home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 495 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik-råd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-råd  (Læst 66034 gange)
bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #90: 04 Feb 2016, 13:58 »

HJÆLP HJÆLP HJÆLP !!!!

Jeg er ved at gå ud af mit gode skin (og rasere hele lejligheden) grundet noget jeg nærmest vil tendere at kalde en bug i spillet.
Jeg er West Ham og er ved at nærme mig slutningen af anden sæson. Selv synes jeg ar gøre rigtig mange ting rigtige, men i denne sæson har jeg tabt til stort set alle hold. Fulham (under nedrykningsstregen), Leicester (under nedrykningsstregen), Chesterfield (FA Cup første kamp) Shrewsbury (Capital One cup) osv osv. Derudover har jeg mod Bournemouth smidt en 2 målsføring de sidste tyve minutter selvom jeg var en mand i overtal osv osv.

Gennemgående for alle disse resultater er det, at stort set ALLE målene bliver scoret efter indlæg fra min modstanders fløje. Primært tidlige indlæg, men generelt bare indlæg. Jeg synes efterhånden jeg har prøvet stort set alt, men aner ikke hvordan jeg skal sætte en stopper for problemet. Det er ikke noget jeg i denne udstrækning har døjet med nogensinde før, og til trods for alle de vanvittige nederlag ligger jeg pt på en 10plads i ligaen (lige været oppe som nummer seks, men 5 nederlag i sidste 6 kampe har sat en stopper for det).

Er der nogen, der har nogle bud på hvad jeg kan gøre for at lukke ned for modstanderens indlæg. Jeg vil påstå jeg ikke er dum og plejer at være ret skarp til det taktske aspekt af spillet, men kan simpelthen ikke gøre noget mod det her. Håber på nogle gode råd  Græder Peace

Jeg har ligeledes brugt en række forskellige formationer og taktiske indstillinger, hvorfor det ikke er super nemt bare lige at smide et ss Smiley
« Seneste Redigering: 04 Feb 2016, 14:00 af bøvle » Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #91: 04 Feb 2016, 16:28 »

Jeg har stoppet det problem en smule ved at lade mine midterforsvarer presse mindre. Så de holder deres position og klar til at clearer de indlæg.. Det har hjulpet.. Så kunne du skærme modstanderens fortrukne ben af hos backs og wings, så de får svært ved at slå et præcis indlæg.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #92: 05 Feb 2016, 08:22 »

Meget enig Smiley

Mine backs skærmer altid meget lidt af, netop for at holde positionen, og har altid bedt modstanderens backs om at blive presset til at bruge deres dårlige ben, men der er ikke andet for end at blive ved med at prøve jo.

Nu har jeg købt ind til jeg kan spille med en meget høj forsvarslinje, og så tror jeg måske jeg vil prøve med lidt mere pres på boldholderen, så kan det være det vil hjælpe Smiley

Ellers må jeg jo bare gå efter at score flere mål end modstanderen Thumbs Up (Så det bare træls Sturridge-skifte til 100 mio gik i vasken....) Smiley
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #93: 05 Feb 2016, 10:42 »

Jeg er simpelthen ved at nå til det punkt, hvor jeg bliver nødt til at spørge om hjælp. Jeg er i gang med den 5. sæson i Leeds. De to første sæsoner gik ganske fint med oprykning til PL og en 6. plads i første sæson i PL. Siden da er det godt nok kun gået ned ad bakke. Jeg startede med en meget boldbesiddende 4-1-2-3 DM bred, men efter et par sæsoner virkede det til, at mine modstandere havde luret mig, og siden da har intet kunne fungere. Det helt store problem er, at efter jeg er skiftet væk fra at spille med DM, så lukker jeg mål ind i hver eneste kamp stort set. Og det er sgu både fra kanterne, fra opspil gennem midten og hvad I ellers kan forestille jer.

Gode indlæg skal belønnes med svar - du har forsøgt, sat dig ind i det  og sætter os andre i det du ønsker hjælp til.
Som de andre rødder er inde på - så er dine holdinstrukser et stort mix af possession og direkte fodbold.

Jeg studser over flere ting - og det mest oplagte spørgsmål er - vil du hurtigt til afslutning eller bygge tålmodigt op?

Du spiller hurtigt og tempofyldt og spiller i dybden med dine afleveringer - meget fint, MEN det betyder at du sætter bolden "på spil" så at sige - ikke mange mandskaber formål at spille hurtigt, tempofyldt og undgå boldtab.
Så første udfordring er at du taber bolden ofte - det må du gøre?

Løsning - enten ned i tempo, væk med dybdeaflevering, hold på bold..
Du kører med overlap - det er også en skidt beslutning. Forestil dig at din back er går med frem, som du fortæller ham han skal - man prøver at spille hurtigt og risikofyldt og chancen for boldtab er høj OG din back er foran din kant..
Du inviterer til kontraangreb jo.

Samme spørgsmål med presset.. Hvordan vil du vinde bolden tilbage?
Du står langt tilbage med bagkæden - de forreste lukker af for udspil af målmanden - og din CM (boldvindende) vil være aggressiv i sin metode til at vinde bolden retur.
Så i praksis - så har du folk på midtbanen der går frem for at lukke spilmulighederne og en bagkæde der står LANGT tilbage.. Hvad tror du det giver? Monster meget plads - og når du så samtidig spiller så risikofyldt når du har bolden - så vil der hver eneste kamp være en del angreb imod dig.

Dine to offensive kort - jeg ville nok sige at SA og DLA rollerne falder ind i hinanden - og de gør hinanden dårligere. Din forreste vil finde plads ved at falde ned i banen - og din OMC vil finde plads oppe omkring angriberen.
De tager simpelthen hinandens pladser.

Klassiske kantspillere - som du bruger, har normalt en frontangriber der bryder kæden - eller en targetman.
Igen skal man tænke lidt i "hvordan" indlæggene skal lande.

Har du en targetman - så er det normal høje indlæg der skal slås og kanterne skal være "angreb" i rolle - da de gerne slås fra baglinjen og ikke i fart.
Har man support kanter - så skal de gerne slås til en fremskudt angriber eller skarpretter - og evt. i et tidligt indlæg. Så er det at foretrække at indlægget bliver "smækket" - for så løber angriberen ind i et hårdt indlæg hvor han vil komme først.
Så rollerne skal byttes rundt - Konate skal bruge sine kompetencer bedst, skal Mensah også (kender ikke nogle af spillernes evner).


Så du har lidt grundlæggende modstridende instrukser - et godt tip er at omvende taktik til praksis.

Good luck!




Logged

kraessedam
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #94: 05 Feb 2016, 17:39 »

Gode indlæg skal belønnes med svar - du har forsøgt, sat dig ind i det  og sætter os andre i det du ønsker hjælp til.
Som de andre rødder er inde på - så er dine holdinstrukser et stort mix af possession og direkte fodbold.

Jeg studser over flere ting - og det mest oplagte spørgsmål er - vil du hurtigt til afslutning eller bygge tålmodigt op?

Du spiller hurtigt og tempofyldt og spiller i dybden med dine afleveringer - meget fint, MEN det betyder at du sætter bolden "på spil" så at sige - ikke mange mandskaber formål at spille hurtigt, tempofyldt og undgå boldtab.
Så første udfordring er at du taber bolden ofte - det må du gøre?

Løsning - enten ned i tempo, væk med dybdeaflevering, hold på bold..
Du kører med overlap - det er også en skidt beslutning. Forestil dig at din back er går med frem, som du fortæller ham han skal - man prøver at spille hurtigt og risikofyldt og chancen for boldtab er høj OG din back er foran din kant..
Du inviterer til kontraangreb jo.

Samme spørgsmål med presset.. Hvordan vil du vinde bolden tilbage?
Du står langt tilbage med bagkæden - de forreste lukker af for udspil af målmanden - og din CM (boldvindende) vil være aggressiv i sin metode til at vinde bolden retur.
Så i praksis - så har du folk på midtbanen der går frem for at lukke spilmulighederne og en bagkæde der står LANGT tilbage.. Hvad tror du det giver? Monster meget plads - og når du så samtidig spiller så risikofyldt når du har bolden - så vil der hver eneste kamp være en del angreb imod dig.

Dine to offensive kort - jeg ville nok sige at SA og DLA rollerne falder ind i hinanden - og de gør hinanden dårligere. Din forreste vil finde plads ved at falde ned i banen - og din OMC vil finde plads oppe omkring angriberen.
De tager simpelthen hinandens pladser.

Klassiske kantspillere - som du bruger, har normalt en frontangriber der bryder kæden - eller en targetman.
Igen skal man tænke lidt i "hvordan" indlæggene skal lande.

Har du en targetman - så er det normal høje indlæg der skal slås og kanterne skal være "angreb" i rolle - da de gerne slås fra baglinjen og ikke i fart.
Har man support kanter - så skal de gerne slås til en fremskudt angriber eller skarpretter - og evt. i et tidligt indlæg. Så er det at foretrække at indlægget bliver "smækket" - for så løber angriberen ind i et hårdt indlæg hvor han vil komme først.
Så rollerne skal byttes rundt - Konate skal bruge sine kompetencer bedst, skal Mensah også (kender ikke nogle af spillernes evner).


Så du har lidt grundlæggende modstridende instrukser - et godt tip er at omvende taktik til praksis.

Good luck!






Eftersom jeg har forsøgt mig med en tålmodig tilgang til spillet i et par sæsoner, hvor modstanderne efterhånden er begyndt at lure min taktik, så tænkte jeg, at jeg ville prøve en mere direkte taktik. De ændringer jeg har foretaget mig, er at jeg ikke vil have overlaps. Jeg har droppet at afskære deres målmand i opspillet - det var en levn fra den gamle taktik. Derudover har jeg ændret den boldvindende midtbane til en central midt med "forsvar". Med hensyn til angriberen og den offensive midt må jeg simpelthen erklære mig uenig med dig. En skyggeangriber passer i mine øjne perfekt med en dybdeliggende angriber, da angriberen vil falde ned i banen, og trække en forsvarer med sig, hvorefter skyggeangriberen vil kunne trække ned i det hul, som forsvareren efterlader sig.
Logged

sebber1234
Gæst
 
Sv: Taktik-råd
« Svar #95: 11 Feb 2016, 21:10 »

Kan en komplet angriber godt ligge alene på toppen i en 4-2-3-1? Og hvis ja, er han så bedst som angreb eller support?

Spiller som sagt en 4-2-3-1, hvor de øverste har følgende indstillinger:

                        Komplet (a)

Wing (a)             FP (a)             Wing (a)
Logged

Gustav holm
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #96: 29 Feb 2016, 12:02 »

Hej,

Jeg har et save med Hamburg, der har mange meget boldfaste midtbanespillere (Holtby, Diaz, Hunt m.v.)

Jeg eksperimenterer med en central orienteret taktik til udebane kampe, hvor jeg ikke er favorit til at vinde.

Kan det fungere at have to dybdeliggende playmakers, med en felt til felt i mellem dem? Og skal den de evt. have hver deres pligt (support og forsvar) ?

Ideen er, at have en kort afstand mellem forsvars og midtbanekæden, hvor de to dybdeliggende kan sætte angrebene igang ved at spille den dybt til angriberne, op på den offensive midtbane, eller til en fremstormende felt til felt eller back.
« Seneste Redigering: 29 Feb 2016, 13:22 af Gustav holm » Logged

supersupp
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd
« Svar #97: 06 Mar 2016, 10:16 »

Hvordan trænes formationer bedst (tænker presspil,marking osv) op på 100/100  i opstarten

kan nemt få selve formationen sådan men resten halter meget feks 36/100. Skuffet
Logged

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #98: 08 Mar 2016, 10:59 »

http://www.fm-base.co.uk/forum/share-download-fm-16-tactics/354168-h-y-d-r.html

Vil gerne anbefale ovenstående taktik, den virker, også efter den nye patch.

Jeg har testet den med Barcelona, Newcastle og AaB.

Med Barcelona vandt jeg La Liga, Spansk Super Cup, VM for klubhold og CL, alt sammen i meget suveræn stil.

Med Newcastle blev jeg nummer 4 i første sæson, hvilket må være mere end godkendt.

Med AaB blev jeg mester i første sæson. I starten af anden sæson er jeg 9-1-1 efter 11 kampe. Vandt i CL samlet 9-0 over Cliftonvilla, 14-0 samlet over Hapoel Beer Sheva, 2-1 samlet over Olympiakos. Første kamp i gruppespillet vandt jeg 2-1 over Juventus.

Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #99: 15 Mar 2016, 22:37 »

http://www.fm-base.co.uk/forum/share-download-fm-16-tactics/354168-h-y-d-r.html

Vil gerne anbefale ovenstående taktik, den virker, også efter den nye patch.

Jeg har testet den med Barcelona, Newcastle og AaB.

Med Barcelona vandt jeg La Liga, Spansk Super Cup, VM for klubhold og CL, alt sammen i meget suveræn stil.

Med Newcastle blev jeg nummer 4 i første sæson, hvilket må være mere end godkendt.

Med AaB blev jeg mester i første sæson. I starten af anden sæson er jeg 9-1-1 efter 11 kampe. Vandt i CL samlet 9-0 over Cliftonvilla, 14-0 samlet over Hapoel Beer Sheva, 2-1 samlet over Olympiakos. Første kamp i gruppespillet vandt jeg 2-1 over Juventus.


Den kan jeg bestemt godt tilslutte mig! Prøvede den hurtigt af med Spurs og vandt mesterskabet i suveræn stil (95 point), Liga Cup og Europa League. Tabte ufortjent til Chelsea efter straffe (29-8 i skud og 5 100% chancer). Tabte kun 1 kamp og det var 3-0 ude mod Watford.
Mine backs spiller fortræffeligt og Rose og Walker lå ca. på 8,20 i snit!
Kane scorede 43 mål
Barbosa scorede 33 mål
Giovinco scorede 27 mål (de 2 var eneste transfers, da jeg jo kun havde Kane og N'Jie centralt)
Sun 16 og Lamela "sølle" 14

Det skal naturligvis tilføjes jeg i nogle kampe har ændret lidt og har andre taktikker til at ændre en uhensigtsmæssig kamp, men alt i alt er jeg positivt overrasket og faktisk kun skuffet over min danske profil Eriksen, der var markant ringere end Dembele. 1 sølle mål, men det var med til at afgøre EL finalen, men som frisparksskytte og hjørnesparksskytte er 1 mål og 7 ass. alt for lidt, når jeg har scoret så mange mål! Han havde trods alt 46 kampe at gøre godt med!
Logged

DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #100: 22 Mar 2016, 16:25 »

En eller anden der kan fortælle mig hvorfor jeg bliver røvpulet med denne taktik? I starten af sæsonen havde jeg mindst 60% boldbesiddelse i hver kamp og mindst 15-16 skud på mål.. Men tabte en gang i mellem med 1 mål. En der kan komme med justeringer?

EDIT: Skal også lige siges at jeg bruger elegantier en gang imellem istedet for den fremskudte playmaker

* 20160322161136_1.jpg (217,05 KB - hentet 88 gange.)
* 20160322161129_1.jpg (218,45 KB - hentet 87 gange.)
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #101: 22 Mar 2016, 16:28 »

Dine billeder er meget små, kan du ikke loade dem i større str. ? og så evt. dine instruktioner også.
Logged


Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #102: 22 Mar 2016, 21:21 »

Som jeg kan se det så spiller han helt uden hold instruktioner.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Taktik-råd
« Svar #103: 22 Mar 2016, 21:34 »

Præcis. Han har ikke engang ændret i mentalitet/struktur.
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd
« Svar #104: 22 Mar 2016, 21:36 »

Som jeg kan se det så spiller han helt uden hold instruktioner.
Det gør han da også.. Kunne som sagt ikke rigtig se billedet, så troede sgu der stod 8 og ikke 0 Grin

Men tilbage til emnet så, diyar: kan du ikke fortælle hvad du ønsker at opnå med taktikken, altså hvilken slags fodbold du vil spille, og hvorfor du så har valgt de forskellige roller. Du kan også komme med eksempeler på hvad du mener, der ikke fungere, f.eks. Statisker fra kampene, så bliver det nemmere og hjælpe dig.
Logged


Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010