rødt

TOP 3 FLEST KAMPE
1. Roald Edmundsson 26(5) kampe
2. Frederik Gade 22(7) kampe
3. Kasper Van Meer Madsen 20(2) kampe

SKADER
1. Ivan Vladikov – 6-8 uger






Pointene i denne update fordelte sig således:
1. ladelj (Roald Edmundsson 600 point +  Ólavur Edmundsson 75 point = 675 point)
2. Peroni21 (Aputsiaq Jakobsen 600 point + Nuka Jakobsen 50 point = 650 point)
3. John Graversen (John Graversen 500 point + Mr. Møller 100 point = 600 point)
4. whapz (Kasper Van Meer Madsen 400 point + Mickey Van Meer Madsen 150 point = 550 point)
5. Wester (Malik Jakobsen 500 point)
6. Dennislauridsen (Thorkild Mogensen 275 point + Thorvald Bendtsen 100 point = 375 point)
7. Paulo Reba Montavo 375 point)
8. Dehli (Mads Dehli 250 point + Mikkel Dehli 100 point = 350 point)
9. Sarl (Mont Blanc 225 point)
10. Nodiem (Don Vjiir Klaas 150 point)
11. Arsrea (Frederik Gade 125 point)

SAMLET POINT: 4575 POINT

I en tæt top 3 i denne runde, blev det ladelj, der trak sig ud som rundens vinder. Roald Edmundsson stod for langt de fleste point, og man må bare sige at Roald er i rigtig fin målform for tiden.

I stillingen for sæson 4 har ladelj med endnu en god runde, udbygget sin føring yderligere, og han ligner et godt bud på en vinder for sæson 4. Vinder han, vil det for 4. sæson i streg, være en ny bruger til at vinde den enkelte sæson + det vil være 4. sæson i streg, hvor vinderen opnår flere point end den forgående vinder.

I selve stillingen er der sket 2 rokeringer. whapz har byttet plads med Dehli, og whapz er nu oppe på 2. pladsen 125 point foran Dehli og med 825 point op til ladelj. I bunden af stillingen, har John Graversen taget et stort spring frem, da han går fra sin 11. plads til en 8. plads. 

I den samlede stilling, er der kun sket en enkelt rokering og det er Wester, der er gået en plads frem på en 5. plads lige efter szukizek.



« Seneste Redigering: 09 Jul 2016, 21:18 af Crazy-Poul » Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #292: 24 Jul 2016, 20:07 »



MESTERSKAB I OVERLEGEN STIL

Jeg havde egentlig regnet med de sidste 7 kampe skulle blive en hård kamp med FC Twente om mesterskabet. Sidst jeg slap jer førte vi med 1 point ned til dem, men så tæt endte det langt fra. Vi fortsatte vores imponerende forår, og der var ingen der kunne slå os, hvis vi altså lige ser bort fra en svipser mod AZ i pokalen, men mere om det senere. I ligaen gik alt bare vores vej, og vi gjorde selv det vi skulle ved at ville alle de 7 resterende kampe. Vores konkurrent FC Twente faldt lidt sammen og i de sidste 7 kampe hentede vi yderligere 10 point på dem. Dermed sluttede vi på 73 point hele 11 point foran FC Twente og må siges at være helt fortjente mestrer. 

POINTOVERSIGT
John Graversen
3 x Scoring – 125 point*2
2 x Assist – 125 point*2
1 x MOM – 125 point
Total = 750 point

Mickey Van Meer Madsen
1 x Scoring – 150 point
2 x Assist – 150 point*2
2 x MOM – 150 point*2
Total = 750 point

Paulo Reba Montavo
2 x Scoring – 125 point*2
2 x Assist – 125 point*2
1 x MOM – 125 point
Total = 625 point
 
Mads Dehli
2 x Scoring – 125 point*2
2 x Assist – 125 point*2
1 x MOM – 125 point
Total = 625 point

Roald Edmundsson
3 x Scoring – 100 point*3
2 x Assist – 100 point*2
1 x MOM – 100 point
Total = 600 point

Nuka Jakobsen
2 x Rent bur – 50 point*2
1 x Rent bur (landshold) 50 + 100 bonuspoint
1 x Kampens spiller (landshold) 175 + 100 bonuspoint
Total = 525 point
 
Malik Jakobsen
2 x Assist – 175 point*2
3 x Rent bur – 50 point*3
Total = 500 point
 
Frederik Gade
2 x Scoring – 125 point*2
1 x Assist – 125 point
Total = 375 point
 
Aputsiaq Jakobsen
1 x Scoring – 125 point
1 x Assist – 125 point
Total = 250 point
 
Mikkel Dehli
5 x Rent bur – 50 point*5
Total = 250 point

Don Vjiir Klaas
3 x Rent bur – 75 point*3
Total = 225 point
 
Thorvald Bendtsen
2 x Scoring – 100 point*2
Total = 200 point

Mr. Møller
3 x Rent bur – 50 point*3
Total = 150 point

Ólavur Edmundsson
2 x Rent bur – 75 point*2
Total = 150 point

Mont Blanc
3 x Rent bur – 50 point*3
Total = 150 point

Thorkild Mogensen
2 x Rent bur – 50 point*2
Total = 100 point
 
Kasper Van Meer Madsen
2 x Rent bur – 50 point*2
Total = 100 point
 


Som vanligt skal vi lige kigge på kampene, selvom spændingen jo som sådan er væk, men vi skal stadig lige se hvordan det gik som det gik.

En af de sværeste prøver i vores sidste 7 kampe, var ude mod Ajax. Det var en kamp som jeg desværre måtte spille af 2 omgangen. I første forsøg kom vi hurtigt foran 1-0, men Ajax fik scoret 2 gange siden og vi kunne ikke rigtig få vores spil til at flyde. En offensiv satsning fra vores side, gav dog pote og kort før tid fik vi scoret til 2-2. Vi havde presset på Ajax og hvem ved om vi kunne have fået sejren med de 10 minutter der var tilbage, men kampen crashede lige efter scoringen, og så måtte jeg jo spille kampen om.

Jeg spiller kampen igen og det gik hverken værre eller bedre end at vi vandt kampen 3-1. Det selvfølgelig rart med en vigtig sejr, men stadig træls det skal komme efter et crash. Kampen var meget lig den første, men i denne omgang kom vi bagud efter en lang bold ude i siden, der fanger vores forsvar ude af balance. De ender med at være 2 igennem og ham ude ved siden spiller den ind foran mål til den frie Ajax-angriber, der sikkert sender den i nettet forbi Ólavur Edmundsson. I anden halvleg svarer vi hurtigt tilbage ved Aputsiaq Jakobsen, der sender et placeret skud i mål med en førstegangsafslutni ng fra kanten af feltet. Med 20 minutter igen slår vi en kontra og bolden ender ved John Graversen, der befinder sig centralt i banen. Roald Edmundsson lægger an til et løb i dybden, og ser helt fri ud, men John sender bolden skråt ind over Ajax forsvaret og ud til Paulo Reba Montavo, der modtager bolden i en helt fri position. Paulo befinder sig i en meget spids vinkel, og han lader lige bolden ramme jorden et par gange før han fra en vinkel på ca. 5-10 grader sender bolden ind i mellem keeperen og stolpen til 2-1. Et fremragende mål efter en fremragende assist. Med 4 minutter igen, kroner John Graversen sin fine indskiftning, da han er først over en returbold i feltet.

Næste kamp var endnu en ”topkamp” mod sc Heerenveen. Vi lå nummer 1 og de lå nummer 4. Der var 7 point i mellem os inden kampen, så en sejr her ville distancere Heerenveen endeligt. Vi havde et godt tag på dem inden dagens opgør, med 3 sejre i streg, og efter dagens opgør blev den statistik udbygget til 4. Vi spillede en solid kamp, og skabte fint med chancer offensivt, og i den anden ende gav vi ikke en eneste stor chance væk. Thorvald Bendtsen blev kampens enlige målscorer i første halvlegs overtid efter en masse klumpspil i feltet. Først havde Thorkild Mogensen et par skud, der blev blokeret, og der skulle også 2 skud til fra Thorvald Bendtsen før kunne kalde sig målscorer.

Nu til den omtalte pokalkamp mod AZ. Det var en ret lige kamp og vi har egentlig styr på den det meste af vejen, men vi er lidt for uskarpe og lidt uheldige. Vi starter med at give et straffepark væk ved Thorkild Mogensen efter en halv time som de omsætter. I anden halvleg kommer vi på 1-1 da John Graversen flot header et Malik Jakobsen indlæg i mål. Længe lignede det, at kampen skulle i forlænget spilletid, men i kampens 4. tillægsminut scorer AZ på et direkte frispark, hvilket vidst nok er første gang jeg har oplevet det i det her save, så det er jo en fremragende timing. Det var et super bittert nederlag og utrolig irriterende at AZ scorer på 2 dødbolde.

AZ endte med at vinde finalen 3-0 mod FC Twente og John Graversen endte i øvrigt med at blive topscorer i turneringen med 5 mål.

Svipseren mod AZ til trods, var vi som i ved tilbage på sejrssporet i næste kamp, der var ude mod PSV. Vi tager en fin 1-0 sejr og kommer foran allerede efter 8 minutter ved Aputsiaq Jakobsen, der fik et fint oplæg fra Paulo Reba Montavo. Der var ikke mange chancer i kampen, og da PSV fik rødt i anden halvleg, efter 2 gule kort til samme mand, kontrollerede vi kampen hjem. For 3 år siden i første sæson, tabte vi 6-0 til PSV netop på udebane, og man må sige holdet har forbedret sig massivt i løbet af de 3 år. 

Hjemme mod FC Groningen var ikke vores bedste kamp, men vi har topholdets dygtighed og skarphed, og vi er gode til at straffe FC Groningen på det chancer vi fik. Vi kom foran efter lidt over en halv times spil ved Frederik Gade, der bringer os foran på et fint hovedstød efter et indlæg fra John Graversen. 20 minutter senere, var rollerne byttet om, og det var John Graversen som målscorer med en fornem førstegangsafslutni ng helt oppe i det fjerne hjørne. Sidste søm i kisten, stod Thorvald Bendtsen for, og han flugtede flot et Malik Jakobsen indlæg i kassen tæt under mål. Frederik Gade fik en småskade undervejs i kampen og den skulle vise sig at holde ham ude de næste 3-4 uger, hvilket reelt betyder han missede resten af sæsonen.

Vi skulle bare bruge 1 point hjemme mod FC Dordrecht for at sikre os mesterskabet, og man kunne godt se at spillerne var nervøse. Det var ikke den kønneste kamp, men vi fik hivet en 1-0 sejr hjem, og dermed fik vi klubbens første mesterskab Opstemt

I de 2 sidste kampe mod SC Cambuur og AZ var vi oppe i lidt højere gear igen, og særligt vores ”ydmygelse” af AZ foran deres eget publikum på 4-1 var tilfredsstillende, efter de jo kort forinden havde slået os ud af pokalen, noget heldigt efter min vurdering. Mickey Van Meer Madsen, Mads Dehli og Roald Edmundsson var alle i hopla og spillede til 9,0 eller derover.

LANDSHOLD
Vi slutter af med lidt kort landsholdsnyt.

Nuka Jakobsen fik debut for det danske landshold, så nu er han låst til det danske landshold fremover. Nuka Jakobsen spillede sammen med Mikkel Dehli i EM kvalifikationskampe n mod Israel som Danmark tabte 2-0. Begge fik fuld spilletid.

I den anden gruppekamp mod Rusland fik Danmark en smal 1-0 sejr, hvor kun Nuka Jakobsen og han fik fuld spilletid. Han fik tilmed også titlen som kampens spiller.



LIGASTILLING EFTER 34 KAMPE

KAMPPROGRAM


TOP 3 MÅL
1. Roald Edmundsson 21 mål
2. John Graversen 11 mål
3. Frederik Gade 10 mål

TOP 3 ASSIST
1. Aputsiaq Jakobsen 15 assist
2. Mads Dehli 9 assist
3. Roald Edmundsson / Paulo Reba Montavo / Kasper Van Meer Madsen 6 assist

TOP 3 MOM
1. Kasper Van Meer Madsen 5 MOM
2. Aputsiaq Jakobsen / Mickey Van Meer Madsen 4 MOM
3. Mads Dehli / Paulo Reba Montavo / Frederik Gade 3 MOM

TOP 3 GENNEMSNIT
1. Kasper Van Meer Madsen 7,62
2. Malik Jakobsen 7,54
3. Mickey Van Meer Madsen 7,44

TOP 3 DISCIPLIN
1. Duncan Edwards 8 gule kort
2. Mount Everest 6 gule kort
3. Thorkild Mogensen 5 gule kort, 1 rødt

TOP 3 FLEST KAMPE
1. Roald Edmundsson 30(6) kampe
2. Mikkel Dehli 28(1) kampe
3. Frederik Gade 26(8) kampe

SKADER
1. Aputsiaq Jakobsen 5 dage – 2 uger
2. Mads Dehli 3 uger





Pointene i denne update fordelte sig således:
1. John Graversen (John Graversen 750 + Mr. Møller 150 = 900)
2. Dehli (Mads Dehli 625 + Mikkel Dehli 250 = 875)
3. whapz (Mickey Van Meer Madsen 750 + Kasper Van Meer Madsen 100 = 850)
4. Peroni21 (Aputsiaq Jakobsen 250 + Nuka Jakobsen 525 = 775)
5. ladelj (Roald Edmundsson 600 + Ólavur Edmundsson 150 = 750)
6. szukizek (Paulo Reba Montavo 625)
7. Wester (Malik Jakobsen 500)
8. Arsrea (Frederik Gade 375)
9. Dennislauridsen (Thorvald Bendtsen 200 + Thorkild Mogensen 100 = 300)
10. Nodiem (Don Vjiir Klaas = 225)
11. Sarl (Mont Blanc 150)

SAMLET POINT: 6325 POINT

Med sæsonens sidste update, skal vi naturligvis have kåret en vinder af sæson 4, og det blev som ventet ladelj, der ender med 5650 point hvoraf hele 4800 af de point kom fra klubbens topscorer Roald Edmundsson, der for anden sæson i streg har været vores farligste mand. På 2. pladsen har vi whapz, der med de 2 Van Meer Madsen spillere også har haft en ganske fin sæson. Bedste mand for whapz, var Kasper, der har været solid på højre backen med 1 mål, 6 assist og 5 x kampens spiller. Sidste mand i top 3, var Dehli, og bedste mand for Dehli var Mads Dehli, der tjente 3400 point. Mads endte med 8 mål, 9 assist og 3 x kampens spiller.

Der skete et par rokeringer i stillingen selvom det jo ikke betyder det helt store. Peroni21 bytter plads med Dennislauridsen og ender på 5. pladsen. John Graversen går en plads forbi Wester og ender som nummer 7, og til sidst har vi Arsrea, der går forbi Sarl og ender på en 9. plads.

I den samlede stilling fører Dehli fortsat an, foran ladelj og Dennislauridsen. Dehli har 1605 point ned til ladelj, og han ligner stadig et godt bud på en vinder af hele projektet. I selve stillingen, er whapz og Peroni21 begge gået en plads frem og er nu henholdsvis nummer 7 og 8, hvilket henviser Arsrea til 9. pladsen.




Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #293: 25 Jul 2016, 21:19 »

Nice  Opstemt

Bliver spændene hvordan de klarer sig i næste sæson plus ChL og Europa. Det er mange kampe til de unge drenge :-)
Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #294: 27 Jul 2016, 19:39 »

Nice  Opstemt

Bliver spændene hvordan de klarer sig i næste sæson plus ChL og Europa. Det er mange kampe til de unge drenge :-)

Ja det gør det, men desværre blev det her den sidste "almindelige" update, i hvert fald ikke foreløbig.

Det er næsten præcis et halvt år siden jeg startede det her projekt, og motivationen og lysten til projektet er ikke den samme som da jeg startede, og med det mesterskab vi netop fik i den overståede sæson, virker det her som en fint punktum.

Jeg har det dog stadig sjovt med at spille med holdet, men jeg orker ikke alt det udenom. Jeg overvejer at holde jer opdateret på hvordan det går med en sæsonupdate, men det bliver uden gennemgang af point til spillerne osv.

Tråden er i skrivende oppe på 22594 visninger og 293 svar, hvilket jeg syntes er en rigtig fin bedrift, og det har i naturligvis en stor del af. Jeg vil gerne sige tak til alle jer der har deltaget i projektet og læst og kommenteret undervejs. Da jeg startede projektet, havde jeg slet ikke regnet med det skulle køre i et halvt år, og jeres interesse har helt sikkert været medvirkende til dette Smiley

Vinderen af projektet blev Dehli, der sluttede på 16055 point foran ladelj (14450 point) og Dennislauridsen (13495 point). Tillykke til Dehli der blev den største legende, og igen tak til alle der har fulgt med i projektet Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #295: 27 Jul 2016, 20:19 »

Jeg kan sagtens leve uden alt det udenom, en status 1-2 gange per sæson ville være fint Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #296: 27 Jul 2016, 20:32 »

Tak for et super projekt!

Det var en sand fornøjelse Smiley
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #297: 27 Jul 2016, 21:02 »

Jeg kan sagtens leve uden alt det udenom, en status 1-2 gange per sæson ville være fint Opstemt

Samme her :-) selvfølgelig har det været dejligt med point systemet, men kan godt se at det tager tid at regne sammen for hver måned.
Håber da at du vil give 1-2 updates pr sæson, så vi kan følge de spillere som vi har fulgt det sidste halve år og holdet da de nu skal ud og forsvare mesterskabet og er startet på en rejse i Europa.

Super tak for det store arbejde :-)
Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #298: 02 Aug 2016, 18:37 »



SÆSONEN 2019/2020

Sæsonen 2019/2020 er et overstået kapitel, og i det store hele gik det ret fint, selvom man altid kan ønske sig mere.

LIGAEN
Placering: 1, Sejre 22, Uafgjort 8, Nederlag 4, Målscorer 67-30, Point 74

Vi sluttede med 1 point mere end sidste år, og igen var nok til at gøre os til mestrer. Vi endte med 74 point, 5 point foran Ajax, der var vores største konkurrent i løbet af sæsonen. Vi tabte til dem i begge opgør, men udover det havde vi ikke de store problemer i ligaen, hvor vi lå nummer 1 næsten hele sæsonen.

Vi startede sæsonen fremragende ud med 7 sejre i de første 8 kampe og i den sidste kamp som vi tabte 2-1 til Feyenoord, var vi klart det bedste hold med de største chancer, men man kan jo ikke vinde hver gang. Herefter fulgte en periode på 4 kampe, hvor vi slet ikke kunne få vores spil til at fungere. Vi undgik dog at tabe, men vi spillede 4 uafgjorte i streg, så vi satte lidt af vores forspring over styr.

Vores ustabile periode varede heldigvis ikke længere end det, og inden vinterpausen hentede vi 4 sejre i streg inden vi spillede 0-0 med FC Groningen og fik smæk af Ajax med hele 4-1.

Da vi startede op efter vinter var jeg lidt nervøs for om vi kunne finde tilbage til det gode spil igen efter vores seneste par dårlige kampe, men viste stor styrke med 7 sejre i streg og en målscorer på 18-2. Vi havde bl.a. en super 3-0 sejr ude mod PSV, hvor Mickey Van Meer Madsen og Aputsiaq Jakobsen var i hopla med henholdsvis 2 mål, og 1 mål og 1 assist.

Resten af sæsonen var lidt mere svingende, men det samme kan man også sig om Ajax og PSV som var vores nærmeste konkurrenter i ligaen. De var gode til at smide point, og det meste af tiden, førte vi med 5-10 point, og det var måske med til at vi ikke helt holdt fokus i alle kampene. Vi havde f.eks. kampen mod FC Twente på hjemmebane, hvor vi førte 2-0 indtil det 70. minut på 2 mål af Thorvald Bendtsen, men den holdt altså ikke hjem efter 2 sene mål af FC Twente, det sidste i overtiden. Kampen efter var det samme historie, denne gang spillede vi 3-3 med Willem II. Vi er foran 2-0 og 3-1 og er en mand i overtal i en time, men igen fik vi dummet os til sidst. En foræring i forsvaret og et straffespark kort før tid, sikrede altså for anden kamp i streg et uafgjort resultat.

Vi sluttede sæsonen fint nok af, bortset fra Ajax kampen, hvor vi tabte 3-1. Vi kom ellers foran i kampen, men igen indkasserede vi 2 sene mål. Alt i alt en rigtig fin præstation i ligaen, hvor jeg ikke har meget at klage over.

POKALTURNERING
Pokalturneringen endte i semifinalen, hvor PSV blev endestationen. Vi havde lige slået dem på udebane 3-0 og med udsigt til en finale, stillede jeg i stærkeste startopstilling. Vi spillede en halv skidt kamp, hvor PSV dog heller ikke skabte meget, men i det 89. minut slog PSV til og slog os ud af pokalturneringen.

PEC Zwolle slog PSV efter straffespark i finalen, og det er altså dem vi skal møde i Super Cuppen i den kommende sæson.

CHAMPIONS LEAGUE
Med vores første mesterskab året før, trådte vi direkte ind i gruppespillet i Champions League, og det var en noget hårdt gruppe syntes jeg. Tottenham, Real Sociedad og PSG var vores 3 modstandere og jeg syntes egentlig vi gjorde det hæderligt selvom vi desværre endte uden en eneste sejr i de 6 kampe. Vi lagde ud med en hjemmekamp mod Tottenham, der hurtigt viste den niveauforskel man godt kunne have frygtet på forhånd. 2-0 stod den efter 25 minutter. En offensiv satsning i anden halvleg, giver pote og vi ender med at spille helt lige op med dem. John Graversen får scoret 2 fine mål og kampen endte 2-2.

Næste kamp var ude mod Real Sociedad som var det hold jeg på forhånd havde regnet med vi skulle slå i kampen om 3. pladsen, de 2 andre hold helt sikkert var for stærke for os. Vi spiller en rigtig en fin kamp, hvor vi stort set holder dem væk fra skud, og selv får skabt et par okay muligheder den anden vej, men vi får ikke puttet en af dem ind og kampen ender 0-0.

Vi gjorde det også okay i hjemmekampen mod PSG, hvor vi ”kun” tabte 1-0 og med lidt held kunne vi sagtens have scoret. Omvendt havde PSG også en del chancer den anden vej, så nederlaget kunne sagtens være blevet større. Returen i Paris var dog en anden historie, og her blev det til en rimelig klart 3-0 nederlag.

Udekampen mod Tottenham bød på et 2-0 nederlag og igen spillede en ret fin kamp, hvor vi på en god dag godt kunne have fået point.

Som resultaterne havde formet sig inden sidste runde, var vi sikret en 4. plads inden vores sidste kamp mod Real Sociedad. Vi fik 2-2 i en helt åben kamp, hvor begge hold sagtens kunne have vundet. Roald Edmundsson stod for begge vores mål.

Status efter vores første gruppespil er altså 3 point, 0 sejre og en sidsteplads. Jeg syntes dog ikke det er så slemt som det lyder. Vi var vi rigtig godt med i langt størstedelen af kampene også når man tager i betragtning vi stadig har en relativt ungt hold + vi ikke har den store europæiske erfaring, er der håb for fremtiden på den europæiske scene.

SUPER CUP
Vi slutter af med Super Cuppen mod AZ som igen fik sat en kæp i hjulet for os. De slog os ud af pokalen sidste år, og i denne sæson slog de os i Super Cuppen efter en straffesparkskonkur rece som vi tabte 3-1. Vi var langt det bedste hold i kampen og vi vandt skudstatistikken med 23-3. Desværre var vi ikke dygtige nok foran mål og således kostede AZ os endnu en titel.

SPILLERPRÆSTATIONER
I denne sæson har jeg forsøgt mig med komplette wingbacks med angreb som mentalitet og det har givet pote i mange af vores kampe. De har stået for masser af assist og også et par mål.

Kasper Van Meer Madsen har haft størst succes med 1 mål, 9 assist og 4 kampens spiller titler i 25(2) kampe. Hans kollega og rival på højre backen Malik Jakobsen har også gjort det rigtig fint og for ham, blev det til 1 mål, 6 assist og 3 kampens spiller titler.

Ivan Vladikov gjorde det også rigtig fornuftigt på venstre backen, og hans sæsonstatistik lyder på 3 mål, 6 oplæg og 3 kampens spiller titler.

Udover vores backs har vi haft mange, der har haft gode sæsoner, men jeg kan ikke komme uden om Roald Edmundsson, der for 3. sæson i streg bliver klubbens topscorer og hans sæsontotal lyder på 23 mål, hvilket er hans bedste sæson. En sidste spiller jeg vil nævne er Mickey Van Meer Madsen, der gjorde det rigtig godt på den centrale midt. 3 mål, 5 assist, 6 kampens spiller titler og et snit på 7,53 var hvad det blev til for ham. Hans klart bedste sæson i klubben.

Vi slutter af med lidt SS fra sæsonen.



Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #299: 04 Aug 2016, 20:37 »

Meget stærk gruppe i Chl de unge gutter kom i, vi må håbe det bliver bedre i næste sæson :-)
hvordan ser det ud med spillerene og salg vil de ikke til en større klub eller ??
Logged


Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010