home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 251 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | |-+  FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 21 Udprint
Forfatter Emne: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?  (Læst 112867 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #105: 06 Feb 2016, 19:39 »

Det er bare i orden Poul ! (:
Så må jeg bare træne der hårdere ! (:
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

ladelj
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #106: 06 Feb 2016, 20:32 »

Hvor er det bare stærkt det her! glæder mig til at få første update, er f.eks. meget tilfreds med min målmand :O

-Kæmpe ros til dig Poul!
Logged

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #107: 07 Feb 2016, 10:27 »

Stærkt Poul!

Jeg glæder mig til at høre mere! Og jeg er yderst tilfreds med mine 2 supertalenter!
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #108: 07 Feb 2016, 19:17 »

Hvor er det bare stærkt det her! glæder mig til at få første update, er f.eks. meget tilfreds med min målmand :O

-Kæmpe ros til dig Poul!

Stærkt Poul!

Jeg glæder mig til at høre mere! Og jeg er yderst tilfreds med mine 2 supertalenter!

Tak for kommentarene gutter Smiley

Jeg satser på næste update kommer i løbet af i morgen aften og den vil handle om taktikken, personaletilgange og venskabskampene Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #109: 07 Feb 2016, 19:32 »

Glæder mig!
Logged


Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #110: 08 Feb 2016, 20:32 »

Mangler der ikke en "Selvmål" straf ? Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #111: 08 Feb 2016, 20:45 »

Mangler der ikke en "Selvmål" straf ? Smiley

Jo god idé Smiley Jeg tilføjer den til næste update (efter den der kommer i aften)
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #112: 08 Feb 2016, 21:31 »



TAKTIKKEN
Som lovet, starter denne update, med en gennemgang af taktikken. Jeg har prøvet at holde det rimelig simpelt med kun få holdinstruktioner. Vi spiller som i ved en 4-2-3-1 og holdinstruktionerne er kortere afleveringer, spil op fra forsvar og meget højere tempo. Mentaliteten er standard og holdstrukturen er fleksibel. Lad os kigge på spillerrollerne.

Målmanden er en standard ”målmand – forsvar” og hans spillerinstruktione r hedder kortere afleveringer, færre risikable afleveringer, tril den ud og spil til backerne.

De 2 backs står som ”back – support” og deres instruktioner lyder på kortere afleveringer og skyd mindre.

De 2 centrale forsvarsspillere er begge ”central forsvar – forsvar” og deres eneste instruktion er kortere afleveringer.

På den centrale del af midtbanen, har vi 2 mand. Den ene er en ”central midtbanespiller – forvar” med disse instruktioner: skyd mindre, færre driblinger, kortere afleveringer og færre risikable afleveringer. Hans midtbanemakker er den dybdeliggende playmaker og han har ikke nogen yderligere instruktioner, end dem, der hører til hans rolle.

I næste kæde har vi 2 fløje og en offensiv midtbanespiller. På fløjene, afhænger spillerrollen af hvem der lige spiller. Hvis vi starter med højrefløjen, så er den en ”fløjspiller – angreb” hvis Paulo Reba Montavo spiller, og hans ene instruktion er skyd mindre. Hvis det er Nanoq Jakobsen, der spiller bliver hans rolle en ”indvendig angriber – support”, da han med hans venstre ben så kan trække ind i banen. Nanoq har også skyd mindre som instruktion.

På venstre fløj har vi næsten samme konstellation. Når Mads Dehli spiller, bliver det en ”fløjspiller – support” med skyd mindre og indlæg fra baglinjen som instruktioner og når John Graversen spiller, bliver det som en ”indvendig angriber – support” som har skyd mindre som instruktion. John har stærkt højre ben, så ligesom Nanoq Jakobsen, kan han trække ind i banen og afslutte.

Til sidst har vi en enkelt angriber i front og hans rolle er en ”dybdeliggende angriber – angreb” da jeg syntes vores 2 angribere passer godt til den rolle i forhold til deres egenskaber.

For at gøre det lige for alle, har jeg delt truppen op i 2 hold. På hver hold har hver bruger én af sine spillere, og planen er så at rotere mellem disse 2 hold. Om det bliver sådan permanent ved jeg endnu ikke, men det kommer til at køre sådan i starten. Hvis i har et forslag til hvordan man ellers kunne gøre må i gerne sige til, men jeg føler at det på denne her måde er retfærdigt for alle.

I kan se de 2 hold nedenfor:



og



KLUBBEN
Som jeg nævnte i sidste update, har vi ikke nogen stab i klubben, så det har jeg også brugt en del tid på at få hentet ind. Først og fremmest nogle gode trænere, så vi kan få det optimale ud af jeres potentiale, men vi også hentet nogle fysioterapeuter ind samt en talentspejder.
Vi starter med et overblik over niveauet af de forskellige træningskategorier. Som i kan se, har vi kun 2½ stjerner i offensiv, da vores ene træner, træner 2 kategorier, men jeg har simpelthen ikke kunne finde en tilstrækkelig god træner til den kategori, så indtil videre må vi nøjes med 2½ stjerne. Ellers er jeg rimelig tilfreds med de forskellige trænere jeg har hivet ind, selvom der selvfølgelig stadig er plads til forbedringer i fremtiden. Udover det, skal det lige siges, at klubben kun tillader 5 trænere, så jeg må maks. hente én mere.
Hvis i har lyst til at se statsne på de enkelte trænere kan i se dem nedenfor:

Torben Storm
John Versleeuwen
Rene van Delft
John Roox
Ben van Dael

VENSKABSKAMPENE
For at blive klar til den kommende sæson, har vi spillet 9 venskabskampe som først og fremmest har handlet om at få hele truppe i form, og selvfølgelig også for at lære taktikken bedre at kende. Lige pt. er den lidt under halvvejs, hvilket ikke er ideelt når vi skal til, at spille ligakampe, men sådan er det jo. I de 9 kampe, har vundet de 7 og tabt 2 med en målscorer på 24-8, hvilket jo lyder meget fint, men modstanden har heller ikke været prangende. Jeg syntes vores offensiv ser lovende ud, og selvom vi har indkasseret næsten et mål pr. kamp, mod mindre gode hold, syntes jeg også vores defensiv i store dele af kampene har gjort det rigtig fint og det samme gør sig gældende for vores 2 målmænd.

Hvis jeg skulle kårer den bedste spiller i pre-season, må det blive Roald Edmundsson, der har scoret 7 mål, lavet 2 assist og blevet kampens spiller 1 gang i de 9 kampe han har spillet. Og det skal lige siges jeg har skiftet hold ved halvlej i alle kampe, så Roald har altså kun spillet 9*45 min. (ligesom alle de andre). En udmærket statistik syntes jeg da. Paulo Reba Montavo med 5 mål i 9 kampe kan også nævnes, ligesom Mads Dehli (3M, 4A, 1MOM) og Nanoq Jakobsen (1M, 5A, 1MOM) også har gjort det godt. Nanoq Jakobsen blev endda skadet i optakten, og missede 2 kampe i pre-season, så han også gjort det rigtig fint.

Det skal også lige nævnes at Mickey Van Meer Madsen er udnævnt til anfører og Diego Montavo er viceanfører. Over godt halvdelen af truppen var begejstret over Mickey blev den nye anfører, så en god start for ham må man sige.

Til at slutte af med, får i lige lov at se et fornemt mål af Roald Edmundsson i 3-1 sejren over Sparta.

<a href="https://www.youtube.com/v/G-WIuDOAGO4" target="_blank">https://www.youtube.com/v/G-WIuDOAGO4</a>

Næste update kommer til at handle om august måned, hvor vi skal møde FC Utrecht, Feyenoord, De Graafschap, FC Groningen og Heracles Almelo, hvor vi forhåbentlig kan få nogle point på tavlen.

Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #113: 08 Feb 2016, 21:41 »

Nu siger jeg det bare lige, Hvis Mads havde sin bror Mikkel med sig, så ville offensiven blive endnu mere prangende Wink
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #114: 08 Feb 2016, 21:49 »

What?? Nuka ikke engang anfører? Det må være en fejl!

Ej spøg til side. God update
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

ladelj
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #115: 08 Feb 2016, 22:01 »

Dejligt at se Roald er kommet så godt igang!  Opstemt

Bliver spændende at komme igang med ligaen, KOM SÅ DRENGE!
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #116: 08 Feb 2016, 22:09 »

Fed update Poul Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #117: 11 Feb 2016, 23:50 »

Nu siger jeg det bare lige, Hvis Mads havde sin bror Mikkel med sig, så ville offensiven blive endnu mere prangende Wink

What?? Nuka ikke engang anfører? Det må være en fejl!

Ej spøg til side. God update

Dejligt at se Roald er kommet så godt igang!  Opstemt

Bliver spændende at komme igang med ligaen, KOM SÅ DRENGE!

Fed update Poul Smiley


Takker for kommentarene, drenge. Glad for i kunne lide det Smiley

Jeg beklager der har været lidt stille de sidste par dage, men har haft lidt travlt. Jeg har spillet alle kampene i august måned, så jeg mangler bare at få det lavet om til en update, som jeg godt tør love kommer i løbet af fredag aften Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #118: 12 Feb 2016, 22:01 »



AUGUST 2015

August måned 2015 er overstået og vi har spillet de 5 første kampe i klubbens historie. Alt i alt syntes jeg vi er kommet rigtig fint i gang i ligaen, og vi har haft en fornuftig pointhøst i de første kampe. Vi lagde ud med en tur til FC Utrecht som jeg på forhånd så som en relativ svær første kamp, og den skulle da også gå hen og blive tæt. Det bliver dog os, der spillede bedst langt det meste af kampen og vi får fortjent en 1-2 sejr med hjem. Det kan vi bl.a. takke vores 2 angribere for, som begge scorede. Roald Edmundsson bragte os i front efter bare 43 sekunders spil, da han flot bliver sat op af John Graversen, og i anden halvleg giver Thorvald Bendtsen os igen føringen i det 82. minut, og vi kunne dermed ikke have fået en bedre start på livet i Eredivisie.


FC Utrecht 1-2 FMF Legenderne
Mål: Nacer Barazite (77) – Roald Edmundsson (1), Thorvald Bendtsen (82)
Assist: Mads Dehli, John Graversen
MoM: -

Indskiftninger/udskiftninger: Mont Blanc (60), John Graversen (60), Thorvald Bendtsen (75) – Mads Dehli (60), Nuka Jakobsen (60), Roald Edmundsson (75)

Point: Scoring angriber Roald Edmundsson 100 point, scoring af angriber Thorvald Bendtsen 100 point, assist af offensiv midtbanespiller John Graversen 125 point, assist af offensiv midtbanespiller Mads Dehli 125 point

Efter den fine start mod Utrecht, skulle det ”andet” hold forsøge at følge op på dette i en ligeledes svær kamp hjemme mod Feyenoord som bl.a. havde Eljero Elia (tidligere Hamburg, Bremen, Southampton og Juventus) og så selvfølgelig Dirk Kuyt som de fleste nok kender fra sin tid i Liverpool. Kampen skulle vise sig at være noget af et skydetelt fra Feyenoords side af. Hele 22 skud blev sendt af sted mod Ólavur Edmundsson i målet, men kun 5 ramte indenfor rammen og da ingen af dem gik i mål, kunne Òlavur og det øvrige forsvar notere sig for det første clean sheet. I den anden ende producerede vi selv kun 7 skud, hvor 3 ramte indenfor rammen. Med den statistik og bare Feyenoords niveau generelt, syntes jeg et 0-0 resultat er rigtig fint for os.


FMF Legenderne 0-0 Feyenoord
Mål:
Assist:
MoM: -

Indskiftninger/udskiftninger: Duncan Edwards (61), John Graversen (61), Aputsiaq Jakobsen (69) – Frederik Gade (61), Mads Dehli (61), Mount Everest (69)

Point: Rent bur bonus (målmand) Ólavur Edmundsson 75 point, rent bur bonus (forsvar) Malik Jakobsen 50 point, rent bur bonus (forsvar) Mr. Møller 50 point, rent bur bonus (forsvar) Nuka Jakobsen 50 point, rent bur bonus (forsvar) Ivan Vladikov 50 point

Med 4 point i 2 kampe havde vi fået en rigtig god start. Det skulle vi igen forsøge at følge op på med en udekamp mod De Graafschap som jeg i hvert fald vurderede til at være dårligere end de 2 hold vi tidligere havde mødt, så jeg havde da forhåbninger om point, og gerne 3 af slagsen. Vi stillede med samme hold, som var i aktion i kamp 1 og det skulle vise sig at være en god løsning. Det blev en kamp med masser af mål, men til sidst var det os, der trak sig sejrrigt ud af opgøret. Vi kom bagud efter 12 minutter, men den føring holdt kun 2 minutter, inden Roald Edmundsson havde udlignet. I anden halvlegs sidste halvdel tog det fart. Først bragte Nanoq Jakobsen os foran igen med et fint hovedstød. Men bare 1 minut senere havde De Graafschap udlignet. Det ville Nanoq Jakobsen og resten af holdet ikke finde sig i, og bare 3 minutter efter deres udligning, sendte Nanoq Jakobsen denne kanonkugle i nettet til slutresultat 2-3. Det var en tættere kamp end jeg havde regnet med, men vi viste god moral ved at komme tilbage 2 gange og få de 3 point. Dermed havde holdet i denne kamp vundet 2/2 mens det andet hold stadig havde deres første sejr til gode.


De Graafschap 2-3 FMF Legenderne
Mål: Erik Quekel (12), Karim Tarfi (77) – Roald Edmundsson (14), Nanoq Jakobsen (76, 80)
Assist: Kasper Van Meer Madsen, Mikkel Dehli, Duncan Edwards
MoM: Nanoq Jakobsen

Indskiftninger/udskiftninger: Paulo Reba Montavo (45), Mickey Van Meer Madsen (67), Frederik Gade (67) – John Graversen (45), Aputsiaq Jakobsen (67), Diego Montavo (67)

Point: Scoring af angriber Roald Edmundsson 100 point, 2*scoring af offensiv midtbanespiller Nanaq Jakobsen 250 point, assist af midtbanespiller Duncan Edwards 150 point, assist af forsvarsspiller Mikkel Dehli 175 point, assist af forsvarsspiller Kasper Van Meer Madsen 175 point, kampens spiller kåring af offensiv midtbanespiller Nanoq Jakobsen 125 point
 
Det blev desværre ikke til flere point for nogle af vores 2 hold, i de 2 sidste kampe. Først kom FC Groningen på besøg, og de tog en 1-0 sejr med hjem. Det var en rimelig lige kamp, som vi dog dominerede på skud statistikken med 14-7. Vi havde dog kun 3 skud indenfor rammen, ligesom Groningen i øvrigt havde. Det eneste vi skabte, var én sølle halv chance, og det er altså ikke nok til at få point i Eredivisie.


FMF Legenderne 0-1 FC Groningen
Mål: Albert Rusnák (68)
Assist:
MoM: -

Indskiftninger/udskiftninger: Kasper Van Meer Madsen (45), John Graversen (61), Aputsiaq Jakobsen (64) – Malik Jakobsen (45), Frederik Gade (61), Mads Dehli (64)

Point: -

I den sidste kamp i August måned, tog vi hjemme imod det overaskende førerhold Heracles. Vi spillede os lidt op i forhold til den sidste kamp, men det var desværre ikke nok. Allerede efter 7 minutter kom vi bagud, og så var det op af bakke. Vi havde ellers et par gode tilbud, bl.a. en chance til Aputsiaq, der blev spillet fri midt for mål efter en John Graversen indlæg. Aputsiaqs afslutning, endte desværre lige på keeperen. I anden halvleg kom vi yderligere bagud, efter 65 minutters spil. I det 78. minut, fik vi tildelt et straffespark, og hvis vi skulle have nogen chance for et comeback, skulle vi naturligvis scorer her. Kasper Van Meer Madsen tog presset på sig, og gik op til bolden, men han kunne desværre ikke stå for presset og hans afslutning sad lige i ”målmandshøjde”. Mere blev det ikke til, og således sluttede vi August af med 2 nederlag i streg.


FMF Legenderne 0-2 Heracles
Mål: Gonzalo García (7, 65)
Assist:
MoM: -

Indskiftninger/udskiftninger: Frederik Gade (45), Mads Dehli (61), Mickey Van Meer Madsen (61) – Aputsiaq Jakobsen (45), John Graversen (61), Diego Montavo (61)

Point: Brændt straffespark Kasper Van Meer Madsen -30 point

AFRUNDING
Vores første 5 kampe er altså overstået, og nu er vi endelig rigtig i gang med den del af projektet, der for alvor er spændende. Jeg syntes vi kan være ok tilfredse, selvom de 2 sidste kampe også godt kunne have givet point. Vi var i hvert fald ok med i dem begge, og på anden dag, kunne vi sagtens have fået noget med hjem. 7 point i 5 kampe placerer os i den nederste halvdel i Eredivisie, men stillingen er selvfølgelig meget tæt her i starten, og vi har kun 4 point op til PSV på andenpladsen f.eks. Bestyrelsen forventninger at vi undgår nedrykning, så det er først og fremmest det der er målet, men det kunne da helt sikkert være sjovere, hvis vi kunne blande os i den øverste halvdel og/eller måske komme langt i pokalturneringen.



Næste måned starter yderst svært ud. Først møder vi Ajax på udebane og efter vi har slået dem (man har vel lov at håbe?) tager vi imod PSV på hjemmebane. De 2 sidste kampe i september, byder på en cupkamp mod amatørerne AFC og så runder vi af mod Willem II som gerne skulle give minimum 1 point.

Hvis i har noget ris/ros til update eller ting i gerne vil have med fremover, skal i endelig bare sige til Smiley

Vi slutter updaten af med en stilling over de point jeres spillere har tjent til jer, og det er de point i kan bruge frem mod næste update. For at jeg også selv kan komme videre og der ikke går for længe inden jeg får spillet kampene, får i 24 timer fra updaten kommer op, til at bruge eventuelle point, der måske eller måske ikke gavner jeres pro. I kan enten sende en pb til mig, eller skrive i tråden, hvis i vælger at bruge point.

Den nuværende stilling kan i se på billedet nedenfor.




« Seneste Redigering: 12 Feb 2016, 22:16 af Crazy-Poul » Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FMF Legenderne - Hvem bliver den største legende?
« Svar #119: 12 Feb 2016, 22:09 »

Mega lækkert Poul !

Det eneste jeg mangler er at få en overblik over ligaen Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 21 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010