home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 549 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Lower League Management
| | |-+  Journeyman
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Journeyman  (Læst 23768 gange)
Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #30: 27 Sep 2016, 23:13 »

Jeg skulle igennem 8 lange måneder og et hav af samtaler før der dukkede et jobtilbud op. Jeg måtte gå en del pladserne ned på "rankingen" af ligaer før der var et hold med nogenlunde økonomi var villige til at give mig chancen.

Den nye klub er ZTE FC i den næstbedste række i Ungarn.



Balancen er i plus med 10 mio., så der skulle være mulighed for at sikre en licens eller 2 i løbet af min 2 årige kontrakt med klubben  Thumbs Up
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #31: 02 Okt 2016, 16:47 »

Har kæmpet mig igennem endnu en sæson i Byåsen og den tredjebedste norske række, men sikke en sæson.

I ligaen blev det til en førsteplads og dermed en oprykning, og i pokalturneringen nåede jeg hele vejen til semifinalen inden Strømgodset smed os ud med en sæk på 5-0. Semifinalen skal dog tiltrækkes en utroligt heldig lodtrækning, hvor jeg stort set undgik modstandere fra bedre rækker end min egen. Kun en enkelt gang undervejs stødte jeg på et hold fra næstbedste række. Med oprykningen var det fristende at blive i Trondheim, men jeg følte samtidig ikke mulighederne for at forstærke truppen var gode. Da klubben så måtte tage et lån på 28 mio. til at udvide stadion, sagde jeg stop. I november 2019 sagde jeg farvel til Byåsen og Norge. Nye udfordringer ventede.

Jeg måtte gå ledig 3-4 måneder. Søgte en del jobs og var til samtale hos Rapid Bucharest i Rumænien næstbedste række. Uden succes. Til sidst var der dog bid. Jeg søgte jobbet i Matera fra Serie C i Italien og meldte samtidig min interesse i pressen. De grinede offentligt af mig, men ugerne gik, og de fik ikke ansat nogle. Til sidst ændrede de mening og jeg kom til samtale. Den sad i skabet og jeg fik jobbet!

Matera er presset økonomisk med ca. 6. mio. kr. i negativ balance. Til gengæld ligger de  ved min overtagelse d. 3 marts nummer tre i Serie C og dermed til playoff om oprykning. Det er også bestyrelsens forventning at ende der, men jeg satser hårdt på en oprykning. Det kunne være lidt af en genvej til Serie B og alle de muligheder, den byder på.
Logged

Isolation

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #32: 03 Okt 2016, 09:27 »

Gode resultater i Norge!  Thumbs Up

Friskt skifte til Italien - jeg håber det går som ønsket - det lyder som en hurtig måde at få dit omdømme i vejret, selvom det er på en lidt billig baggrund - men det er jo ligegyldigt når det handler om at kæmpe sig frem i verden!  Djævel

Held og lykke!  Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #33: 04 Okt 2016, 21:06 »

Kort opdatering fra Italien. I sæsonens sidste otte kampe blev det til tre sejre og fem uafgjorte. Ikke imponerende, men ubesejret og nok til en fjerdeplads og playoff. Her mødte jeg først Sambenedettese over en kamp, der blev vundet med 2-1. Derefter blev Virtus Entella besejret med samlet 6-3 og i finalen vandt jeg efter straffekonkurrence, da mine to kampe mod Ternana var endt med 4-4 samlet.

Serie B hedder det altså. Men med 10 mio. kr. i underskud og kontrakter på stort set hele holdet der udløber og ikke kan forlænges står jeg foran en svær opgave. Vi får se.
Logged

Isolation

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #34: 05 Okt 2016, 08:13 »

Find dig en ny klub - du skal kæmpe for at undgå nedrykning, og der er helt sikkert mere spændende opgaver rundt omkring - er jeg slet ikke i tvivl om! Opstemt To oprykninger i to år i træk taler for sig selv! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #35: 05 Okt 2016, 13:41 »

Mine 2 år i Ungarn er "overstået" og jeg kan se tilbage på en god tid i klubben. Hele 3 licenser er blevet sikret i perioden og der har været nogle solide præstationer undervejs  Thumbs Up

Første sæson endte med en direkte oprykning blev sikret på næst sidste spille dag. I den ungarske cup var det dog skuffende exit efter 1 runde til et hold udenfor divisionerne. Præstation i ligaen gav årets manager i den næstbedste række  Thumbs Up

Anden sæson var vi dømt til at kæmpe mod nedrykning. Jeg havde derfor den store pung fremme og brugte "hele" 3 mio. kr. på at forstærke holdet. Det skulle så vise sig at niveauet i bedste række ikke var så højt, som frygtet.
Der var 4 kampe igen, sikret vi en 3. plads i ligaen Smiley Endnu engang blev jeg kåret til årets manager Cool

I cuppen blev det til exit i semifinalen, hvor det primært var de unge og reserve/rotationspillere der hygge sig.

Det europæiske eventyr var lokkede, så jeg var meget tæt på at blive. Desværre var kassen mere eller mindre tom, så jeg er nu på job jagt igen.

Datoen er aktuelt d. 1/9 2020 og det er endnu ikke lykkedes mig at sikre et interview eller noget  ticked off Forhåbentlig dukker der snart noget op  Thumbs Up   
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #36: 05 Okt 2016, 18:45 »

Så kom der nyt job Thumbs Up

Vålerenga har netop tilbudt mig stillingen hos dem. De rykkede ned sidste sæson og ligger med 2 kampe igen af sæsonen 4 i Adeccoligaen.

Der er signeret en 1 årig kontrakt, så nu må vi se om en evt. oprykning kan hjælpe lidt på omdømmet, da jeg fortsat bliver beskrevet som en ukendt manager  Opstemt
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #37: 06 Okt 2016, 09:32 »

Så kom der nyt job Thumbs Up

Vålerenga har netop tilbudt mig stillingen hos dem. De rykkede ned sidste sæson og ligger med 2 kampe igen af sæsonen 4 i Adeccoligaen.

Der er signeret en 1 årig kontrakt, så nu må vi se om en evt. oprykning kan hjælpe lidt på omdømmet, da jeg fortsat bliver beskrevet som en ukendt manager  Opstemt

Oprykningen blev sikret via playoff, så nu står den på en sæson i den bedste række i Norge  Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #38: 06 Okt 2016, 11:24 »

Oprykningen blev sikret via playoff, så nu står den på en sæson i den bedste række i Norge  Smiley


Lækkert. Smiley

Og tillykke.  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 06 Okt 2016, 11:51 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #39: 06 Okt 2016, 16:46 »

Der er vel også masser af potentiale i Vålerenga. Stor klub, fra Oslo og hvad jeg regner med er en solid tilskuerbase?
Logged

Isolation

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #40: 06 Okt 2016, 19:56 »

Der er vel også masser af potentiale i Vålerenga. Stor klub, fra Oslo og hvad jeg regner med er en solid tilskuerbase?

Gennemsnittet i næstbedste række for klubben var ca. 8.000. Det må siges at være meget godt Smiley

Klubben er relativ stor i norge og har en fantastisk ungdomsafdeling, så det kan ikke udelukkes at jeg snupper et par sæsoner hvis de tilbyder. Der er dog ikke mange penge i kassen pt.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #41: 09 Okt 2016, 02:22 »

Jeg tog endnu en sæson i Matera. Det blev til en nedrykning på sidste spilledag og stor skuffelse. Jeg sagde op. Jobmarkedet var dog ikke så åbent, som jeg havde håbet og et blev til mange måneder og mange afslag.

Til sidst endte jeg nord for polarcirklen. Tilbage i Norge. I Tromsø, der ligger i den næstbedste norske række uden chance for oprykning med en kamp tilbage i sæsonen. Tromsø er dog en klub, der historisk hører til i den bedste norske række og så sent som i 2011 vandt sølv. Nu siger datoen d. 21. oktober 2021 og jeg skal føre dem tilbage til toppen af nosk fodbold.
Logged

Isolation

fred400
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #42: 09 Okt 2016, 18:05 »

Inspireret af denne tråd og som et desperat forsøg på at få et sidste FM16 save op at stå tog jeg imod Journeymanudfordrin gen. Fik lynhurtig en mulighed i Bray Wanderes i den bedste Irske række. De lå håbløst nummer 12 ud af 12 med 2 point efter 23 kampe.
Heldigvis var 11. pladsen, der resulterer i et slutspil om nedrykning, optaget af et næsten lige så håbløst hold, Drogheda United med 7 point. Jeg formåede at skrabe hele 9 point sammen i de sidste 10 kampe, blev nummer 11 og vandt nedrykningsplayoffe n over 2 kampe.
Alt i alt meget meget tilfreds. Men det var dog en fattig klub og de havde ikke råd til at sende mig på kurser så jeg valgte efter sæsonen d. 1. december og sige op.

I midten af januar kom det næste job. Carmarthen i fra den bedste række i Wales. Det er desværre endnu en brændslukning jeg skal have gang i. Efter 21 kampe ligger de sidste med 10 point og med 11 point op til 10. pladsen, der skal til for at undgå nedrykning.
Det bliver svært, men heldigvis har jeg resten af transfervinduet til at sætte mit præg på holdet.

Jeg er vild med dette koncept  Opstemt
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #43: 10 Okt 2016, 08:18 »

Fedt at have dig med - og held og lykke - lader til at du får brug for det! Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #44: 10 Okt 2016, 13:08 »

Første fulde sæson i Vålerenga er nu spillet Smiley

Som oprykkerhold var vi spået en 6. plads i ligaen, hvilket inden sæsonen virkede meget ambitiøst, men en start med 6 sejre i lige så mange kampe, viste at ligaen ikke var så hård, som frygtet. Holdet fortsatte med at spille godt og kunne modtage bronze medaljer ved sæson afslutningen  Thumbs Up Molde vandt mesterskabet nok en gang og de har nu vundet alle årene i FM med undtagelse af en enkelt sæson.

I den norske cup var vi dejlig heldige. Vi mødte lavere rangeret hold indtil semi finalen, så det havde været en formsag indtil da. Aalesund ventede i semi finalen og de blev fuldstændig kørt ud af Ullevå. Rosenborg havde samtidig kvalificeret sig til finalen. Det blev en hæsblæsende en af slagsen og endte 4-3 i vores favør. Sejren kom først i hus, da vi i de døende sekunder bliver tilkendt et straffe, som sikkert blev sat ind  Opstemt

Kort inden finalen, i den norske cup, blev jeg tilbudt en forlængelse af samarbejdet med 2 år. Jeg tykkede lidt på det og blev enig med mig selv om, at det nok var en god idé at skrive under. Nu står den nye spændende sæson for døren, hvor jeg for første gang i karrieren skal stå på sidelinjen i europæiske kampe  Smiley

Overstående gav mig endnu en årets manager. Nu har jeg en fra hvert land jeg har været i indtil videre Cool



Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010